Zespoły Formuły 1 dzisiaj na torze pod Barceloną rozpoczynają ostatni dzień pierwszej tury zimowych testów F1. Kolejne cztery dni testów rozpoczną się w najbliższy wtorek.
Zespoły Mercedesa i Ferrari idą łeb w łeb jeżeli chodzi o pracowitość podczas dotychczas rozegranych sesji. Ich niezawodność musi budzić ogromny podziw.Jeżeli chodzi o prędkość, ciężko jest to oceniać. Przez pierwsze dwa dni testów Ferrari uzyskiwało najlepsze czasy, pewnie deklasując rywali, ale w środę okazało się, ze uzyskiwane przez Scuderię wyniki wcale nie były takie dobre, gdyż wczoraj zdecydowanie poprawił te czasy Daniił Kwiat z Toro Rosso.
Rosjanin korzystał z najbardziej miękkich opon oznaczonych jako C5, podczas gdy kierowcy Ferrari przy ustanawianiu sowich najlepszych czasów korzystali z opon o dwa stopnie bardziej twardych, oznaczonych jako C3.
Nie zmienia to faktu, że zespoły w pierwszej turze testów pod Barceloną nie chcą jeszcze odkrywać pełnego potencjału swoich maszyn co najdobitniej widać po wynikach Mercedesa. Daniel Ricciardo z Renault po wtorkowych jazdach przyznawał, że jego ekipa nie ma jeszcze "rozkręconego" silnika do maksimum możliwości i nie posiada w swoim aucie wielu nowych części.
Wraz z upływem czasu te powinny zacząć się coraz częściej pojawiać, a kluczowe dla testów będą zapewne ostatnie dni przyszło tygodniowych zmagań z torem pod Barceloną. Niektóre ekipy z pewnością odkryją część swoich kart dopiero w Melbourne podczas pierwszego wyścigu sezonu.
W czwartek rano oczy wszystkich ponownie będą zwrócone na garaż Williamsa. Ekipa po opuszczeniu poniedziałkowych i wtorkowych jazd, w środę po południu wyjechała na tor, aby przeprowadzić pierwszą jazdę nowym bolidem, FW42.
Za kierownicą auta zasiadał George Russell. Dzisiaj rano w kokpicie Williamsa ma pojawić się Robert Kubica. Po południu ponownie do bolidu wskoczy Russell. Zespół z Grove wedle zapewnień dzisiaj powinien rozpocząć poważniejszy program przygotowań do sezonu, ale ciężko spodziewać się, że wykręci on jakieś rekordowe czasy, gdyż w słynnej brytyjskiej ekipie nie dzieje się najlepiej.
Zespoły w tym roku nie muszą się martwić o warunki pogodowe na torze podczas testów. W czwartek synoptycy również przewidują słoneczny i ciepły dzień (16 stopni Celsjusza).
Poniżej przedstawiamy harmonogram testów na czwartkowe jazdy.
- Mercedes - L. Hamilton/V. Bottas
- Ferrari - C. Leclerc
- Red Bull - P. Gasly
- Renault - D. Ricciardo/N. Hulkenberg
- Haas - P. Fittipaldi/K. Magnussen
- McLaren - L. Norris
- Racing Point - L. Stroll
- Alfa Romeo - A. Giovinazzi
- Toro Rosso - A. Albon
- Williams - R. Kubica/G. Russell
Wszystkich kibiców, jak zawsze, prosimy o zachowanie kultury w dyskusji oraz komentowanie wydarzeń z Barcelony pod poniższą wiadomością.
21.02.2019 08:01
0
Gdzie można oglądać ?
21.02.2019 08:01
0
Williams testy zawalił, ale prawdę mówiąc nie ma to większego znaczenia. Jeśli bolid jest szybki to prędzej czy później formę pokażą. Nie w pierwszym to w trzecim, czwartym wyścigu ale pokażą. Jeśli jest beznadziejnie to lepiej już nie będzie, nawet jeśli przejadą 15 dni testów. Gorzej jeśli te testy to tylko wierzchołek góry lodowej i za chwilę będą wychodzić kolejne problemy.
21.02.2019 08:10
0
Skoro kariera Paddy Lowe wisi na włosku, to już chyba wiadomo jaki bolid zbudował....
21.02.2019 08:16
0
Podobno dopiero za tydzień Williams odkryje wszystkie karty.
21.02.2019 08:20
0
@2. To Ty sliwa007 nie czytałeś chyba o symulacjach komputerowych, które wyszły tragicznie. Problemy Wiliamsa będą się pogłębiać, niestety... Tak sądzę obserwując to wszystko.
21.02.2019 08:28
0
Wierzycie wciąż w Williamsa, tylko i wyłącznie dlatego że jeździ tam Kubica. Gdyby go tam nie było, to Wasza wiara w ten zespół byłaby bliska zeru. Na obecny moment nie ma ani jednego, malutkiego przesłania że jest lub będzie dobrze.
21.02.2019 08:36
0
1. krzysztof1 tu http ://cricfree.sc/home usuń spację transmisja od 13-18
21.02.2019 08:49
0
7. mordziaty Dziękuję
21.02.2019 09:08
0
@7 skysports nie robi transmisji z całego dnia???
21.02.2019 09:13
0
@5. nagdob Może mają komputer zepsuty i im złe dane pokazał? Słyszałem z pewnego źródła że wymiana głównego inżyniera da im poprawę 0.5 sek na okrążeniu:) A jak wymienią szefa zespołu to dodatkowo jeszcze cała sekunda. Liczę.... kurcze to wciąż za mało. Czas się skupić na konstrukcji na 2020.
21.02.2019 09:15
0
@9. weź gadaj od 9 do 18, przecież tam niewiele się dzieje, boksy zasłonięte, bolidy jeżdżą w kółko hehe.
21.02.2019 09:19
0
Robert już wyjechał, zrobił kółko instalacyjne i zjechałndo garażu. Sporo nowych części aero. Ustawiają teraz bolid. Niska temperatura toru. Na razie nie ma co się spodziewać szybkich okrążeń.
21.02.2019 09:22
0
@10. saint "Czas się skupić na konstrukcji na 2020." - właśnie tak mniej więcej (raczej więcej lat) powiedziała Clair. To chyba wszystko na ten temat. Jeszcze czegoś takiego w historii chyba nie było. Jak ktoś liczy, że to przejściowe problemy i mają wszystko zaplanowane to się bardzo rozczaruje - niestety...
21.02.2019 09:29
0
Jak na razie Kubek na 3 miejscu, nieźle :)
21.02.2019 09:37
0
@14. jack22 A gdzie ty to widzisz? Daj jakiś link.
21.02.2019 09:38
0
@ 6. rbej1977 zgadzam się. Starając się na to spojrzeć bez sentymentu, to wygląda to fatalnie. Jedyna (bardzo niewielka) nadzieja, że mają coś zaprojektowane lepiej od innych, co dowiemy się po kolejnej turze testów. Cieszę się, że chcoć dziś trochę pojeżdżą, by było coś do analizy na kolejne 2 tygodnie. Bo naprawdę źle by było, gdyby stracili całe 4 dni
21.02.2019 09:41
0
No niestety ale dzis jest zimno, wiec czasy beda takie a nie inne. Wyjdzie na to ze Williams moze wcale nie potestowac przy normalnej pogodzie, jaka byla przez ostatnie dni, ech...
21.02.2019 09:48
0
Na jakim 3 miejscu? Na razie to 3 kierowców wyjechało na tor, wśród nich Robert:) nie siej propagandy. Temperatura toru jest bardzo nisko, nie ma co liczyć na szybkie okrążenia. Na razie będą pomiarowe bo mają już wszystkie brakujące części aero i trzeba to sprawdzić na torze. Jeśli Robert wykona jakieś szybkie kółko to pod koniec pierwszej połowy jak poustawiają bolid a temperatura toru wzrośnie.
21.02.2019 09:52
0
Myślę że nie ma xo na razie patrzeć na symlacje komputerowe chociaż na pewno są to istotne informacje. Jeśli dzisiaj do końca dnia nie zejdą poniżej 1.20.000 to faktycznie będzie można stwierdzić porażkę. Pamiętajcie o warunkach na torze. Nie wiem czy dzisiaj nie będzie przypadkiem dużo chłodniej. Russell po południu będzie miał lepsze warunki i ustawiony bolid, zobaczymy co się jemu uda wycisnąć.
21.02.2019 10:04
0
15. nagdob prego gptoday.net
21.02.2019 10:06
0
Gdzie można czasy na bieżąco śledzić??
21.02.2019 10:07
0
Jeszcze nie ma lajfa, ale jak klikniesz w feb21 to wyjdą wyniki, Robert 5 kółek bez tajma.
21.02.2019 10:10
0
1:55.741 +36.909 na 6 kółku
21.02.2019 10:13
0
@23 The Williams is out on the track and has all sorts of aero measuring devices attached to it. @21 gptoday(kropka)net i tam znajdziesz link
21.02.2019 10:17
0
24. TomPo wiem wiem, zobaczymy na koniec dnia co wykombinują.
21.02.2019 10:18
0
Powoli zrzucają zasłonę dymną. Już 1:55 na 1 kilku
21.02.2019 10:22
0
@25 Leclerc i Lewis na zimnym torze pojechali 1:18.8 a przez ostatnie dni ekipy schodzily do 1:17, tak wiec jak na koniec dnia nie bedzie ponizej 1:20, podczas gdy inni kreca 1:17 - 1:18, to bedzie dramat.
21.02.2019 10:25
0
@20 po usunięciu spacji link nie działa :
21.02.2019 10:29
0
@27. Wczoraj G R zrobił 1:25.625 bez większego przygotowania, to na koniec dnia powinni dojść do tego co piszesz, jeśli nie to masz rację, będzie źle, bardzo źle.
21.02.2019 10:30
0
Już 1:52
21.02.2019 10:30
0
28 masz gptoday.net
21.02.2019 10:31
0
@20 po usunięciu spacji link nie działa :
21.02.2019 10:32
0
albo od 13 cricfree.sc
21.02.2019 10:34
0
Bo są 2 spacje, ło matko, adres zawsze musi być spójny, sory mój błąd.
21.02.2019 10:35
0
@34 wybacz, dwa razy wysłało mi komentarz
21.02.2019 10:39
0
NA YT wklejcie po com/ sobie to watch?v=dV9TMBlAdm0 i jest na żywo obraz tablicy wyników
21.02.2019 10:41
0
@30. Amnes A wiesz jakie były pierwsze czasy w poniedziałek? Jakieś przykładowe?
21.02.2019 10:45
0
Vettel Ferrari 1:18.161 Sainz jr 1:18.558 Grosjean 1:19.159
21.02.2019 10:46
0
autosport com - tu też można poczytać trochę o tym co się dzieje
21.02.2019 10:50
0
Wpiszcie w przeglądarce pierwszy link, video na żywo yt !!!! watch?v=Rlg-iUTesi8
21.02.2019 10:51
0
Jak w tym tempie Kubica będzie poprawiał wyniki może do końca sesji zjedzie do jakiegoś rozsądnego czasu. Jak na razie było 1:52 po wizycie w garażu zrobił kółko wyjazdowe plus jedno mierzone i zbił czas na 1:46 i wrócił do garażu. Najlepszy czas uzyskał Leclerc z czasem 1:18:475
21.02.2019 10:53
0
Panowie na yt wpiszcie riebol video na żywo !
21.02.2019 11:00
0
RK 1.46.262
21.02.2019 11:03
0
Przez niewiarygodne tempo Kubicy mało mu się Hamilton w tyłek nie władował.
21.02.2019 11:04
0
I to na C4, jeszcze Norris ma takie, reszta C3
21.02.2019 11:07
0
Kubica jeździ z aparaturą pomiarową, może stąd te czasy?
21.02.2019 11:08
0
@44 Podasz link do transmisji ?
21.02.2019 11:09
0
Ale wy plujecie na Kubicę i Williamsa, a sprawdził choć jeden pseudo fan czemu takie czasy kręci Kubek? Cały bolid jest obklejony czujnikami, dzisiaj sprawdzają aerodynamikie bolidu. Zdjęcia i live timing jest dostępny na oficjalniej stronie f1
21.02.2019 11:12
0
Te czasy są stąd że średnio jedzie o ponad 80 km/h wolniej niż reszta stawki, co to ja wczoraj mówiłem a tak "nie przepaść tylko inna seria/klasa wyścigowa"
21.02.2019 11:19
0
Niedługo przełamie 1:40
21.02.2019 11:20
0
1:24.902
21.02.2019 11:20
0
RK 1.24.902
21.02.2019 11:22
0
1.23.380
21.02.2019 11:22
0
1:23.380 idzie jak przecinak
21.02.2019 11:22
0
RK 1.23.380
21.02.2019 11:22
0
Williams to nieprofesjonalny, źle zarządzany zespół. Formula 1 kojarzy mi się z najlepszymi inżynierami pokroju Adriana Newey'a, czego niestety nie można uświadczyć w Williamsie. Jestem zdziwiony, że Frank Williams na to pozwala, gdyż zawsze kojarzył mi się z człowiekiem, który twardo stąpa po ziemi.
21.02.2019 11:23
0
1:22.681
21.02.2019 11:23
0
1.22.681
21.02.2019 11:23
0
KUB 1,22,681
21.02.2019 11:24
0
Tak już lepiej ale wciąż średnia prędkość o 8-10 km/h niższa od czołówki
21.02.2019 11:25
0
@56 no niestety tak sie dzieje, jak czlowiek od PR zostaje szefem, tylko dlatego bo ma odpowiednie nazwisko. Niewazne ze ta osoba jest niekompetentna i jest jak pijane dziecko we mgle "jakos to bedzie", wazne ze Williams. Zal patrzec jak team z takimi tradycjami siega dna :/
21.02.2019 11:25
0
no wreszcie coś się zaczyna dział... R.K. w FW42 1.22.681 nie jest to rewelka ale zawsze coś ... poczekajmy jeszce chwilę i myslę że może nie R.K ale może G.R przełamie barierę 1:20
21.02.2019 11:28
0
@44 rbej1977 Aj waj, co to będzie? Kubica słabszy od Russella o 21 sekund! Podobno już dzisiaj z Orlenu wyjeżdża księgowy z komornikiem, będą odzyskiwać kasę, wypatruj ich gdzieś w garażu jak odkręcają części z bolidu bo Kubica tak słabo jeździ. OlaBoga , la boga co to będzie?
21.02.2019 11:29
0
@61 @56 Wszystko się zgadza, ale dajmy im czas, mają 3 dni w plecy, tak to ich wina, nikogo innego, ale jak to mówią ,,nadzieja umiera ostatnia'' pożyjemy zobaczymy.
21.02.2019 11:31
0
Na tą chwilę ma czas 1:22.681 i 24 kołka przejechane.
21.02.2019 11:32
0
@10 A to oni nie wymienili głównego inżyniera przed rozpoczęciem tego sezonu? Nie chodzi mi tu o Lowe'a.
21.02.2019 11:35
0
Piszą że RK zrobił zielony sektor, nie wiem który, ale może jednak coś będzie z tego bolidu
21.02.2019 11:42
0
@67 zielony oznacza tylko tyle że poprawił swój poprzedni najlepszy czas w tym sektorze. Jakby wykręcił fioletowy sektor czyli najlepszy w stawce....
21.02.2019 11:48
0
Wiem, ale zawsze to coś :)
21.02.2019 11:50
0
Pamiętajcię ludziska o jednej rzeczy: Dla Wiliamsa jest to de facto pierwszy dzień testowy. Nie mieli dnia filmowego a wczoraj połowy części aero. Tak naprawdę skupiają się dziś na tym co reszta pierwszego dnia a i tak reszta miała lepsze położenie bo po dniu filmowym mieli chwilę czasu na analizy. A wczoraj Russell testował bolid bez połowy części aero więc tak na prawdę to z analizą są w czarnej dup...e. Podczas 2 tury testów będą dopiero w stanie sprawdzić ustawienia i modyfikacje te które reszta sprawdza obecnie. To jest przepaść w analizie sytuacji z danych. Tu nawet Sirotkin by nie pomógł.
21.02.2019 11:51
0
RK 1.21.706
21.02.2019 11:54
0
1:21:817 coraz szybciej jak na pierwszy dzień testów może coś z tego chociaż trochę będzie ja jestem dobrej myśli
21.02.2019 11:55
0
@70 Pal licho Sirotkin, obawiam się że nawet Chuck Norris miałby problem
21.02.2019 12:00
0
@ 70 Przez ostatnie dni krzyczałeś cały czas że Williams w tym tygodniu nie wyjedzie na tor a teraz go zaciekle bronisz??. Chorągiewka.....
21.02.2019 12:06
0
Zastanawia mnie kiedy Wy ludzie zrozumiecie że czasy okrążenia podczas testów nie mają żadnego znaczenia... Rok w rok to samo, rynce opadajo
21.02.2019 12:08
0
@75 przecież już wiadomo, że Mercedesy są wolniutkie ;) A ekspertów tylu, że można obdzielić połowę zespołów :D
21.02.2019 12:09
0
75. Znaczenia nie mają, święta racja, ale jak się widzi + 33 sek na początku to opadają , teraz to lepiej wygląda, ale dalej mają 3 dni w plery.
21.02.2019 12:33
0
Może i czasy są nie ważne ale takie Torro Rosso drugi dzień z rzędu na prowadzeniu a Williams na szarym burym końcu
21.02.2019 12:37
0
@75 Mają i nie mają. Nie wierzę, że Williams chce ukryć swoje prawdziwe osiągi do tego stopnia, że ma wręcz tragiczne czasy. Póki co. Aż tak skromni by nie byli. Może się ustawiają, może jeszcze nie ma całego pakietu aero, ale nie gadaj że w tym momencie taka dysproporcja to normalka.
21.02.2019 12:39
0
@@@@@@@@@@@@@@@@@ LINK DO TRANSMISJI Z TESTÓW @@@@@@@@@@@@@@@@@ Wszystko działa pięknie, stream ze SkySports F1 komentarz EN. cricfree.live/watchfeeds/index/13
21.02.2019 12:43
0
rbej czytaj uważnie. Pisałem że dobrze bedzie jak wyjadą na tor w czwartek. I przejadą kilka kółek. I tak jest. A bronię Roberta przed takimi głupotami jak wypisałeś z Hamiltonem. Wolne tępo.....
21.02.2019 12:48
0
Nie zmienia to faktu, że można jakoś orientacyjnie oceniać czasy. Być może testują to co mieli testować w poniedziałek, ale teraz raczej albo przyspieszą realizację programu, albo z czegoś rezygnować. Niemniej jeśli w tabeli będą zajmować dalej ostatnie miejsce, dobrze to nie wróży na przyszłość. Na pewno będą robić szybkie przejazdy, kwestia tylko kiedy. Inna sprawa, to że Mercedes cały czas oscyluje gdzieś w połowie stawki i kręci słabsze czasy niż Ferrari nie oznacza że jest słaby, bardziej jest to prawdopodobne w przypadku Williamsa.
21.02.2019 12:52
0
No kurde, wiadomo że to tylko testy i czasy nie pokazują sił w stawce. Ale jak roku temu Williams w praktycznie każdym teście był najwolniejszy, to jednak chyba rzutuje na to czego można się spodziewać?! Więc skończcie z tym tekstem "to tylko testy, czasy nie mają znaczenia" - bo mają, może nie same czasy okrążeń co ogólna tendencja
21.02.2019 12:57
0
1:21:542 - jest coraz lepiej:)
21.02.2019 12:58
0
Po pierwszej sesji treningowej można powiedzieć że FW42 nie jest aż tak złe patrząc na czasy z pierwszego pełnego testu z 18/02 są tylko 0,5 sek za renówkami ... ciągle mają te trzy dni do tyłu ale widać że nie jest aż tak źle jak można by było się spodziewać. czekamy na popołudniowe testy... liczę, że zobaczymy FW42 z czasem poniżej 1:20:900 a to by był bardzo dobry czas jak na pierwszy dzień testów
21.02.2019 13:02
0
Naprawdę jaracie się czasami tak naprawdę w pierwszym dniu testów Williamsa? Oglądacie w ogóle co się dzieje na torze? Próbujecie rozkminić co testuje Williams czy tylko patrzycie na czasy? Żenua.
21.02.2019 13:16
0
@85 Po czym wnioskujesz, że Williams jest wolniejszy o 0,5 sek. od Renault?
21.02.2019 13:19
0
W zeszłym roku Williams podczas qwalu w przypadku Sirotkina osiągnął czas 1:19:695,gdzie czołówka zeszła poniżej 1:17. Jak widać w testach jak na razie część zespołów zbliżyła się już do przełamania bariery, a Williams ma na razie czasy gorsze o 2 sekundy. Ok., ok. nie ma co porównywać qwalu do testów, ale jak widać można wyciągać jakieś wnioski. Fakt Williams pewnie będzie kręcić dopiero podczas drugiej tury kiedy będzie miał komplet komponentów, więc pozostaje patrzeć czy i o ile wtedy przebije te 1:19.
21.02.2019 13:21
0
Miało być: "będzie kręcić szybkie kółka dopiero podczas drugiej tury testów... "
21.02.2019 13:21
0
Tyle śmiechów ze strolla było a jak Kubica ostatni to cisza.
21.02.2019 13:21
0
@86 Niektórzy najwyraźniej dalej nie pojęli, na czym polegają testy przedsezonowe. Jakim absurdem jest wyciąganie wniosków z czasów na testach, świadczyć mogą same wyniki wczorajszej sesji.
21.02.2019 13:24
0
@90 że też głupich nie sieją.
21.02.2019 13:30
0
Jak na razie Williams czasy kręcił na mieszance C2, czyli drugiej najtwardszej. Patrząc na czasy Kubicy, jest nadzieja że nie będą aż tak odstawać, chociaż i tak nie ma co liczyć na fajerwerki.
21.02.2019 13:37
0
@90 pomiędzy Kwiatem i Albonem rozegra się tytuł mistrza świata F1. WCC wygra oczywiście STR.
21.02.2019 13:44
0
@90 ile matka śniegu musiała zjeść,żeby takiego bałwana wydalić :)
21.02.2019 13:49
0
@91 testy to nie qwal, ale też kręcą szybkie kółka - muszą też jakoś sprawdzić bolid. Ale ok,, patrząc tylko na testy w zeszłym roku Stroll w pierwszym dniu miał czas 1:22.452 czyli o sekundę gorszy niż dzisiaj RK, ale najlepszy czas oscylował w tym dniu wokół 1:20. 4-go dnia Stroll miał już lepszy czas, bo 1:21:142, 5-go dnia Sirotkin 1:21:588, 6-go Stroll 1:20:349, 7-go RK na super miękkich 1:19:629 8-go Sirotkin zrobił najlepszy czas tj 1:19:189, ale czołówka była mniej więcej na takim poziomie jak dzisiaj czyli nieco powyżej 1:17. Tak więc jest co prawda jeszcze szansa na poprawę, kwestia o ile poprawią czasy. Jeśli nie przebiją czasów z zeszłego sezonu znaczy to, że mają marne szanse o walkę o wyższą pozycję niż 8 w generalce.
21.02.2019 13:50
0
@93 Nie, RK kręcił na C3, tak było przez długi czas na grafice, przynajmniej na autosporcie i dopiero na koniec zmieniło się na C2.
21.02.2019 13:56
0
Zresztą w drugim artykule jest dokładnie jest napisane, że wpierw jeździł na C2,a potem na C3,na których wykrecil najlepszy swój czas.
21.02.2019 14:06
0
@belzebub Nie porównuj tego. Sprawdziłeś różnice temperatur toru w tym roku i w poprzednim? Mieszanki opon też są inne. RK praktycznie dzisiaj wykonywał to co reszta w dniu filmowym. Oni mieli kompletne konstrukcje podczas tych przejazdów i już na pierwszy dzień testów zjawili się mądrzejsi o wiedzę co należy zmienić w ustawieniach. Williams dzisiaj dopiero testuje to co reszta testowała w dniu filmowym. Co do "najlepszego" czasu. Ja nie wierzę, że podczas tych testów zespoły nie kręciły najszybszego kółka. Po to są testy. Wyjątkiem może być jedynie Williams, bo oni jeszcze do tego momentu nie doszli. Pewnie, że ich konstrukcja nie jest najszybsza, ale nie sądzę aby odstawała 2 sekundy od najbliższego zespołu. Kiedy następnantura testów?
21.02.2019 14:43
0
Mija już prawie godzina w Russela na torze jak nie było tak nie ma...
21.02.2019 15:25
0
co oni tam w tym Willu robio? Czemu Dżordż nie jeździ i nie zbiero danych?
21.02.2019 16:43
0
HULKENBERG 1:17.393 na C5
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się