WIADOMOŚCI

Cardile wyjaśnił, dlaczego Ferrari nie poszło drogą Red Bulla z tylnym zawieszeniem
Cardile wyjaśnił, dlaczego Ferrari nie poszło drogą Red Bulla z tylnym zawieszeniem
Włoski inżynier wyjawił powody, dla którego Scuderia nie dostosowała się do tegorocznego trendu z konstrukcją zawieszenia typu push-rod z tyłu bolidu. Ta wolała skupić się na rozwijaniu własnej "innowacji".
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Mimo przekonstruowania aż 95% samochodu Ferrari nie przygotowało jakichś ciekawych rozwiązań technicznych w swoim SF-24. W wielu obszarach Włosi poszli tak naprawdę drogą innych ekip, a w szczególności Red Bulla. Tak postąpili m.in. w przypadku tylnego skrzydła.

Ku zaskoczeniu części technicznych obserwatorów, nie dostosowali się do trendu związanego z wykorzystaniem tylnego zawieszenia typu push-rod. Taką koncepcję w tym obszarze od lat stosuje ekipa Adriana Neweya i tym śladem poszli w tym roku Mercedes oraz Aston Martin. Z kolei Ferrari i Haas postanowili pozostać przy konstrukcji pull-rod, robiąc to jako jedyni w stawce.

Główny aerodynamik w Maranello, czyli Enrico Cardile, na wczorajszym spotkaniu medialnym nie uniknął pytania o taką decyzję. Zespół faktycznie sprawdził tę koncepcję, natomiast lepsze osiągi wykazało rozwiązanie od wielu lat stosowane w czerwonych bolidach:

"Przez wiele sezonów sprawdzaliśmy zawieszenie w stylu push-rod. Tak naprawdę nasze tylne zawieszenie trochę różni się od tego Red Bulla pod względem rozmieszczenia górnych oraz dolnych wahaczy", powiedział Cardile, cytowany przez Motorsport.

"[Pozostając przy swoim rozwiązaniu], odnotowaliśmy dobre wyniki aero pod kątem kierunku, w jakim chcieliśmy iść. Natomiast przy przejściu z pull-rod na push-rod nie odnotowaliśmy takiej przewagi, która dałaby jakiś kompromis w kwestii wagi lub zgodności. Od tamtej pory skupiliśmy się na naszym zawieszeniu z takim samym układem."

"Jeżeli chodzi o główne różnice z tyłu samochodu w porównaniu z poprzednim sezonem, to zawieszenie jest nieco inaczej zlokalizowane wokół wewnętrznej części skrzyni biegów. Ta inna filozofia była dla nas w pewien sposób innowacją, bo chodzi tutaj o inny sposób zarządzania tym zawieszeniem."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

1 KOMENTARZ
avatar
przesio

14.02.2024 23:44

0

To dlatego Hamilton zmienił zespół :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu