WIADOMOŚCI

#2 trening: Leclerc najszybszy, ale w czołówce zabrakło Red Bulla i Mercedesa
#2 trening: Leclerc najszybszy, ale w czołówce zabrakło Red Bulla i Mercedesa
Charles Leclerc okazał się najszybszy w drugim treningu przed GP Węgier. W czołowej dziesiątce zabrakło jednak obu kierowców Red Bulla i Mercedesa.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Po deszczu, który zakłócił pierwsza sesję treningową na Hungaroringu, w drugim treningu nie było już śladu, ale jego przebieg również nie należał do typowych, prawdopodobnie ze względu na fakt iż w ten weekend Formuła 1 testuje tzw. alternatywny przydział ogumienia.

Oznacza to ni mniej, nie więcej, że każdy kierowca na cały weekend otrzyma tylko 11 zamiast 13 kompletów gładkich opon. Oprócz tego narzucone od góry będzie korzystanie z opon twardych w pierwszym segmencie czasówki, opon średnich w drugim i miękkich w trzecim. Oczywiście wszystko pod warunkiem, że do gry nie włączy się pogoda i nie będzie trzeba skorzystać z opon przeznaczonych na mokra nawierzchnię.

Większość stawki po południu wyjeżdżała z garaży na średnim ogumieniu. Wyjątek od tej reguły stanowili zawodnicy Williamsa, którzy od razy wyjechali na miękkich oponach i początkowo objęli prowadzenie w treningu. Wysoko również znaleźli się na tym etapie sesji Lando Norris, Yuki Tsunoda czy kierowcy Alpine.

Drugi reprezentant McLaren, Oscar Piastri borykał się z uszkodzeniem podłogi, przez które stracił trochę czasu, a jego zespół na Węgrzech jest pod baczną obserwacją po dwóch świetnych weekendach wyścigowych w Austrii i Wielkiej Brytanii. Nowe poprawki MCL60 miały nieco gorzej sprawdzać się na wolnym i krętym torze, ale póki co wyniki Norrisa na to nie wskazują.

Kierowcy Red Bulla i Ferrari w pierwszej połowie sesji nie walczyli o najlepsze okrążenia. Dopiero w drugiej części treningu na czoło tabeli wyników wysforował się Charles Leclerc.

Nie zmienia to faktu, że reszta czołówki bardziej skupiała się na sprawdzaniu tempa na długich przejazdach i czołowa dziesiątka za sprawą braku w niej kierowców Red Bulla i Mercedesa wyglądała co najmniej dziwnie.

Najszybszy w stawce okazał się ostatecznie Charles Leclerc, który wyprzedził Norrisa, Gasly'ego i Tsunodę. Piąty był Ocon, a za Francuzem znaleźli się Hulkenberg, Bottas i Alonso.

Czołową dziesiątkę zamykali Zhou Guanyu z Alfy Romeo i Carlos Sainz z Ferrari.

Max Verstappen, który swój najszybszy przejazd wykonał w pierwszej części sesji ostatecznie był 11., a Sergio Perez po wypadku z pierwszego treningu, w drugim był dopiero 18.

Jeżeli chodzi o Mercedesa to Lewis Hamilton 2. trening kończył z 16. wynikiem, a George Russell zamykał stawkę. Tuż przed nim znalazł się Oscar Piastri, który jak już wspomnieliśmy wcześniej stracił sporo czasu na naprawie podłogi w swoim aucie. Ostatecznie jego mechanikom udało się go wypuścić na tor w ostatnich pięciu minutach sesji.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Charles Leclerc

Ferrari

1:17.686
20
2

Lando Norris

McLaren

1:17.701
+0.015 s
30
3

Pierre Gasly

Alpine

1:17.918
+0.232 s
26
4

Yuki Tsunoda

1:17.934
+0.248 s
31
5

Esteban Ocon

Alpine

1:18.045
+0.359 s
30
6

Nico Hulkenberg

Haas

1:18.058
+0.372 s
29
7

Valtteri Bottas

1:18.085
+0.399 s
29
8

Fernando Alonso

Aston Martin

1:18.105
+0.419 s
32
9

Zhou Guanyu

1:18.108
+0.422 s
31
10

Carlos Sainz

Ferrari

1:18.182
+0.496 s
20
11

Max Verstappen

Red Bull

1:18.279
+0.593 s
18
12

Lance Stroll

Aston Martin

1:18.319
+0.633 s
33
13

Alexander Albon

Williams

1:18.377
+0.691 s
32
14

Daniel Ricciardo

1:18.385
+0.699 s
30
15

Kevin Magnussen

Haas

1:18.504
+0.818 s
27
16

Lewis Hamilton

Mercedes

1:18.746
+1.060 s
28
17

Logan Sargeant

Williams

1:18.836
+1.150 s
30
18

Sergio Perez

Red Bull

1:18.978
+1.292 s
14
19

Oscar Piastri

McLaren

1:19.117
+1.431 s
18
20

George Russell

Mercedes

1:19.175
+1.489 s
23
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

6 KOMENTARZY
avatar
3000

21.07.2023 18:29

0

Przekombinowano z tymi oponami


avatar
Morkhan

21.07.2023 18:47

0

Pod koniec pierwszej czasówki, będzie tłok na torze. Może być ciekawie, a zapewne o to chodzi.


avatar
3000

21.07.2023 20:06

0

@2 Przeregulowanie też jest bez sensu. Teraz ciężko się rozeznać kto, co i jak.


avatar
Fan Russell

21.07.2023 23:30

0

Na Węgrzech 10 lat temu Vettel nie wygrał to tu również będzie podobne


avatar
cinek76

22.07.2023 10:15

0

10 lat temu pierwszy triumf Hamiltona w mercu ,byłem tam było jakieś 40 stopni w cieniu dramat


avatar
Raptor Traktor

22.07.2023 10:46

0

@4 No niesamowite, a byłem pewien, że Vettel wygra w tym roku.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.