WIADOMOŚCI

#2 trening: Leclerc najszybszy w testach Pirelli
#2 trening: Leclerc najszybszy w testach Pirelli
Stojący pod znakiem testów prototypowego ogumienia drugi trening w Austin padł łupem Charlesa Leclerca. Za nim uplasowali się Valtteri Bottas oraz Daniel Ricciardo. Cała trójka swoje najlepsze czasy ustanowiła jednak na obecnych oponach Pirelli.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Od początku drugiej 90-minutowej sesji na torze COTA kierowcy mieli sporo pracy. Wszystko przez testy ogumienia Pirelli pod kątem sezonu 2023. Z tego powodu zespoły musiały odłożyć swoje programy na bok i skupić się na wytycznych Włochów. Wyłączeni z tego były jedynie ekipy, które w 1. trening poświęciły zajęcia dla młodych kierowców. Te przez pół godziny mogły przygotowywać się według własnych planów.

W przeciwieństwie do weekendu w Japonii - aura nie przeszkodziła firmie z Mediolanu w przeprowadzeniu jej prób. Na niebie nie było żadnych chmur, a temperatura powietrza wynosiła około 30 stopni Celsjusza, a toru o sześć więcej.

Bez większych zaskoczeń jako pierwsi aleję serwisową opuścili zawodnicy, którzy poranne zajęcia zamiast w kokpicie spędzili w garażach. Charles Leclerc, Daniel Ricciardo oraz Valtteri Bottas szybko pojawili się na czele tabeli wyników. Cała trójka od razu skoncentrowała się na pracy z obecnymi mieszankami, zaś reszta - z Nicholasem Latifim włącznie - z prototypowymi.

W międzyczasie padok F1 rozgrzewała nie tylko afera wokół Red Bulla i limitu budżetowego, ale też nowego przedniego skrzydła Mercedesa. Pojawiły się bowiem doniesienia, że nie jest ono zgodne z przepisami. Nie byłoby jednak w tym nic dziwnego, gdyby nie to, iż Niemcy nie użyli go nawet w żadnym z treningów, a na dodatek tylko jedną taką sztukę dostarczyli do USA.

Pierwsze dwa kwadranse upłynęły bardzo spokojnie. Jedynie kolejna wspólna przygoda Lewisa Hamiltona i Fernando Alonso z uszczypliwym komentarzem tego drugiego mogła wzbudzić jakieś emocje. Listę rezultatów otwierała trójka: Leclerc, Bottas oraz Ricciardo i taka kolejność utrzymała się do wywieszenia flagi w szachownicę. Pierwszy z kierowców jeżdżących przez całą sesję na testowym ogumieniu, Carlos Sainz, stracił do nich ponad 0,6 sekundy.

Pierwsze kłopoty techniczne podczas tej sesji pojawiły się w samochodzie Kevina Magnussena. Duńczyk zameldował przez radio problemy z pedałami. Haas wezwał go więc do boksu i chwilę później poinformował, że musiał on opuścić maszynę VF-22. Wrócił do niej po około 10 minutach. W podobnym czasie zaczęły się drobne wyjazdy poza tor, co zdarzyło się m.in. Lewisowi Hamiltonowi czy Lando Norrisowi.

Następne minuty nie przyniosły nic ciekawego zarówno na torze, jak i w tabeli wyników. Zawodnicy nabijali kolejne okrążenia, rzadko meldując się w garażu. Przy tym należy zaznaczyć, że ani zespoły, ani kierowcy nie mieli pojęcia, z jakich mieszanek korzystają w danej chwili. Jest to standardowa procedura w trakcie testów opon Pirelli.

Ostatecznie nie doszło więc do większych roszad w zestawieniu czasów. Jak już wspomniano, drugi trening przed GP USA wygrał Leclerc. Oczywiście finałowe rezultaty należy traktować z przymrużeniem oka, ale w przypadku Monakijczyka należy podkreślić, że swoje najlepsze okrążenie pojechał na pośredniej mieszance, podczas gdy Bottas i Ricciardo na miękkim. Dodatkowo, używał jeszcze starego silnika. Ten nowy, karny - zdaniem włoskich mediów - pojawi się u niego dopiero przed czasówką.

Za "podium" znaleźli się Sainz, Schumacher, Norris, Verstappen, Hamilton, Gasly oraz Perez. Stawkę zamknęli za to Sebastian Vettel oraz Nicholas Latifi. Niemiec końcówkę sesji spędził jednak w garażu, podczas gdy Kanadyjczyk i Williams nie wykorzystali możliwości 30-minutowego przeprowadzenia własnego programu treningowego. W 1. treningu Latifiego zastąpił bowiem młody Logan Sargeant, który notabene jest faworytem do jego zastąpienia go po sezonie 2022.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Charles Leclerc

Ferrari

1:36.810 37
2

Valtteri Bottas

1:37.525 38
3

Daniel Ricciardo

McLaren

1:37.627 40
4

Carlos Sainz

Ferrari

1:38.232 26
5

Ralf Schumacher

Haas

1:39.507 26
6

Lando Norris

McLaren

1:39.547 26
7

Max Verstappen

Red Bull

1:39.575 26
8

Lewis Hamilton

Mercedes

1:39.698 26
9

Pierre Gasly

1:39.840 26
10

Sergio Perez

Red Bull

1:39.852 26
11

Kevin Magnussen

Haas

1:40.084 24
12

Yuki Tsunoda

1:40.178 26
13

George Russell

Mercedes

1:40.562 26
14

Zhou Guanyu

1:40.664 26
15

Lance Stroll

Aston Martin

1:40.806 26
16

Esteban Ocon

Alpine

1:41.310 26
17

Fernando Alonso

Alpine

1:41.334 26
18

Alexander Albon

Williams

1:41.853 26
19

Sebastian Vettel

Aston Martin

1:41.857 26
20

Nicholas Latifi

Williams

1:42.317 26
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

3 KOMENTARZE
avatar
hubos21

22.10.2022 03:33

0

Przywieźli skrzydło, może czekają na jakąś nową dyrektywę i cyk jak ze wspornikami


avatar
Vendeur

22.10.2022 13:43

0

Alonso swoimi zachowaniami wobec Lewisa robi się coraz bardziej żenujący. Tracę do niego szacunek przez to.


avatar
hubos21

22.10.2022 20:56

0

@2 Chodzi o samo zachowanie czy o to, że do Lewisa?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu