WIADOMOŚCI

Mazepin myśli o przejęciu Williamsa
Mazepin myśli o przejęciu Williamsa
Dmitry Mazepin rozważa przejęcie ekipy z Grove. Dzięki temu mógłby zapewnić fotel swojemu synowi.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Roberto Chinchero, włoski dziennikarz, który jest także przyjacielem Roberta Kubicy, podał, że Dmitry Mazepin myśli o przejęciu Williamsa.

Włoch wcześniej słyszał już pogłoski na ten temat, ale w Chinach potwierdziło się, że coś jest na rzeczy.

Rosjanin to bogaty przedsiębiorca, który chciałby ułatwić drogę do F1 swojemu synowi, Nikicie. Obecnie 20-latek ściga się w Formule 2. Jego ojciec wykupił mu już prywatny program testów z Mercedesem w bolidzie z 2017 roku.

Nie jest to pierwsza próba wejścia Mazepinów do Formuły 1. Dmitry próbował w zeszłym roku przejąć Force India, ale ostatecznie ekipa znalazła się w rękach Lawrence'a Strolla.

Gdyby operacja zakończyła się sukcesem, Nikita miałby pewne miejsce w zespole z Grove. Prawdopodobnie utrzymana zostałaby współpraca z Mercedesem, który mógłby obok Rosjanina obsadzać swoich juniorów.

Młodemu kierowcy brakuje jednak 19 punktów do superlicencji. By je zdobyć, musiałby znaleźć się w pierwszej piątce Formuły 2 w 2019 roku.

Claire Williamsa bardzo broniła się przed utratą jakiejkolwiek niezależności swojej ekipy. Nie chciała nawet bliższej współpracy z Mercedesem. Nie wiadomo jednak czy w pewnym momencie nie zostanie postawiona pod ścianą.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

30 KOMENTARZY
avatar
gzr

17.04.2019 17:16

0

Williams wolałby zacieśnić mocno współpracę z Mercedesem niż oddać zespół w rosyjskie ręce.


avatar
Sasilton

17.04.2019 17:48

0

A później będą się licytować, kto ma zostać ekipą B Mercedesa. A może oba teamy zostaną.


avatar
ds1976

17.04.2019 17:57

0

Gdyby taki scenariusz się ziścił to KUB nie ma czego szukać w Williams w 2020. Czyli? Trzeba pokazać co się potrafi i szukać miejsca w innym zespole środka. Drugiej (trzeciej) okazji nie będzie. Tylko ten młody Mazepin... toż to wół wyścigowy. Nigdy, w żadnej juniorskiej serii nic nie pokazał.


avatar
Grafii

17.04.2019 18:06

0

Czarne chmury nad Willasem i Kubicą. Kibicuje RK ale wydaje mi się ze jego czas już minął w F1. Wymówki o 2 różnych samochodach to już bajki. GR jest szybszy wszędzie i zawsze. Nikt nie cofnie czasu, a wszyscy im dłużej tym jeżdżą coraz słabiej. Przykład Vetel (ten akurat zawsze był słaby), Alonso który próbował sił w Ferrarii, Schumacher pod koniec kariery. Przykro tylko patrzeć ze RK jest zawsze na szarym dnie, myślałem ze GR powalczy, a tu porażka.


avatar
Raptor202

17.04.2019 18:08

0

@4 Uważasz, że Alonso w Ferrari jeździł słabo?


avatar
BAR 82_MCE

17.04.2019 18:22

0

@4 A może Alonso będąc jeszcze starszym w McLarenie również słabo jeździł? Zastanów się dobrze zanim następnym razem coś napiszesz. Pzdr.


avatar
josef

17.04.2019 18:37

0

@4 Zanim znowu wysmażysz takie brednie jak wyżej to zastanów się dwa razy. Chciałeś błysnąć ,a tu kompromitacja...


avatar
Reseller

17.04.2019 18:54

0

@4 Nie zdziw się zbytnio jak w przyszłym sezonie, o ile bolid McLarena będzie na tyle dobry, Alonso wróci za kółko zastępując zapewne Sainza. Co do przejmowania (kupowania zespołów) przez bogatych tatusiów dla swoich mniej lub bardziej zaawansowanych synków to raczej Racing Point Force India najlepszego biznesu na Lance Strollu nie zrobiło. Sprzedaż Williamsa Rosjaninowi, żeby ten wsadził do bolidu swojego syna będzie już ostatecznym gwoździem do trumny tego zespołu. Mam nadzieję, że Sir Frank nigdy do tego nie dopuści.


avatar
saint77

17.04.2019 19:18

0

@4. Grafii Wszyscy w Williamsie łącznie G.Russellem potwierdzają, że bolid Kubicy zachowuj się zupełnie inaczej od bolidu Russella. Ale ty oczywiście wiesz lepiej, że to bajki. Wierzymy ci. Podaj jeszcze kolejność startową w GP Azerbejdżanu. Od 1 do 20. czekamy.


avatar
giovanni paolo

17.04.2019 19:57

0

4. Vettel zawsze był słaby? mistrzowski HAM z mistrzowskim Mercedesem może jedynie zbliżył się do wyniku z sezonu 2013 w wykonaniu Vettela, ale nie może się z nim równać obecnie wszystko sprowadza się do bolidu, jakim kierowca dysponuje


avatar
zenobi29

17.04.2019 20:21

0

Jeżeli przejmie zespół - no to będzie pozamiatane. A Williams, jakby celowo dyskredytuje Roberta.....Sponsor obudź się!!


avatar
Raptor202

17.04.2019 20:34

0

@10 Vettel nie był słaby, ale bądźmy szczerzy - obok Hamiltona to on nie stoi. Wg mnie sezon 2018 Hamiltona wcale nie odbiega od sezonu 2013 w wykonaniu Vettela, a warto dodać, że w ubiegłym roku Mercedes dysponował porównywalnym, może nieco lepszym w drugiej połowie sezonu, bolidem co Ferrari. Czy w 2013 roku którakolwiek z konstrukcji mogła się równać z RB9? Nie wydaje mi się. Może takie wrażenie generuje przewaga nad kolegą z zespołu - tylko że Webber był po prostu zwykłym przeciętniakiem, kierowcą na poziomie Bottasa i to tego gorszego Bottasa, którego widzieliśmy w drugiej połowie 2018 roku. Hamilton miał za rywala Rosberga, a Rosberg to nie jest byle kto. "obecnie wszystko sprowadza się do bolidu, jakim kierowca dysponuje" - jak to obecnie? Pokaż mi sezon w XXI wieku, w którym tytuł zdobył kierowca, który nie dysponował wówczas najlepszym bolidem. Do głowy przychodzi mi tylko 2006, a i tutaj nie mogę mieć żadnej pewności, bo słabo ten sezon pamiętam. Schumacher zdobywał tytuły w najlepszym bolidzie, Vettel także i Hamilton również.


avatar
Javor

17.04.2019 20:37

0

Dostępne informacje o kondycji finansowej firm Williamsa w tym również zespołu F1 pokazują, że zarówno zespół jak pozostałe inne firmy generują zyski. Zespół F1 pewnie dlatego ze nie robi zbyt wielkich kosztów bo przychody są głównie od sponsorów. Niema za bardzo argumentów aby przejąć zespół, chyba ze tylko po to aby się go pozbyć w co niezbyt chce mi się wierzyć. Obecny sezon jest raczej stracony warto by było się skupić na następnym, aby przygotować jakieś odpowiedni bolid. Niestety w zeszłym sezonie również szybko się połapali ze bolid jest zły i ze będą się skupiać nad bolidem na ten sezon z jakim skutkiem wszyscy widza. Potrzebne moim zdaniem są zmiany, ale to gruntowne w ekipie. Uważam ze Cler boi się podjąć konkretne decyzje brakuje jej twardej ręki jaka miał F. Williams. Mam nadzieje ze tak utytułowany zespół kiedyś się podniesie jeśli nie teraz to oby w 2021, ale do tej pory musza wykonać dużo zima a czasu niema za dużo.


