WIADOMOŚCI

Marko chciałby zakazu telemetrii i przekazów radiowych w F1?
Marko chciałby zakazu telemetrii i przekazów radiowych w F1?
Helmut Marko z Red Bulla uważa, że dominacja Lewisa Hamiltona wynika z faktu, że ma on do swojej dyspozycji "najmocniejszy silnik."
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Przedstawiciele Red Bulla zacierają już ręce na mający wejść w życie z lekkim poślizgiem przed GP Włoch, zakaz zmiany trybów silnikowych między kwalifikacjami i wyścigiem. Pytanie tylko czy tak mocno on im pomoże skoro jednym z producentów, którzy wnioskowali o odroczenie w czasie wdrożenia dyrektywy technicznej obok Mercedesa była właśnie Honda.

Marko uważa, że Mercedes swoje sukcesy zawdzięcza hybrydowej erze Formuły 1.

W wywiadzie dla Der Spiegel Austriak przyznał, że Hamilton to utalentowany zawodnik, ale dodał także, że "jego ogromna dominacja jest wynikiem posiadania najmocniejszego silnika."

"Obecnie nie mamy mistrzostw kierowców" przekonywał Marko. "To są mistrzostwa inżynierów."

"To nie produkt techniczny powinien robić wrażenie, ale kierowcy. To właśnie fascynuje ludzi."

Marko zasugerował przy okazji, że wdrożenie zakazu korzystania z telemetrii mogłoby rozwiązać ten problem. Jego zdaniem "przekazy radiowe z boksu do kierowcy" również powinny zostać zakazane.

"W Formule 1 jesteśmy bliżej autonomicznej jazdy niż Google" przekonywał. "Wszystko jest określone przez inżynierów. To złe podejście."

Przedstawiciel Red Bulla skorzystał również z okazji, aby skrytykować FIA za to jak poprowadziła sprawę "różowych Mercedesów", przyrównując to do tego jak rozwiązano kwestie niezgodności z przepisami silnika Ferrari przed sezonem 2020.

"FIA nie chce już nikogo krzywdzić" mówił. "To kompromisowy werdykt, który unika odpowiedzi na pytanie: czy ten bolid jest legalny, czy nie?"

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

10 KOMENTARZY
avatar
mBAQ

24.08.2020 16:13

0

Oj, jacy oni biedni i fałszywi. Nie pamiętają dlaczego Vettel zdobył 4 tytuły, a teraz ledwo wchodzi do pierwszej dziesiątki. Na pewno wtedy nie mieli dominującego samochodu.


avatar
Kruk

24.08.2020 17:44

0

Teraz, kiedy producenci ukladow napedowych dopracowali niezawodnosc, to mozna zakazac stosowania wytycznych inzyniera podczas wyscigu-ale po co? Jak to nie produkt techniczny ma robic wrazenie? Juz Pan Doktor niech nie pitoli bez sensu, bo wrazenia sa w wielu aspektach F1.


avatar
Mazi_f1

24.08.2020 19:03

0

Przesadza, niech się wezmą do roboty w RB a nie wymyśla pierdoły.


avatar
Xandi19

24.08.2020 20:00

0

Sami się zgodziliście na tą elektronikę sterowaną, hybrydy sterowane, że kierowca nie wie kiedy co ma włączyć. A teraz jak zwykle zdziadział i pier8***. W 2016 roku były zakazy komunikacji to Hamilton ciągle płakał i mówił, że będzie wszystko klikał na kierownicy bo go wkurza. Rosberg za ustawienie czegoś gdy mu padł 5 bieg dostał 5 sekund kary. Ricciardo mówił, że on i Vettel w 2014 roku jeździli na starej kierownicy i jako jedyni wtedy nie mogli kontrolować stanu tej baterii. Byli tak zależni od inżyniera, że tracili masę czasu w tempie wyścigowym. Kierowca nie mógł ogarnąć czy może użyć przycisku do wyprzedzania aby wypompować się z baterii aby wyprzedzić kogoś bo nie miał ekranu na kierownicy. Musieli pytać inżyniera. To żałosne.


avatar
giovanni paolo

24.08.2020 20:00

0

Gdyby to samo powiedział jakiś inny Austriak jak Wolff czy Lauda, a nawet jakiś przypadkowy kierowca ze "starej dobrej gwardii" jak Prost to w komentarzach jedyne co by było to obraz erekcji u co poniektórych. To jest chora nienawiść, to powinno się leczyć, nawet jeżeli się nie da to chociaż próbować, szprycować tabletkami.


avatar
rowers

24.08.2020 22:05

0

Kierowca powinien skupić się na prowadzeniu, a nie na obsłudze bolidu 30 przyciskami, które w rożnej sekwencji kliknięć mają różne funkcje. To nie wina kierowców, że bolidy są tak skomplikowane w obsłudze, od tego są inżynierzy. Bodajże w 2016 roku wprowadzili na chwile zakaz komunikacji i nawet Rosberg, który zamiast skupiać się na ściąganiu uczył się jak się obsługuje bolid i co klikać dostał karę bo zapomniał co zrobić, jak w komentarzu 4. Czy to wina kierowcy, że nie pamięta kilkunastu możliwości kliknięć jadąc 300km/h?


avatar
Kruk

24.08.2020 22:32

0

@5. Napisz wprost, ze zycie do tego stopnia bije Cie, ze potrzebujesz specjalnego traktowania z przymruzeniem oka. Jezeli stawiasz w jednym szeregu Doktora Marko z wymienionymi przez Ciebie ludzmi, to wspolczuje ci braku dostepu do wykwalifikowanego lekarza. Najwazniejsze, ze u Ciebie wystepuje erekcja na widok i slowa Helmuta Marko.


avatar
konewko01

24.08.2020 22:56

0

@7 na razie to ciebie bije skoro złapałeś bejta.


avatar
Kruk

24.08.2020 23:11

0

@8. Gdyby Ciebie zycie bilo tak jak mnie, to bylbys przekonany, ze zlapales Pana Boga za nogi ;)


avatar
wheelman

25.08.2020 13:12

0

Kiedy ten leśny dziadek usunie się z padoku, i będzie walił drinki z Villeneuve? Tylko tego mu życzę.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu