WIADOMOŚCI

STR zostanie konstruktorem w 2010
STR zostanie konstruktorem w 2010
Jak poinformował Franz Tost, Scuderia Toro Rosso z juniorskiego zespołu Red Bulla przekształci się w pełnego konstruktora już w przyszłym sezonie.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Toro Rosso rozwija swoje budynki oraz zwiększy zatrudnienie, by móc zaprojektować i zbudować swój własny samochód po czteroletnim korzystaniu z bolidów Red Bulla. Tost przyznał, że jego zespół rozważy wyznaczenie własnego szefa projektantów.

"Jesteśmy zajęci rozwijaniem naszej infrastruktury, gdyż musimy zaprojektować i rozwijać własny samochód w Faenzie w przyszłym roku. Wszystko idzie zgodnie z planem."

"Części, które zgodnie z Porozumieniem Concorde każdy zespół musi zrobić, będziemy robić w Faenzie. Dla innych rzeczy, takich jak na przykład układ przeniesienia napędu i części produkowane przez partnerów, będziemy mieli inne porozumienia."

"Będziemy mieli jednak swojego własnego szefa projektantów. Adrian Newey koncentruje się na Red Bull Technology i Red Bull Racing."

Tost stwierdził, że pomimo korzystania z projektu Red Bulla wiele pracy trzeba było wykonać w Faenzie by dostosować samochód do silnika Ferrari. Zespół jednak będzie dalej współpracował z Red Bullem i używał ich tunel aerodynamiczny w Wielkiej Brytanii.

"W tym roku musieliśmy rozwijać całą instalację silnika. Wiele części zostało zaprojektowanych i zbudowanych w Faenzie. Skorzystamy z tunelu Red Bulla w Bicester i będziemy budować swój departament CFD. Są tunele aero we Włoszech, ale jeśli chodzi o koszty Bicester jest najlepszym wyjściem."

Franz Tost dodał, że pomimo postępów w rozbudowie zespołu, niepewność regulaminów oznacza, że nie zatrudnia zbyt szybko zbyt wielu ludzi.

"W tej chwili pojawiają się pytania odnośnie regulaminów, a Toro Rosso nie ma na to wpływu. Musimy się dopasować, by upewnić się, że będziemy w stanie wyciągnąć co najlepsze z regulaminów by być dobrze przygotowani do 2010 roku."

"Jesteśmy bliscy 200 osobowej ekipy i zatrudnimy co najmniej 30-40 osób w bliskiej przyszłości. Musimy jednak poczekać jak rozwiną się regulaminy, gdyż nie zatrudnię ludzi by ich zwolnić."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

17 KOMENTARZY
avatar
kierownik

08.05.2009 12:38

0

Blad sie wkradl. todt a nie tost ;p


avatar
walerus

08.05.2009 12:38

0

widać gościu ma plan....


avatar
Niespokojny

08.05.2009 12:51

0

No i fajnie!:-)


avatar
Tuomasss

08.05.2009 13:07

0

Nie, nie, Panie Kierowniku, błąd się nie wkradł. Franz Tost jak najbardziej. Jeden Todt to był Fritz i raczej z F1 nie miał za wiele wspólnego, a drugi ma, ale na imię mu Jean. :P


avatar
fisicofan

08.05.2009 13:25

0

A trzeci Nicolas. Niepodobna zapomnieć o nim.


avatar
kierownik

08.05.2009 13:30

0

@4. Tuomasss - a to przepraszam w takim razie...


avatar
Simi

08.05.2009 13:47

0

Hmmm... Ciekawe czy wtedy dotrzymają kroku Red Bullowi...


avatar
Punksnotdead

08.05.2009 13:58

0

Bardzo fajnie :) będą się trochę odróżniać od RB przynajmniej ;]


avatar
pz0

08.05.2009 14:38

0

Niech zatrudnią Riedla na szefa konstruktorów...


avatar
Joe

08.05.2009 14:39

0

sorki nie na temat. na jakiej stronie są treningi on line, kiedyś ogladałem, a teraz nie pamiętam.Akurat ma tylko kompa przy sobie a chciałbym poogladać.


avatar
Skoczek130

08.05.2009 16:01

0

No ciekawe jak poradzą sobie bez tak dużego wsparcia, jakie dostawał od "matki" RBR {m.in. podwozie). Mam nadzieje, że dzięki obniżeniu budżetów będą walczyć w środku stawki i nie będą pełnić roli "latarni", jak kiedyś ich poprzednik Minardi.


avatar
leo_

08.05.2009 16:10

0

Właściciele Red Bulla rozłożą sobie koszty na dwa zespoły. Będą mieli do dyspozycji 80 mln funtów na jedną, mniej więcej wspólną, konstrukcję. A potem jeden zespół drugiemu udostępni swe rozwiązania. Czysty zysk.


avatar
morek151

08.05.2009 16:10

0

e słuchajcie gdzie teraz beda wyscigi gp2 bo na polsacie sport extra nie ma ?


avatar
leo_

08.05.2009 16:11

0

A dodatkowo skorzystają z przywilejów dla zespołów ograniczających koszty do 40 mln.


avatar
sivshy

08.05.2009 17:53

0

W takiej sytuacji chyba jednak STR nie pójdzie pod młotek... Mimo to, inni też znajdą sposoby aby ominąć regulaminy. Renault pewnie coś pokombinuje z Mechacrome itd. Ogólnie całe te ograniczenia budżetów to będzie jeden wielki pic na wodę. Zbyt łatwo je obejść...


avatar
Skoczek130

08.05.2009 20:00

0

morek151 - niestety pozostaje internet. Chyba, że jakiś zagraniczny program.


avatar
morek151

08.05.2009 20:19

0

a na jakiej stronce bedzie gp2 na zywo?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu