Wszyscy kierowcy używający w swoich bolidach zalegalizowane ostatnio podwójne dyfuzory zdołali zakończyć drugi trening przed GP Chin w pierwszej dziesiątce. Jenson Button, reprezentujący zespół Brawn GP był najszybszy, poprawiając czas Lewisa Hamiltona z pierwszej sesji treningowej o prawie 1,7 sekundy.
Drugi czas, ze stratą 0,025 sekundy do lidera zanotował Nico Rosberg z Williamsa, a trzeci był Rubens Barrichello.W drugiej sesji treningowej inżynierowie i kierowcy koncentrowali się na porównaniu miękkiej mieszanki opon, która od samego początku weekendu budzi obawy kierowców. Zgodnie z przypuszczeniami super-miękka opona na torze w Szanghaju jest szybka, ale także bardzo szybko się zużywa.
Dopiero czwarty czas przypadł kierowcy nie używającemu kontrowersyjnych dyfuzorów- Markowi Webberowi. Tuż za Australijczykiem sesję ukończył Sebastian Vettel, który swoje treningi musiał przerwać na pół godziny przed końcem z powodu awarii zawieszenia. Zespół Red Bull tym samym potwierdził swoją wysoką formę.
Za kierowcami Red Bulla znalazła się kolejna trójka zawodników mających za swoimi plecami podwójne dyfuzory. Jarno Trulli był siódmy, a za nim znaleźli się jeszcze Kazuki Nakajima i Timo Glock.
Pierwszą dziesiątkę zamykali Heikki Kovalainen oraz Sebastien Bourdais, który także w pierwszym treningu dobrze się spisywał.
Kierowcy Ferrari bez systemu KERS w Szanghaju ponownie znaleźli się w drugiej dziesiątce. Felipe Massa był 12, a Kimi Raikkonen 14. Dwójkę zawodników włoskiej Scuderii przedzielił zwycięzca pierwszego treningu, mistrz świata Lewis Hamilton.
Zespół BMW Sauber także musiał się ponownie zadowolić odległymi miejscami w tabeli z czasami. Robert Kubica był 17, a Nick Heidfled 18. Stawkę kierowców zamykali Fernando Alonso oraz Giancarlo Fisichella.
Trzeci, ostatni przed kwalifikacjami trening rozpocznie się jutro o godzinie 5:00 czasu polskiego. Zapraszamy.
17.04.2009 09:58
0
Dajcie juz spokój z tym gangiem. Wszystko jest legalnie więc takie określenia już nie na miejscu. Red Bull pokazał że można bez tych kontrowersyjnych rozwiązań zbudować szybki bolid ( i bez gigantycznego budżetu)
17.04.2009 10:00
0
Pamiętajmy to są tylko treningi. A BMW pewnie znowu testowała ustawienia na wyścig a nie na kwalifikacje stąd te słabe czasy. A co dyfuzorów to moim zdaniem to tak dużo nie dają tylko widać komu się udał bolid a komu nie. Przeciaż każdy bolid ma dyfuzor tylko BrawnGP, Toyota i Williams mają jedną blaszkę więcej pod tylnim światłem. Red Bull nie ma ani dyfuzora ani KERSa a jak jeżdźą.
17.04.2009 10:01
0
BMW jest cienkie stac ich tylko max na 6miejsce.(zal.............poswiencili tamten sezon na ten i co????????)
17.04.2009 10:02
0
Usunięty
17.04.2009 10:02
0
HAM ponoć jeździł w P2 bez przejściowego dyfuzora, ale za to ze zmodyfikowanym przednim skrzydłem. Może mają plan jutro w P3 użyć oby gadżetów. Kubica nażekał na zachowanie przodu bolidu w trakcie grainingu, szczególnie na szybkim zakręcie trzynastym.
17.04.2009 10:02
0
;;Gang dyfuzorów'' znowu rządzi - niezbyt szczęśliwe określenie. Jakoś mocno mnie razi. Nie wiem w końcu czy Renault jeździ z KERS czy bez. Wygląda na to że Kubica pojedzie w wyścigu z tym cudem. Nie ma więc co liczyć na przyzwoity wynik. Szkoda, bo chyba miał szansę być w czubie, a tak można zapomnieć.
