WIADOMOŚCI

Zastanawialiście się kiedyś, skąd wzięło się u Lewisa hasło: "It's hammer time"?
Zastanawialiście się kiedyś, skąd wzięło się u Lewisa hasło: "It's hammer time"?
Lewis Hamilton wyjaśnił, skąd wzięło się hasło "It's hammer time" używane przez jego inżyniera wyścigowego, aby wymusić na kierowcy konieczność podkręcenia tempa.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Lewis Hamilton współpracuje z Peterem Bonningtonem, który szerszej publiczności znany jest po prostu jako Bono, od czasu dołączenia do ekipy Mercedesa w 2013 roku.

Jednym ze znaków rozpoznawczych jego komunikacji z Lewisem Hamiltonem jest hasło "It's hammer time", które odnosi się do słów słynnej piosnki MC Hammera z 1990 roku- "You Can't touch this", a przy okazji także skrótu nazwiska samego zawodnika.

Ostatnio 7-krotny mistrz świata usłyszał je w swoim radiu podczas GP Miasta Meksyk, kiedy to walczył o zwycięstwo z Maksem Verstappenem, przyznając, że "czuł się wtedy jakby upłyną rok" od czasu kiedy po raz ostatni usłyszał te słowa.

Hamilton zapytany o słynne hasło, zagrzewające go do szybszej jazdy, przyznał że sam je wymyślił, gdyż wcześniejsze prośby o podkręcenie tempa mocno go irytowały.

"Myślę, że to ja wymyśliłem hammer time" mówił Hamilton. "Był czas, gdy mówił do mnie 'teraz musisz przycisnąć', a ja frustrowałem się tym: chłopie, ja już cisnę!"

"Jestem za to ogromnie wdzięczny Bono. Przeżywam z nim niesamowitą podróż. Mamy jedną z najdłuższych, jeżeli nie najdłuższą, współpracę między kierowcą, a inżynierem. On stanowi ogromną część mojego sukcesu."

Hamilton i Bonnington statystycznie stanowią najbardziej utytułowany związek kierowcy wyścigowego z inżynierem, wspólnie sięgając po sześć z siedmiu tytułów mistrzowskich oraz ciesząc się z 82 ze 103 wygranych Lewisa na torach Formuły 1.

Hamilton przyznaje, że Bonnington wspiera go "w dobrych i złych chwilach" i jest dla niego "jak brat".

"To jak opanowany on jest podczas wyścigu, to jak potrafi mną pokierować i pomóc w nawigacji podczas wyścigu sprawia, że nie wielu ludzi mogłoby mu dorównać."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

10 KOMENTARZY
avatar
gzr

10.11.2022 12:36

0

Zostawcie takie smakowite artykuły, bardzo pasjonujące, na okres między sezonami...


avatar
marcinek99

10.11.2022 12:55

0

Wszyscy wiedzą że Lewisem trzeba jak z kierowcą specjalnej troski xD


avatar
giovanni paolo

10.11.2022 13:17

0

Wzięło się z bolidu, który był o sekundę szybszy od reszty ale zazwyczaj mercedes starał się udawać, że są słabsi (niem. unterhund) by ich "dominacja" nie była tak odrażająca jak ta z czasów Ferrari, Red Bulla z Vettelem czy teraz Red Bulla z Verstappenem. Czy w erze hybrydowej Hamilton miał słaby bolid przez te siedem czy osiem lat? Czy Hamiltonowi brakowało umiejętności by wygrać kilkanaście wyścigów w sezonie? Osiem tytułów mistrzowskich wśród kontruktorów z rzędu. 82 wygrane przez 8 lat ery hybrydowej. Czy czegoś mo brakowało? To skąd ten brak rekordu zwycięstw z rzędu? Skąd brak rekordu zwycięstw w sezonie? To już nawet przeciętniak, który nie wygrał tytułu mistrzowskiego Rosberg miał lepszą serię zwycięstw z rzędu. Tak się ukrywa osiągi. Tak się tworzy iluzję.


avatar
Gerhard

10.11.2022 13:37

0

Opanowanie Bono? Deutschland 2018 https://youtu.be/iLGXWPPzUwA?t=92


avatar
MarioCFC

10.11.2022 14:27

0

@4 masz coś jeszcze czy tylko tyle znalazłeś z całego okresu? Nie ma ludzi bezbłędnych.


avatar
Fan Russell

10.11.2022 14:44

0

@3 Podobno Rosberg miał więcej awarii od Hamiltona gdyby nie to, Rosberg miałby 3 tytuły ;)


avatar
fistaszeq

10.11.2022 15:40

0

@6 brzmi jak Alpine


avatar
fistaszeq

10.11.2022 15:42

0

@4 polecam przewinąć do drugiego miejsca


avatar
giovanni paolo

10.11.2022 15:44

0

6. Jakiej odpowiedzi oczekujesz?


avatar
Davien 78

10.11.2022 17:29

0

9@ Politowania.....


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu