Silly season w tym roku w Formule 1 rozpoczyna się bardzo wcześnie. „Winny” całemu zamieszaniu jest nie kto inny jak Robert Kubica, którego dobry początek sezonu odbił się głośnym echem w mediach na całym świecie, a po zdobyciu pierwszego w swojej karierze pole position w GP Bahrajnu Polak był nawet łączony przez niektóre media z zespołem Ferrari.
Nie trzeba więc było długo czekać, aby głos w sprawie przyszłości Roberta Kubicy zabrał jego aktualny pracodawca.Oficjalnie Polak jest związany z zespołem BMW Sauber do końca tego roku. Niemniej, jak podaje serwis autosport.com w kontrakcie Kubicy jest punkt, który daje pierwszeństwo przedłużenia umowy BMW o kolejny rok. Punkt ten jednak ma wygasnąć we wrześniu br. tak więc skład zespołu BMW Sauber powinien być już oficjalnie rozstrzygnięty podczas letniej części sezonu, podobnie jak to było przed rokiem.
Przypomnijmy, że w ubiegłym sezonie Robert Kubica został poinformowany przez Mario Theissena o przedłużeniu kontraktu już tuż po GP Kanady, gdzie doszło do dramatycznie wyglądającego wypadku Kubicy. Opinia publiczna dowiedziała się jednak o tym znacznie później.
Mario Theissen zapytany o to, czy obawia się iż wzrost formy Kubicy może zwiększyć prawdopodobieństwo chęci pozyskania go przez rywali odparł: „Nie. Gdy wiązaliśmy się z nim, spodziewaliśmy się, że będzie mocny. Skład naszych kierowców ogłosimy latem.”
Mario Theissen wierzy, że poprawiony bolid F1.08 jest kluczem, który pozwala Kubicy pokazać swoją prędkość podobnie jak to było w roku 2006, kiedy Polak debiutował w F1.
„Tak. Sądzę, że on znowu powrócił. To co widzimy teraz jest podobne do tego co było w sezonie 2006.”
„On miał trudny miniony rok i było mu trudniej niż innym kierowcom zaadoptować się do standardowych specyfikacji opon, miał całkiem sporo problemów technicznych i potężny wypadek. Tak więc był to rok nauki, a teraz powrócił.”
13.05.2008 13:08
0
Wygląda to tak, jakby Theissen tłumaczył się przed niemieckimi kibicami za zatrudnienie Polaka w BMW. Pewnie większość Niemców po zeszłym sezonie uważała Kubicę za słabszego od Vettela...
13.05.2008 13:12
0
Nie! Kub i Alo w Renault :<
13.05.2008 13:13
0
czyli jest tak jak mowilem ze sezon 2007 nie byl zbyt udany, z wyscigow kubicy podobal mi sie tylko w monako i fuji
13.05.2008 13:23
0
Ja tam bym wolal zeby kubica jezdzil w ferrari
13.05.2008 13:42
0
hehehhehehe skład moich marzeń - Kubica i Alonso w Ferrari. Raikkonnen może w tym roku skończy kariere, a pan Massa jest raczej nie lubiany przez głównego sponsora ..... [tak wynika z doniesień z konkurencyjnych portali o f1]
13.05.2008 13:50
0
gadu gadu. wiadomo, że w BMW zostanie... nie ma co dyskutować. dla mnie to formalność. btw. po ostatnim typowaniu 1100 oczek wyżej w rankingu :) aż żal, że zapomniałem o typowaniu na gp australii.
13.05.2008 13:57
0
Ja bym chciał żeby Kubica został w BMW Sauber poniewaz chce aby Robert tytuł mistrza swiata osiognął w tym teamie
13.05.2008 14:01
0
Ja tez chcialbym, by Robert jezdzil w BMW, tutaj tworzy on histoire, a w innych, szczegolnie w Ferrari bylby ktoryms z kolei, ktoremu sie udalo, badz nie.
13.05.2008 14:12
0
tak czy inaczej , przyszły sezon bez dowbora będzie już" inny". a robert musi wybrać najlepszą opcje żeby nie skończyć jak , fisichella , barichello , button czy trulli . jeżdzili w super teamach ale "tylko" zdobywali punkty ,dlatego teraz są "panami" środka stawki i według mnie już tak pozostanie .
13.05.2008 14:25
0
R.Kubica przejdzie do Ferrari bo wtydy by miał większą szanse na tytuł mistrzowski.I w Ferrari pasował by mu kask
13.05.2008 14:35
0
myslę ze predzej Heifeld odejdzie do innego zespołu ponieważ bolid bmw sie rozwija i kto wie czy sie bedzie opłacało przejść do innego teamu dla Roberta.
13.05.2008 14:36
0
i to jak powrócił! z popiołów niczym Feniks niczym Gandalf Biały! Niczym Kryształowy Smok! Niczym Zawisza Czarny! niczym Heros! Niczym Robert Kubica Weltmaister! Simply the best! better than Heifeld and all the rest! Po prostu Super Mario jak chce nabić jak najwięcej punktów w grze F1 - musi zatrzymać Roberta w BMW..... a jak BMW wygra w Monaco to odpuści 2008 i skupi się już w pełni na 2009 roku po więcej w tym sezonie i tak już nie osiągnie.... a mocy wytwórczych mają tylko na jeden program rozwojowy....
13.05.2008 14:43
0
walerus: Też uważam że kluczem do sezonu 2009 jest w miarę wczesne rozpoczęcie prac nad nowym bolide, bo zmian będzie mnóstwo w przepisach, więc przyszły sezon wcale nie jest przesądzony przez ferrari i Mclareny.
13.05.2008 14:49
0
Szybki powrót po GP Kanady do bolidu dowiódł że dla Robiego F1 to pasja, że ma cel i jest wojownikiem. Skoro to wystarczyło Mario żeby zagwarantować mu przedłużenie umowy, to oczywiste jest że w tym roku nie wypuszczą go z BMW, przecież teraz pokazuje jaka potęga w nim siedzi. Przyszły rok to sukces Robiego, czyli połączenie wojownika z klasą :) A taki człowiek musi być w BMW. Prędzej podziękują temu drugiemu, jego kariera już się kończy i poza doświadczeniem nic więcej nie pokaże - to moje zdanie
13.05.2008 14:56
0
HUN w zeszłym roku Renault rozpoczął pracę nad bolidem na obecny sezon i co im to dało
13.05.2008 14:57
0
ja typowałem Roberta na pierwsze miejsce w Monako... a co do tego w jakim teamie miałby jeździć to wolałbym żeby został w BMW bo jak napisał jeden z moich poprzedników jeśli tutaj zdobędzie tytuł (a zdobędzie go prędzej czy później), będzie to historyczny moment a gdyby zdobył go w Ferrari byłby jednym z wielu...
13.05.2008 14:58
0
sorry w zeszłym roku Renault rozpoczął pracę nad boildem na obecny sezon bodajże po 3 pierwszych GP i co im to dało
13.05.2008 15:02
0
alonsorenault: myślę, że BMW udowodniło, że potrafi rozwijać swój bolid i według mnie oni po prostu są lepsi od Renault ponieważ rozwinęli bolid lepiej i miejmy nadzieję, że ten postęp będzie widoczny również w sezonie 2009...
13.05.2008 15:03
0
w takim razie ja też sorki :)
13.05.2008 15:09
0
powie mi ktos po co mi ten kod do team bmw sauber ktory dostalem z typowania DZ
13.05.2008 15:21
0
Niech Robert przedluży kontrakt o rok z BMW do 2009 roku a wtedy przecież skończy Raikkonen kariere tak jak zapowiadal i Kubica bedzie mial wolne miejsce w Ferrari i potem niech odejdzie... niech przejezdz ten sezon i nastepony a potem do Ferrari dobrze by bylo....:))
13.05.2008 16:09
0
zgadzam się połowicznie - niech pojeździ do końca 2009 roku i zobaczy jak który team przystosował bryczki do nowych przepisów - w 2010 dużych zmiena nie będzie i po 2009 roku kończą się niektórym kontrakty - to Robert będzie mógł zadecydować - co z sobą począć.....
13.05.2008 16:10
0
ja nie dostałem kodów do BMW Sauber a miałem ponad 30 pkt po Barcelonie.....?
13.05.2008 16:16
0
jeśli Robert Kubica zostaje w BMW to ja mogę jeździć dla Ferrari. MOże będęmiał ciężki sezon, ale przynajmniej będzie mnie staćw końcu zasadzić dom, syna już wybudowałem, a drzewo jeszcze kiedyś spłodze
13.05.2008 16:19
0
tak Kawkhasz, życzę powodzenia :)
13.05.2008 16:23
0
moze mnie za to zjecie ale chcialbym zeby robert jezdzil w ferrari
13.05.2008 16:27
0
alonsorenault : Ale bolidy na obecny sezon przeszły raczej ewolucje z sezonu 2007, a w przyszłym roku będzie można instalować urządzenia do odzyskiwania energii przy hamowaniu. Z punktu techinicznego to nie jest proste, a kto lepiej to wykorzysta, wybuduje lepszą"prądnicę"o mniejszej wadze może wygrać przyszły sezon
13.05.2008 16:30
0
Wszystko fajnie ale jakoś nie wyobrażam sobie hymnu Polski i Niemiec na podium, za to nasz Mazurek z hymnem Włoch - to już coś!
13.05.2008 16:30
0
Myślę że zarówno Kubica w bmw zostanie jak i Alonso w renault, do końca sezonu 2009. Kimi po 2009 chciałby spróbować pewnie sił w innych wyścigach lub najzwyczajniej odejść na emeryture, i wtedy będą duże przetasowania w zespołach.
13.05.2008 16:36
0
KUB zostanie w BMW. Amen Ale co by było gdyby...do BMW przeszedł Alonso. Niekoniecznie w 2009, ale 2010? Bańka mogła by być niezła przy dobrym i konkurencyjnym dla Ferr i McL bolidzie.
13.05.2008 16:36
0
Kubica w ......! zwycięskim teamie....;-)
13.05.2008 16:40
0
ale kimi ma dopiero 28 lat. Poza tym jakoś nie wyobrażam sobie, że w pewnym momencie powie sobie "piernicze nie robie"
13.05.2008 16:50
0
Voight: Kimi już o tym wspominał.
13.05.2008 17:04
0
powiedział że jak zdobędzie jeszcze mistrza i się nacieszy F1 - to spada....
13.05.2008 17:07
0
najbardziej to chciałbym aby jeździł w FERRARI, ale BMW to też team z ambicjami i potężnym rozwojem. Ale tylko to z dwóch. Tylko nie w McLarenie ani w Renault- bo to byłby koniec jego kariery!!!
13.05.2008 17:12
0
mysle, ze napewno zostanie jeszcze co najmniej rok. jak sie tak szybko team rozwija, to moze w przyszlym roku bedzie jeszcze bardziej konkurencyjny. nie problem wsiasc do najlepszego bolidu i wygrywac.
13.05.2008 17:13
0
Mario rok temu powiedzial "KUB to nieoszlifowany diament". W minionym sezonie tak bylo."Oszlifowal sie".BMW potrzebuje takiego kierowcy,i wiedza ze go maja.Koncern BMW posiada sportowy akcent,wiec nie na darmo wystartowal w F1.jest mlodym zespolem,ktory bardzo szybko osiaga sukcesy.pakuja w F1 potezne pieniadze,i po co?To nie HAIDFELD a wlasnie KUBICA odegra tu decydujaca role.BMW zgodnie z zamierzona strategia osiagniecia najwyzszego miejsca w F1,stanie na glowie zeby dac Robertowi najlepszy bolid jak to mozliwe,i na pewno z rak go nie wypuszcza.Robert przeciez o tym dobrze wie,nie na darmo pracowal dla bmw tak ciezko,zeby teraz odejsc do innego teamu,bez mistrzostwa w aktualnym zespole.wiadomo etez ze wplyw nz ostateczna decyzje ma tez wysokosc kontraktu,ale jak juz wspomnialem BMW przebije wszystkich.
13.05.2008 17:40
0
Kubica jest dużo lepszy od Heidfelda-to aktualny stan rzeczy.Ja jestem pewien,że Theissen nie pozwoli sobie zabrac takiego diamentu-zobaczycie,że z Kubicą BMW przedłuży umowę już pod koniec czerwca.
13.05.2008 18:00
0
Wydaje mi się, że Kubica zostanie w BMW jeszcze przez pare lat. Myślę, że to o niego będą budować potęgę BMW:). Poza tym w F1 nie podejmuje się jakichś zbyt gwatłownych ruchów. Jest oczywiście jeden warunek - musi być dobry bolid, i BMW wywiązuje się z tego póki co.
13.05.2008 18:31
0
Będzie dobrze jak zostanie w BMW. Era Heidfelda kiedyś się skończy i Kubica będzie mogł byc numerem jeden a nie ciągle tylko znikać w cieniu bardziej doświadczonego kolegi... najwiecej szczęscia przezywalismy gdy zdobywał swoje podia , pole position i toi bylo z BMW .. niech tytuł mistrza też ma w tych barwach.. Pozdrawiam:)
13.05.2008 18:57
0
a od kiedy to bmw tak dobrze się rozwija,w f1 są od ładnych lat ,sauber też , 2 i pare 3 miejsc,na skutek kompilkacji innych,kasa ogromna ,technologia też,a skutków niet,ciekaw jestem ilu sympatyków będzie miało bmw,jak kubica przejdzie do innego zespołu,chyba tylko użytkownicy starych bmw, w które 10-20 lat pierdział jakiś helmut będą im kibicować!
13.05.2008 19:07
0
panowie którzy twierdzicie że Rob ma pozostac w BMW macie całkowitą rację, bo co to za sztuka zostac mistrzem zasiadając w Ferrari ,tego dokonałoby 30% stawki, ale gdy mu się to uda w innym zespole to będzi tworzył historię !!!!!!!!
13.05.2008 19:22
0
A przepraszam i panie (Dagmara_w)
13.05.2008 19:28
0
chciałbym żeby Robert jezdził z Hamiltonem i żeby go pogrążył
13.05.2008 19:33
0
Marzeniem kazdego kierowcy jest zasiasc za kierownica Ferrari.Jezeli rzeczywiscie sa takie przymiarki Kubica nie powinien sie zastanawiac.Obawiam sie ze bmw w najblizszych latach nawet nie zrowna sie z Scuderia.Jak mowil Robert prowadzenie bolidu Ferrari jest gwarancja walki o tytul mistrza swiata.Oczywiscie druga sprawa jest to czy plotki maja jakies pokrycie
13.05.2008 19:42
0
takie osobowości jak HAM I KUB w jednym zespole to katastrofa patrz poprzedni sezon nie tam by go zniszczyli szkoda mi kovala bo to dobry kierowca ciekawe co by się działo gdyby do maca przeszedł ...BUTTON!!!!!!!!!!
13.05.2008 20:06
0
norman_69: Ja też się dziwię, dlaczego taki dobry kierowca jak Button, na dodatek anglik, mający już doświadczenie nie został zatrudniony w Mclarenie.
13.05.2008 20:16
0
MYSLĘ że gdyby Jenson był w macu to byłyby niezgorsze jaja oczywiście on już też wygrywał ,ale nie w angielskim zespole (bar honda)pamietam jak wtedy jechał trzymając oberwaną szybę kasku ...taaaak to mogło by byc ciekawe , ale to niereanle HAM to pupilek Denisa...
13.05.2008 20:20
0
Tylko cymbał ucieka z tak dobrze rozwijającego się teamu. Nie jest sztuką wygrywać w najszybszym bolidzie, ale dojście na szczyt wraz z całym zespołem - stworzyć ,wypracować doskonałość - to jest sukces!!!
13.05.2008 20:24
0
raczej Kubica zostanie do końca kariery w bmw i nie przejdzie do ferrari - tak mi sie zdaje.Ale tylko to od niego zalezy co dalej zrobi.
13.05.2008 20:31
0
olsen koniec kariry to dopiero POCZĄTEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
13.05.2008 21:02
0
@walerus Alonso też powiedział że jak zdobędzie 3 x Mistrza to spada, dlatego tak bardzo się teraz broni przed dobrymi wynikami :)
13.05.2008 21:11
0
norman-69 dlaczego uważasz że Hami iKubi razem TEAM to katastrofa
13.05.2008 21:16
0
Kubek tez mowi ze bedzie tak dlugo w F1 jak dlugo bedzie to dla niego satysfakcjonujace;-)Mnie osobiscie ucieszy jezeli przedluzy kontrakt z BMW. Poki co jeszcze ani BMW nie skorzystalo z klauzuli pozwalajacej przedluzyc kontrakt z Kubica ani Robert tego nie zrobil...Wszystko bedzie wiadomo za klika miesiecy.
13.05.2008 22:09
0
BMW zawsze będzie miało balast aspiracji do wyhodowania niemieckiego mistrza świata, czego nie ma Ferrari i chyba na tym wygrywa. Kubica w Ferrari jest czymś naturalnym chyba...
13.05.2008 23:12
0
tak ,nolte chyba tu masz niestety rację co do ,,chodowli mistrzów"no ale ja podtrzymuję swoje zdanie że ROBpowinien przynajmniej na razie zostac w BMW aby potwierdzic klasę ,to nie oszlifowany diament potem może iśc wyżej ale z iicjatywy ,,lepszych teamów"
13.05.2008 23:23
0
PLKMARTINEZ widziałeś co było z Sztbkim Ferdkiem!!!!!!!!!?
14.05.2008 00:52
0
mysle ze wieksza przyjemnosc dało by ogladanie zwyciestw kubicy w bmw, gdzie wszyscy ciezko pracuja i maja duze ambicje. Dzieki temu ida do przodu i maja spore szanse zaistniec
14.05.2008 06:00
0
No to jest jasne, że Kubica zostanie w F1, bo jest super kierowcą!!! Mam nadzieje, żę w tym sezonie bolid BMW Sauber będzie niezawodny, a w przyszłym jeszcze bardziej!!!
14.05.2008 11:04
0
powinien zostać BMW bo ten team ma przyszłość
14.05.2008 13:11
0
Jako kibic, który ekscytuje się zawodami formel eins z wypiekami na twarzy czekam na każdy artykuł o tym sporcie i o poczynaniach naszego jedynaka w jakże elitarnym gronie tego formułowego światka. Staram się być na dobre i na złe z KUB i życzę mu jak najlepiej w BMW jak i całemu zespołowi. Pałam również uczuciem wielkiej sympatii dla zespołu z Maranello z racji pasji z jaką rozwijają automobilizm na najwyższym poziomie zarówno cywilny jak i ten znany z torów GP. Byłoby wielkim wyczynem gdyby KUB osiągnął mistrzostwo z zespołem z Hinwil a potem w koronie przeszedł do Ferrari i tam dalej święcił triumfy bijąc wszelkie rekordy Schumiego rozpętując w Polsce i we Włoszech falę Kubicomanii, a znając dobrą współpracę włosko-polską w dziedzinie motoryzacji może byłaby to płaszczyzna do budowy jakiegoś polskiego zespołu. Może te dywagacje sa zbyt idealistyczne ale cóż... chciałem się tylko z nimi podzielić:)
14.05.2008 13:27
0
flowenol - zbyt idealistyczne? może trochę. Ale podpisuję się pod nimi :)
14.05.2008 13:51
0
@ flowenol : Twoje dywagacje są jak najbardziej realne no może poza budową jakiegoś polskiego zespołu, chociaż kto wie...a cały post świadczy, że masz serce prawdziwego kibica, również podpisuję sie pod nim.
14.05.2008 15:57
0
no moze schumiego to raczej nie przebije owszem bedzie mistrzem ale bez przesady nie 7razy poza tym robert sam mowi ze f1 to nie jest co go najbardziej pasionuje sam ciagle wspomina ze najbardziej go kreca raidy WRC i jeszcze kilka sezonow w f1 i pewnie wyladuje w raidowce jak hakinen>> >>>robert jest podobny do Raikkonena ktory zdobyl juz mistrzostwo i nie ma juz z f1 takiej radoch jak wczesnie bo kto lubi monotonie........ robert mysle ze do 2010 w bmw napewno a pozniej niewiadomo pewnie renualt znowu powroci do mistrzowskiej formy przeciez to team z wielkimi tradytcjami mistrzowskimi lerzymi nawet od ferarri..kazdy team ma kryzysy ale one mijaja i ja widze roberta w mistrzowskim renualt za dwa sezony z alonso i bedzi jak 2 sezony temu renua;t krolowalo a robert bedzie mistzrem
14.05.2008 18:16
0
A ja bym chciał żeby Robert w końcu wygrał jakieś gp w tym sezonie i koniecznie w BMW i niekoniecznie w Monaco ale bym chciał @
14.05.2008 20:52
0
dziarmol - z jakiego powodu masz małpę w nicku?--------- Moim zdaniem skład zespołu BMW-Sauber w 2009 będzie wyglądał następująco: Kubica-Heidfeld :-) Sądzę, że do Ferrari Robert najwcześniej trafi w 2010. Jeśli obecny skład Scuderii na przyszły sezon nie ulegnie zmianie, to pozostanie Roberta w BMW będzie jedyną i właściwą decyzją.
14.05.2008 20:54
0
* jedyną dobrą
14.05.2008 23:12
0
tylko Polacy potrafią jeździć beemkami !!!
14.05.2008 23:23
0
Witaj Marti @ w moim nicku pojawiła się z powodu Rona Dennisa oraz jego niewyszukanych uwag pod adresem naszego najlepszego drivera. Moje zbyt(według oczywiście admina) impulsywne uwagi pod adresem wyżej wymienionego doprowadziły do zielonego zabarwienia mojego dawnego nicka. A co do składu to chyba masz rację. Co się z tobą działo? dawno Cię tu nie "czytałem" pozd.
14.05.2008 23:37
0
Miałam przymusowy "odwyk' z powodu awarii kompa, dlatego nie czytałam w ostatnim czasie tutejszych komentarzy i nie jestem "na bieżąco" :-) jednak wiele się tutaj nie zmieniło... pozdr
15.05.2008 10:12
0
2008-05-13 16:36:45 holyjoe a może BMW zabiega o Alonso na 2009r bo no jakoś ostatnio przestał wychwalać BMW i co wtedy z Robertem ?-do Renaulta ?
16.05.2008 00:15
0
Jestem przekonany, że Robert zostanie w zespole BMW Sauber...na dłużej. To bardzo dobry zespół, który ma całkiem spore szanse zdetronizować team Ferrari...w najbliższych latach ;)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się