avatar
TomPo

17.04.2019 20:57

0

@10 byl dobry (tylko dobry), potrafil dowozic P1 do mety (i nigdy nie wygral startujac dalej niz 3) - tyle to i Stroll potrafi pewnie. Teraz jest przecietny - lata leca, a im dluzej jezdzi tym gorzej. Ostatnie dwa sezony powinny to juz wszystkim uzmyslowic - Mr SpinNow. Rozumiem, ze klapki fanboystwa ciezko zdjac ale bez przesady. Williams zostanie sprzedany - to raczej nie ma szans sie utrzmyac, gdy zarzadza pani od PRu. PYtanie czy wezmie do Merc by miec ekipe B czy wlasnie Mazepin, bo mu z ForceIndia nie wyszlo. No i bedziemy miec krolowa motosportu, gdzie beznadziejni synalkowie jezdza w zespolach tatusiow. No ale dobrze jest... wszystko jest cacy, jeszcze wiecej kasy dla Ferrari powinno isc. To nic ze cala seria traci przez to sens - liczy sie tylko Ferrari.


avatar
Raptor202

17.04.2019 21:00

0

@14 Stroll akurat ma dobre starty, więc przy topowym bolidzie może wygrałby startując z niższej pozycji.


avatar
saint77

17.04.2019 21:00

0

Wykupienie zespołu Williams przez Rosjan byłoby symbolem upadku tej marki. Nie rozumiem Mazepina - w zapisie i maksymalnej ilości drużyn jest mowa o 13 zespołach. Mamy 10. pozostaje miejsce dla 3. Patrząc na kondycję Williamsa do raczej niedorzecznością jest zakup tego zespołu. A zwłaszcza w chwili obecnej, kiedy od 2021 roku będziemy mieli znowu radykalną zmianę w konstrukcji bolidów. czy nie lepiej jest założyć nowy zespół? Przecież inżynierów i mechaników - choćby z dawnych zespołów - jest sporo. Dodatkowo, jeśli ruski sra kasą a tak jest, to ma możliwość podkupienia wymienionych i przeciągnięcie ich do siebie. Zgłasza chęć startów od sezonu 2021. Zbiera skład, podkupuje część mechaników. Pracują nad konstrukcją na sezon 2021 od podstaw. Ja rozumiem, że założenie zespołu F1 to niełatwa sztuka ale przecież mamy na rynku trochę osób które znają to od podszewki i są wolni. chociażby Paddy:)


avatar
Jacek Szaman

17.04.2019 21:14

0

@4. Grafii Moim zdaniem bolidu są różne a w bolidzie GR Kubica miał lepsze czasy niż on


avatar
Vendeur

17.04.2019 21:31

0

@10. giovanni paolo O proszę, w kolejnym temacie także popis analfabetyzmu i logiki, zatem osobnik słusznie dodany do ignorowanych. Hamilton nie może równać się z Vettelem, a Kubicy czas się już skończył, bo "dostaje lanie" od młodszego kolegi. Skąd się tacy "geniusze" biorą...?


avatar
HorusSerket

17.04.2019 22:18

0

@4 Osiągnąłeś merytoryczne dno,traktuję to jako prowokację. "wszyscy im dłużej jeżdżą tym słabiej".Dlaczego słabiej i dlaczego wszyscy?? Wartością tego portalu moim zdaniem nie są wiadomości czy newsy czy nawet rzadkie felietony.To komentarze i dyskusja użytkowników stanowią tu wartość.Śledzę tą strone od 2007r. Jak czytam takie brednie (@4) to odechciewa się na serio...


avatar
ESI 6-12

18.04.2019 06:28

0

@10 Przypominam Ci naczelny analfabeto tego portalu, że to ty pisałeś "Żygać..", że to ty zaczynałeś zdanie od "Bo" Miej trochę godności i zniknij stąd. Aby kogoś pouczać, najpierw sam siebie dopilnuj. Kolejna sprawa, uwagę można zwrócić w sposób kulturalny, taki jak ty byś chciał aby tobie zwrócono "specjalnie z małej litery bo nie szanuje takich oszołomów". Używaj zwrotów grzecznosciowych hamie takich jak przepraszam lecz popełnił Pan, Pani błąd tu lub tam. Ale ham i prostak wystawia ryja z koryta i piłuje na głos "Ty analfabeto". Jak ktoś się przewróci to pewnie jeszcze go kopiesz. Zniknij gościu stąd na zawsze bo będę cię piętnował przy każdym twoim błędzie. A w temacie mogę powiedzieć narazie tylko tyle, że raczej mało realne aby Williams sprzedał Rosjanom swój Team.


avatar
ESI 6-12

18.04.2019 06:30

0

Serdecznie przepraszam Cię 10. giovanni paolo Tekst skierowany do 18. Vendeur


avatar
ahaed

18.04.2019 06:35

0

Niech kupuje. Każdy będzie lepszy niż Claire.


avatar
ReddyS

18.04.2019 07:34

0

Dla mnie najbardziej wiarygodna wersja to kupno przez Mazepina i dalszą współpraca Z Mercedesem,czyli RK nie jeździ. Jednak póki Williams jest $ na + nie pójdzie pod młotek. Kto by się pozbywał dochodowego biznesu? Póki CW będzie znajdować sponsorów, nie sprzeda ekipy, a wynik sportowy jest dla niej drugorzędny.


avatar
jenks

18.04.2019 08:38

0

No to nasza Kubica niech pakuje walizki,no chyba ,że Orlen wywali kolejne 100 mln.


avatar
lostarion

18.04.2019 10:44

0

@16. saint77 Jak dla mnie to taki ruch ze strony Mazepina jest sensowny - w parę miesięcy nie złoży zespołu od zera, mechanicy z doświadczeniem, know-how, względnie jakieś zaplecze, tego ot tak nie kupisz. Willimas może i cienko przędzie teraz, ale ma ludzi - fakt że słaby bolid - ale jest pewna konstrukcja podstawowa, a właśnie to że w 2021 będzie sporo zmian powoduje że to jeszcze lepszy pomysł - i tak trzeba będzie wszystko zmieniać, a tutaj przynajmniej mają z czego wychodzić, a nie tworzyć od zera (co będzie o niebo więcej kosztować). Ba - Williams ma silniki Mercedesa, więc to kolejny pozytyw. W ten sposób Mazepin kupiłby zespół, który można rozwinąć inwestując środki, ale nie zaczyna od zera i zajmie to mniej czasu i pieniędzy, do tego miejsce dla młodzika Merca i najlepszy obecnie silnik w F1 już ma. A o ile dobrze pamiętam to w Mercedesie wspominano kiedyś że dostawa silników do 3 zespołów (w tym własnego) to ich maksimum, więc nowiutki zespół... renault, honda? To jednak nie to samo ;). Zwróć też uwagę że pracownicy z górnej półki nie polecą tylko za kasą, ale często chcą być wiązani z udanymi projektami (zwłaszcza dyrektorzy, kierownicy), właśnie dlatego że mogą wtedy oczekiwać więcej i to od lepszych zespołów, które teraz są na topie i pozwalają na wyrobienie sobie marki ;). A tak to ruski kupi zespół, dorzuci kasy, trochę pozmienia i coś już ma (choćby ludzi którzy wiedzą jak stworzyć taki bolid - nie mówię o najwyższym szczeblu - Paddy Lowe się nie popisał, ale ci nieco niżej, wiedzą co i jak ;). Robiąc od zera - jeszcze więcej kasy, przede wszystkim czasu i większe ryzyko że nie wypali. A pracowników którzy się znają i potrafią, to na rynku za dużo wolnych raczej nie ma ;).


avatar
Kalor666

18.04.2019 11:55

0

Dwa słowa ode mnie. Kiedyś pisałem częściej ale w ciągu ostatnich dwóch lat poziom komentarzy na tym forum drastycznie spadł. Kiedyś każdy tutaj poza kilkoma idiotami był prawdziwym fanem RK i w ogóle F1. Teraz co drugi to jakiś zakompleksiony debil który wali gruchę przed kompem i pisze bzdury w stylu "Kubica kaleka czas pakować walizki". Szkoda czasu na polemiki. Z głupim nie wygrasz Co do Williamsa- Mazepin to sobie może planować przejęcie nawet Ferrari ale pytanie kto chce Mazepina? Mówi się że pieniądz nie śmierdzi ale w tym przypadku Williams musi być bardzo ostrożny. Spółka notowana na giełdzie nie może pozwalać sobie na inwestorów i pieniądze z niepewnych źródeł. Po drugie- młody Mazepin jest mocno przeciętny i rodzi się pytanie czy jeśli nie uzbiera punktów do superlicencji to tatuś będzie chciał inwestować w ekipę? Po trzecie- Mercedes. Dostarczają im silniki ze zniżką i mogą mieć dużo do powiedzenia jeśli w grę wejdzie nowy (niewygodny?) inwestor. Pozdrawiam trzeźwo myślących oraz wszystkich "fachowców" od F1 w Polsce.


avatar
ESI 6-12

18.04.2019 12:26

0

26. Kalor666 Witam serdecznie. Od rana zastanawiam się tak właściwie, czy ktoś wogóle w Williamsie coś na ten temat wie i dlaczego miałby sprzedawać swój zespół. Force India to inna bajka tam Vijey miał długi,więc inaczej nie mógł zarząd postąpić. W Williamsie narazie kasa się zgadza. Zdaje się, że Prima Aprilis już był. Więc osobiście nie daje wiary tej informacji.


avatar
ds1976

18.04.2019 12:52

0

Młody Mazepin to niezdara wyścigowa, w 2019 roku w F2 musiałby zająć co najmniej P5 w klasyfikacji końcowej. Inaczej nici z występów w F1. Nawet pobieżnie rzucając okiem na stawkę F2 nie ma najmniejszych szans na taki wynik.


avatar
R4F1

18.04.2019 15:02

0

Czytają artykuł i powyższe komentarze nasuwa się kilka myśli. Po pierwsze, to tylko pogłoska, domysły lub zasłyszane gdzieś informacje serwowane przez kogoś kto zna się na rzeczy, ale Chinchero już kilka razy się mylił lub rozmijał z prawdą. Z drugiej strony to F1, więc tu nikt niczego nie mówi wprost, a po tym co działo się w ubiegłym roku można się spodziewać, że Mazepin poluje na każdą okazję kupienia zespołu F1. Saint77: wygląda na to, że Mazepin ma pieniądze (jeszcze), ale nie ma czasu, dlatego chce kupić gotowy zespół do restrukturyzacji zamiast zaczynać wszystko od zera. Po drugie, padło tu kilka komentarzy o tym, że Williams przynosi zyski. Tu kłania się jedna z niewielu błyskotliwych wypowiedzi Villeneuva, czyli, że jeśli Williams miał 16 mln zysku to znaczy, że w zeszłym roku mógł te miliony przeznaczyć na rozwój bolidu. Bez inwestycji w rozwój i przy braku elastyczności prezentowanej przez tą ekipę (nie będziemy niczyim teamem B, nie wiążemy się z nikim) nikt nie osiągnie w F1 sukcesu. Pięknie tą różnicę w podejściu do F1 było widać przed sezonem, kiedy to Paddy Lowe wygłosił tezę, że na skutek zmian w regulaminie na 2019 utraconego docisku nie uda się już odzyskać... parę dni po tym ukazał się wywiad z dr. Marko, który mówił, że docisk już mają na tym samym poziomie co w 2018 tyle, że kosztowało ich to dodatkowe miliony euro. Dziś Paddy Lowe jest na wymuszonym urlopie, a dr. Marko zastanawia się kiedy wygrają pierwsze GP w 2019.


avatar
pawkapawka

20.04.2019 14:55

0

Williams ma takie problemy finansowe że sprzedali by się nawet Eskimosom. Mazepin jeśli kupi ekipe z Grove to pierwszy poleci Russell a nie Kubica


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu