WIADOMOŚCI

Bridgestone ogłasza mieszanki opon na pierwsze wyścigi
Firma Bridgestone, która jest jedynym dostawcą opon dla zespołów F1 ogłosiła dzisiaj kilka drobnych zmian na zbliżający się sezon.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Powrót slicków

W sezonie 2009 opony typu slick w F1 powrócą po 11 latach nieobecności, kiedy to w Formule 1 dozwolone było używanie jedynie rowkowanych opon. Powrót slicków oznacza, że zespołom będzie można zaoferować znacznie bardziej miękką mieszankę ogumienia, która znacząco poprawi przyczepność mechaniczną. Wraz z powrotem slicków FIA zmieniła również zasady dotyczące aerodynamiki, które można z łatwością zaobserwować w nowych bolidach.

Dobór ogumienia

Od sezonu 2007 kierowcy byli zobligowani do użycia dwóch mieszanek ogumienia podczas jednego wyścigu- jednej twardszej, drugiej miększej. Twardsza charakteryzowała się większą wytrzymałością, a bardziej miękka pozwalała uzyskiwać lepsze czasy kosztem dystansu jaki można było na niej przejechać.

W tym roku Bridgestone także będzie dostarczać zespołom dwie mieszkanki opon, które jednak będą znacznie bardziej różniły się od siebie. W poprzednich latach japoński producent opon zawsze dostarczał dwie zbliżone do siebie opony, np. twardą i średnią, w tym roku może zdarzyć się ekstremalna sytuacja, w której zespoły otrzymają mieszankę twardą i super miękką. Dalej pozostaną do wyboru cztery mieszkanki: twarda, średnia, miękka i super-miękka.

Ze względu na zniknięcie z opon rowków, bardziej miękka mieszanka opon będzie oznaczona zielonym paskiem na całym profilu opony.

Miesznaki opon na pierwsze pięć wyścigów

Australia - super-miękka, średnia
Malezja - miękka, twarda
Chiny - super-miękka, średnia
Bahrajn - super-miękka, średnia
Hiszpania - miękka, twarda

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

32 KOMENTARZY
avatar
Bmw-Sauber_fan

26.02.2009 18:30

0

i to mi sie podoba


avatar
_Tom3k_

26.02.2009 18:37

0

Teraz będą widoczne różnice. Wcześniej jak była np. Miękka to twardsza była Średnia, a teraz bd Twarda.


avatar
daniel.dk

26.02.2009 19:04

0

ehh, czemu zielonym? przeciez to spaskudzi wyglad bolidu, i tak niepieknego juz


avatar
daniel.dk

26.02.2009 19:04

0

..moze w kolorach teczy? co za cyrk:/


avatar
hipcio

26.02.2009 19:05

0

no w końcu będzie to widoczne, a nie po kilku okrążeniach biały pasek znikał z opon.


avatar
djmarquss

26.02.2009 19:18

0

Lepszy by był żółty jak w dawnych czasach. Ale to tylko moje zdanie


avatar
djmarquss

26.02.2009 19:19

0

Lepszy by był żółty napis BRIDGESTONE i inne literki jak w dawnych czasach. Ale to tylko moje zdanie


avatar
ptasior

26.02.2009 19:34

0

Jak opony będą dużo bardziej miękkie to kierowcy tacy jak Hamilton i Kubica będą mieć problem...


avatar
Łuki

26.02.2009 19:37

0

ja bym chciał żeby zespół mógł sobie dobierac mieszanki jakie chce na gp, a nie Bridgestone wybiera. np Ferrari by dobrało super-miękka i średnia, a BMW miękką i twardą, ale nie wszyscy muszą się z tym zgadzac


avatar
Angulo

26.02.2009 19:44

0

Łuki- zgadzam się, teamy powinny wybierać mieszanki. I nie powinno być przepisu o użyciu obydwu.


avatar
Skoczek130

26.02.2009 20:26

0

Również zgodzę się z Łuki. W końcu każdy bolid inaczej reaguje na poszczególne mieszanki. Ale no cóż... monopol!


avatar
Budyn_F1

26.02.2009 20:41

0

Fajnie ze dochodzi mieszanka super miekka ciekawe jak kierowcy beda na niej jezdzic dobrze czy zle.


avatar
lipens

26.02.2009 20:47

0

ciekawe na ile kółek starczy super miekka mieszanka


avatar
lipens

26.02.2009 20:48

0

:)


avatar
Aragorn

26.02.2009 21:14

0

Budyń_F1 w poprzednim sezonie także istniała mieszanka super miękka, ale Bridgestone dostarczało ją na ledwie kilka wyścigów w sezonie np. Kanada czy Monaco


avatar
elin

26.02.2009 22:20

0

ptasior- co do Hamiltona, to się zgadzam- może mieć kłopoty. Jednak co do Kubicy- no nie wiem, mogę się mylić, ale wydaje mi się, że on nie miał jakiś szczególnych problemów z " niszczeniem" opon ...


avatar
14797

26.02.2009 22:20

0

wiecie co zauwazylem ze w 2008 r nie bylo zadnego dachowania ale najbliżej był fisico (australia) a oponami to sie ciesze ze powracają


avatar
Xig

26.02.2009 22:23

0

Dlaczego zielony? Bridgestone solidaryzuje sie z akcja Make Cars Green czy jakos tak. Pronuje oszczedzanie srodowiska itp. Honda przeciez zrezygnowala z reklam na rzecz Earth's Dreams, podobnej akcji. Taka moda i pokazanie jacy to jestesmy ekologiczni mimo ze tak naprawde nie jestesmy. :P [bo nie wierze, ze te opony to sie wyrabia z uzyciem 100% naturalnej technologii]. Po prostu marketing ;]


avatar
14797

26.02.2009 22:23

0

fajnie


avatar
sivshy

26.02.2009 22:27

0

może nie było dachowania dlatego, że bolidy f1 owego dachu nie posiadają? ;]


avatar
walerus

26.02.2009 22:41

0

dobra guma nie jest zła...


avatar
radek1991

26.02.2009 22:45

0

ciekawe, w jakich wyścigach teamy dostaną twardą i super-miękką mieszankę... a kolor zielony na profilu opony może wyglądac całkiem dobrze;)


avatar
gustavof199

26.02.2009 22:48

0

A jak będą wyglądały opody na deszcz?


avatar
pz0

26.02.2009 22:51

0

walerus, na ciebie można zawsze liczyć, w końcu się doczekałem.


avatar
pz0

26.02.2009 22:52

0

te zielone paseczki to nieporozumienie, żeżeli to będzie wyglądało tak jak na testach. Były kompletnie niewidoczne


avatar
niza

26.02.2009 22:54

0

gustavof199 normalnie, jak do tej pory, no przecież po mokrej nawierzchni nie będą zapierniczać na slickach no nie


avatar
niza

26.02.2009 22:58

0

a co do tej zieleni, to już chyba by był lepszy cały profil ale biały...


avatar
Shotgun

27.02.2009 01:44

0

@14797 - oj jak fajnie, że opony powracają, bo jak dotąd jeżdżono na samych felgach i to bez dętek ;)


avatar
Angulo

27.02.2009 06:57

0

lipens- zależy gdzie. W Australii max. na 12-15.


avatar
yaneq

27.02.2009 07:24

0

nareszcie jakieś konkrety przed sezonem. a onetowcy cisza!


avatar
lukaszw4

27.02.2009 08:15

0

lepiej byłoby białym


avatar
sivshy

27.02.2009 13:43

0

jeśli chodzi o zużycie opon, to ładny może być przez to bałagan w przyszłym sezonie...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.