Zespół BMW Sauber po problematycznym weekendzie opuszcza Monako bez punktów. Do mety najbardziej prestiżowego wyścigu sezonu dojechał jedynie Nick Heidfeld, który ostatecznie zajął 11 miejsce. Robert Kubica borykał się z problemami technicznymi podczas startu, po drugim okrążeniu złapał gumę i ostatecznie na 30 kółku wycofał się z wyścigu z powodu awarii układu hamulcowego.
Nick Heidfeld„Próbowałem nadrobić pozycje na starcie i na pierwszym okrążeniu, ale tym razem nie udało się. Jest tutaj zbyt wąsko. Utknąłem za Adrianem (Sutilem) przez dłuższy czas. Najwyraźniej miał on problemy z oponami, a raz nawet dotknąłem jego bolidu. W pierwszym zakręcie Lewis (Hamilton) uderzył mnie, ale byłem szczęśliwy, że mogłem kontynuować. Jechałem ze strategią jednego postoju w boksach i na bardziej miękkiej mieszance na drugim przejeździe borykałem się z degradacją. Daliśmy z siebie wszystko, ale byliśmy zbyt wolni tutaj.”
Robert Kubica
„Mieliśmy problemy przez cały weekend. Miałem problem na starcie i spadłem na koniec stawki. Potem złapałem kapcia w tylnej prawej oponie. Po koniecznym pit stopie miałem dobre okrążenia obciążonym bolidem- biorąc pod uwagę jego potencjał. Ostatecznie musiałem wycofać się z powodu problemów z hamulcami.”
Mario Theissen, szef zespołu
„Lepszy wynik nie był możliwy dla nas w ten weekend. W żadnym momencie nasz bolid nie był konkurencyjny. Brak punktów jest tego wynikiem. Musimy znacząco poprawić tempo naszego rozwoju, aby sprostać naszym własnym oczekiwaniom. Na drugim okrążeniu Robert złapał kapcia, a później miał problemy z hamulcami, które zmusiły go do wycofania się. Nick był pierwszym kierowcą, który zmieniał opony na miękkie po długim odcinku. Nikt więcej nie był dłużej na torze na miękkich oponach, które drastycznie zdegradowały, zanim nieco się poprawiły pod koniec wyścigu.”
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Po treningach i kwalifikacjach oczywiste było, że dzisiejszy wyścig będzie trudny. Przejazd Nicka obył się bez żadnych incydentów. Na ostatnich okrążeniach był on w stanie obronić swoją pozycję przed Lewisem (Hamiltonem) na zużytych, miękkich oponach. Robert złapał gumę na początku wyścigu. Musieliśmy wezwać go ponownie do boksów z powodu problemów z hamulcami. Ogólnie był to rozczarowujący weekend. Teraz naszym celem jest ponowne bycie konkurencyjnymi w Stambule. Czeka nas wiele pracy.”
24.05.2009 17:24
0
"Kapeć i awaria hamulców" i szef co z niego taki fachowiec jak trąba z koziej...
24.05.2009 17:24
0
witam. nie wiecie kiedy i gdzie mozna obejrzec powtórke bo nie moglem obejrzec wyscigu ??? z góry dzieki za odpowiedz
24.05.2009 17:25
0
Z Theissenem jest coś nie tak.Jak jest szansa na mistrza to odpuszcza,a jak są w ogonie to za wszelką cenę chce wrócić do czołówki.Na pewno nie wsadzili tego silnika od MINI do tych bolidów?...
24.05.2009 17:25
0
Aż szkoda komentować...:( Cóż - 7 czerwca GP Turcji...
24.05.2009 17:26
0
Dr Marian i Rampf powinni pójść się utopić w tej zatoce w Monte Carlo, razem z bolidami i inżynierami, którzy je projektowali.
24.05.2009 17:34
0
Zastanawiam się co to znaczy "ogólnie rozczarowujący" A były jakieś pozytywy?
24.05.2009 17:34
0
Powinien wprost powiedzieć, kompletna klapa, daliśmy d.py, nawet jaj nie mają żeby to wprost powiedzieć.
24.05.2009 17:43
0
sport-video . pl
24.05.2009 17:45
0
Nie chce tutaj snuć żadnych spiskowych teorii, ale czemu ciągle to Robertowi musi się coś psuć? Kiedy HEI miał jakiś problem podczas wyścigu? Kuźwa!!!
24.05.2009 17:49
0
Problemy z hamulcami? Prędzej silnika było szkoda.
24.05.2009 17:50
0
Ciagle mowia "czeka nas wiele pracy" a tej pracy w ogole nie robia jak stoja tak stoja.
24.05.2009 17:52
0
czemu Haidfeldowi nic sie nie psuje tylko kubicy co wyscig. Haidfeld ukonczyl 26 wyscigow pod zad a kubica w tym sezonie tylko 1 czy 2.
24.05.2009 17:52
0
problemy z hamulcami, wybuchajace silniki, zle zalozone opony, i bolid poruszajacy sie z szybkoscia czolgu... ciekawe co bedzie nastepne? zapomna zmienic oleju w silniku? ;)
24.05.2009 18:02
0
trzeba wyciągnąć wnioski
24.05.2009 18:02
0
piłka,kiłka,mogiłka
24.05.2009 18:04
0
Ech... cos czuję, że to ostatni sezon w BMw Roberta . Nie wiem, co się dzieje z BMW, ale to robi się dziwne, że Heidfeld ma wszystko wporządku z samochodem, a Robertowi ciągle coś nawala. Jak nie silnik to hamulce. Jak nie hamulce to źle zamontowane opony lub przedni spojler. Żal mi się robi coraz bardziej Roberta. Już chyba lepiej było gdyby jeżdził w Force India lub Toro Rosso. BMW w tym sezonie nie pokazuje po sobie nic szczególnego, dno, dno i jeszcze raz dno. Ale pozytyw jest taki że jak sie jest na dnie to sie kiedyś od niego odbijesz....
24.05.2009 18:07
0
kris-07 , dziś 21.20 polsat sport extra.
24.05.2009 18:13
0
Odnoszę wrażenie ze rok 2007 powrócił i Robert w BMW znów robi za królika doświsdczalnego,bo dziwnym trafem te wszystkie awarie dotykają tylko Roberta. Następna sprawa to wydaje mi się ze nikt w tym zespole nie liczy się z Roberta zdaniem czego dowodem jest znów śliżgające się sprzęgło na starcie.W ubiegłym roku podobny problem został rozwiązany w ciągu jednego wyścigu.Zaczynam podejrzewać chociaż jak zwykle nikt tego głośno nie powie ale po poprawkach na Turcję zespół skupi się na projektowaniu bolidu na następny sezon(skąd my to znamy),tylko tyle ze w tej sytuacji będzie to uzasadnione bo z tego wraku już nie da się za wiele wycisnąć.A kozłem ofiarnym znów będzie Kubica bo Nick musi śrubować swój rekord. Robert dobra rada-spiep.... z tamtąd gdzie piprz rośnie i idz tam gdzie Cię będą szanować i cenić za twoją pracę
24.05.2009 18:30
0
W zespole brakuje najzwyczajniej drugiego kierowcy pracujacego nad bolidem. Jeden ma zbyt male szanse by wplynać na cały team i kierunek rozwoju. Nick coż walczy o utrzymanie posady, pojedzie czym mu dadza byle dojechć do mety. Wystarczy raz na jakis czas nawet szczesliwie odnieść sukces. Niestety to calkowicie kooliduje z aspiracjami RK, ktory musi miec bolid tip-top żeby spełnic swoje zamierzenia. Ostatnia nadzieja to nowy dyfuzor ze przynajmniej popchnie ich troche do przodu. Ale lepiej sie nie nastawiac, ze bedzie sukces gdy w gre wchodza tak duże zmiany.
24.05.2009 18:31
0
przepraszam ale o co chodzi???
24.05.2009 18:34
0
Tak czy siak kolejny sukces BMW - Nick kolejny raz dojechał do mety :) i to jedyne pozytywne wrażenie z tego wyścigu dla całego teamu ...... ( za dalszy tekst mógł bym dostać tylko BANA :)
24.05.2009 18:38
0
od początku sezonu (mniej więcej) ..........problemy z balansem, problemy z przyczepnością, problemy z silnikiem, problemy ze sprzęgłem, problemy z oponami (strony się mylą), problemy z hamulcami....... Chyba powinny jakieś głowy polecieć w BMW, tylko co z super komputerem ALBERT czyba wtyczke z prądu trzeba wyciągnąć i zacząć po prostu myśleć. Bo jak patrze na to wszystko to widzę bande nieudaczników...
24.05.2009 18:38
0
18. grzes12-zgadzam się z Tobą- to co się dzieje z bolidem Roberta zaczyna powoli podchodzić pod sabotaż ( a może po prostu chcą się go pozbyć?)
24.05.2009 18:41
0
Robert Beta-testerem HEI :(( Myslałem ze w tamtym sezonie Robert miał pecha ale teraz to chyba ciagle prototypem jeździ :/ mam nadzieje ze w przyszłym roku bedzie miał mniej "awaryjny" bolid
24.05.2009 18:41
0
Normalnie szczęka opada,czas chyba pomyśle o zmianie teamu
24.05.2009 18:43
0
Zastanawiałam się ostatnio czy jest jakiś limit pecha w tym sezonie. Już wiem.....nie ma....
24.05.2009 18:50
0
Spoko, Robert jednym telefonem załatwi sobie miejsce w Renault. Dzwonił pewnie do Flavio po zakończonym dla niego wyścigu. Flavio z radością przyjmie go do Renault zamiast Piqueta i to jeszcze w tym sezonie. Szybki Nick będzie mógł dalej śrubować swój rekord w ilości ukończonych wyścigów w BMW jako pierwszy kierowca, a Rosberg przeniesie się do BMW jako drugi i będzie śmigał nowym bolidem.......
24.05.2009 18:56
0
Ja uwazam ten sezon za najbardzeij beznadziejny w calej histrorii F1.Totalnie bez duszy.
24.05.2009 18:59
0
Ja jestem ich wiernym fanem i wierzę, że coś zrobią z tym topornym bolidem. Ale jeśli nie poprawią znacząco osiągów pomimo najdłuższej pracy nad DD i możliwości wycisnięcia z niego maksimum to chyba się popłacze.
24.05.2009 19:05
0
Kicha.. i tyle..:)
24.05.2009 19:10
0
Jak w GP Turcji podwójny dyfuzor nie pomorze BMW to juz nic
24.05.2009 19:14
0
27. saint77 Ja bym sie ucieszył z takiego rozwoazania bo w BMW to chyba juz nic dobrego Robka nie czeka :/
24.05.2009 19:16
0
Jak to dziś stwierdził Borowczyk: "Raz nadwoziem, raz podwoziem" :-) Bayerische Motoren Werke! Jestem z wami!
24.05.2009 19:17
0
@saint77 - dokładnie. Też uważam, że gdyby pojawiła się przed Kubicą opcja przejścia do Renault to powinien zaryzykować. Po przejściu Alonso do Ferrari (???), Kubek byłby w teamie nr 1 i nareszcie może miałby jakiś wpływ na rozwój bolidu, luksus bycia traktowanym priorytetowo itd. W końcu, z kim jak z kim, ale z Renault Kubicy się już raz udało.
24.05.2009 19:25
0
"Czeka nas wiele pracy.” - To kiedy będzie widać efekty tej wielkiej pracy?
24.05.2009 19:27
0
Do Renault, Ferrari, Wiliamsa - gdziekolwiek, byle nie zostawał dłużej w BMW. Niestety, w tym teamie Robert zaprzepaści swoją przyszłość. Tak jak kiedyś napisałem - będę mu kibicował zawsze, nawet jak będzie przyjeżdżał na metę 20-sty. Tylko na razie widać wyraźnie, że samo ukończenie wyścigu w bolidzie BMW to wielki sukces. Robert ma spore możliwości i może odnosić sukcesy. Sądzę, że nawet w Wiliamsie powitaliby go z otwartymi ramionami. Podobno Rosberg ma przejść do BMW od 2010r.
24.05.2009 19:28
0
chciałbym usłyszeć tylko jedno wyjaśnienie od "super" Mario, dlaczego wszystkie katastrofy spotykają tylko Roberta ? inny bolid w stosunku do Nicka (w co wątpię), sabotaż (mało realne), a może po prostu styl jazdy Roberta powoduje że samochód nie wytrzymuje (zaczynam mieć wątpliwości) zastanawiałem się nad zakupem BMW ale teraz mam coraz więcej obaw, jak ma się spisywać jak bolid Kubicy to ja dziękuję bardzo, zostanę przy Skodzie
24.05.2009 19:29
0
shallan masz racje tylko szkoda roberta
24.05.2009 19:41
0
Wiele wiele pracy... No to do roboty kó... mać się brać, anie pieprzenie o Chopinie.
24.05.2009 19:45
0
poprostu kubica nie umie jeżdzic
24.05.2009 19:55
0
Kilka troli znikneło, ale musiał pojawić się następny...
24.05.2009 19:55
0
Wybaczcie, ale nie chce mi sie pisac drugi raz tego samego wiec robie wklejke. He, he, he, no nie moge. Czy nadal ktos-nikogo nie chce urazic, zaznaczam-uwaza, ze Robert ma "tylko" pecha? Ludki kochane moje, ja moge uwiezyc w pecha jezeli jest jeden przypadek , moze dwa, ale jezeli to sie dzieje NOTORYCZNIE... Moze jestem zbyt podejrzliwy,ale niemcom nie ufam. I nie bede.
24.05.2009 19:58
0
typowi Polacy wszystko złe oprócz kierowcy niestety Drodzy Państwo Robert w tym sezonie ma problem nie tylko z samochodem ale i koncentracją
24.05.2009 20:05
0
Czy do CHo....ry hamólce to kierowca ????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
24.05.2009 20:05
0
@arba - Z koncentracją jak z koncentracją, ale z motywacją to na pewno. Co na jedno w sumie wychodzi.
24.05.2009 20:06
0
Robert nie jest tym samym ROBERTEM z zeszłego sezonu, ponieważ jak sam stwierdził nie ryzykuje walki o 15 czy 12 miejsce bo to nie ma sensu. Jak miał szanse być 2 czy dobrać sie do dupy liderowi w Australii był tym samym Robertem jakiego znamy.
24.05.2009 20:08
0
Ta przez problemy z koncentracją wybucha mu silnik, nie działają hamulce itp ;) RBR miało podwójny dyfuzor - moze to kwestia tego toru lub faktu ze musieli przeprojektować tylne zawieszenie, ale chyba nie zrobilo im to wielkiej różnicy.
24.05.2009 20:08
0
Hamulce kolego albo hamują albo nie . Nie ma innej obcji .
24.05.2009 20:11
0
Jak dostanie bolid zdolny do walki o punkty to przypomni wszystkim o sobie.
24.05.2009 20:12
0
Jak z dyfuzorami w Turcji im nie pójdzie chyba odpuszczę sobie F1.. ;(.
24.05.2009 20:18
0
Seveir. To co napisałeś pokazuje jakim jesteś kibicem.
24.05.2009 20:28
0
Pocieszające jest to że tylko zespoły Brawn GP i BMW mają Bardzo równą i stałą formę w całej stawce F1!!!!:) Jedni cały czas z przodu a drudzy cały czas z tyłu!:))))))))))
24.05.2009 20:33
0
@43. arba - nie pajacuj
24.05.2009 20:43
0
"Teraz naszym celem jest ponowne bycie konkurencyjnymi w Stambule" hahahahhaha a ja myslalem, ze ja jestem optymista:D
24.05.2009 20:47
0
BMW chcę chyba w tym sezonie zaprezentować na przykładzie Kubicy "17 sposobów na ukończenie GP bez punktów" xD
24.05.2009 20:50
0
Moim zdaniem ta reklama na bolidach BMW "MINI" wszystko zawaliła nie mogli ustawić samochodu ustawiali pod "MINI" a nie pod F1..
24.05.2009 20:53
0
Chciałabym coś napisać konstruktywnego ale nie mogę....do dziś się zastanawiam, jak to jest możliwe, że poświęca się świetny sezon kosztem następnego, gdzie z kolei ten następny jest totalną klapą ! Niech ktoś to wytłumaczy, bo moja głowa tego nie pojmuje. W przerwie zimowej zaufałam im niemal bezgranicznie i święcie byłam przekonana, że będą posiadać bolid zdolny do regularnego wygrywania, tymczasem to co się dzieje z zespołem jest dla mnie nie do przyjęcia. Takim zaufaniem tylko się sfrajerowałam, bo inaczej tego nie potrafię określić i dziękuję całemu zarządowi BMW za ten sezon! (oczywiście jest to ironia). Nie rozumiem również tego, jak wiele osób przede mną wspomniało, że jeśli coś ulega awarii to wyłącznie Robertowi, nie chce nawet rozważać, dlaczego tak jest bo mogłabym dojść do podejrzanych wniosków, wole sobie tego oszczędzić. Ale może i to ktoś jest w stanie logicznie wytłumaczyć.... Reasumując moje wnioski, chcę tylko podkreślić to, że ja jako kibic jestem wielce zawiedziona tym sezonem (w sumie moje słowa nie potrafią oddać tego, co w tym momencie czuje, bo jestem niesamowicie wściekła). Już nawet nie liczę na jakąkolwiek poprawę, teraz tylko będę obserwować to co się dzieje z tym teamem i mam nadzieję, że szlag mnie nie trafi. Chciałabym się pozytywnie zdziwić, ale nie wiem czy jest to możliwe
24.05.2009 20:53
0
Wszyscy, którzy próbują zrzucić winę na Roberta, za poziom jaki prezentuje BMW, mają chyba jakieś problemy z myśleniem!
24.05.2009 21:04
0
Smyczek-I chyba nie oglądali wyścigu jak Robert tym złomem kręcił czasy czołówki.
24.05.2009 21:19
0
MARIAN musisz odejść dla dobra BMW!!!! Jak na GP Turcji zmiany nic nie pomogą, to zostawić ToTo w cholerę i projektować nowy bolid, bo czy będą mieć10 czy 20 pozycję na mecie, nie ma żadnego znaczenia. Chyba już czas najwyższy zwolnić kilku mechaników(najlepiej to Mariana zwolnić- ale to chyba nierealne), jak brak im motywacji do ciężkiej solidnej pracy, to nie ma się nad czym zastanawiać. Widzę heheehe, że "grupa spiskowa" zaczyna się pomału reaktywować;)
24.05.2009 21:27
0
To że Robert regularnie traci po kilka pozycji na starcie też nie pomaga w osiągnięciu jako takiego wyniku.
24.05.2009 21:37
0
Po prostu mają słaby bolid i żadne pakiety aero nic tu nie dają... Borowczyk chyba słusznie stwierdził, że BMW przydałby się taki Ross Brawn, który by powiedział "Chlopcy, to nie ustawia się tak..."
24.05.2009 21:41
0
My tu gadu gadu a Nick śrubuje rekord...
24.05.2009 21:43
0
. jar188-my tu nadal jestesmy. I nadal bmw daje nam powody zeby nie zmieniac zdania. pozdro
24.05.2009 21:56
0
A może poprostu Theisen wierzy w przeznaczenie i zamiast słuchać uwag i spostrzeżeń Roberta Kubicy w celu poprawienia bolidu doszedł do wniosku, że trzeba zrobić wszystko żeby zająć zespołowo ostatnie miejsce w tym sezonie i wtedy w następnym Robertowi przypadnie nr 22, co ostatnio jest szczęśliwym numerem, bo w 2008 roku miał go Hamilton, teraz ma go Button (który pewnie zostanie mistrzem), a w następnym jak zajmą ostatnie miejsce będzie miał Robert i zostanie .................:):):)
24.05.2009 22:01
0
przypominam sobie kiedys wywiad hamiltona z poprzedniego roku o kubicy powiedzial :" a kubica palil tylko silniki" chyba jednak cos w tym musi byc
24.05.2009 22:04
0
ze względu na potencjał proponuję nowego sponsora: Viagra - albo PeniGra......
24.05.2009 22:08
0
walerus-takiego komenta mi brakowalo :))) pozdro
24.05.2009 22:08
0
Jestem ciekawa co na to wlasciciel tej "stajenki" niejaki Sauber....przeciez to jego kasa idzie w bloto....tez , nie potrafi podjac odpowiednich krokow?
24.05.2009 22:10
0
42. orinocoPL - chyba masz rację. To wszystko sprawka Niemców. To oni sprokurowali tego kapcia. To wyłącznie wina zespołu. 57. niza - spokojnie. Takie przypadki już bywały. To jeszcze nie oznacza końca zespołu. Bolid jest zupełnie nową konstrukcją. BMW poszło nie tą ścieżką, zupełnie nie trafili z rozwiązaniami, koncepcją. Na dokładkę program rozwoju na ten sezon jest też niewypałem. Większość zespołów rozwija bolid małymi kroczkami - z wyścigu na wyścig. BMW postawiło na duże całe nowe pakiety, które w tym roku okazały się już porażką. Po prostu nie ma testów w sezonie i nie można niczego sprawdzić. Stopniowy rozwój z małymi poprawkami okazuje się o wiele efektywniejszy, bo łatwiej to wszystko zestroić.Były już takie przypadki w historii. McLaren MP4-10 okazał się totalną porażką, przez cały rok inżynierowie walczyli o poprawę z przeciętnym skutkiem. W kolejnych latach notowali ciągłą lekką poprawę, aż stworzyli w 1998 roku bezkonkurencyjną furmankę. W BMW myśleli że złapali byka za rogi jak zezwolono na KERS, który każdy widzi jak jest przydatny. Prawdopodobnie poświęcili na ten system zbyt dużo sił i środków. W czasie testów stwierdzili że pomimo obciętego aero mają czasy zbliżone do zeszłorocznych więc sądzili że model F109 jest udany, tylko że okazało się że inni zrobili jeszcze lepsze konstrukcje, na dokładkę cała stawka łącznie z ForceIndia rozwijała szybko bolidy więc zostali z tyłu. Zobaczymy jak potoczą się dalsze losy tej konstrukcji. Myślę że będą w końcu w stanie nawiązać jakąś walkę o punkty. Może dogonią środek stawki. Tam w tej chwili każdy trzęsie portkami, bo okazuje się że wywalają kilkaset milionów dolców w błoto. Zobaczymy jeszcze co pokażą w Turcji z nowym dyfuzorem, raczej mocno przydatnym na tamtym torze. Tylko że BMW ma skopane nie tylko aero ale i zawieszenie. Akurat zawieszenie jest bardzo istotne na torze w Monaco, a jak się okazało i pod tym względem BMW nie pokazało żadnej rewelacji. Odpuść sobie BMW i Brawna. Trzeba się pasjonować walką wszystkich zespołów poza tym najlepszym i najgorszym, bo jest naprawdę ciekawie.
24.05.2009 22:16
0
pz0-to nie chodzi o tego kapcia tylko o hamulce i zreszta nie tylko ten wyscig co o caloksztalt-nie uwazasz ze jest tego za duzo? pozdro
24.05.2009 22:23
0
Myśle ze niemcy mszczą sie za Gruunwald,Kubica nie jest chyba w wysokiej formie ale co mu sie dziwić.B ardzo M arny W oz,nic dodać nic ując.......
24.05.2009 22:23
0
BMW w tym sezonie już nic nie pokaże. Mogą sobie robić co chcą ale i tak nie dadzą rady - dzieli ich przepaść od konkurencji, FI jest kilometr przed nimi... Robert IMHO miał dobry występ - świetne czasy kręcił bawarką, no ale co z tego jak znowu spotkał go problem techniczny zwany BMW :( Do przedmówców oskarżających RK o kiepską jazdę: wystarczyło w Livetimingu popatrzeć na czasy jakie Kubek kręcił kiedy był jeszcze zalany paliwem pod korek... To nie kierowca jest tutaj problemem!!
24.05.2009 22:25
0
Rzeczywiście wygląda na to, że to inżynierowie i mechanicy tracą koncentrację (pomijając teorie spiskowe), skoro coś się ciągle z mechaniką dzieje. A tak a propos palenia silników: Robert wyciąga z bolidu ile może (w końcu to auto wyczynowe a nie do rekreacji), a że maszyna w tym roku ( bo nie w tamtym) nie wytrzymuje , ale przepraszam bardzo, to wina maszyny ( a tak naprawdę mechaników i inżynierów, o czym było wyżej). Myślę, że mechanicy Kubicy się bardzo miotają (bo i Robert jest cholernie wymagający) i stąd być może te niedociągnięcia (kurcze, to są same niedociągnięcia). Tak więc podsumowując, statystycznie niepowodzenia Kubicy nie są oczywiście przypadkiem, ale , jak już wiele razy wcześniej pisałem, winy w Robercie raczej bym się nie dopatrywał. Choć z pewnością błędy tez popełnia, lecz uważam że jest ich mniej niż u innych.
24.05.2009 22:29
0
Choc też przyznać należy, że po tych wszystkich wydarzeniach w 6 wyścigach, to i motywacji w Robercie jakby mniej. Czego się mu nie dziwię.
24.05.2009 22:37
0
tak juz jest.. oby ta zła passa minela i zeby cos z tego wyniesli.. Do boju BMW ja w was wierze.. ROBERT bedzie dobrze.. prawidzi kibice są z Toba.. jeszcze przezyjemy chwile radosci. Pozdrawiam:)
24.05.2009 22:38
0
Witam wszystkich fanów F1... zgadzam sie w pełni z ...70 pzO. Tak jak Honda rok temu, Toyota przez kilka lat (pomimo wydania ogromnych pieniedzy) tak "niestety BMW" poszlo niewlaściwą drogą w tym roku. Jak RK wygrywał w Kanadzie to nikt nie pisał - Robert do Renault, do Wiliamsa, itp. Nie zmienia to faktu, że wybitnie nie leży mi sposób działania temu BMW. Bolid F1 to nie autostrada Berlin-Hamburg, która ma starczyć na 50 lat bez remontu, tu trzeba szybko reagować, na bierząco łatać dziury ( coś jak u nas :) i ponosić ryzyko jak np. team Flavio, który zrobił ALONSO w pół sezonu brykę na miarę dwóch zwycięstw rok temu... I właśnie dlatego ( nawet jeśli BMW miało by być w czubie za rok ) chciałbym aby Robert zmienił stajnie. Moje niezbyt wielkie doświadczenie z F1 mówi Ferrari, Renault, MCL - te 3 zespoły ostatnio zawsze budowały auto, któym dało się walczyć, może nie o mistrzostwo, ale po prostu walczyć - bo tego Robert oczekuje od swojego teamu/auta i my jako kibice od Roberta.. Wszystko wskazuje że na przyszły sezon tylko Renault ma wolny stołek, więc... ? Robert zostaw tych konserwatywnych Niemieckich pierdzieli z krasnalem na czele i idź z flavio do kasyna, pij drinki na jego yachcie, a na torze śmigaj razem z ALO ( nawet jeśli to ma być tylko jeden sezon) ale tam przynajmniej ktoś posłucha tego co mówisz na temat auta, a nie będzie patrzył jak Cie wydymać , żeby tylko Nick był wyżej....
24.05.2009 22:43
0
Pan Ktoś pod numerem 46 napisał takie bzdety ,ze głowa mała.Primo wyścig był swietny, chłopaki z Maranello starali sie jak mogli i dzieki im za to,Button zapoczatkowal przelom w F1 stanal na podium bez wazenia po owacyjnym biegu SZOK!!!!!!!! A Robert musial tak skonczyc bo nawet TIR po wyjeciu bezpiecznika z pelnym obciazeniem wyciagnie 170km/h ale hamulce szlak trafi. Ale udowodnil mechanikom, ze jego talent tu nic nie da
24.05.2009 22:56
0
Jurek Kiler powiedziałby tak:Twardym,Robuś trzeba byc,a nie miętkim,bo Cie zjom.. Kazdy Fan Jedynki w Polsce wie na co Cie stac i mocno wierzy,ze dokopiesz calej reszcie stawki...juz niedlugo..Pozdro
24.05.2009 23:03
0
ja myślę że Robert i bmw nie mieli aż tak poważnych problemów z hamulcami tylko chcieli po prostu oszczedzić na silniku polaka, bo jakby nie ten kapeć to robert mógł jechać na jedno tankowanie i teoretycznie walczyć o punkty a tak to po pierwszym zjeździe nie miał żadnych szans... Zgadza się ktoś ze mną?
24.05.2009 23:29
0
soyo -palić silniki to oni mogli sobie w kartach a nie w f1 gdzie jest ograniczenie obrotów a poza tym wydaje mi się że w sprawach technicznych to Hamilton nie dorównuje Kubicy
25.05.2009 00:04
0
Wyścig jednak dosyć nudnawy (pierwsza piątka) HAM przyznał się, że po starcie uszkodził nos o któreś BMW - czyli to on przebił oponę Robertowi. Po raz kolejny sprzęgło, zawieszenie i jeszcze hamulce ... sporo tego. BMW chyba nie potrafi zrobić dobrego zawieszenia - nawet w poprzednich latach Robert przeważnie narzekał na prowadzenie się bolidu. Co gorsza to zawieszenie jest nieczułe na zmiany nastaw. Potwierdził to HEI - majdrowali w te i wewte i nic. Robert nawet powiedział, że zmieniali na zasadzie rzutu monetą - bo logiki wpływu zmian na prowadzenie brak ... Problem z dogrzaniem opon BMW ma przy +30 stopniach ... Zatrudnili speców od zawieszenia jak sami nie dają rady ...
25.05.2009 00:15
0
W Turcji pewnie będzie już lepiej, bardziej im pasują szybsze tory, ale lepiej znaczy się może powalczą o punkcik, czyli w sumie jak na zapowiedzi to niewiele lepiej. Dziwi mnie tylko (a może i nie bo nikt nie lub się przyznawać do błędów a już na pewno nie Niemcy), że nic nie wspominają o tych wszystkich błędach. Nawet w tym wyścigu. wiedzieli ,że mają problem z hamulcami a mimo t i tak siadły. Jak wiedzą w czym jest problem i nie potrafią sobie z nim poradzić to ja nie wierzę , że poradzą sobie z problemem niedogrzanych opon, o czy podobno wiadomo już od kilku miesięcy. No chyba,że przez przypadek , czego nie da się wykluczyć, że nowe części na GP Turcji "same" im w tym pomogą. Trochę szczęścia by im się przydało, bo coś z rozumem to u nich kiepsko.
25.05.2009 00:29
0
"Niestety start też nie był najlepszy, wyglądał dokładnie tak jak w Barcelonie, kiedy straciłem ze cztery pozycje, ale o przyczynę tego złego startu trzeba by zapytać mechaników. Nie jestem pewien, czy są w stanie złożyć tak skomplikowane puzzle jak bolid Formuły 1 do Grand Prix Turcji." R.K.
25.05.2009 00:43
0
"W żadnym momencie nasz bolid nie był konkurencyjny...Musimy znacząco poprawić tempo naszego rozwoju"...wiedzą co mówić, czy mówią co wiedzą??
25.05.2009 01:30
0
...a świstak siedzi i zawija w sreberka czekoladki i z wielkim zaciekawieniem obserwuje jak Nick śrubuje rekord ukończonych wyścigów pod rząd:)...i niech mi kuźwa nikt tu nie mówi że Robert nie jest traktowany w BMW jako kierowca testowy dla Niemca:)
25.05.2009 07:52
0
Orlo!! 11 pozycja to dla Ciebie wysrubowana?? na dziadostwie to nawet schumi by sie wylozyl! a taki Button, co pokazal we wczesniejszych GP? dostal dobre auto i jedzie.
25.05.2009 08:14
0
to gdzie są teraz ci ,którzy mówili ,że dobrym rozwiązaniem było skupienie się w zeszłorocznym sezonie na nowym projekcie ? miało być tak ostro a tu dupa.mam nadziejetylko,żę roberta wycofali nie ze względu na hamulce ale po to aby oszczędzić silnik bo to może być problem nr 1 jak tak dalej pójdzie.
25.05.2009 08:50
0
@88. atomic - "mam nadzieję, żę roberta wycofali nie ze względu na hamulce ale po to aby oszczędzić silnik" Przeceniasz ludzi z BMW ;)
25.05.2009 08:52
0
Polak w niemieckim teamie zawsze dostanie po gebie :( Od dluzszego czasu tak jest ze BMW bardziej stara sie nad bolidem Heidfelda.... Bo z tego comi wiadomo... i nawet w niemieckiej telewizji to powiedziano..ze Nick Heidfeld jest pupilkiem doktorka Theisena... wiec do puki sie Heidfeld nie straci z BMW to Kubica bedzie mial nie ciekawie.... dr.mario powinien isc na urlop bez powrotu...a ci co obwiniaja Kubice z tego powodu ze ma do dupy bolid to nie powazni sa!.... dr. mario do zwolnienia!!!
25.05.2009 10:27
0
a ja kiedyś lubiłem markę BMW..... no to Mario skasował moją kolejną fascynację....
25.05.2009 13:06
0
91. walerus nieprzejmuj się ........BMWrak zaczyna produkcje wózków inwaldzkich z ....Kersem !!!
25.05.2009 13:07
0
Nie wiem już czego powodem są słabe starty Roberta, Czy on sam kiepsko rusza, czy ma problemy ze sprzęgłem. Właśnie przez takie problemy nie ukończył GP Hiszpanii, nawet na punktach, podobnie w GP Monako (gdyby nie było tej felernej awarii). Trzeba wierzyć, że w Turcji znacząco się poprawią. Mówiąc znacząco, liczę na wejście do Q3 i punktowane 6-8 pozycje.
25.05.2009 13:40
0
Ja już się zaczynam przyzwyczajać do słabych występów BMW. Teraz czekam na miłą niespodziankę (może jeszcze w tym sezonie?).
25.05.2009 16:44
0
BMW jest jak Honda - Byli coraz lepsi, nagle "coś" się stało i są coraz gorsi...
25.05.2009 18:57
0
Od wielu lat, obserwuję F1. Jednak do momentu wejścia w skład kierowców Roberta Kubicy, interesował mnie jedynie postęp technologiczny. Od czasu wejścia Roberta w skład superkierowców, oglądam wszystkie kwalifikacje i wyścigi. Na dobrą pozycję w wyścigu ma wpływ bardzo wiele czynników. W uproszczeniu przytoczę cztery. 1) Samochód 2) Kierowca 3) Obsługa w czasie wyścigu 4) Szczęście. U Roberta od GP Australii ciągle brakuje 1, 3 i 4. Miejmy nadzieję, że los się odmieni. Zauważmy, że Nick H. za pomocą "szczęścia" zdobył drugą lokatę, samochód mu się nie psuje, obsługa nie zawodzi. Miejmy nadzieję, ze los się odmieni, a Robert będzie twardy i neiustępliwy.
25.05.2009 20:06
0
Przeczytajcie na WP (wiem, wiem, WP...) co powiedział Zientarski. Nadpobudliwy dziadek COŚ wie gdzie Robert szuka pracy (pewnie od Artura K.) ale nie chce zdradzić "tajemnicy".
25.05.2009 20:11
0
Dlaczego co niektórzy oskarżają Roberta o spadek formy?! Ludzie czy wy tego nie widzicie, że cały problem bez wyjątków tkwi w bolidzie i zespole BMW Sauber?! Robert wcale nie ma spadków formy jakichś, to po prostu wina sprzętu...
25.05.2009 20:36
0
71. orinocoPL - Odpuść nie warto :-( .Dobrze wiemy jak jest, i żadne szydzenie tego nie zmieni (bardzo złych relacji między Kubicą a stajnią BMW) A tak na marginesie to ciekawe gdzie Kubica wyląduje po tym sezonie? pozd.
25.05.2009 22:30
0
@Budda89 - KUB nie musi szukać, jest jednym z topowych kierowców, ludzie z branży już dawno wiedzą, jaki ma potencjał
25.05.2009 22:44
0
Nawiasem mówiąc - jeśli KUB zmieni zespół (w co wątpię, jeśli oczywiście BMW zostanie w F1), to ja stawiam na Williams'a
25.05.2009 23:12
0
Najbardziej denerwują mnie wpisy "fachowców" przeciw Kubicy. Twierdzą, że to jego wina. Nie znają sie. Za przykład zawsze mówię: rok temu Hamilton dublował Butona. W tym roku Button dubluje Hamiltona. Niby co? Button nauczył się jeździć, a Hamiltona zapomniał? Bzdura!!!! 95% to bolid!!!! A BMW w tym roku jest do d.... żenua. I jak czytam wpisy deb..i, żal mi ich.... A jeszcze bardziej denerwują mnie kolesie, którzy przeczytają czyjś wpis i powielają go firmując swoim. Pozdrawiam Witek
25.05.2009 23:38
0
witek70 ...... a dlaczego Ty powielasz swój własny wpis na kilku różnych tematach w tym portalu?
26.05.2009 15:33
0
No to ja jeszcze dowalę do pieca;) Nikt nie pomyślał że ten pech jest specjalnym postępowaniem wobec Roberta (kiedy tylko zobaczyli że ich bolid jest do kitu), kopią dołki pod Robertem dlatego żeby notowania Polaka spadły i nikt z konkurencji go nie chciał zatrudnić, a BMW przyjmie go z otwartymi ramionami za mniejsze pieniądze... OCZYWIŚCIE KITUJĘ jak wszyscy snują takie bzdury to ja też mogę:) A tak poważnie to niewierzę w sabotaże ze strony BMW! To tak jakby wystawiali bolid który ma zwyciężać, być reklamówką i zarazem wizytówką firmy, poprostu go psują bo jeździ nim Polak! Totalna bzdura. Jeżeli chodzi o pomyłki mechaników to mechanicy BMW nie są wyjątkami, zwróćcie uwagę co wyprawiali mechanicy Ferrari w zeszłym sezonie, pewnie robili te wszystkie błędy bo im nie pasował Massa, przecież jest Brazylijczykiem. Podsumowując Kubica jest świetnym kierowcą w kiepskim bolidzie, lecz w dobrej marce samochodu BMW przypuszczam że oni jeszcze osiągną sukcesy i to w tym sezonie.
26.05.2009 15:53
0
robtusiek,...Oni już osiągnęli, patrz Szybki Nick, nie ważny styl ale jaka regularność. W tamtym sezonie wygrali wyścig, w tym mają najtrwalszą furę (co prawda tylko jedną, ale jednak). Nie wymagajmy za wiele, działają pewnie według ściśle ustalonego planu. PO NIEMIECKU!.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się