Christian Klien po ostatnich testach w Barcelonie przyznał, że zespół BMW Sauber podczas kolejnej sesji testowej w Jerez, która odbędzie się na początku grudnia sprawdzi zachowanie się nowej aerodynamiki podczas wyprzedzania.
Zmiany w regulaminie technicznym F1 mają za zadanie głównie poprawić widowiskowość Formuły 1. Jednak sprzeczne opinie kierowców na ten temat nie dają możliwości jednoznacznego stwierdzenia, czy zmiany ułatwią wyprzedzanie w sezonie 2009.Christian Klien, który podczas testów w Barcelonie miał okazję jeździć bolidem przejściowym BMW Sauber uwzględniającym zmiany w przepisach aerodynamicznych przyznał iż z nowym pakietem aerodynamicznym łatwiej jest podążać za innym autem.
„Bardziej ważne są jednak turbulencje powietrza wytwarzane przez bolid przed tobą” mówił Klien. „Te powinny być z pewnością mniejsze (w sezonie 2009) ze względu na mniejsze tylne skrzydło. Niestety większość zespołów cały czas używała w Barcelonie aerodynamiki z sezonu 2008, więc ciężko to ocenić.”
25-letni Austriak sprostował także swoją wypowiedź na temat wyglądu nowych bolidów, które nazwał najbrzydszymi jakie widział w F1: „Powinienem dodać, że samochód wyścigowy nie musi być piękny. Jeżeli pracuje i jest szybki, nie ma znaczenia jak wygląda, a kierowca będzie go kochał.”
„Piękno i elegancja są ważne w samochodach osobowych. W wyścigach liczy się tylko prędkość.”
21.11.2008 09:59
0
...a wogole nic nie wspominaja czy wkoncu sa ruchome te przednie skrzydla czy nie-bo zapowiedzi zmian na 2009 obejnowaly ten element ruchomy.Mozliwe jednak ze skoro nic o tym nie pisza to zostal w mocy przepis o zakazie stosowanaia ruchomych elementow areodynamiki. Ciekawe jak to wkoncu jest??
21.11.2008 10:04
0
heidfeld testowal ruchome skrzydlo w barcelonie...
21.11.2008 11:20
0
aha czyli jednak beda ruchome - dzieki za info
21.11.2008 11:40
0
niech wygrywają Kubica i bestia - czyli F1 1.09.....
21.11.2008 14:39
0
co do piękna bolidów to bolidy z 2004 były najładniejsze i do tego najszybsze (pewnie 5s na okrązeniu od tych 2009), ja uwazam ze nie ma wyprzedzania bo są gów nia ne opony(slicki bridgestona i tak bedą gorsze od opon z 2004 czy 2006 roku) i stawka była za bardzo wyrówana a poza tym kwalifikacje są tak ułożone ze co wyscig jest taka sama kolejność co wyscig nie tak jak wtefy kiedy było tylko jedno kółko do przejechania w kwalifikacjach (sezony 2003-05)
21.11.2008 14:55
0
Czyżby Klien wylądował ''na dywaniku'' u szefostwa za tą krytykę wyglądu bolidów?
21.11.2008 15:13
0
Jeśli chodzi o wyprzedzanie, na pewno będzie ich trochę więcej. A jeśli chodzi o wygląd, to z Klienem z całą pewnością się zgodzę, bolid ma być szybki i niezawodny, a nie jakieś ''Picasso''. Zgadzam się też z morek150, że najlepsze bolidy było w 2004. W tym roku przecież osiągane były rekordy torów za rekordami i do dzisiaj nie zostały pobite.
21.11.2008 16:00
0
to się okaze w marcu.. jak narazie to bym już chciała styczeń jazde autek na testach i stwerdzenie kierowców i tissena jakie to auto ejst.. Pozdrawiam
21.11.2008 16:01
0
Skoczek130 ciekawe co by było gdyby połączyć aero 2008, silniki 2004 i opony 2006 co do wypredzania to bedize napewno bo na początku bolidy bedą sie róznie zachowywać w okreslonych okresach wyscigów, beda pewnie awatie nadwozia i wiecej wypadków na torach zabrudzony (przez sliki)
21.11.2008 16:31
0
ja mam nadzieję, że jednak będzie więcej wyprzedzania, bo mam już dość tych nudnych procesji. Klien chyba faktycznie wylądował na dywaniku u szefów hehe jak się chłopak zreflektował :P
21.11.2008 16:36
0
Właśnie BMW miało pełny pakiet na przyszły rok inne zespoły tylko niektóre elementy. A za przyczyne tych turbulencji w poprzednim sezonie uznano tylny dyfuzor. Naprawde bedzie coś wiadomo jak wszyscy będą jezdzić z pakietami na przyszły rok.
21.11.2008 16:41
0
wiecej wypadków na torach zabrudzony (przez sliki ??? co ty za bzdury piszesz? slicki jescze bardziej nagumują tor i przyczepnosc bedzie wieksza!
21.11.2008 18:43
0
Mam nadzieję, że bolid BMW na 2009 będzie tak szybki i pracowity, że Robert zdoła GO pokochać:-) @ Dagmara_W - THEISSEN (T-H-E-I-S-S-E-N).
21.11.2008 19:20
0
aees chyba nie zrozumiałeś, na torze takim jak walencja i bahrain gdzie jest duzo pyłu łatwo bedize popełnić błąd
21.11.2008 22:57
0
Zdania kierowców odnośnie prowadzenia się bolidu są bardzo podzielone. Znowu mamy identyczną sytuację , jak po testach w ubiegłym sezonie - tuż przed pierwszymi wyścigami w europie. Co z tego wynikło ?! Wszyscy doskonale pamiętamy jakie miało BMW GP Francji ;/ .......Ponownie Kubica narzeka na niezbyt stabilne zachowanie się bolidu , zaś Heidfeld rozpływa się w samych superlatywach. Zastanawiające ;) No cóż! W sytuacji , gdy Nick (pomimo , że jest wolniejszy ) może liczyć na pełne wsparcie zespołu , to z kolei Robert znowu będzie skazany na walkę na torze nie tylko z innymi kierowcami , ale i z własnym bolidem ?! Ach ta historia - czyżby znowu z tendencjami ?!
21.11.2008 23:08
0
Oby to bylo prawda.
22.11.2008 01:38
0
obi216 - nie zapominaj, że to jest ciągle bolid F1.08 po modyfikacjach, ale ciągle ten sam. O bolidzie F1.09 kompletnie nic nie wiemy. Nawet te skrzydła to nie jest ostateczna wersja. Czytałem wypowiedzi Nicka, że w testach nawet nie bardzo się starali ustawiać bolid, bo nie po to testowali, żeby tracić czas na ustawienia.
22.11.2008 17:02
0
pz0 - obaj mamy rację. ... Pozdrówka
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się