WIADOMOŚCI

  • 25.05.2008
  • 10761
Raikkonen bez kary po uderzeniu w Sutila
Raikkonen bez kary po uderzeniu w Sutila
Sędziowie po Grand Prix Monako zdecydowali się nie nakładać kary na Kimiego Raikkonena, za wjechanie w tył bolidu Adriana Sutila. Zdarzenie miało miejsce pod koniec wyścigu, po zjeździe samochodu bezpieczeństwa, kierowca Force India znajdował się na 4 pozycji, za nim podążał aktualny mistrz świata. Po wyjeździe z tunelu, na dohamowaniu do szykany Raikkonen miał problemy, wpadł w poślizg, z którego udało mu się wyjść, ale nie mogąc wyhamować uderzył w tył Sutila, który nie był w stanie ukończyć wyścigu.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Sutil po wyścigu nie miał pretensji do Fina, gdyż wiedział, że ten nie wjechał w niego specjalnie. Sutil po zdarzeniu powiedział: „To niesamowity pech, Kimi wjechał we mnie. Ale nie zrobił tego celowo.”

Sędziowie orzekli:

„Sędziowie po wysłuchaniu dwóch kierowców stwierdzili, iż nie ma potrzeby podejmować dalszych działań.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

52 KOMENTARZY
avatar
VAXER

25.05.2008 20:47

0

ciekawe jakby to było jakby Sutil wyeliminował Raikkonena ...


avatar
VAXER

25.05.2008 20:49

0

ale dobrze że go przeprosił :) Kimi ma klase, i za to go lubię


avatar

25.05.2008 20:52

0

VAXER: dokładnie tak samo, nie szukaj stronniczości tam gdzie jej nie ma.


avatar
sebus45

25.05.2008 20:56

0

moim zdaniem było to specjalnie RAI bez pardonu wjechał w Sutila. mógł bez problemów zmienić tor jazdy odbić bardziej lewo do barierki i próbować hamować najwyżej by przeciął szykanę ale on i po próbie utrzymania idealnego toru jazdy wjechał centralnie w niego (ci którzy wjeżdżają w drugiego zdają sobie sprawę iż ich bolid będzie zdecydowanie mniej uszkodzony) moim zdanie była to próba przejęcia 4 miejsca.


avatar
Xellia

25.05.2008 20:57

0

i bardzo dobrze, zgadzam się Kimi ma klasę, nie do końca jego wina ale i tak przeprosił, brawo


avatar
mala

25.05.2008 20:59

0

jakie specjalnie? Rai stracił kompletnie kontrolę i nie mógł nic zrobić. nie widzę w tym nic specjalnego! nie róbcie z igły widły..


avatar
pypcioman

25.05.2008 21:02

0

nie wiemy czy Kimi go przeprosił.. nigdzie o tym nie jest napisane.. może po prostu Sutil nie czuje urazy i tyle


avatar
yantar

25.05.2008 21:03

0

sebus45 przy ~200km/h bo tak pewnie mial na liczniku Kimi przy wyjsciu z tunelu gdzie zaczal hamowac to nie ma czegos jak bezproblemowa zmiana toru jazdy. I ciekawe po kiego grzyba mialby w niego wzjezdzac. Raikonnen stracil przez to prowadzenie w klasyfikacji i sporo kasy za punkty ktorych nie zdobyl. A na wyprzedzanie to mial pare prostszych odcinkow gdzie najprawdopodobnie lyknalby Sutila.


avatar
Xellia

25.05.2008 21:06

0

jest napisane w poprzednim artykule że go przeprosił


avatar

25.05.2008 21:07

0

sebus45: wybacz, że to napiszę, ale jesteś śmieszny. nawet nie chce mi się tłumaczyć dlaczego, pewnie i tak w swojej zapalczywości tego nie zrozumiesz.


avatar
casper666

25.05.2008 21:21

0

no i dobrze ze bez kary bo to nie do konca jego wina. szkada co prawda sutila ale kary nie powinno byc i nie ma na szczescie :)


avatar
Iceman_1

25.05.2008 21:32

0

Wielki słowa podziwu dla Kimiego za opanowanie poślizgu bolidu, niestety nie był już w stanie wyhamować, bardzo ładne zachowanie Kimiego co do sebusa45 to zgadzam się z manwe należy podziwiać Kimiego za opanowanie poślizgu i piękne zachwanie a nie go krytykować


avatar
Tininho

25.05.2008 21:36

0

Wg mnie powinna byc kara, RAI powinien uważac, wyeliminował go z wyscigu. Dla Alonso tez powinna byc kara, nie miał szans wyprzedzic HEI i tym sposobem odebral BMW sporo punktow.


avatar
grzesiek1870

25.05.2008 21:39

0

sebus45 to sa kompletne bzdury!!!!!!!!!!!!!!!!!! jakie specjalne, kimi nie mial innego wybory, jak on mogl zjechac?! Po drugie jakby to bylo specjalne to po co mu by bylo? skoro musialby zjechac to boksow po zmiane skrzydla. Nie no tych oneciakow to przybywa :(


avatar
Amigo11

25.05.2008 21:49

0

Bardzo mi szkoda Sutila,no ale to jest F1 i takie rzeczy sie zdarzają a co do kimiego to myśle ze mistrz swiata nie powinien miec takich problemów,ale cóż......


avatar
worm

25.05.2008 21:53

0

gdyby mieli nakładać kary, to nie tylko Kimi by ucierpiał, nie zapomnijmy że Alonso także wjechał w bolid Nicka, poza tym było wiele "kontaktów" miedzy samochodami... z drugiej strony nie widze powodów dla których ów kar miano by nie przydzielać - ten wyścig nie różni sie niczym szczególnym od pozostałych... przecież mówimy o kierowcach prezentujących najwyższy poziom... podobno;)


avatar
matwit

25.05.2008 21:54

0

~del: Tobie udało się wyjść z poślizgu? :P Trzeba w inormacji poprawić jedną literkę :P z "mi" na "mu".


avatar
Lizak

25.05.2008 22:28

0

Kurde Amigo11 Alonso jest dwukrotnym mistrzem swiata a jezdzi tak jakby nim by nie byl np. GP Bahrajn zakret nr. 10 najostrzejszy Alonso za kazdym razem wyjezdzajac z niego slizgal sie wiec nie wiem o co ci chodzi. Hamiltonek co sam sobie opone przebil. Kubica w Bahrajnie stracil druga pozycje bo myslal o tym o czym nie mial zreszta kazdemu sie zdaza nawet najlepszym wiec takie gadanie ze jako mistrz swiata nie powinien czkowiek uczy sie na bledach jak nie bedzie ich popelnial to sie niczego nie nauczy np. Hamilton rok 2007 pewny zwyciezca juz mistrz swiata i co przez caly rok nie popelnial bledow ale jak przyszlo co do czego popelnil najwazniejsze. Pomyslcie co wy wogole piszecie prosze o to was(nie wszystkich oczywiscie)


avatar
Hayate

25.05.2008 22:30

0

no werdyk słuszny jak najbardziej, nie było to specjalnie napewno, ...również szkoda mi Sutila ale tak samo szkoda mi Kimiego...niby jazde kontynuowac mógł... ale wyścig bez punktów niestey ;(


avatar
Hayate

25.05.2008 22:32

0

Lizak - w pełni się z Tobą zgodzę ;)


avatar
Lizak

25.05.2008 22:33

0

I jeszcze te sonde moglibyscie juz zmienic bo juz jest nudna wszedzie tylko gdzie chcesz aby robert jezdzil ja nie moge! W BMW a gdzie indziej. Radzil bym wam zmieniac co jakis czas te sondy tak zeby dwa miesiace nie byla tylko jedna i ta sama


avatar
nika14

25.05.2008 22:38

0

szkoda Sutila, ale wydaje mi się, że dobrze, że Kimi nie dostał kary - w końcu nie wjechał w niego specjalnie...


avatar
Tininho

25.05.2008 22:47

0

a czy Nakajima wjechał w Roberta w Australii specjalnie?


avatar
dulux

25.05.2008 22:50

0

PRZECIERZ TO SKANDAL! RAIKKONEN POWINIEN BYC UKARANY! A JAK NAKAJIMA WJECHAŁ W KUBICĘ I DOSTAŁ KARE, A TEN NAKAJIMA NIE ZROBIŁ TEGO TEŻ SPECJALNIE! I CO CI SĘDZIOWIE SĄ JEDNAK DZIWNI!


avatar
Hayate

25.05.2008 22:53

0

dulux - tylko się nie popluj -_-


avatar
PETRONAS ![RK]!

25.05.2008 23:00

0

No tak , jednak są debile którzy mówią że Kimi zrobił to specjalnie ... tłumaczcie sobie tak dalej , Kimi specjalnie wjechał w Sutila żeby stracić pierwsze miejsce w rankingu kierowców a kilka punktów może zaważyć o zdobyciu mistrza w klasyfikacji jak w tamtym sezonie ... na pewno zrobił to specjalnie hehehe


avatar
Hayate

25.05.2008 23:01

0

dulux - również pozdrawiam ;)


avatar
marvin69

25.05.2008 23:17

0

sebus45: nie potrafiłbyś ruszyć takim bolidem, a Raikkonen potrafił wyprowadzić go z poślizgu w takich warunkach i dodatkowo będąc oślepionym przez słońce. Zauważ, że Kimi sam też na tym stracił... nie zrobił tego specjalnie


avatar
marvin69

25.05.2008 23:19

0

dulux, tylko, że Nakajima miał wybór, a Kimi mógł wybierać pomiędzy bandą, a Sutilem.


avatar
srwk

25.05.2008 23:23

0

wg mnie kara sie nalezala no to bylo jak z Kubica i Nakajima skoro mu wjechal w tyl powinien dostac -5 na starcie nastepnego GP to jest niesprawiedliwe bo Raikkonen to juz bez kary jaja se robia jak z Hamiltonem rok temu !!!!


avatar
plus

25.05.2008 23:26

0

Właściwym wyborem była banda.


avatar
Marti

25.05.2008 23:38

0

Kimi powinien otrzymać karę za ten incydent. Poza tym na jego przykładzie ewidentnie widać, że imprezowanie podczas wyścigowego weekendu nie wpływa korzystnie na koncentrację...


avatar
Qbus81

26.05.2008 00:07

0

marvin69 - małe sprostowanie! Nie miał wyboru. Kompletnie nie panował nad bolidem i szedł w Sutila jak kamień! A swoją drogą dulux, Tiniho i sebus45 dajcie se siana... na onet tam jest wasze miejsce!


avatar
Qbus81

26.05.2008 00:11

0

Nakajima walnął bo się zagapił, poza tym jechali wtedy za SC i obowiązywało ich ograniczenie, a tu KIMI stracił po prostu panowanie nad bolidem w trakcie normalnego wyścigu (po prostu wypadek), nawet Sutil nie ma pretensji a tu się znaleźli krzyżowcy - obrońcy :)


avatar
obi216

26.05.2008 00:15

0

@Marti trochę sie z Tobą nie zgodzę. Kimi nie zrobił tego celowo. Warunki były jakie były. Należy zostawić to jako zwykłe zdarzenie wyścigowe. Fakt , że sercem jesteśmy przy Sutilu , gdyż jego punktacja miałaby charakter niebywały. Szkoda mi go i to bardzo. Po raz drugi widzę płaczącego kierowcę F1-ale dzisiejszego naprawdę mi żal. Gdy emocje już opadną , podejrzewam , że wszyscy spojrzymy na to podobnie. .......Nie zmienia to faktu , że szanse na punktację Sutila , mogą sie już długo nie powtórzyć. Pozdrówka :)


avatar
Marti

26.05.2008 00:48

0

Obi216 - ja oczywiście nie twierdzę, że Kimi zrobił to celowo, jednakże był to ewidentnie jego błąd. A warunki były takie same dla wszystkich kierowców ;-). Mnie również szkoda Sutila, tym bardziej, że mogła to być jedyna szansa dla niego na zdobycie punktów w tym roku. Pozdroovka :-)


avatar
ma-teo

26.05.2008 01:39

0

Ale tutaj Kimi też nie miał zbyt wielkiego wyboru. Z tego co pamiętam, to nie dało się w ogóle opanować samochodu. A Nawet gdyby jednak udało się uderzyć w tą bandę, to i tak by się od niej odbił i wylądował na tyle samochodu Adriana. Tak źle i tak nie dobrze. Sytuacja była taka jak z DC dzień wcześniej. Wydaje mi się, iż była tam jakaś nierówność na drodze, która spowodowała niestabilność bolidów DC i Kimiego.


avatar
yantar

26.05.2008 02:22

0

Marti prawde powiedziawszy, jakos nie moge sobie wyobrazic z jakiego paragrafu mialby dostac ta kare (za niebezpieczna jazde?;)). Kimi mial pecha bo go rzucilo, Sutil mial jeszcze wiekszego bo znalazl sie na drodze bolidu bez kontroli. Mozna powiedziec wina Sutila bo chcial za szeroko brac szykane i ma za swoje;). Po prostu pech obu kierowcow i obu ich to sporo kosztowalo.


avatar
arcykarol

26.05.2008 10:38

0

gdzie ta sprawiedliwość


avatar
Dagmara_W

26.05.2008 12:07

0

No i ma Kimi szczęscie, choć nie zrobił tego celowo.. widać że nie może jechać posrodku stawki:P:P a To taki żart:P:P


avatar
thorven

26.05.2008 12:25

0

Bardzo mi szkoda Sutila. To byl ladny wyscig w jego wykonaniu. Widac bylo ze bardzo to przezyl. Powinni mu to jakos wynagrodzic, ale ukaranie Raikonnena nikomu nie pomoze.


avatar
Marti

26.05.2008 12:35

0

yantar - za nierozważną jazdę :-). Podobno komentator na RTL-u bardzo wymownie określił "akcję" Kimiego. Niestety nie oglądałam wczoraj wyścigu na żywo, więc nie przytoczę tego słowa :-) A poważnie: zdumiewa mnie to, na jakie błędy pozwalają sobie czasami Raikkonen oraz inny mistrz F1 - Alonso.


avatar
walerus

26.05.2008 13:39

0

szkoda tego incydentu....ale przez to Kimi też starcił cenne punkty....


avatar
rooffi

26.05.2008 13:51

0

trzeba czytać poprzednie artykuly, żeby coś wiedzieć kolego, Kimi przeprosił Adriana, boto byloprzypadek:)


avatar
ForceIndia

26.05.2008 15:20

0

gdyby to Adrian wjehał w raikonena to by miał kare ale oczywiście raikonen mistrz świata kary nie może otrzymać ten .... nienawidze go za to


avatar
renault f1

26.05.2008 15:27

0

2008-05-25 22:50:17 dulux ale Kimi maił problemy z opanowaniem bolidu więc.. a Nakajima jechał bez żadnych kłopotów


avatar
renault f1

26.05.2008 15:28

0

A po 2 jakby go ukarali to i tak by to nic nie zmieniło


avatar
jan55

26.05.2008 17:30

0

umie go wyprowadzić z poslizgu ale na tyle sutila to ze raikonnen wpadł w poślizgo to jest wyłącznie jego wina tym bardziej ze raikonen chciał wyprzedzić sutila na maxa opóźnił hamowanie przeciez na wyjsciu z tunelu jechał az 291 km/h wcześniej wszyscy jechali max 289


avatar
Amigo11

26.05.2008 17:39

0

Lizak ja powiedzialem swoje zdanie i nie wybijaj sie ze niby sie znasz na F1 bo widac ze lama z ciebie wiec cicho siedz


avatar
wojtkar1

26.05.2008 18:37

0

Jezeli tu kogos mieliby ukarac to powinien to byc ALONSO dla mnie to byl najgorszy kierowca na torze !


avatar
mario547

26.05.2008 23:33

0

kara przydałaby sie dla Alonso za spapranie Heidfeldowi dobrego wyścigu


avatar
norman_69

27.05.2008 23:26

0

mario 100% racji! hociaż bardziej lubię ferdka


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu