DO
GP Miami
02.05 - 04.05
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Arabii Saudyjskiej
-
Piastri pokonał Verstappena i objął prowadzenie w mistrzostwach świata!
-
Australijczycy czekali 15 lat na swojego lidera mistrzostw
-
Verstappen pozytywnie zaskoczony konkurencyjnością Red Bulla w Dżuddzie
-
Pierwsze podium Ferrari w sezonie
-
Kolejny solidny występ Hadjara
-
Mercedes walczył z przegrzewaniem opon
-
Współpraca zespołowa i podwójne punkty Williamsa
-
Sauber bez szans na walkę o punkty
-
Fatalny wyścig Alpine
-
Haas bez punktów, ale zadowolony po potrójnym maratonie F1
-
Alonso o wyścigu w Dżuddzie: 50 okrążeń kwalifikacyjnych
Ostatnia aktywność
18.04.2019 10:44
0
@16. saint77 Jak dla mnie to taki ruch ze strony Mazepina jest sensowny - w parę miesięcy nie złoży zespołu od zera, mechanicy z doświadczeniem, know-how, względnie jakieś zaplecze, tego ot tak nie kupisz. Willimas może i cienko przędzie teraz, ale ma ludzi - fakt że słaby bolid - ale jest pewna konstrukcja podstawowa, a właśnie to że w 2021 będzie sporo zmian powoduje że to jeszcze lepszy pomysł - i tak trzeba będzie wszystko zmieniać, a tutaj przynajmniej mają z czego wychodzić, a nie tworzyć od zera (co będzie o niebo więcej kosztować). Ba - Williams ma silniki Mercedesa, więc to kolejny pozytyw. W ten sposób Mazepin kupiłby zespół, który można rozwinąć inwestując środki, ale nie zaczyna od zera i zajmie to mniej czasu i pieniędzy, do tego miejsce dla młodzika Merca i najlepszy obecnie silnik w F1 już ma. A o ile dobrze pamiętam to w Mercedesie wspominano kiedyś że dostawa silników do 3 zespołów (w tym własnego) to ich maksimum, więc nowiutki zespół... renault, honda? To jednak nie to samo ;). Zwróć też uwagę że pracownicy z górnej półki nie polecą tylko za kasą, ale często chcą być wiązani z udanymi projektami (zwłaszcza dyrektorzy, kierownicy), właśnie dlatego że mogą wtedy oczekiwać więcej i to od lepszych zespołów, które teraz są na topie i pozwalają na wyrobienie sobie marki ;). A tak to ruski kupi zespół, dorzuci kasy, trochę pozmienia i coś już ma (choćby ludzi którzy wiedzą jak stworzyć taki bolid - nie mówię o najwyższym szczeblu - Paddy Lowe się nie popisał, ale ci nieco niżej, wiedzą co i jak ;). Robiąc od zera - jeszcze więcej kasy, przede wszystkim czasu i większe ryzyko że nie wypali. A pracowników którzy się znają i potrafią, to na rynku za dużo wolnych raczej nie ma ;).
Przejdź do wpisu Mazepin myśli o przejęciu Williamsa
14.04.2019 16:04
0
Przydałaby się możliwość edycji komentarzy. @18 Zwróć też uwagę, że w F1 pojawiało się sporo młodych wilków, którzy w innych seriach osiągali znakomite wyniki, a na tym poziomie szło im kiepsko, co było widać w wyścigach, kwalifikacjach itd. Co do Russela problem z określeniem jak szybki jest w wyścigu i kwalifikacjach, wynika z tego że bolid jest o wiele gorszy od niż w innych zespołach, więc tu porównać trudno, a do tego kolega z zespołu nie dysponuje takim samym bolidem.
Przejdź do wpisu Russell doszukuje się pozytywów, Kubica nie ma co komentować
14.04.2019 15:44
0
@19 Od kiedy Kubica pracuje jako inżynier? Bo myślałem że jako kierowcę go zatrudnili, ale chyba czegoś nie wiem. Z tego co mi wiadomo to problemem Kubicy nie są ustawienia, a konstrukcja bolidu - to dwie odrębne kwestie. Kierowca Ci tego nie poprawi, bo i jak?
Przejdź do wpisu Russell doszukuje się pozytywów, Kubica nie ma co komentować
14.04.2019 15:39
0
@18 A dla mnie testy mają znaczenie w tym przypadku jako jeden z elementów, gdyż pokazują możliwości kierowcy. Jeżeli dajesz młodego kierowcę do świetnego bolidu i kręci naprawdę dobre wyniki, to ma znaczenie, w kontekście jego potencjału i możliwości - a poza tym wskazałem to jako jeden z elementów potwierdzających że Russel potrafi, a nie jako jedyny. Pokazał w innych seriach, potwierdził też w testach - proste.
Przejdź do wpisu Russell doszukuje się pozytywów, Kubica nie ma co komentować
14.04.2019 13:18
0
Różnica w czasach osiągniętych podczas kwalifikacji przez obu kierowców Williamsa była minimalna, więc twierdzenie że różnica pomiędzy nimi wynika wyłącznie z umiejętności nie jest prawdziwa. Russel faktycznie pokazał, że potrafi być bardzo szybki (testy z Mercedesem), ale to też nie jest ogórek który nie wie jak jeździć. Trzeba przyznać że tak duży rozmiar strat Kubicy do Russela podczas wyścigu jest niepokojący i nie może wynikać jedynie z umiejętności kierowców. Jeżeli dobrze pamiętam dyskusje w studiu, przed wyścigiem i podczas kwalifikacji, to w bolidzie Kubicy zaobserwowano niepokojące objawy (coś o przesunięciu środka ciężkości i pojawiającej się nadsterowności? - nie wiem, nie słyszałem całości wypowiedzi, zarejestrowałem jedynie że z jego bolidem jest coś nie tak, a u Russela problem nie występuje). Różnice pomiędzy kierowcami zawsze są, ale nie aż takie - zwróćcie uwagę iż przy tak ogromnych stratach jest to z reguły wynik awarii/uszkodzeń lub "genialnej" strategii zespołu ;p - Williams raczej nie ma żadnej strategii, więc...
Przejdź do wpisu Russell doszukuje się pozytywów, Kubica nie ma co komentować
22.11.2018 10:17
0
Kubica już oficjalnie potwierdzony :) Aż mnie korci żeby wbić szpileczkę hejterom, aleeeee..... cieszmy się po prostu z sukcesu Roberta :)
Przejdź do wpisu Formuła 1 potwierdziła już angaż Roberta Kubicy w Williamsie
16.10.2018 20:05
0
Ehh, Orlen już wydał oświadczenie że na razie nic nie ustalono, jeśli pod publiczkę to miało być to ciutkę im nie wyszło ;p
Przejdź do wpisu Orlen chce pomóc Kubicy w Williamsie
16.10.2018 19:13
0
33. Jacko My i tak z tego mieć nic nie będziemy ;p A tak serio, fakt że Kubica nie jest w wieku w którym można myśleć o jeżdżeniu jeszcze 10 lat, ale kilka sezonów spokojnie się da. Programy dla młodych kierowców fajna sprawa, ale musi być jeszcze komu. To nie piłka nożna czy inny sport zespołowy gdzie środki trafiają na rzecz większej liczby młodych zawodników, tu musisz mieć już młody talent, który rokuje i pokazuje swój potencjał. Poza tym, jak w innych sportach - gwiazda czy niesamowity wynik jest w stanie przyciągnąć sponsorów, młodzież, skłonić do inwestycji. Z tą różnicą że tutaj masz 20 chłopa, bardzo wąskie grono i szansa że ten młody talent wejdzie do elity jest marna. Co do Kubicy różnica polega na tym że on w tej elicie już był i próbuje do niej wrócić. Jego nazwisko działa na kibiców (choć grono było większe gdy jeździł) i ma realne szanse znów jeździć, a jak duże? To inna bajka. Jak czytam "Kubica" to z ciekawości zaglądam, jak przeczytam "iksiński szaleje w motosporcie" - a bo ja wiem? Nie znam go, nie oglądałem, nie jestem do końca zainteresowany. Tutaj też firma ma swój interes, poprzez promowanie marki. Ekwiwalent reklamowy za nawet roztrzaskany bolid jest o wiele większy niż te 40 mln zł które chce wyłożyć Orlen. Nadzieje olimpijskie to też całe dyscypliny, a młode talenty często mają swoich prywatnych sponsorów. Tutaj talent może młody nie jest, ale Orlen chce sponsorować zawodnika, nie cały sport.
Przejdź do wpisu Orlen chce pomóc Kubicy w Williamsie
16.10.2018 17:32
0
Mam wrażenie że w całej tej dyskusji wszyscy zapominają o jednej kwestii - Robert miał już wcześniej pewną kwotę ze sobą oraz innych sponsorów - jeżeli dobrze rozumiem to Orlen daje dodatkowe 10 mln, a więc realnie ile może mieć Kubica? 17? (Coś mi kiedyś śmignęło że mógł wyłożyć na początku sezonu ok. 7 mln) - 17 Robert kontra 20 Sirotkin - to już niewielka różnica. Dalej kwestia umiejętności - Robert kiedyś potrafił jeździć, teraz trudno stwierdzić jak odnajdzie się w bolidzie - o Sirotkinie wiemy tyle że mistrzem F1 to on nie będzie. Można dywagować, ale powiedzmy że ich poziom na chwilę obecną (Kubica dawno nie jeździł, Sirotkin jednak dopiero pierwszy sezon) jest zbliżony - kasa blisko, wyniki blisko. Przewaga Kubicy - ma doświadczenie, pomagał szukać problemów w bolidzie, ma wiedzę, dobrze współpracuje z inżynierami - dla Wiliamsa to teraz bezcenne, mają grata nie bolid, muszą szukać rozwiązań, kierowca który czuje problem i umie podpowiedzieć gdzie szukać to teraz dla nich mocny argument. Sirotkin tego nie ma - zbyt krótko jeździ, nie ma porównania żadnego, nie czuje tak boliduje, nie wie gdzie szukać (kwestia doświadczenia, może kiedyś będzie w tym lepszy). Poza tym osobiście uważam że Kubica jako solidny kierowca (solidny, słowo klucz) daje szanse na jakąś zdobycz punktową, która na koniec sezonu przekłada się na brakujące miliony. W Williamsie mogą pomyśleć - 20 mln pewnych od Sirotkina i mała szansa na cokolwiek więcej albo 17 mln od Kubicy i szansa na więcej za pozycję w klasyfikacji konstruktorów - oczywiście może być nieco inaczej, ale to moja opinia. Przewaga Sirotkina - jeździł już tym bolidem, z każdym wyścigiem może być lepiej, a poza tym ruskie w razie czego mogą sypnąć ekstra kasą. Na mój gust Robert ma szansę, ale to nie znaczy jeszcze że będzie kierowcą Williamsa, wszystko zależy od tego ile kasy dadzą rosjanie i jak kombinuje Williams. Moim zdaniem wybór Sirotkina to patrzenie na krótkie teminy - szybka kasa, liczy się najbliższy rok. Wybór Roberta to nieco dłuższa perspektywa - rozwój bolidu, planowanie na przyszłość dalej niż najbliższy sezon. Życzę aby mu się udało, ale bądźmy realistami - każdy scenariusz jest wciąż możliwy, niekoniecznie pozytywny dla Roberta.
Przejdź do wpisu Orlen chce pomóc Kubicy w Williamsie
08.10.2018 13:26
0
6. ds1976 Jest szalony ;), aczkolwiek jak piszesz w tym szaleństwie jest metoda. Czasami przegina, fakt, ale z drugiej strony kierowcy F1 muszą wykazywać się też agresją na torze - problem Maxa polega na tym że nie umie odpuścić (akcja z Kimim) i czasem sam sobie robi tym krzywdę, ale tak czy siak oni muszą walczyć, czasem twardo (na granicy przepisów, ale jednak), o pozycję.
Przejdź do wpisu Vettel chce prywatnej rozmowy z Verstappenem
07.10.2018 11:57
0
Prawda jest taka że Mercedes z Hamiltonem sięgną po mistrzostwo, bo popełnili mniej błędów. Kibicuję Ferrari, ale liczba wpadek którą zaliczyli w tym sezonie mocno wskazuje że powinni coś zmienić. Nie widzę szans na wygraną z Mercem, nie tylko ze względu na kierowców (nie przepadam za Hamiltonem, ale trzeba mu przyznać że druga część sezonu w jego wykonaniu jest obłędna), ale też ze względu na dziwne strategie wyścigowe. Merc miał kilka wpadek na początku sezonu, ale się ogarnęli, natomiast Ferrari niestety dalej wykonuje dziwne rzeczy i przez to stracili sporo punktów (2 punktu tu, 3 tam itd.) - może nie byliby przez Mercem, ale zdecydowanie bliżej i mieliby spore szanse na walkę o mistrzostwo (w obu kategoriach), a tak? Szkoda, naprawdę liczyłem że Ferrari w tym roku pokona Merca, ale zmarnowane szanse na lepsze wyniki nie wrócą.
Przejdź do wpisu Szach i mat - Hamilton wygrał na Suzuce
07.10.2018 11:45
0
Wielka szkoda że Alonso nie dysponuje konkurencyjnym bolidem, mimo wszystko praktycznie w każdym wyścigu pokazuje że lubi i potrafi się ścigać (choćby z Williamsem, ale taki bolid). Pozycja w wyścigu tego nie oddaje, ale patrząc po klasyfikacji kierowców widać ile znaczą umiejętności kierowcy
Przejdź do wpisu McLaren mógł walczyć tylko z Williamsem
01.10.2018 09:36
0
Szczerze mówiąć to gdyby nie kary przesunięcia, to podejrzewam że Ferrari miałoby ostrą przeprawę z Red Bullami, szkoda szkoda że przez kary nie byli bliżej, ale cóż, tak bywa
Przejdź do wpisu Verstappen: było lepiej niż oczekiwaliśmy
01.10.2018 09:31
0
Rozumiem że Mercedes chce wyjaśnić kwestię mistrzostwa jak najszybciej i nie chcą ryzykować, ale wizerunkowo spartolili sprawę moim zdaniem. Może i Hamilton mógłby wyprzedzić Bottasa bez team order, aczkolwiek nie jest to takie pewne, przy różnicy mocy i możliwości bolidu wyprzedzanie na tym torze jest spokojnie możliwe, ale Bottas i Hamilton dysponują takim samym bolidem (HAM jest szybszy, ok, ale mało to razy szybszy kierowca nie mógł uporać się z zawalidrogą który hamował kilka bolidów?) Generalnie nie burzą mnie same team orders (w końcu jadą jako zespół, chcą mieć majstra w obu klasyfikacjach, nie przerżnąć mistrzostwa o 1-2 pkt), ale to w jaki sposób to tłumaczą... nie można było powiedzieć szczerze: Vallteri, chcemy żeby Lewis odskoczył mocniej Vettelowi w klasyfikacji, dlatego przepuść go. Sądząc po reakcji Bottasa to nie zakładali takiego scenariusza przed wyścigiem, a powinni omówić z kierowcami taki wariant. Można się z tym zgadzać lub nie, jak kto woli, szkoda tylko że zrobili to w taki sposób, bo może Bottas i nie jest kierowcą na mistrza, ale wspiera zespół i Lewisa zawsze i jednak należy mu się lepsze traktowanie
Przejdź do wpisu Bottas: wiem, że jestem zwycięzcą tego weekendu
16.09.2018 21:19
0
ehh, gdyby Alonso miał choć trochę lepszy bolid ;/ znów pokazał klasę :)
Przejdź do wpisu Alonso: małe zwycięstwo
16.09.2018 21:17
0
Gdyby był konkurs na najgorszego kierowcę wyścigu Perez dzisiaj zdecydowanie by wygrał...
Przejdź do wpisu Perez przeprasza zespół, ale nie Ocona
13.09.2018 08:46
0
Musiałby zmierzyć się z legendą ojca, z pewnością nie uniknąłby porównań, jednak kto wie, ma to w sumie we krwi i w przyszłości może trafić do F1, byleby nie zbyt wcześnie. Todt ma rację, w przypadku nazwiska Schumacher oczekiwania są większe.
Przejdź do wpisu Marko dementuje zainteresowanie Red Bulla synem Schumachera
18.06.2018 20:04
0
@4 najlepiej kasę od sponsorów ;p, żeby mu nie płacić z budżetu zespołu a i jeszcze coś do worka wrzucić ;)
Przejdź do wpisu Prezes Renault nie chce wydawać setek milionów euro na zespół F1
31.05.2018 12:59
0
Verstappen ma talent, nie da się zaprzeczyć, ale jak w każdym sporcie talent to nie wszystko. Jeśli Max w najbliższym czasie nie pokaże dobrej jazdy, bez stłuczek, rozbijania i tym podobnych, to faktycznie w końcu go odstrzelą, choć szkoda by było - dostarcza sporo emocji ;)
Przejdź do wpisu Rosberg: Nie pokładam już nadziei w Verstappenie
28.05.2018 16:16
0
Czyli że będzie powrót do Ipli?
Przejdź do wpisu Cyfrowy Polsat kupuje Eleven Sports Network za blisko 40 milionów euro
25.03.2018 20:18
0
Narazie kiepsko to wygląda z porównaniem do poprzedniego sezonu, może jeszcze się poprawią, choć mam wątpliwości, ale byłoby dobrze bo ten wybuchowy duet może sporo namieszać w środku stawki, o ile bolid pozwoli
Przejdź do wpisu Force India bez punktów po pierwszym wyścigu sezonu
25.03.2018 19:46
0
Ciekawa teoria spiskowa, ale za bardzo naciągana ;p, nie łatwiej jeśli już byłoby poświęcić Saubera? W końcu też silnik Ferrari (zdani na łaskę), a nikt by się nie aż tak mocno że dali plamę
Przejdź do wpisu Ogromny dramat w zespole Haasa
25.03.2018 19:42
0
Skoro mechanicy widzieli problem przed ruszeniem bolidu, to błąd ludzki, bo ktoś dał znak do wyjazdu zanim powinien, szkoda ich, naprawdę szkoda, bo była szansa na super wynik
Przejdź do wpisu FIA dołożyła Haasowi karę w wysokości 10.000 dolarów