WIADOMOŚCI

#3 dzień testów zespołu BMW Sauber
#3 dzień testów zespołu BMW Sauber
Zespół BMW Sauber równolegle z innymi zespołami F1, samotnie testował na torze pod Walencją. Dzisiaj po raz pierwszy za kierownicą F1.08 usiadł nowy kierowca testowy zespołu- Christian Klien.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Austriak przejechał dzisiaj rano 32 okrążenia po mokrym torze, zapoznając się z bolidem i zespołem inżynierów, a przy okazji wykonał kilka próbnych startów i pit stopów. Popołudniu gdy nad torem pojawiło się słońce, obowiązki testowe przejęli regularni zawodnicy BMW Sauber- Nick Heidfeld oraz Robert Kubica.

Niemiec przejechał dzisiaj 59 okrążeń na najlepszym uzyskując czas 1:12,258. Robert Kubica przejechał nieco więcej kółek- 70, tracąc do swojego starszego kolegi niecałe 0,05 sekundy. Obaj kierowcy dalej pracowali nad ustawieniami F1.08.

Mimo iż warunki pogodowe podczas trzydniowej sesji testowej w Walencji nie były idealne, kierowcy i inżynierowie zdołali zebrać wiele użytecznych danych odnośnie zachowania bolidu.

Zespół BMW Sauber będzie ponownie testował w przyszłym tygodniu, kiedy to na torze pod Barceloną odbędą się ostatnie testy przed wielkim otwarciem sezonu w Melbourne.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

49 KOMENTARZY
avatar
kuszner

21.02.2008 18:15

0

hmm wyniki nie zachwycaja... :/ jednak powolutku ida do przodu. na Ferrari BMW i chyba Williamsa to bedize za malo


avatar
lako

21.02.2008 18:16

0

Nick pierwszy raz od początku testów przed Robertem :) (Jeśli dobrze pamiętam)


avatar
djmarquss

21.02.2008 18:17

0

Już tylko 25 dni dzieli nas od poznania prawdy. Wydaje mi sie że Robert pokaże na 100% swój potencjał i to on jako pierwszy w BMW Sauber stanie na najwyższym pudle


avatar
badylek

21.02.2008 18:24

0

czy to juz są ostatnie testy przed pierwszym wyscigiem ?


avatar
mpstir

21.02.2008 18:42

0

Na stronie www.f10.pl jest wypowiedź Alonso, który powidział o BMW:„Są bardzo szybcy”, powiedział. „Zawsze jeżdżą z pełnym bakiem, a mimo to uzyskują świetne czasy.” Alonso twierdzi również, że Renault wciąż ma spore straty do najlepszych i widzi swój zespół w środku stawki. „Gdzie jesteśmy? Myślę, że daleko z tyłu”, powiedział podczas testów w Barcelonie. „Na pewno nie jesteśmy w stanie zagrozić McLarenowi, Ferrari i BMW.” Ciekawe, czy stwirdzenie, że BMW jeździ z pełnymi bakami jest prawdziwe? Jeżeli tak to bęci ciekawie.


avatar
djmarquss

21.02.2008 18:52

0

badylek, pisze wyżej że bedą jeszcze jedne testy przed wielkim otwarciem


avatar
f one

21.02.2008 19:00

0

jak zwykle BMW ZEBRLO CENNE INFORMACJE niech wreszcie napisza jakie . np czy czasy sa wynikiem jazdy na pełnym baku


avatar
wychyl

21.02.2008 19:25

0

Widze ze f108 jest calkiem bezawarajny :) mam nadzieje ze tak jak przebiegaja testy (czyli bezawaryjnie) to tak samo beda przebiegaly wszystkie GP w tym sezonie :) Bo zauwazylem ze Scuderai Ferrari ma leciutkie problemy z awaryjnoscia. Podsumowujac wydaje mi sie ze konkurencja dla BMW beda MC, Williams i Reanult. Jezeli SF nie bedzie mialo wiekszych awarii to bedzie bezkonkurencyjne :)


avatar
misiek

21.02.2008 19:37

0

dokładnie tak pierwszy raz Nick lepszy od Roberta... a Williams jak narazie daje rady :)


avatar
zibi55

21.02.2008 19:38

0

mpstir - czy przypadkiem nie pomyliłeś się z nazwą strony ??? Bo nie ma takiej www.f10.pl


avatar
Ziobul

21.02.2008 19:59

0

Pewnie chodziło o www.f1.v10.pl :-)


avatar
Tomyy

21.02.2008 20:22

0

Lepszy ale tylko o zaledwie 0,05s :) miał fuxa ;)


avatar
Tomyy

21.02.2008 20:23

0

a dokładniej 0.035 sec :)


avatar
Borg

21.02.2008 20:32

0

No dobra udalo mu sie tym razem :-P Dzisiaj pewnie Robert rozmarzyl sie o miss Polonii co do niego przyjedzie na pierwszy GP, dlatego sie rozkojarzył :-]


avatar
Borg

21.02.2008 20:34

0

Notabene nie wiem jak było z warunkami tym razem na torze, ale czasy poprawili o około 0,7 sekundy z poprzedniego dnia. Pogoda? Czy może nowe ustawienia bolidu?


avatar
mpstir

21.02.2008 20:38

0

Sorry! Oczywiście chodziło o stronę www.f1.v10.pl


avatar
totalfun

21.02.2008 20:49

0

Już raz w początkowych testach (tylko raz) Nick był szybszy od Roberta.


avatar
ukero

21.02.2008 21:04

0

Czy oficjalny rekord toru -Rekord okrążenia: Giancarlo Fisichella 1:15.641 (2005) - jest prawdziwy?


avatar
Rege

21.02.2008 21:07

0

A wracajac do tych pełnych baków to podobno własnie prawda ze BMW tankuje do pełna A skoro tak to bedzie piekne otwarcie sezonu 2008 w wykonaniu BMW Sauber F1 Team


avatar
dragomirov

21.02.2008 21:17

0

pisałem wcześniej że BMW ukrywa prawdziwe walory bolidu, bo w zespole zbyt równo śpiewają tą samą melodię. Będą mistrzami świta.


avatar
dragomirov

21.02.2008 21:20

0

a tak nie wielka różnica w czasach pomiędzy Nickiem a Robertem wynika tylko z tego, że bolidy są perfekcyjne. Nick jak chce to potrafi dobrze jechać a tym bardziej na pustym torze bez stresu.


avatar
kotu

21.02.2008 21:43

0

możliwe, że takie wypowiedzi Alonso są nastawione na dezinformacje. Sami wiecie jaka jest F1. Intryg nie brakuje :P A poza tym to faktycznie blisko siebie byli dzisiaj obydwaj kierowcy BMW Sauber. Jeżeli tak też bedzie na torze to całkiem możliwe, że Nick z Robertem sie troszke pościgają :P


avatar
dragomirov

21.02.2008 21:44

0

zwróćcie uwagę na różnicę w czasach pomiędzy klienem, który jeździł już bolidami a zawodowcami.


avatar
kotu

21.02.2008 21:44

0

tzn. w wyścigu nie na torze :P


avatar
granat88

21.02.2008 22:00

0

duzo lepsze czasu niz wczoraj.. BMW idzie do przodu


avatar
Ziobul

21.02.2008 22:00

0

Klein jeździł na mokrym torze. Gdyby jeździli przy porównywalnych warunkach to 11 sekund oznaczałoby, że równie dobrze jako testera mogą zatrudnić moja teściową.


avatar
materazzi

21.02.2008 22:10

0

cienizna


avatar
walerus

21.02.2008 22:17

0

bolid jest nie poznany do końca przez kierowców BMW - co dopiero mówić o recydywiście Klienie...;-)


avatar
Tanis

21.02.2008 23:09

0

Mnie ciekawi dlaczego BMW nie używa w testach kołpaków na koła. Jeśli jest taj jak mówił Rampf to one powinny wyraźnie pomagać ( 0,2s/okr.), a tu nic , nie testują ich. Nawet nie widziałem by trenowali na pit stopach zmianę kół z kołpakami. Nie wiem czy robią to specjalnie by się zamaskować, czy po prostu te kołpaki nic nie dają, albo poprawiają czasy na okrążeniu, ale psują jakiś inny parametr np. chłodzenie hamulców nie jest tak dobre jak powinno być, lub może jeszcze coś innego. Faktem jednak jest, że na początku kołpaki mieli, a teraz w ogóle ich nie widać. Jeśli zależy im na każdym ułamku sekundy to czemu, nie wykorzystują wszystkiego co mają ??


avatar
dsu1

21.02.2008 23:50

0

Tanis-witam- są tylko dwie możliwości albo zastosowali dodatkowe części mające poprawić stabilność balansu i z kołpakami nie mieścili by się w regulaminowej wadze (te kołpaki trochę ważą bo konstrukcja tego ustrojstwa to owiewka zintegrowana z piastą ) albo faktycznie się maskują i nie chcą pokazywać tych 0,2sek które dodatkowo poprawiły by czasy. Ja skłoniłbym się do tego drugiego bo niby czemu miała by służyć wypowiedź Alonso że BMW jest bardzo szybkie i jeżdżą cały czas załadowani paliwem. Już dawno o tym pisałem i nawet nie zdziwiła mnie jego wypowiedź to jedyny kierowca co nie dał się zwieść taktyce BMW bo reszta uważa że ekipa z Hinwill naprawdę boryka się z duzymi problemami. BMW nigdy nie testowało szybkich przejazdów na testach bo i po co , jaki byłby tego cel ? maksymalne obciążenia dla auta to pełny bak stare opony i od razu wychodzi wszystko to co trzeba poprawić to przecież tak logiczne. Pierwsze szybkie kółko zobaczymy w Australii w sobotę na treningu przed kwalifikacjami i to też jeszcze nie będzie 100% BMW. Dla zainteresowanych chciałbym przypomnieć że po testach w Barcelonie 1 marca BMW wybiera się an lotnisko w Manorce (Hiszpańska wyspa na morzu śródziemnym ) by w tajemnicy dokonać jeszcze jednego w odosobnieniu szlifu w ustawieniach prędkości i przyspieszeń- pozdrawiam


avatar
totalfun

22.02.2008 00:09

0

Z tymi kołpakami to trochę porażka. Przypomnę że na oficjalnej prezentacji, podczas przejazdu Nicka, jeden odpadł. He,he


avatar
fagorn

22.02.2008 00:14

0

dsu1: obyś miał rację co do taktyki BMW, bo jeśli będziemy mogli liczyć tylko na awarie SF i Mc (ewentualnie Renault i Williamsa), to Roberta chyba szlak trafi i zacznie bluzgać... On na pewno cały czas pamięta Monze '06 a ubiegły sezon był przecież dla niego raczej średni;)


avatar
rafalsz1993

22.02.2008 00:27

0

Na pewno Robert pamieta też Szanghaj 07.


avatar
hot dog

22.02.2008 07:45

0

No to ja tak troszke na odmiane do dsu1 Otoz jezeli prawda sa problemy z balansem to powinni jednak dokonac testu krotkiego przejazdu lekkim bolidem bo skoro teraz tego nie robia to co bedzie pozniej ....


avatar
fezuj

22.02.2008 10:35

0

@kuszner- "hmm wyniki nie zachwycaja." a mógł byś sprecyzować co masz na myśli? bo ja tylko zerknąłem na testy z dnia poprzedniego i one były sporo gorsze choć całkiem niezłe.


avatar
kuszner

22.02.2008 12:29

0

tak ale nijak maja sie do bodaj 1.11.00 mclarenow sprzed kilku dni.. i jakos nie przekonuje mnie to ze jezdza niby z pelnym bakiem. nikt z BMW tego za bardzo nie potwierdzil


avatar
dsu1

22.02.2008 13:28

0

hot dog- myślę że to robią dlatego testują w odosobnieniu w końcu nikt tak na prawdę nie wie nad czym oni pracują i możemy tylko gdybać bo i tak wszystko co wiemy wychodzi od ludzi z publicrelations Bmw. To o czym pisałem odnosiło się do testów wspólnych gdzie na 100% nie jeździli pojedynczych szybkich kółek i to wiedza którą dysponujemy z niezależnych od BMW źródeł prasowych. Wypowiedź Alonso(Są bardzo szybcy z dużą ilością paliwa. Czasami patrzysz na czasy, i widzisz co zrobili podczas długich przejazdów, 25 czy 30 okrążeń. To jest 60 lub 70 kilogramów paliwa. Zaskoczyli mnie najbardziej na dwóch czy trzech ostatnich testach.” ) też dotyczy tylko tych wspólnych testów bo nie ma takiej możliwości aby wypowiadał sie na temat testów na których nie był. Moim zdaniem na rozpoczęcie sezonu BMW wystrzeli jak z procy i zadziwi wszystkich tym bardziej że większość mediów zajmujących sie F1 nie widzi lub nie chce wiedzieć tego czym BMW dysponuje i jak widać tylko jeden Alonso "zwęszył pismo nosem" to dobrze niech wszyscy myślą po swojemu a ekipa z Hinwil robi swoją robotę nie zważając na to co robią inni- pozdrawiam. Ps: być może w zostanę skarcony za swoje przemyślenia na początku sezonu ale i tak nie ma w tym kraju bardziej wierzącej w ten zespół osoby jak ja


avatar
yaneq

22.02.2008 13:51

0

dsu1: nie mam zdania na ten temat, ale być może, że masz rację. inaczej- obyś miał rację. tymczasem 22 dni do Q


avatar
hot dog

22.02.2008 15:14

0

dsu1 oczywiscie zycze sobie takiego rozwoju sytuacji dotyczacej BMW a potwierdzeniem tego moze byc chociazby zeszly sezon, gdzie niemalze kazdy team w testach przed wyscigowych jezdzil z pustym bolidem a BMW konsekwetnie robilo symulacje wyscigu.pozdrawiam


avatar
przesio

22.02.2008 15:47

0

a myslalem ze bmki maja 3 samochody :D


avatar
Borg

22.02.2008 21:41

0

@dsu1 - masz spore pojecie o F1, milo sie Ciebie czyta - a to cieszy :]


avatar
dziarmol

23.02.2008 00:20

0

BMW szykuje sporą niespodziankę tak mi się wydaje >


avatar
lewusFIA

23.02.2008 02:15

0

@ dsu1 : to co napisałeś to przykład logicznego, bezstronnego ( mimo kibicowaniu BMW) myślenia i dedukcji. Ja też uważam, żę BMW zaskoczy wszystkich na plus, i to mocno. pozd.


avatar
walerus

23.02.2008 14:36

0

dsu1 - większość życzy BMW dobrze ale nie mówi tego tak głośno jak Ty.....;-)


avatar
dsu1

23.02.2008 16:01

0

Dziękuję wam wszystkim za tak miłe posty pod moim adresem. Ktoś napisał że dysponuje dużą wiedzą o F1 ale to nie jest tak do końca dalej się uczę i bardzo chętnie czytam wypowiedzi innych użytkowników tego i innych forów poświęconych tematyce F1. Nie można też specjalizować sie we wszystkich dziedzinach życia tego sportu bo to wręcz niemożliwe. Tylu ludzi jest zatrudnionych w każdej ekipie każdy od innej dziedziny i każdy z nich jest elementem układanki która tworzy całość czyli samochód i efektem tej pracy jest wynik końcowy. Mam zasadę nie wypowiadać sie na tematy których nie znam dogłębnie dlatego nie wypowiadam się pochopnie na temat innych zespołów F1. Tym jedynym ukochanym zespołem jest BMW i to nie tylko ze względu na samego Roberta. Jeżeli ktoś naprawdę zada sobie tyle trudu co ja śledząc każdy krok BMW Saubera nawet w sezonie ogórkowym od razu pokocha tą drużynę. Wbrew panującej opinii wywołanej przez niektóre media atmosfera tam panująca jest wzorcowa. Kiedy praca to nie ma sentymentów ale po pracy prawdziwa rodzinna atmosfera. Miałem okazję oglądać zdjęcia jak Mario wraz z Robertem na jakiejś imprezie tańczyli pod pachę (na pewno byli po małym piwku). Ponadto żaden Team F1 nie zadał sobie tyle trudu żeby dać kibicom coś więcej niż tylko sensacyjne artykuły afery itp. Miasteczko Pit Lane Park to strzał w dziesiątkę możliwość zobaczenia swoich idoli na żywo dotknięcie tego nie osiągalnego dla przeciętnego kibica rzeczy o której marzył - mam przemiłe i fantastyczne wspomnienia z tej wizyty- dlatego kocham tez zespół i jestem jego kibicem na dobre i na złe nawet jak Kubuś opuści ten zespół czego mu nie życzę- pozdrawiam


avatar
arek.jan

23.02.2008 16:09

0

trochę mnie przeraza że Nickowi udało się pojechać szybciej od Roberta i jak ktoś już pisał że on się do testów za bardzo nie przykłada to chyba pokazał że jednak potrafi jeździć.


avatar
Marti

24.02.2008 19:17

0

dsu1 - ja się przyznam bez bicia, że mnie również miło czyta się Twoje komentarze ;-). Mam do Ciebie prośbę: jeśli jesteś zarejestrowany tutaj również na forum, to odezwij się do mnie na PW. Jeśli nie, to na www.robertkubica.blog.onet.pl znajdziesz namiary do mnie. Mam do Ciebie sprawę związaną z powyższym tematem.


avatar
walerus

25.02.2008 09:57

0

dsu1 - po prostu się wzruszyłem czytać twojego emaila...


avatar
grzesiekstaw

27.02.2008 16:21

0

No miejm nadzieje że dsu1 pisze prawde:D


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu