Po tym jak FIA ogłosiło, że pomimo sprzeciwu zespołów przetarg na standardowe jednostki napędowe zostanie przeprowadzony Scuderia Ferrari bezzwłocznie ogłosiła oświadczenie w którym poinformowała o rozważeniu odejścia z Formuły 1.
"Rada Dyrektorów Ferrari SpA spotkała się dziś pod przewodnictwem Luci di Montezemolo by przebadać rezultaty trzeciego kwartału. Rada Dyrektorów przeanalizowała także proponowane zmiany regulaminów Formuły 1 w świetle globalnego kryzysu ekonomicznego.""Podczas gdy pozostajemy oddani całym sercem potrzebnym redukcjom kosztów w Formule 1, Rada Dyrektorów Ferrari wyraziła mocne obawy odnośnie planów standaryzacji silników czując, że taki ruch mógłby zbagatelizować wszystkie powody, dla jakich Ferrari było zaangażowane w ten sport nieprzerwanie od 1950 roku, powodem czego było bazowanie na konkurencji i rozwoju technologicznym."
"Rada Dyrektorów stwierdziła, że gdyby te elementy zostały pomniejszone, ponownie rozważy wraz ze swoimi partnerami sensowność kontynuacji swojej obecności w tym sporcie."
27.10.2008 20:14
0
no to kolejny zespół pokazuje środkowy palec Maxiowi oraz Berniemu
27.10.2008 20:16
0
Jeśli mam być szczerym to sadze, że miałoby to dobre strony. Mają pare dobrych kierowców ( bardzo dobrych) których lubie napewno bardziej od Hammiltona, ale odejście tak mocnych silników z GP, DAłOBY SZANSE NA POPIS KIEROWCóW SłABSZYCH JEDNOSTEK. Jednak jednak należy pamiętać, że Ferrari to legenda tego sportu.
27.10.2008 20:17
0
nie mam jednoznacznego zdania... z jednej strony popieram Ferrari- w koncu wiele lat pracowali na to co maja teraz. z drugiej strony takia zmiana jeszcze bardziej uzewnetrzni umiejetnosci kierowcow, a nie moc samochodu- bedzie ciekawie.
27.10.2008 20:19
0
no i maja racje, juz totalnie przeginaja z tym cięciem kosztow
27.10.2008 20:19
0
Maxiu i Bernie chyba zapomnieli że F1 to nie jest ich prywatny ogródek. Staruszkom się trochę w głowach przewraca :/
27.10.2008 20:25
0
Skoro już teraz kierowcy w szybszych samochodach mają problem aby wyprzedzić wolniejszych to na identycznych silniekach manewry wyprzedzania będą od wiekiego dzwonu. Rozumiem, że każdy chciałby się przekonać, który kierowca, a nie samochów jest najszybszy ale to utopia imho. Każdy jest ciekaw jak radziłby sobie sobie np. robert z hamem w takim samym bolidzie ale takie rzeczy tylko w erze... To będzie smierć tego sportu imo
27.10.2008 20:30
0
Toyota już zdementowała informację o odejściu z F1. Na ile prawdziwa jest informacja o Ferrari?
27.10.2008 20:34
0
F1 od początku było zmaganiami nie tylko kierowców ale i konstruktorów...głupotą tylko było zezwalanie na tworzenie temów i zezwalanie na zakup jednocześnie i nadwozi i silników od innych zespołów, bo to wypaczyło idee rywalizacji w sferze konstruktorów. Jeśli wejdzie standaryzacja jednostek napędowych będzie to śmierć F1 takiej jaką znamy...mogą to sobie wtedy nazwać GP1...bo fabryczne zespoły nie wydadzą pieniędzy na coś gdzie nie będą mogli rozwijać własnych technologii...ot cała filozofia...może piękna idea...ale niestety utopijna.
27.10.2008 20:36
0
Formuła 1 mocno schodzi na psy. Ciągle tylko mieszają w przepisach a to takie a to srakie, urok tego sportu powoli zacznie zanikac i wyscigi F1 beda mogły sie nazywać F3, a ekologią to niech się zajmą w przypadku kilkuset milionów samochodów na świecie a nie 20 bolidami które jeżdzą co kilka tygodni. Moim zdaniem wszystkie zespoły powinny założyć własne stowarzyszenie i powołac sktukturę niezależną od FIA i zrobić własny biznes zostawiająć tych dwóch nadzianych szaleńców na pastwe losu. Bolid F1 powinien byc tak szybki i trudny w prowadzeniu żeby byle zółtodziób w pierwszym sezonie nie miał żadnych szans na zdobycie tytułu.
27.10.2008 20:37
0
Ale przecież F1 to nie tylko wyścigi kierowców, to przecież głównie wyścig technologiczny. Kierowcy to ważny element wyścigu ale nie jedyny. Regulacje powinny służyć, ukierunkowywać rozwój a nie hamować go bo to niszczy ten sport. Takie jest moje zdanie.
27.10.2008 20:40
0
Niedługo w pogoni za cięciem kosztów Bernie i Max zaproponują przejście na PlayStation...
27.10.2008 20:45
0
F1 mi przynajmiej kojarzy sie z wysokim rozwojem technologicznym pojazdów. Wysokich osiągów i wg to przesadzaja z to ekologią Zgadzam sie w 100% z Nowyziomal co ma 20 bolidów do parunastu milionów samochodow ktore robią niezliczone kilometry dziennie. Za duzo mieszaja jak na jeden rok kers opony wyglod bolidów i co jeszcze moze jednakowe silniki fiata co?? Bez przesady toć jak juz mowiono wiele razy F1 jest zmaganiem kierowcow i konstruktorow
27.10.2008 20:48
0
tymi swoimi głupimi pomysłami chcą zabić ducha sportowej rywalizacji, a to ich cięcie kosztów odbije im się czkawką jak Ferrari odejdzie, mniej kibiców=mniej sprzedanych biletów=mniejsza oglądalność.
27.10.2008 20:51
0
pz0 z tego co wiem to Toyota dalej utrzymuje stanowisko odejscia z f1. Jesli FIA przeforsuje swoje postanowienia to toyota ustalony budzet na 2010 przenosi na LeMans i czesc. Ferrari raczej nie wycofa swoich deklaracji, postanowienia FIA calkowicie niszcza image firmy, ktora powstala przy pewnych zalozeniach a to jest glowne motto jej istnienia. Ci co sie ciesza, ze ferrari odejdzie, to oczywiscie chodzi tu o to ze...wlasnie wszyscy wiedza o co chodzi, hehe niby bedzie latwiej, hehehehehe no wtedy to juz naprawde gowniane mistrzostwo bedzie, no ale gdyby udalo sie pewnemu marzycielowi zasiasc za kierownica to na pewno cala polska by sie rozplakala jakby ferrari odchodzilo, ale teraz wielu sie cieszy (a przynajmniej ma nadzieje ze tak sie stanie) z przymruzeniem oka pozdro
27.10.2008 20:54
0
Nie zdziwie sie jak panowie z FIA w ramach cięcia kosztów zarządzą montowanie instalacji gazowych w końcu LPG jest tańsze.
27.10.2008 20:57
0
darecky3 - www.autosport. com/news/report.php/id/71780
27.10.2008 20:58
0
wywal oczywiście spacje
27.10.2008 21:00
0
Ja tez groze odejsciem!! jezeli zostanie wprowadzona standaryzacja silnikow oswiadczam przy was, moich swiadkach, ze nigdy wiecej nie obejrze wyscigu formuly 1!! a jezeli chodzi o ciecia to ja bym w stylu sredniowiecznym ucial Berniemu jezyk bo ostatnio to tylko pier**li glupoty
27.10.2008 21:05
0
pz0 dzieki za newsa poczytam a jakze...
27.10.2008 21:13
0
troche z innej beczki, mysle ze Bernie ma problemy z koncentracja, polecam mu linka na, dziala na 100% http: //members. home.nl/saen/Special/Zoeken.swf
27.10.2008 21:15
0
paranoja, bo standaryzacji nie da się inaczej nazwać. W ten sposób zabijają ducha nowych rozwiązań technologicznych co jest podstawą F1 od początku jej istnienia! Popieram stanowisko SF i Toyoty i każdy zespół powinien tak postąpić, może wówczas te dwa stare dziadki opamiętają się
27.10.2008 21:20
0
Zgadzam się z Ferrari! Do czego to ma dojść? Są inne serie wyścigowe w których są te same silniki i tam można zobaczyć taką rywalizacje. Ale F1 to najwyzsza seria i powinna być najszybsza i tylko najlepsi(równiez bolidy) powinni wygrywać! Już teraz Przecież Ferrari dostarcza silniki 2 zespołom, renault pożycza Redbullowi a Toyota Williamsowi.Rozumiem gorszą aerodynamike ale standadrowe silniki???
27.10.2008 21:24
0
jak to? scuderFIA chce odejść od FIA? no to skończyły się sukcesy i tytuły. Ale na pewno coś razem wymyślą. Jakaś nowa seria gdzie będzie startowac dwa bolidy spod znaku scuderFIA , zawsze któryś będzie na podium i tytuł mistrza świata i konstruktorów łatwiejszy do wytłumaczenia
27.10.2008 21:25
0
darecky3 - masz szczęście że się zamyśliłem..... ;-) (Pan w tle śpiewał M jak Mosley).....
27.10.2008 21:26
0
Przecież aerodynamika od przyszłego roku będzie niemal standardowa.
27.10.2008 21:26
0
2008-10-27 20:36:52 nowyziomal - piękny passus o żółtodziobie. Żaden team nie odejdzie, postraszą dziadków, wynegocjują w miarę sensowne warunki działania w przyszłych sezonach i będzie ok
27.10.2008 21:32
0
Umiejetnosci kierowcow z czolowki sa zblizone, wiec wsadzenie wszystkich do takich samych aut spowoduje, ze mniej bedzie walki, a wiecej kolizji. Nie wiem czy bedzie ciekawiej, ale na pewno wiecej przypadkowosci w wynikach wyscigow.
27.10.2008 21:35
0
dokładnie, to tylko straszenie. FIA musi dostać pstryczka w nos aby się opamiętać, pisałem już o tym przy okazji wątku o Toyocie, która pierwsza wystosowała taloe oświadczenie , teraz kolej Ferrari. I myślę że to nie koniec, bo chyba niewielu teamom takie cięcie kosztów jest nie na rękę. Ani Hondzie, ani Mercedesowi, ani BMW nie opłaca się zostawać w F1 przy pełnej standardyzacji, wiec możemy się spodziewać podobnych deklaracji również od reszty teamów. Praktycznie mówiąc, standardyzacja opłaciłaby się jedynie Williamsowi i Force India, bo za tymi teamami nie stoją żadne koncerny. Jak wiadomo, nie ma F1 bez zespołów, które będą się w niej ścigać, więc może uda się zapobiec standardyzacji...
27.10.2008 21:36
0
chodziło mi o to, że niewielu teamom jest to na rękę. Sorry za pomyłkę ;]
27.10.2008 21:38
0
darecky3 - dobrze że głośniki miałem przyciszone. Maxowi się nie spodoba, bo nie jest standardowe.
27.10.2008 21:49
0
F1 to nie sport dla najlepszych kierowcow swiata...to sport ,ktory pokazuje najlepszego konstruktora samochodow wyscigowych,w scuderii nie interesuje ich czy Alonso jest lepszy od Raikkonena.Ferrari ma byc na czele.Moim zdaniem powinni wprowadzic ograniczenie budzetow do 200mln,i dac wolna reke w konstrukcjiach ,jak bylo wczesniej
27.10.2008 21:52
0
ja czekam tylko jak zrobia standardowych kierowcow - wystarczy sklonowac :P
27.10.2008 22:03
0
Maqs a kogo byś proponował sklonować? :P
27.10.2008 22:08
0
niza - proponuję Ciebie sklonować. Dwadzieścia kobiet w dwudziestu bolidach. Byłoby efektownie.
27.10.2008 23:14
0
i byłoby na co popatrzeć przed i po wyścigu :D pod warunkiem że byłyby ładne ;P
28.10.2008 00:17
0
Mylisz sie Supek, poniewaz w tej chwili na rozwoj silnikow zaden team nie wydaje pieniedzy. Jedynym powodem jest chec posiadania wlasnego silniku. To tak jak z postacia w grach rpg; dostajesz od kolegi gotowy charakter ale wolisz zalozyc nowy bo bedzie Twoj, mimo, ze moze byc gorszy. Nie wiem czy to dobry pomysl czy nie, fakt jest taki, ze rozwoj silnikow w pewnym momencie zostal zamrozony. Zespol o slabszym silniku musi probowac odrobic ta strate gdzie indziej, co nie jest latwe. Przyjmujac, ze Ferrari ma najmocniejszy silnik ta zmiana im zaszkodzi najbardziej. Z drugiej strony jesli nikt nie chce tej zmiany, znaczy, ze wszystkim jest dobrze...
28.10.2008 00:25
0
I jeszcze Berni nie rozumie fabrycznych teamów mówiąc "przecież oszczędzą masę pieniędzy" Tu przecież nie chodzi tylko o pieniądze..W nazwach teamów jest przecież nazwa silnika!! Ferrari- Mercedes:):), Mclaren-Ferrari:):) BMW-Mercedes:):) Śmiech na sali.....Czy ten idiota nie może zrozumieć że tu chodzi a jakąś reputację, prestiż,dumę? Jeszcze mówi że zespoły będą mogły przecież same budować te silniki-oczywiście według standardowego projektu:) :) To tak jakbym kupił w sklepie zupkę chińską, i przyrządziłbym według instrukcji- mam być dumny z takich osiągnięć kulinarnych??
28.10.2008 07:36
0
F1 umiera, czas na nową serię i rozstanie z grbażami Benkiem i Maksiem
28.10.2008 07:39
0
Gdyby dali możliwość rozwoju silników, te standardowe silniki nie były by takie złe. Zachowano by przy tym walkę technologiczną(każdy zespół poszedł by inną drogą) i trochę wyrównało by się szanse. Wyobraźcie sobie np. powrót turbo. Tyle, że takie coś może się Ecclestonowi wydać drogie. Szkoda, bo jestem pewien, że tak było by taniej. W tej chwili zespoły wydają przecież fortunę na 1KM(oleje itp.).
28.10.2008 08:41
0
Bez Ferrari nie ma F1!!! Jak wprowadzą standardowe silniki ja również odejdę... od telewizora... ;)
28.10.2008 08:45
0
2008-10-28 08:41:29 s_4-Hehehehe to je dobre /:-)
28.10.2008 09:10
0
kurcze to jakies lapuwkarstwo albo cos, jedna firma robi opony, jedna firma robi program dla wszystkich bolidow, to juz wg. mnie za wiele, i jeszcze, jeden motor dla wszystkich!!, no jakies jaja poprostu. ps. pamietacie jak mclaren wyjechal 2 sezony temu z tym przednim skrzydlem ktore bylo wygiete w lok nad nosem bolidu? ono sie uginalo podczas jazdy gdzie regulamin FIA mowi ze zaden element aerodynamiczny w F1 nie moze byc ruchomy. no i mcpadlina przejezdzila sobie caly sezon bez karnie iw tym sezonie wszystkim ktorzy skopiowali pomysl nakazano zrobicz wspornik miedzy dziobem a gornym piorem, co zreszta widac w niektorych boloidach. teraz nowinka jest ''pletwa rekina'' ktorej to koncowka jak zauwazyliscie tez sobie powiewa w te i wewte, kaza to usztywnic jak mcpadlina zacznie odstawac od tych bolidow? dla mnie to takie pieprzenie aby podniesc ceny biletow i troche pomarudzic nic wiecej a dowod na to ze mam racje to sa nowe projekty torow wyscigowych, a gp2, czy SBike, albo turystyczne wyscigi napewno nie przyciagaja tyle publiki co F1....S_4, spoko poscik..:)
28.10.2008 09:14
0
bylbym zapomnial, podniesc ceny biletow i zwiekszyc dochody od sponsorow i z reklamy
28.10.2008 09:40
0
wiecie co wam powiem? mam już dosyć tego sezonu, wielkich sensacji i całego zamieszania... to z hamiltonem, wielkim vettelem, to z silnikami, straszeniem przez ferrari, toyotę... dobrze, że ostatni gp w niedzielę. muszę się do tego odciąć. ciekawi mnie tylko czy co niektórzy z władz f1 zmienią podejście. to co się ostatnio robi woła o pomstę do nieba. jak nie sztuczna propaganda wielkich kierowców, następców schumiego... to propaganda cięcia kosztów... tylko k jakim kosztem. f1 schodzi na psy, mam nadzieje, że ktoś się opamięta,
28.10.2008 09:44
0
iRomek - przecież nie ma brzydkich kobiet
28.10.2008 09:58
0
Zgadzam sie z Ferrari. Maxa i Berniego to pajace, skoro Ferrari grozi odejsciem to musi byc cos nie tak a gdyby odeszlo to F1 straciloby mnostwo fanow a Ferrari ma ich chyba najwiecej a bez nich F1 to nie byloby F1. Trzeba pokazac tym dwom siwiastym zgredom gdzie ich miejsce.
28.10.2008 10:32
0
Czy ich naprawdę poje***ło ?! Niedługo będą standardowi kierowcy, których Berni i Max wyhodują sobie na swojej działce!!! :/ Przepraszam, nie mam już siły tego komentować... Chce tego samego co @yaneq, po prostu chwili spokoju i ciszy... I Scuderia bardzo dobrze robi, rencista Bernie powinien to zauważyć w końcu Ferrrari to prawie synonim Formuły 1... to sie przestaje robic smieszne, a zaczyna robić tragiczne. Pozdrawiam wszystkich fanów tego jakże pięknego (choć z każdym dniem coraz mniej) sportu....
28.10.2008 11:30
0
No naprawde to sie tragicznie zapowiada mysle ze tak nie bedzie ale jesli powiedzmy ze tak sie stanie odejdą dwa teamy SF i T to zostaje BMW Mercedes i Renault powiedzmy sobie sczerze w koncu musi byc nadzwyczajne zebranie wszystkich szefów zespołów na narade z FIA takie gadanie i wprowadzanie komicznych zmian poza zespołami nie przejdzie nie dziwi mnie reakcja McL bo to w sumie dla nich na ręke a kto wie moze juz McL ma cos w tym wspólnego niewiadomo ale jesli by tak było to wiadome by było kto mialby zudowac silnik i byc jego dostawcą dla reszty a wtym momencie BMW nie pozwoli sobie na to całe życie te dwa koncerny samochodowe toczyły walke na torze jak i o klienta i teraz w królowej motorsportu któryś z zespołów miałby isc na kompromis? to sie wydaje nieco szalone a Renault? mieli kryzys ale teraz znowu zaczynają isc do przodu zwiekszyli budżet i tez im jest to nie na reke
28.10.2008 11:32
0
Moje pytanie jest takie: a ile zespoły zaoszczędzą na tych standardowych silnikach? Wydaje mi się, że nie wiele. Bo tak czy siak, rozwój jest zablokowany, a wydaje się, że produkować dla siebie to produkować po kosztach. Inną sprawą jest to, że każdy silnik ma swoje parametry i różnią się od siebie, np: ferrarii ma największą moc, mcl ostro idzie z dołu, renault jest elastyczny itp. To też daje poszczególnym teamom przewagę na poszczególnych torach. Skoro chcą oszczędzać, to niech nie przeprowadzają takich rewolucji, bo co z tych 2-3 lat "aerodynamicznych" zostało, prócz tunelów i wielkich mega komputerów służących do obliczeń? Po co rozwijać coś, co przyda się tylko bolidom i to tylko na jakiś czas? Tak jak już pisano, mamy mase serii standardowych, dlaczego i F1 ma być taką? W F1 nie tylko liczy się zwyciężanie, ale i progres, każdy team jest na swój sposób zwycięski, FI- bo zebrali doświadczenie, STR bo ładnie jeździli i byli objawieniem, Honda poświęciła ten sezon na następny. Każdy ma swoją taktykę i oczekiwania dostosowane do ich możliwości.
28.10.2008 11:34
0
Przemyślałem sprawę. Ferrari z pewnością nie odejdzie, nawet gdyby były standardowe silniki. W F1 są równi, równiejsi i Ferrari. Włochom i tak uda się obejść jakoś przepisy, zwłaszcza jak Todt stanie na czele FIA. Wybory będą w 2009. Standardowe silniki mają obowiązywać do 2012, do tego czasu nie będzie już śladu po Maxie. To będzie w najgorszym wypadku tylko taki trzyletni epizod ze standardami. Skończyły się rowkowane opony, skończy się też standardowy silnik i będzie więcej niż jeden dostawca opon. Raczej żaden z wielkich zespołów nie pożegna się z F1. Zastanawiam się tylko co Max chce na tym ugrać, może nie co ale jak chce za to zgarnąć kupę forsy.
28.10.2008 13:54
0
tak jest bunt niech Max swoje wydatki na Dzi.... obetnie ciekawe co by na to mały maxio powiedział
28.10.2008 14:27
0
Jestem za - standardowe kierowczynie jak w mobil1 - żadnej ściemy i dla lepszego efektu proponuję przeszkloną wersję standardowego bolidu!
28.10.2008 14:39
0
popieram zara bedzie bunt BMW i McLarena
28.10.2008 15:59
0
jak odejdzie to co to bedzie¿? nie bedzie juz emocji... :(
28.10.2008 16:25
0
Płakać za nimi nie będę, niech odejdą wraz z nimi Max i Bernie...
28.10.2008 16:37
0
Najlepszym rozwiązaniem w razie przeforsowania standaryzacji byłoby odejście wszystkich zespołów fabrycznych z F1. Podejrzewam, że widok Berniego i Maxa tłumaczących się dlaczego w 2010 w F1 będą tylko 3 zespoły byłby bezcenny :)
28.10.2008 16:54
0
Rzadko sie wtrącam ,ale F1 bez Ferrari to jak frytki bez ziemniaków.Kogo nie stać niech odejdzie!!! To F1! Ciekawe czemu Max i Bernie nie utną własnych budżetów?Może niech bolidy wszystkie mają taki sam kolor i silniki od trabanta bo za 50zł można dostać reklamówke części.Ograniczono aero,ok może bedzie wiecej wyprzedzania,ale standaryzacja ECU i silników i ich ciągłe ograniczenia(V12-V10-V8 a niedługo Rzedowa dwójka),monopol oponiarski to coś co stawia F1 poniżej innych serii.N I E Z A B I J A J C I E F 1!!!!!!
28.10.2008 17:22
0
LOL jak czytam te komenty to śmiać mi się chce. Ferrari synonimem F1...śmiech na sali. To zespół jak każdy inny, trzeba traktować wszystkich równo, jakoś po Super Aguri nie rozpaczałem, nie będę rozpaczał także po Ferrari, ale oni na 100% nie odejdą...
28.10.2008 17:57
0
Angulo: jezeli dla ciebie nie ma różnicy między Ferrari a Super Aguri to gratuluję. Ferrari nie odejdzie z F1, tak samo jak nie odejdzie McLaren. Jak rozumiem obecność zespołu z Woking w F1 też nic cię nie obchodzi? W końcu wszystkich trzeba traktować równo...
28.10.2008 17:59
0
Wszystko inne moga sobie ujednolicac ale nie silnik, najwazniejsza czesc bolidu - samo serce, ktorego nie da sie skopiowac, podpatrzec (McLaren moze, heh). Moze byloby jeszcze pole manewru - dowolnosc w zalewaniu takiego silnika olejem, inaczej zniknelyby reklamy Elf, Shell, Mobil1... I tak SF opycha silniki, Honda i Renault tez, moze lepszym rozwiazaniem byloby rozwiniecie tego na takiej zasadzie, ze teamy nieposiadajace wlasnego koncernu samochodowego mialyby ulatwione jakimis przepisami mozliwosci stosowania silnikow od teamow, ktore takowe produkuja oraz zmiane ich w trakcie sezonu. Do tegoz mogloby dojsc odmrozenie samych silnikow, wieksza ich rotacja, walka o prestiz a co z tym idzie - takze o klienta :) Ach... zamyslilem sie, to jednak utopijna wizja, tak serio to nie wierze, ze owa standaryzacja jednostek napedowych bedzie miala kiedykolwiek miejsce w F1.
28.10.2008 18:10
0
Piotre_k- jasne, że mój ulubiony team mnie obchodzi. Ale tylko przypominam, że szpiegostwo w F1 istnieje nadal, ale tylko McLaren został ukarany(patrz renault).
28.10.2008 18:26
0
@Angulo - taaaaa, przecież to normalka, że inżynierowie różnych teamów wymieniają się dokumentacjami, każdy tak robi. Weź się zastanów zanim coś napiszesz, rozumiem, że niecierpisz Ferrari i kochasz McLarena ale momentami to co piszesz ociera się o fanatyzm...
28.10.2008 18:38
0
Mamy komentarz FIA do groźby Ferrari (oczywiście po wycięciu spacji): www.fia. com/en-GB/mediacentre/pressreleases /f1releases/2008/Pages/fia_ferrari. aspx
28.10.2008 18:43
0
mają wszelkie prawo byc wsciekli.od polowy 20 wieku to oni pracowali nad tym co dzis mozna ogladac... mada faka
28.10.2008 18:46
0
Niby to w Ferrari źle zrozumieli. FIA złożyła trzy propozycje. 1-standardowy silnik i skrzynia, 2- zaopatrzenie w silniki i skrzynie za mniej niż 5mln euro za sezon. Trzeciej opcji nie znalazłem. Teamy mogą wybrać jedną z tych trzech opcji zaproponowanych przez FIA albo zaproponować własne rozwiązania redukcji kosztów do poziomu opłacalności. Poza tym FIA chwali Ferrari jaki odnieśli ogromny sukces finansowy i chcą aby Ferrari tak trzymało. Tylko jak się to ma do ogłoszonego już przetargu. Będę musiał trochę pogrzebać. Coś Fia za bardzo teraz słodzi.
28.10.2008 19:24
0
Angulo: a co ma piernik do wiatraka?
28.10.2008 20:16
0
Nie dziwię im się.
29.10.2008 00:49
0
jest takie powiedzenie: nie strasz nie strasz bo sie zesrasz. powiem tak, mimo iz jestem przeciw standardowym silnikom (wszak konstruowanie wlasnego bolidu z jego najwazniejszym elementem silnikiem, jest jednym z obszarow na ktorych walczy sie w f1) i lubie ferrari. Co do silnikow ktos powie ze to wyrowna szanse - topowe teamy nie potrzebuja wyrownania szans, a zespoly ktore nie buduja, nie stac ich na silnik kupuja go od jakiegos kozaka - oto standaryzacja i wyrownanie szans - z zachowaniem idei tej kategorii wyscigow. pzdr.
31.10.2008 17:45
0
Jak chcą oszczędzać i dbać o środowisko to niech silniki zmienią na V6 2.0l. Jeśli wszyscy będą mieli standardowe silniki, a aerodynamika będzie mocno ograniczona to konstruktorzy nie będą mieli pola do popisu.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się