WIADOMOŚCI

#2 trening: Alonso najszybszy w kolejnej deszczowej sesji
#2 trening: Alonso najszybszy w kolejnej deszczowej sesji
Kierowca Astona Martina ustanowił najszybszy czas 2. treningu przed GP Kanady. Wyniki i tej sesji trudno natomiast uznać za miarodajne, ponieważ ponownie królowały w niej opady deszczu. Należy jednak wspomnieć o niemałych kłopotach sprzętowych Maxa Verstappena.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Po kompletnie niemiarodajnym pierwszym treningu stawka liczyła na powetowanie wszelkich strat podczas popołudniowej próby. Ponownie jednak pogoda nie była jej sprzymierzeńcem, ponieważ opady deszczu nasiliły się w okolicach początku sesji. Mimo to kierowcy tłumnie ruszyli na trasę po otwarciu alei serwisowej.

Wszystko oczywiście po to, aby nabić kilometry na gładkim ogumieniu, ale ze względu na śliską nawierzchnię początkowo nie mieli szans na ustanowienie szybkich czasów. Próbowali je kręcić Lewis Hamilton i Pierre Gasly. O ile Francuz zdołał przejechać kilka mocniejszych kółek, o tyle Brytyjczyk przekonał się o trudach zdradliwych warunków, nie miesząc się w torze w okolicach nawrotu.

Charles Leclerc od razu wyruszył na tor z przejściowymi oponami i ta sprawa zainteresowała sędziów. Jak się okazało, Ferrari zdecydowało się na taki wyjazd jeszcze przed wydaniem komunikatu o mokrej nawierzchni i z tego czynu będzie tłumaczyć się po sesji.

"Popisy" Gasly'ego, który zdołał przebić nawet czas Lando Norrisa z porannych zajęć, zachęciły innych kierowców do podobnych prób na slickach. Przed upływem kwadransa wszyscy kierowcy - z wyjątkiem Maxa Verstappena i Zhou Guanyu - zaliczyli okrążenie na gładkich mieszankach, a najlepszą próbę wykonał Fernando Alonso.

W kolejnych minutach Hiszpan tylko śrubował swój wynik, chociaż deszcz wcale nie ustawał. W międzyczasie Kevin Magnussen wywołał chwilową żółtą flagę w 2. sektorze, a sam Fernando narzekał przez radio na zachowanie Leclerca. Chwilę później Monakijczyk wyprzedził zawodnika Astona Martina i to na pośredniej mieszance, ale też równie szybko został skontrowany.

Z każdą sekundą kierowcy coraz śmielej poczynali sobie na kanadyjskim owalu. Jedynie nie mógł tego robić Verstappen, który z powodu problemów z elektryką musiał wysiąść ze swojego RB20. Mimo to Holender nie stracił za wiele, ponieważ po upływie 30 minut cała stawka zjechała do boksu. Był to efekt coraz intensywniejszych opadów.

Po chwili wytchnienia zawodnicy powrócili na trasę, aczkolwiek już na przejściowym ogumieniu. Warunki były zdecydowanie bardziej zdradliwe, o czym świadczyły przeróżne ich przygody. Leclerc obrócił się m.in. w nawrocie, a Norris nie zmieścił się w szykanie kończącej okrążenie i przy okazji nie dostosował się do wytycznych dyrektora wyścigowego.

Gorsze warunki w końcówce zajęć poskutkowały brakiem przetasowań w stawce. Najlepszy rezultat pozostał zatem przy nazwisku Alonso, który wyprzedził George'a Russella oraz Lance'a Strolla. Z wiadomych powodów trudno jednak uznać te wyniki za miarodajne.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Fernando Alonso

Aston Martin

1:15.810
25
2

George Russell

Mercedes

1:16.273
+0.463 s
24
3

Lance Stroll

Aston Martin

1:16.464
+0.654 s
27
4

Charles Leclerc

Ferrari

1:16.556
+0.746 s
24
5

Daniel Ricciardo

Visa RB

1:16.731
+0.921 s
23
6

Kevin Magnussen

Haas

1:16.773
+0.963 s
15
7

Lewis Hamilton

Mercedes

1:16.908
+1.098 s
27
8

Yuki Tsunoda

Visa RB

1:16.951
+1.141 s
22
9

Alexander Albon

Williams

1:16.977
+1.167 s
22
10

Sergio Perez

Red Bull

1:17.041
+1.231 s
19
11

Esteban Ocon

Alpine

1:17.417
+1.607 s
31
12

Logan Sargeant

Williams

1:17.496
+1.686 s
22
13

Carlos Sainz

Ferrari

1:17.722
+1.912 s
27
14

Valtteri Bottas

Stake Sauber

1:17.817
+2.007 s
21
15

Nico Hulkenberg

Haas

1:17.903
+2.093 s
20
16

Oscar Piastri

McLaren

1:19.008
+3.198 s
20
17

Zhou Guanyu

Stake Sauber

1:19.087
+3.277 s
17
18

Max Verstappen

Red Bull

1:19.311
+3.501 s
4
19

Pierre Gasly

Alpine

1:20.789
+4.979 s
26
20

Lando Norris

McLaren

1:20.843
+5.033 s
21
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.