17.04.2009 10:04
0
4. mationF1- daj w końcu spokój z tą reklamą
17.04.2009 10:07
0
dodam tylko ,że red bull ma inną konstrukcje tylnego skrzydła która pomaga w przepływie powietrza pod bolidem. chodzi o boczne elementy ,które schodzą bardzo nisko
17.04.2009 10:07
0
Chyba już nikt nie ma złudzeń, że w tym roku podczas treningów nie ma żadnego ukrywania prawdziwej formy? Albo ktoś formę ma, albo nie i odbija się to na pozycji w tabeli. McL szybko zareagował, już mają dyfuzor we wczesnym stadium rozwoju i wygląda na to, że BMW jutro powalczy, ale o wejście do Q3.
17.04.2009 10:12
0
czas uaktywnić Nakadzimę w pierwszym zakręcie....
17.04.2009 10:17
0
to tylko panowie treningi a wszystko sie wyjasni po kwalifikacjach - pamietacie jak bmw w australi zagralo dobrze taktycznie na kwalifikacjach i osiagnelo 4 miejsce choc moglo wyzej gdyz na ostatni okrazenmiu pomiarowym Kubicy przeszkodzil jakis bolid. Takze mozna tylko wnioskowac ze nawet bez "podwojnego dyfuzora" stac BMW no dobry wynik trzeba tylko zagrac dobrze taktycznie . Trzymamy kciuki i glowy do gory oby nic sie nie zjebalo w samochodach BMW a szczegolnie KUbicy :)
17.04.2009 10:18
0
czy tzw. podwójne dyfuzory były w tym sezonie nielegalne? więc chyba nie zostały "ostatnio zalegalizowane". pozdro
17.04.2009 10:22
0
Powiem krótko: Brawn GP i Rosberg jak zwykle piekielnie szybcy.BMW standard - piątki to przygotowania do wyścigu.Pozytywnym aspektem jest to,że Robert jeździł z KERSem w 1 i 2 treningu,czyli raczej na pewno pojedzie z nim też jutro i w niedzielę.
17.04.2009 10:24
0
Ja myślę że BMW powinno juz zająć się bolidem na przyszły sezon ;) A tak poważnie , to mam nadzieję , że w końcu będzie to pierwszy wyścig rozegrany bez SC i deszczu, co dałoby jakiś jaśniejszy pogląd kto gdzie naprawdę jest (chodzi mi oczywiście o bolidy bez dyfuzorów), bo niestety ale dotychczas była to loteria i Masa będów ;). Oczywiście wszystko i tak się przetasuje w Europie. A treningi niestety ale od teraz coraz częściej będą służyć jako testy nowych części i rozwiązań, dlaczego to wiadomo.
17.04.2009 10:27
0
errata, (chodzi mi oczywiście o bolidy bez "podwójnych" dyfuzorów) dyfuzory mają wszystkie :)
17.04.2009 10:29
0
Shallan nic dodać nic ująć a za przeproszeniem pieprzenie że ustawiali bolid to ja słysze od początku sezonu. I tak go ustawiają że ledwo do Q3 wchodzą.
17.04.2009 10:31
0
Po wypowiedzi Alonso na temat opon wydaje się, że taktyka ich zastosowania będzie znowu kluczowa dla ostatecznego wyniku. Marzy mi się start Roberta na oparach na miękkich i szybki zjazd po 5-6 okrążeniach.
17.04.2009 10:33
0
no prosze Sutek szybszy od Ferrari, no ciekawie :D
17.04.2009 10:45
0
Witam GP Brawn super czasy tylko opony to może im wystarczą na 6 okrążen a gdzie pozostałe 50?
17.04.2009 10:53
0
Zużycie opon miekkich jest b.duże na tym torze. Podobno juz po 4 okrazeniach sa mocno styrane . Moze byc ciekawie
17.04.2009 11:02
0
Chyba muszę odszczekać moje optymistyczne wypowiedzi co do tego, że BMW szybko dogoni czołówkę... Niestety Briatore może mieć rację co do tego, że za kilka tygodni będzie pozamiatane... Może wszyscy powinni jeździć standardowymi (takimi samymi) bolidami albo losować je przed pierwszym treningiem ;)
17.04.2009 11:06
0
widać ze niektórzy jezdzili z małą ilośćia paliwa i wydaje się ze pojadą na 3 pit stopy.Red Bull,brawn
17.04.2009 14:04
0
"Felipe Massa był 12, a Kimi Raikkonen 13. Dwójkę zawodników włoskiej Scuderii przedzielił zwycięzca pierwszego treningu, mistrz świata Lewis Hamilton. " hamilton był 12 i pół ?
17.04.2009 14:35
0
No ta klasyfikacja w pełni potwierdza rozkład sił w stawce. Na czele Brawn GP, za nimi Toyota, Williams i Red Bull. STR i McLaren najwyraźniej lekko poprawili formę. Na samym dole raczej Force India, przed nimi Ferrari, BMW Sauber (choc z nimi zawsze nic nie wiadomo) i Renault, któremu raczej nie pomogły poprawki.
17.04.2009 15:13
0
Powinna już pojawić się ankieta z boku: "Czy sądzisz, że BGP wygra w tym sezonie 80% wyścigów"? A może nawet - czy wygra tyle Jenson.
17.04.2009 15:17
0
theadzik Felipe był 12 a Kimi 14. A co do BMW to ostatnio już norma że na treningach "chronią tył konkurencji".
17.04.2009 15:20
0
Troche sie boje o BMW Sauber bo nie za dobrze wygladaja te wyniki z treningow ale mysle pozytywnie o nich.
17.04.2009 15:35
0
ooooo Robert daleko będzie ciężko
17.04.2009 15:35
0
No więc, wiadomo jak bedzie wygladała czołówka po kwalifikacjach - chciałbym tylko aby Robert (gdyby jechał z KERSEM) pokazał, że mimo swojej masy to i tak jest przed Nickiem.
17.04.2009 15:37
0
A tak wogóle to obstawiam pierwsze (nie licząc RK dwa tygodnie temu) awarie teamów z tzw. czuba dyfuzorów.
17.04.2009 15:55
0
ja obstawil bym taka taktyke dla kuba Q3 malo paliwa na 14ok i miekie kapcie zjazd tak jak w australi i zakladamy srednie kapcie i jedziemy potem 2 zjazd rowniez srednie i mamy wszystko ok im mniej paliwa tym lepiej dla kuba z kersem i mieka guma moze by sie udalo w Q ruszyc z 2 rezedu + kers jakis awans pozniej dos szybka jazda na pierwszych kolkach zjazd i jedziemy raczej by za nikim nieutknl majac kers wiec wydaje mi sie ze taka strategia jest najlepsza
17.04.2009 15:56
0
BMW tragedia. Moze i ukrywają forme przed kwalifikacjami ale wkoncu wszyscy to robią więc raczej jakiejs rewolucji niebedzie jutro. Ja ma nadzieje na Q3 dla Roberta i wkoncu jakies punkty. Na podium przy normalnym suchym wyscigu raczej niema szans.
17.04.2009 16:43
0
Kovalainenowi całkiem nieźle poszło na treningach w I był 4 w II 9, mam nadzieję, że w Chinach nie zakończy wyścigu na pierwszym okrążeniu jak dotychczas.
17.04.2009 16:54
0
cały czas mówią o tym "gangu dyfuzorów" tj. Brawn, Toyota i Williams, ale jeśli spojrzymy na tabele to tylko Brawn i Toyota wyraźniej odstają od reszty stawki, a Williams już nie. A wracając do tematu ;)... jeśli BMW na GP Hiszpanii nie zmodyfikuje bolidu tak, aby spełniał nasze oczekiwania to ciemno widzę ten sezon ;]
17.04.2009 17:13
0
Moim zdaniem BMW będzie szybkie w kwalifikacjach. Powalczą o zwycięstwo w GP. W roli faworytów widzę też Toyotę. Brawn tym razem nie wygra.
17.04.2009 17:20
0
myślę że większość teamów zastosuje taktykę- Q3 lekki bolid , start- miękkie opony i szybki zjazd.Co do KERS w samochodzie Roberta to jak dotąd nie wiadomo tak naprawdę czy coś da.Nadzieję jednak mam, w końcu w Australii(mimo braku deszczu, podwójnego dyfuzora i KERS) Robert radził sobie świetnie.Liczę na powtórkę tylko bez pechowej końcówki:)))
17.04.2009 17:39
0
pjc zejdz na ziemie Robert bedzie walczył jak lew ale o wejście do q3 niestety...
17.04.2009 18:35
0
@ bulekf1fan- po 14 okrazeniach na miekkich "kapciach" to boliy beda na felgach jechaly...chyba ze chciales napisac po 4 okrazeniach...to jest komedia, moze rozpoczac okrazenie pomiarowe w qual i juz opony beda w stanie kiepskim...
17.04.2009 19:05
0
@radzix porozmawiamy po kwalifikcjach. Myślę że nie będzie tak źle. Zobaczymy.
17.04.2009 19:07
0
Czyli będzie walczył tak jak wszyscy. He,he.
17.04.2009 20:14
0
pjc ja tez chętnie pogadam po qwalach bo nie wiesz co mowisz.
17.04.2009 21:24
0
Brawn GP szybszy od BMW prawie o 2 sek. Trening, treningiem, ale to przepaść. Czy ktoś jeszcze wierzy w podium dla BMW lub Ferrari w Chinach ?
17.04.2009 22:12
0
@rafam zgoda, pogadamy po kwlifikacjach. Ja obstaję przy swoim. Kubica w pierwszej ósemce.
17.04.2009 23:10
0
smk, jeżeli większość zespołów obierze taktykę: Q3 mało paliwa, podczas wyścigu szybki zjazd, to Robert z kersem miałby przewagę, bo będą też bolidy z większa ilością paliwa, które przyblokują te po 1 pit stopie. Wtedy trzeba będzie wyprzedzać, a kers w tym pomaga... Ale to tylko gdybanie, zobaczymy jak będzie... Oby nie padało, bo chętnie bym się dowiedział, jaką mają faktycznie przewagę Brawn GP nad resztą...
18.04.2009 00:07
0
Jeśli Kubica traci do NAKAGiMY ponad 1 sek .... to nie mamy o czym mówić. W tej chwili to jest farsa a nie F1. Są ze 3 nieporównywalne do siebie stawki samochodów bo jeżdzące "na innej technice" , a dodatkowo idiotyczne przepisy wypaczają wyniki całkowicie. KTO TO ZATWIERDZIŁ ???
18.04.2009 00:07
0
W sezonie 2009 mistrzem zostanie przypadkowy kierowca w przypadkowym zespole. no chyba że będzie to w połowie sezonu BUTTON . Push the button, push...
18.04.2009 00:09
0
troszeczkę nie na temat: Myślicie, że w czasie wyścigu wyjedzie safety car?
18.04.2009 00:28
0
to autostrada nie tor
18.04.2009 01:12
0
46. RoninRonin 2009-04-18 00:07:58 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl) W sezonie 2009 mistrzem zostanie przypadkowy kierowca w przypadkowym zespole. no chyba że będzie to w połowie sezonu BUTTON . Push the button, push... JAK NIE WYGRYWA KUBICA TO JUŻ FORMUŁA1 JEST BEEEEE??? :) TO WG MNIE NAJCIEKAWSZY SEZON OD WIELU, WIELU LAT. JAK KTOŚ JEST PRAWDZIWYM KIBICEM F1 (A NIE "KUBICOMANIAKIEM" OD 2 LAT) TO UMIE DOCENIĆ TO, CO SIĘ DZIEJE OBECNIE.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się