Zespół Honda dzisiaj rano oficjalnie zaprezentował swój nowy bolid na sezon 2008. RA108 zadebiutowało już na torze podczas ubiegło tygodniowych testów w Walencji. Dzisiaj w kwaterze głównej zespołu, mieszczącej się w Brackley, w Anglii przed ponad 300 osobową grupą dziennikarzy i gości zaprezentowano nowe barwy Hondy.
W ubiegłym roku Honda zaskoczyła wszystkich swoim malowaniem odnoszącym się do ochrony środowiska. Mimo to sezon 2007 okazał się druzgoczącą porażką. W tym roku Honda w bardziej stonowanych barwach ma zamiar powrócić do regularnej walki o punkty, w czym pomóc ma całkowita zmiana koncepcji projektu nowego bolidu.Zaszczyt pokonania pierwszych metrów „w pełni” nowym bolidem na zainscenizowanej alei serwisowej przypadł Alexandrowi Wurzowi, który niedawno został potwierdzony jako oficjalny tester japońskiego teamu. Po ubogim w wyniki, na miarę ambicji Hondy, sezonie 2007 przedstawiciele zespołu wierzą, że zupełnie nowe podejście do projektu RA108 oraz nowe zasoby w postaci zatrudnienia znanych i cenionych specjalistów w swoich dziedzinach pomogą w odzyskaniu dawnej formy.
Od sezonu 2007 obowiązki szefa zespołu przejął Ross Brawn- znakomity inżynier i strateg, który na przełomie wieku z pewnością przyczynił się do sukcesu stajni Ferrari. Obok pokładanych w Brawnie nadziei Honda liczy również na swoich doświadczonych kierowców, którzy już trzeci rok z rzędu będą ścigali się w nie zmienionym składzie. Jenson Button i Rubens Barrichello, wspierani przez Alexandra Wurza będą stanowili najbardziej doświadczony skład w tego rocznym cyklu Grand Prix.
Wkrótce przedstawimy więcej zdjęć z prezentacji nowej Hondy RA108.
29.01.2008 14:32
0
Pierwszy :) Malowanie o wiele ładniejsze niż te rok temu.Ale wygląd to za mało.W stosunku do innych zespołów pakiet aerodynamiczny wydaje się dość ubogi.
29.01.2008 14:37
0
Oby wyniki były równie dobre jak nowe malowanie . Dobrze by było gdyby wrócili do gry.
29.01.2008 14:39
0
no a zdjątka
29.01.2008 14:43
0
Barwy OK!!!Zycze powodzenia na torze,bo w tym sezonie wszystkim bedzie potrzebne.
29.01.2008 14:44
0
Raven89. BMW w tym sezonie wyskoczyło z tym skrzydłem jakimś bardzo efektownym w wyglądzie a na wyniki sie to najwyraźniej nie przełożyło, ponieważ szybko zmienili to przednie skrzydło, więc najbardziej prosty bolid na pierwszy rzut oka, nie musi być gorszy od takiego BMW
29.01.2008 14:47
0
Może dlatego tak źle poszło hondzie w ubiegłym roku,ponieważ nie tylko malowanie miało sie odnosić do ochrony środowiska ale bolid też mniej palił i co za tym idzie miał gorsze osiągi :)
29.01.2008 14:55
0
Reikorp oczyma wyobraźni chlasnął na cały bolid farbę (obojętnie jaką) i na miejscu znienawidzonej ekohondy zaczął dostrzegać jedną z najciekawszych i najładniejszych konstrukcji wyścigówek F1 na sezon 2oo8. Pewno to przez dużą ilość ostrych krawędzi, które determinują wygląd auta jako praktyczny, mechaniczny nawet, stwarzając jednocześnie wrażenie zwinności, płynności i esencji ruchu dzięki pięknej symbiozie z obłymi kształtami koniecznymi w tym sporcie. Jeśli miałbym określić krótko: kwadrat wpisany w okrąg! I gdyby nie charakter "eko" dałbym 6-, a tak daję 4:)
29.01.2008 15:16
0
malowanie tak samo nudne jak w zeszłym roku, może nawet jeszcze bardziej. Na tle pozostałych bolidów ten wygląda jak ciepłe kluchy. Zero agresji, zero charakteru. W zeszłym roku Honda przynajmniej wyróżniała się czarnym kolorem w tym roku kompletnie niczym. NIewyobrażam sobie żeby bolid z takim malowaniem mogł stanąć na starcie obok Mclareana lub Ferrari. No nie moge sobie tego wyobrazić. Kompletna klapa jeśli chopdzi o design. Podejrzewam że sezon 08 będzie dla nich kontynuacją "sukcesów" z 2007
29.01.2008 15:49
0
Wyglada jakby zywcem z gier komputerowych wyciagnieta :)) Nie podoba mi sie.... przylaczam sie do tomcat'a i zycze sukcesow na miare sezonu 2007 :)
29.01.2008 15:50
0
Reikorp przeczytałem Twój post i i byłem w szoku. Taki z Ciebie troch profesor Miodek od F1.
29.01.2008 17:20
0
Ee . Honda jak by sie urwala z symulacji :) Ale kolory znudza sie szybciej niz tamte :(
29.01.2008 17:39
0
Malowanie świetne. Tylko sponsorów ciągle brak...
29.01.2008 18:41
0
Fajnie wygląda... pdoba mi sie bardzo! Oby była też lepsza od zeszłorocznej... moze nawet powalczy z BMW patrząc na to co ostatnio Sauber pokazuje :D
29.01.2008 18:58
0
Barwy jak barwy, ale pakiet aero dość "zacofany" w porównaniu do innych zespołów....
29.01.2008 19:28
0
Za wiele sponsorów to im się nie udało przyciągnąć ;-)
29.01.2008 20:06
0
ajajajaj co za cacko. Na początku myślałam, że to BMW heh no coż zdarza się...
29.01.2008 21:00
0
nom niezle nawet ;]
29.01.2008 21:11
0
A czy Honda będzię szybsza
29.01.2008 22:09
0
'_'
29.01.2008 22:14
0
Sylwetka dosyć ciekawa - szczególnie tył - jestem pod wrażeniem. Nie bez powodu chyba owa fotka znajduje się w samym centrum. Czy Honda będzie szybsza - to się okaże. Należy mieć nadzieję , iż Ross Brawn coś wymyśli ( raczej napewno). Zaś co do kolorystyki , to w chwili obecnej bardziej kojarzyłbym bolid z Argentyną niż Japonią z racji tych pasów wzdłóż kadłuba- ale to szczegół :-)
29.01.2008 23:51
0
Don't cry for me Argentinaaaa :) no coś w tym jest...
29.01.2008 23:59
0
Chociaż przyznam, że pierwsze moje skojarzenie przeskakiwało do bawarek. Ten napis "dreams" na boku od razu przywodzi na myśl Petronas...
30.01.2008 00:04
0
A teraz na trzeźwo. Najpiękniejsze w tym aucie jest połączenie fantastycznych deflektorów z idealnie do nich pasującym skrzydłem przednim. Ale to tak ślicznie widać głównie na zdjęciu nr 2.
30.01.2008 07:56
0
eee tam bredzisz :), mi to auto wygląda jak robione majzlem i młotem albo jak jakas wycinanka z tektury :| ...co oczywiście nie musi oznaczać, że Hondzia będzie z tyłu w tym sezonie...
30.01.2008 09:11
0
no witamy Hondzię..... co do zdjątek to widzę na razie tylko jedno z pewnych przyczyn... autko wygląda dynamicznie - ale czy np. taki Ros Brown - święcący triumfy na przełomie wieków w zupełnie innym otoczeniu i innymi wymaganiami technicznymi - potrafi powtórzyć sukces z teamem o zupełnie innej kulturze (Japońce) i w innym nowoczesnym otoczeniu...? szczerze mówiąc wątpie - ten gość jest gościem z przełomu wieków - teraz są inne czasy i inni ludzie - m. in. dr Mario T......;-)
30.01.2008 09:59
0
malowanie jak zwykle kiepskie, aerodynamika uboga i do bani, miejmy nadzieje że kierowcy nie dadzą takiej plamy jak farba xD
30.01.2008 13:37
0
widziałem zdjęcia - coś tam odgapili od BMW coś od innych kierowców - ale fachowcy twierdzą że aerodynamika jak sprzed dwóch lat - to będzie chyba kolejna porażka hondy - byłoby dobre - może gdyby się inni nie rozwijali jak Mola........
30.01.2008 15:44
0
malowanie podoba mi się takie jak dawniej :-)
30.01.2008 15:53
0
ej czytając tu posty niektórych czytam że pakiet aero słabe robi wrazenie, ze slaby, a czy w sezonie 2007 bmw nie wyglądało dokladnie tka samo na prosty bolid a mialo osiągi bardzo dobre? zal dla was
30.01.2008 17:35
0
Żal mi ciebie.A czy w 2008 będzie kontrola trakcji?Nie!Więc jak prosty pakiet areodynamiczny zapewni większy docisk? Zastanów się zanim coś napiszesz.
30.01.2008 18:14
0
Jak myślicie, ta czerwona plama w kokpicie i na przedzie, to nawiązanie do japońskiej flagi, czy do lucky strika? Wiem, wiem, do loga Hondy.
30.01.2008 19:54
0
ładne malowanie lepsze niż w zeszłym roku
30.01.2008 21:10
0
A mnie jest po prostu jakoś tak żal. Skąd wiecie, czy nie zrobili jakiegoś mega rewolucyjnego dyfuzora i czy w ogóle przedstawiony bolid będzie podobny do tego, który pokaże się w Melbourne? Mogą kombinować z różnicami wysokości zawieszenia osi, przesuwać środek ciężkości i masę innych pierdół. My tutaj możemy się na ogół posłużyć sprytem i umiejętnością wyciągania wniosków z tego, co już widzieliśmy. A ja np. widziałem kilka tygodni temu kalendarz i wg niego Honda (i każdy inny team, o dziwo!) ma ponad miesiąc na pracę. Tutaj możemy sobie wygląd pooceniać, nic więcej. Wystarczająco jasno?
30.01.2008 21:12
0
MODLITWA ŚW. TOMASZA: Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, ze muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji. Odbierz mi chęć prostowania każdemu jego ścieżek. Szkoda mi nie spożytkować wielkich zasobów mądrości, jakie posiadam, ale Ty, Panie, wiesz, ze chciałbym zachować do końca paru przyjaciół. Wyzwól mój umysł od niekończącego brnięcia w szczegóły i daj mi skrzydeł, bym w lot przechodził do rzeczy.Użycz mi chwalebnego uczucia, że czasem mogę się mylić. Zachowaj mnie dla ludzi, choć z niektórymi z nich doprawdy trudno wytrzymać.
30.01.2008 23:41
0
To promowanie ochrony środowiska przez Hondę trochę hipokryzją podjeżdża, 70 litrów na setkę i kilkaset nowych gumiaków na każdy wyścig raczej naturze korzyści nie przynosi .
31.01.2008 10:15
0
relikop - się ujawnił! jest księdzem lub najmniej ministrantem..... a dary swe pomnażaj bo po to je od Bozi dostałeś......
31.01.2008 19:55
0
tak Raven89 cofnęli się w rozwoju o pare lat, Ross Brawn jest tam i uważa konstrukcję bolidu za bardzo dobrą a ty będziesz mówił, że jest prosty i bez kontroli trakcji sobie nie poradzi... nie no żal, mądrzejszy od inżynierów hondy, może idź się zatrudnij do nich, twoje cenne informacje i uwagi bardzo im się przydadzą, brawo...
31.01.2008 20:00
0
i myślisz, że jeśli będzie większy docisk to łatwiej będzie bez TC sobie poradzić ehhhee, to nie na tym polega, chodzi tu o przeniesienie mocy na tylne koła
31.01.2008 20:38
0
Z większym dociskiem łatwiej jest poradzić sobie z brakiem TC. Im on większy, tym mniejsza prędkość, przy jakiej na tylną oś przenosi się maksymalna ilość mocy. A jak już nie jesteś w stanie zabuksować kołami, to gaz do dechy i ogień. Czy ta chyżość będzie w okolicach 50km/h, czy 150km/h, zależy głównie od tego jaką przyczepność mechaniczną ma oś (aero+gumy). Więc tak, większy docisk pomaga przy braku TC.
31.01.2008 23:31
0
racja, ale to nie jest wcale tak, że ustawi się bolid na max na docisk, opony się szybciej zużywają i prędkość max spada przy większym docisku
01.02.2008 16:17
0
Ale mówiłeś tylko o tym, że większy docisk nie pomoże przy braku TC. Złotego środka szukają zawsze, to oczywiste, ale już przed końcem poprzedniego sezonu wypowiadano się, żę będzie potrzebny dodatkowy docisk. Więc bankowo będzie balans przesunięty w kierunku docisku.
02.02.2008 02:23
0
większy docisk to większe zużycie opon mniejsza prędkośc większe zużycie paliwa . Na krętych wolnych torach ok ale co zrobic na torach szybkich ?(dylemat nie do przejścia)haha
02.02.2008 02:38
0
2008-01-30 21:12:51 reikorp o jakiego św. tomasza tobie chodzi?
02.06.2008 15:32
0
Trochę podobny do BMW Sauber ale jak z bliska patrzeć to jednak Honda
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się