WIADOMOŚCI

BMW Sauber w końcu sprzedane
BMW Sauber w końcu sprzedane
Zespół BMW Sauber w końcu znalazł nowego właściciela. W dzisiejszej informacji prasowej BMW podało, że zespół F1 z siedzibą w Hinwil przejdzie w ręce grupy inwestorów pod nazwą Qadbak Investments.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Kilka tygodni temu BMW poinformowało świat o szokującej decyzji wycofania się ze sportu z końcem sezonu 2009. Dzisiaj, kiedy FIA ostatecznie przyznała ostatnie teoretycznie wolne miejsce w Formule 1 na przyszły sezon wspieranemu przez malezyjski rząd Lotusowi, BMW poinformowało o podpisaniu umowy sprzedaży zespołu.

Qadbak Investments ma swoją siedzibę w Szwajcarii i reprezentowane będzie przez Lionela Fischera.

„Poważny inwestor został znaleziony na zakup zespołu z Hinwil” napisano w oświadczeniu BMW. „BMW życzy Qadbak i zespołowi Sauber sukcesów w sezonie 2010 i dalszych.”

Nowy właściciel zapewne mocno liczy na przychylność pozostałych 13 zespołów będących aktualnie na liście startowej FIA, gdyż tylko i wyłącznie jednomyślna zgoda pozwoli wprowadzić zmiany w regulaminie F1 pozwalające na start w mistrzostwach w przyszłym roku 14 ekipom. Czy tym razem rozłam w FOTA ponownie nie nastąpi przekonamy się niebawem.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

120 KOMENTARZY
avatar
Hubi

15.09.2009 14:24

0

ciekawe jaki będzie układ sił za rok


avatar
plgracz

15.09.2009 14:33

0

Grupa finansowa, która przejmie zespół Roberta Kubicy, niedawno stała się właścicielem angielskiego klubu drugiej ligi - Notts County. Inwestują Ci co jeszcze parę lat temu na wielbłądach jeździli :) A tak na poważnie - zobaczymy jakie roszady nastąpią w zespole Qadbak - Sauber (taka będzie nowa nazwa?).


avatar
wobz

15.09.2009 14:51

0

ciekawe czy bedą czekać na przelew ja za nzsze stocznie mam nadzieję dla dobra roberta że wyrażą zgodę na 14 ekip bo nie wierzę żeby wywakili renault


avatar
Peti

15.09.2009 14:55

0

A wiec Kubica - is not on the market now. I co dalej? wiadomo, że nic nie wiadomo.


avatar
shelby11

15.09.2009 15:00

0

A minister Grad brał udział w tej transakcji? :)


avatar
Jarkeczek

15.09.2009 15:00

0

Osobiście mam nadzieję że RK już tam nie będzie. Taki korporacyjny zespół gorszy jeszcze jest niż fabryczny. Tylko zebrania, wytyczne i raport z realizacji. Zero sportu i adrenaliny. Jest to idealny zespół dla SpeedNicka.


avatar
redux

15.09.2009 15:00

0

Peti - niekoniecznie. Zależy z kim Kubica miał kontrakt. Nie musi być na wyposażeniu zespołu ;)


avatar
ris

15.09.2009 15:05

0

Tak więc wiadomo, że nic nie wiadomo. Jak sądzę, jeśli szybko się nie wyjaśni czy ta nowa ekipa będzie startować to raczej nie ma szans aby Kubia tam pozostał, bo przecież nikt nie hce zostać na lodzie. :-)


avatar
vincent86

15.09.2009 15:07

0

Na genialnej gazeta.pl napisali, że jeśli zespół zostanie dopuszczony do startów, to kubica ma w nim WAŻNY kontrakt do końca sezonu 2010. Od razu pomyślałem, że bzdura, gdyż wcześniej, ktoś z "ważny" nie pamiętam czy to nie był Mosley, mówił, że ktokolwiek nabędzie BMW, to zespół będzie traktowany jako zupełnie nowy, gdyż nie podpisał on Concorde Agreement, co jest równoznaczne, z rozwiązaniem umów z kierowcami. Więc jak to jest? Osobiście mam nadzieje, że Robert trafi do jakiegoś "prawdziwego" teamu, jakoś nie mam zaufania do tych wszystkich nowych zespołów, które się pojawią w 2010...


avatar
redlum

15.09.2009 15:07

0

no i trzeba pamiętać że Kubica tanio się nie sprzeda - te 10mlnE to przynajmniej za rok dostanie - wiec nie każdy nowy team stać na jego usługi.


avatar
redux

15.09.2009 15:16

0

Podobno plotki w paddocku są takie: Kubica chce przejść do Williamsa, który chciałby wrócić do silników Renault, ale Renault blokuje przejście Roberta do Williamsa, obawiając się utraty Alonso, którego miejsce miałby zająć w teamie Kubek, więc rzucili Wiliamsowi: albo silniki, albo Kubica. Stąd być może zainteresowanie Williamsa silnikami Coswortha.


avatar
hot dog

15.09.2009 15:16

0

4. Peti czynnosc obejmujaca kupno przedsiebiorstwa napewno nie zawiera kierowco. To jest wolna dezycja kazdego pracownika....czy zostaje czy tez nie.


avatar
ris

15.09.2009 15:21

0

redux - ciekawa spekulacja oj ciekawa..... ;-) vincent86 - no niestety nie. Kubica nie jest częścią składową masy upadłościowej i nie ma takiej obcji aby ktoś twierdził, że ma ważny kontrakt na 2010r. Kubica podpisał kontrakt z BMW Sauber na starty w tym zespole a nie w innym więc automatycznie kontrakt traci mo prawną i jeśli ma zapisane ewentualne odszkodowanie za niedotrzymanie kontraktu przez BMW to takie dostanie. A sądzę, że ma podobna sprawa z Kimim też jeśli Ferrari zrezygnuje z jego usług mimo ważnego kontraktu to mu wypłacą pocieszacza :-)


avatar
granat

15.09.2009 15:22

0

Robert miał umowę z BMW. Nie ma BMW nie ma umowy. Mario powiedział o tym zaraz na początku.


avatar
hot dog

15.09.2009 15:30

0

13. ris w kwestiach formalnych BMW nie oglosilo upadlosci czy tez wobez BMW nie prowadzona jest upadlosc;-)pzdr


avatar
ris

15.09.2009 15:37

0

hot dog - to jest przenośnia wiadomo, że BMW Sauber nie ogłosiło upadłości - ale zrezygnowało ze startów - tym samym trudno mówić o przejęciu zespołu jako takiego , który stracił prawo do startów nie podpisując C.A. Firma sprzedaje to co zostało z ekipy F1 do budowy nowego zespołu. Sorry za nieścisłość.


avatar
Peti

15.09.2009 15:49

0

hot dog- pozwalam, sie z Tobą nie zgodzić. Jeżeli Robert miał ważny kontrakt z firmą BMW-Sauber, a ktoś odkupił udziały firmy BMW, to obawiam się (a nawet jestem) przekonany, że nabył je ze wszystkimi płynący mi z tego korzyściami i zobowiązaniami - tak to się odbywa przy przejmowaniu przedsiębiorstw. Dlatego, uważam, że jeżeli nowy pracodawca uzna, co myślę, że niejest to już takie oczywiste, że udźwignie ciężar kontraktu Kubicy (10mln dol/eur) to robert będzie musiał go wypełnić do końca 2010r.


avatar
Budda89

15.09.2009 15:49

0

Niemieccy redaktorzy związani z F1 piszą, że ponoć Ferrari ma dostarczyć silniki Sauberowi :-)


avatar
grzybo

15.09.2009 15:49

0

redux- oby to była prawda. Gdzieś chyba czytałem, że Robert chętnie przeszedł by do zespołu z "duszą", gdzie celem są wyścigi, a nie reklama. Wiliams to raczej najlepszy wybór w tym momencie. Czasem potrafią się dostosować do sytuacji na torze, o czym świadczy zeszłoroczne GP Singapuru, a i bolid mają niezły.


avatar
AlMastar

15.09.2009 15:51

0

a skąd wy to wiecie ?? firma odkupiła udziały drugiej firmy z całym jej inwentarzem i kontraktami. jak jakaś spółka zoo zmieni własciciela to znaczy że każdy pracownik ma rozwiązaną umowę o pracę ? chyba jednak nie. czy jak Abramowicz kupił Cheelsa to wszyscy piłkarze byli dostępni za free ? pytanie jaką umowę miał Kubica, ale według mnie dalej ma ważny kontrakt. chyba że np. BMW Sauber za porozumieniem stron go rozwiązało.


avatar
Dr Prozac

15.09.2009 15:51

0

@10. redlum : Kubica nie raz już podkreślał że nie chodzi mu o kasę, tylko o zespół w którym będzie miał perspektywy na odnoszenie sukcesów (niekoniecznie od samego początku).


avatar
tomaszek f1

15.09.2009 15:54

0

Qadbak Investments reprezentuje biznes arabskich szeikow z Kataru miedzy innymi tego ktory zrezygnowal ze stoczni :p moze wlasnie sauber byl powodem zmiany planow inwestycji :p czyli raczej na brak funduszy zespol narzekac nie bedzie


avatar
Budda89

15.09.2009 15:54

0

17. To źle myślisz. BMW sprzedało swoje udziały a nie kierowców.


avatar
Pajm

15.09.2009 16:01

0

23 Budda - team f1 to firma, która ma właściciela. W przypadku BMW byli nim Sauber i BMW. BMW sprzedało swoją część, ale wszystkie zobowiązania i należności pozostały wraz z firmą. W tym ważne kontrakty. Mosley mówił o aplikacji BMW Sauber jako o dobrej i nie miał na myśli nowego zespołu tylko starego z nowym właścicielem. Oczywiście kontrakt może zawirać klauzule pozwalającą go rozwiązać w wyjątkowych sytuacjach jak np. zmiany włścicielskie. Ale to nie jest pewne. Peti ma rację.


avatar
Pajm

15.09.2009 16:04

0

Tajsen mówił o zwolnieniu kierowców z kontraktu z uwagi na wycofanie teamu. Kierowcom trzebaby płacić za siedzenie w domu. Ale teraz jest szansa, że team jednak wystartuje i nowi właściciele jeśli zechcą to mają zakontraktowanych kierowców.


avatar
Budda89

15.09.2009 16:07

0

24. Jeśli Robert zostanie w Sauberze to tylko dlatego, że podpisze z nimi NOWY kontrakt. Jestem tego pewny.


avatar
Pajm

15.09.2009 16:11

0

26. Budda89 - skąd ta pewność jeśli można wiedzieć. Ja wykorzystuję swoją wiedze choć oczywiście nie znam szczegułów kontraktów i przepisów swierdzających formę prawną BMW Sauber. Jeżeli masz jakieś lepsze informację na ten temat to proszę podziel się nimi.


avatar
Raven89

15.09.2009 16:11

0

Gdyby prawdą okazały się plotki o podpisaniu kontraktu na silniki z Ferrari,to z tak fenomenalnym zapleczem technologicznym mogą być wielką niespodzianką w przyszłym sezonie.Na miejscu Roberta poważnie bym się zastanowił,czy nie warto zaryzykować i pozostać z teamem.Brawnowi upadłość Hondy wyszła na zdrowie,może tak samo będzie z Sauber Qadbak?


avatar
Budda89

15.09.2009 16:17

0

27. Ja też bazuje na swojej wiedzy i takie jest moje zdanie. Ja jestem pewny a ty nie. Proste :-)


avatar
ris

15.09.2009 16:19

0

A gdyby Nowy team nie dostał miejsca w F1 na 2010 r ani czternastego ani za kogoś innego, to co by niby się stało z kierowcami siedzieli by w domu bo mają podpisane kontrakty z poprzednikiem ?


avatar
atomic

15.09.2009 16:20

0

mam nadzieje że fota się nie zgodzi .zasady to zasady.


avatar
Raven89

15.09.2009 16:22

0

@31: Mi się wydaje,że będzie dokładnie na odwrót ;)


avatar
ris

15.09.2009 16:24

0

Sądzę , ze w przypadku kontraktu, wielokrotnie jest w nim wymieniana nazwa teamu oraz poszczególnyh sponsorów. Tak więc nie jest to chyba takie proste, jeśli chodzi o nowego właśiciela. Mało tego nowy inwestor nie przejmuje nazwy, a jedynie dobra materialne i intelektualne.


avatar
matito

15.09.2009 16:25

0

no to BMW jeszcze powalczy :):) świetnie Robert zostaje:)


avatar
redux

15.09.2009 16:29

0

atomic zasady są po to by je łamać, a już zwłaszcza po to są w F1.


avatar
hot dog

15.09.2009 16:31

0

17. Peti pozwole sobie z Toba na mala polemike. Dajac za przyklad zwyczajne przejecie jakiegos dotychczasowego pracodawcy (na gruncie prawa polskiego oczywiscie z roznymi implementacjami prawa UE) sprawa wyglada tak ze przejecie takie jest pod tytulem ogolnym czyli tak jak piszesz tj. niby wraz z pracownikami. Jednak taki stosunek pracy moze byc rozwiazany za zwyczajnym 7 dniowym uprzedzenim pracownika....czyli de facto bez zadnych konsekwencji. Robert Nie jest zwyczajnym pracownikiem a jest "profesjonalista" ktory nie zawiera zwyczanej umowy o prace. Taki stosunek jaki laczy Kubice nie jest normalny przez co mozliwosci jego rozwiazania zalezy od wielu czynnikow. W moim przekonaniu Kubica nie jest zwiazany juz z BMW. Wystarczy wziasc pod uwage kontrakty sponsorskie ktore w glownej mierze uniemozliwily przejscie do SF. Takie kontrakty napewno ulegaja rozwiazaniu podobnie jak kontrakt Kubicy;-)


avatar
kumahara

15.09.2009 16:32

0

Kierowcy podpiasali kontrakty z BMW Sauber i wobec tego tworu mają zoobowiązania, żadne inne wcielenie tegoż teamu nie nakłada na nich jakiekolwiek obowiązki do wypełnienia, z końcem sezonu są wolnymi kierowcami, jak powiedział zresztą sam M. Theisen.


avatar
hot dog

15.09.2009 16:33

0

Oczywiscie nie mozna takiej syt wykluczyc gdyz umowa moze byc i tak skonstruowana ale nie wydaje mi sie aby jakikolwiek kierowca pozwolil sobie na taki zapis gdyz wtedy jego przyszlosc jest wielka niewiadowma. Poza tym po co sa prowadzone liczne spekulacje o przejsciu Kubicy najwidoznej cos jest na rzeczy...


avatar
walerus

15.09.2009 16:49

0

TO teraz walka o 14 garaż - zespoły mogą specjalnie nie zgodzić się na silny zespół w 2010.....


avatar
Pajm

15.09.2009 17:00

0

29. Budda89 - dobra okaże się niedługo.


avatar
Pajm

15.09.2009 17:02

0

29. chociaż szczegułów i tak pewnie nie poznamy tylko efekt końcowy.


avatar
gringo234

15.09.2009 17:03

0

Kierowcy dalej byliby związani z zespołem BMW Sauber gdyby ten zespół dalej istniał a zmienił się tylko jego właściciel/udziałowiec. kierowcy podpisują umowę na starty w określonym zespole. W tym przypadku zespołu BMW Sauber już nie ma, więc umowa na starty w 2010 nie obowiązuje.IMO


avatar
Marti

15.09.2009 18:15

0

Ten news cieszy głównie ze względu na Petera Saubera, który zdołał znaleźć inwestora. Dzięki temu BMW nie zrujnowało dorobku jego życia. Pozostaje im "tylko" znaleźć jeszcze właściwych ludzi do zarządzania zespołem i mieć nadzieję na sukcesy :-) sądzę, że będą w stawce w przyszłym roku.


avatar
Konik_mekr

15.09.2009 18:17

0

Oby ładnie malowali bolidy...:}


avatar
URAN

15.09.2009 18:27

0

@kempa007 - noblesse oblige! Nie "za pewne" ale "zapewne"


avatar
dziarmol@biss

15.09.2009 18:30

0

39. walerus Mój sąsiad , pan Stach który za komuny budował wszystkim garaże zobowiązał się dobudować ten 14-sty ;-)) A swoją drogą fajnie że Sauber pozostał i fajnie że BMW "paszło won"


avatar
Budyn_F1

15.09.2009 18:58

0

NIech zostanie w tym F1.


avatar
Voight

15.09.2009 19:03

0

43. Marti "Dzięki temu BMW nie zrujnowało dorobku jego życia." święte słowa. BMW faktycznie omal nie zniszczyło teamu Saubera. Przejęcie, nieudolnie kierownictwo, absurdalne decyzje a teraz angielskie wyjście i umycie rąk. i jeszcze do tego podkładanie kłód po nogi Petera w postaci celowego niepodpisania Concorde Agreement i żądanie wysokiej kwoty za udziały.


avatar
baams

15.09.2009 19:19

0

Moje marzenie się spełniło: BMW won z F1. Od początku uważałem zespół za mało profesjonalny a osobiście, za mało sympatyczny. Odpuszczenie sezonu to idiotyzm. Błędna ocena możliwości zbudowanego bolidu i zła ocena wpływu KERS na bolid to brak profesjonalizmu. Brak ludzi z polotem i faworyzowanie, co zresztą uważam za normalne, niemieckiego kierowcy, było denerwujące. Mam nadzieję, ze sprzedaż BMW spadnie, chociaż troszeczkę. Jeśli ogłosili sprzedaż dziś, to umowa była gotowa parę dni temu, jeśli FIA decydowała o stawce na przyszły sezon wczoraj, to mogli zakulisowo poprosić FIA o dwa dni zwłoki bo umowa o sprzedaży jest bardzo prawdopodobna, barany niemieckie.


avatar
sliwa007

15.09.2009 19:22

0

Czy to nie dziwne że FiA ogłasza 13 uczestnika przyszłorocznych wyścigów tuż tuż przed decyzją o sprzedaży BMW?


avatar
geem

15.09.2009 19:24

0

A teraz niespodzianka! Sauber rozpoczął negocjacje z Ferrari, dotyczące korzystania z ich silników i skrzyni biegów!!! Z informacji podanych na zagranicznych portalach (min.: AFP, Guardian, Motorsport-Total, GrandPrix, Sueddeutsche, Spiegel, Kicker, Bild i wiele innych) wynika że rozmowy są bardzo zaawansowane. Zespół ma się nazywać Sauber Ferrari!!! Dziwię się że nie podano tego w artykule. Tak więc, jeżeli Robert zostanie w Sauberze, to będzie jeździł w "pół"Ferrari!!! Jeżeli zostanie, to jest nadzieja że silniki i skrzynie biegów tak często jak w tym sezonie by mu nie padały!


avatar
kacperboss

15.09.2009 19:27

0

Wiele osób mówi o nieudolnym kierownictwie BMW Sauber, co jest moim zdaniem nonsensem. Bądź co bądź ale Theissen wyznaczał cele rok po roku i je realizował. W tym sezonie niestety nie udało mu sie, ale nie zawsze wszystko idzie perfekcyjnie. Popełnił wraz z BMW jeden poważny błąd: zbyt mocno upierał się przy KRSIE i to prawdopodobnie przez to połowa sezonu poszła sie gonić. Wydaje mi się, że to najpoważniejszy błąd. Za błąd można by też uznać odpuszczenie poprzedniego sezonu. Z drugiej strony zrealizowali cel, więc chcieli sie skoncentrować na sezonie 2009. Niestety nie udało się, zapewne przez KERS


avatar
baams

15.09.2009 19:38

0

52. kacperboss - zgadzam się z tobą, ale właśnie wymieniłeś te błędy o których wspomniałem. To poważne błędy. A jeśli chodzi o plany to to trzeba elastycznie reagować. Jeśli mieli szansę na ich przekroczenie to trzeba było ja wykorzystać, to poważne błędy i to ich dyskwalifikuje. 51. geem - to świetne informacje, wszystko zaczyna być bardzo ekscytujące a zwłaszcza przyszłość Roberta. Gratuluję Sauberowi, oby tylko zatrudnili ludzi z głowa na karku a nie wyrobników z przyciężkawego koncernu.


avatar
Marti

15.09.2009 19:44

0

51. geem - istotna uwaga, właśnie chciałam o tym pisać :-)


avatar
Budda89

15.09.2009 19:47

0

49. Jak czytam takie wypowiedzi to mi się zbiera na wymioty. Szczególnie na temat zeszłego sezonu... A co do ogłoszenia przez Fia 13 teamu to moim zdaniem jak tylko usłyszeli że BMW znalazło kupca i podpisuje kontrakt ogłosili Lotusa bo chcą zachować kontrolę nad F1 dzięki swoim "super" silnikom coswortha.


avatar
Budda89

15.09.2009 19:50

0

A te plotki o Ferrari i Sauberze mogą się okazać prawdą ponieważ czerwoni muszą jakoś zareagować na plany Mercedesa o dostarczaniu silników 4 ekipom.


avatar
Iwan.

15.09.2009 19:57

0

Sezon 2010 dla "neoBMW" zapowiada się obiecująco, obecny samochód jest niezły (za wyjątkiem silnika ofc).


avatar
yonix

15.09.2009 20:02

0

Z prawnego punktu widzenia zmiana jakiejkolwiek części umowy trzeba wyaneksować, zatem jeżeli zmienia się właściciel to zmienia się podniot prawny z którym umowa została zawarta, a w tym przypadku właśnie taki przypadek mamy, pakiet większościowy zostanie wykupiony i skutkiem będzie zmiana nazwy podmiotu, zatem powstanie nowy podmiot. Nie ma mowy o dalszym obowiązywaniu kontraktu BMW Sauber, ponieważ twór gdzie udziały posiadali BMW, które to zostają wycofane i Pana Sauber przeniesione na nowy grunt umowy z Katarczykami. To tyle na temat kontraktu Roberta. Co do silników to wiadomym, jest że Mercedes (obecnie najbliżej im do BMW) z racji wspaniałych wyników w ubiegły i obecnym sezonie) ma już listę bardzo bogatą i nie kwapi się do podpisywania kolejnych umów, zatem jedynym słusznym wyborem szwajcarów jest Ferrari. Dyskutując na temat właściwych decyzji pana Taisena, to nie uważam aby był wybitnym strategiem. Uważam za najważniejszą cechę w tym sporcie, występy BMW z reguły kończyły się źle z powodu usterki albo właśnie ze złego rozegrania wyścigu. Dodatkowo postawa "osiągnęliśmy cele i wystarczy" po prostu mnie osłabia, to tak jakby Bolt w lekkoatletyce powiedział "mam rekord świata, cel osiągnąłem teraz już nie biegam". To jest sport i celem jest najlepszy wynik, a nie cel!


avatar
pz0

15.09.2009 20:04

0

Dziwne te spekulacje czy umowa o pracę obowiązuje, czy nie, czy Kubica ma związane ręce. BMW jak ogłaszało wycofanie z F1 oświadczyło że dają kierowcom wolną rękę w poszukiwaniach pracodawców na sezon 2010. Jasne jest więc że żaden kontrakt na przyszły rok nie obowiązuje ani Kubicy ani Heidfelda.


avatar
TuR1smo

15.09.2009 20:04

0

jak gdy powróciłem ze sql nie mogłem uwierzyć w te informacje ;) Co do Sauber Ferrari - KERS też by mogliby odkupić, bo w końcu nie jest aż taki zły :P Ciekawe czy Mario będzie tam jeszcze pracować - W sumie do kolesia nic nie mam ;)


avatar
geem

15.09.2009 20:07

0

RTL i portal sport.de podały już oficjalnie że zespół Sauber będzie korzystał z silników i skrzyń biegów Ferrari!!!


avatar
Budda89

15.09.2009 20:12

0

60. Ten Kers w bolidach Ferrari to konstrukcja MagnetiMarelli i to od nich mogą go kupić.


avatar
hot dog

15.09.2009 20:16

0

a ja tak troche z innej beczki... Otoz polecam przeczytac sobie stenogram z przesluchania Symndsa ...ale Bagno ehhhhhh jestem pewien ze Reno poleci z F1!!! To tak w ramach speklulacji gdzie bedzie Robert.... 58. yonix akurat prawo troche inaczej odnosi sie do tego co napisales...;-) heheh


avatar
hot dog

15.09.2009 20:17

0

Symondsa ;-)


avatar
21focus

15.09.2009 20:17

0

Czy Dr Mario nadal będzie dowodził tym zespołem?? I jakie będą ewentualne barwy nowego zespołu Qadbak Sauber F1?


avatar
ris

15.09.2009 20:19

0

Tak czy owak czas pracuje na niekorzyść dla nowego teamu jak również dla Roberta. Czas decyzji zbliża się wielkimi krokami. Jeśli do końca września się nie wyjaśni czy nowy team będzie jeździł , to nie sądzę aby Robert czekał dłużej na jakąś decyzję a właśiciwe na łut szczęścia , że się zwolni miejsce albo ktoś się zdecyduje na 14 zespołów. Jest jeszcze inna szansa, ze któryś z nowywch zespołów nie spełni pokładanych w nich nadziei ale to już całkiem inna bajka...


avatar
baams

15.09.2009 20:22

0

Dr nie będzie dowodził nowym zespołem, nie zatrudnia się gościa, który rozwala firmę.


avatar
21focus

15.09.2009 20:27

0

myślę że nie tylko Dr jest winny całej tej sytuacji... nie on projektował bolid... Ale chwalić nie ma się też czym jego strategie w tym roku to Kupa


avatar
Marti

15.09.2009 20:34

0

36. hot dog - Robert wolny z dniem odejścia BMW oraz z sowitą odprawą na koncie :-) pozdrówki


avatar
hot dog

15.09.2009 20:37

0

69. Marti mysle ze tak choc byc moze bez tej odprawy;-) pozdrowki serdeczne


avatar
geem

15.09.2009 20:38

0

Portal sport.de, podał - powołując się na menadżera Roberta, że Kubica jest bliski podpisania umowy z Toyotą!!!!!!


avatar
redux

15.09.2009 20:40

0

Ludzie widzieliście prawdopodobny schemat kolorystyczny Lotusa? :D Powiem tylko, że po tym widoku tegoroczne malowanie Renault wyda wam się wyjątkowo stonowane i w dobrym guście ;)


avatar
hot dog

15.09.2009 20:42

0

71. geem oooo maszzz fuck;-( ehh


avatar
Raven89

15.09.2009 20:48

0

Może mnie zganicie ale uważam,że Robert powinien zostać w Sauberze.Jeśli poradzą sobie z pakietem aero,a team podpisze umowę na silniki z Ferrari,to przyszły sezon w wykonaniu tej ekipy może być bardzo ciekawy.


avatar
ris

15.09.2009 20:49

0

geem - widziałem wpis na podanym portalu ale nie wierzę. Z jednego teamu korporacyjnego do drugiego ? Może to jakaś załona dymna ...


avatar
strong1

15.09.2009 20:50

0

@geem Nein! Kubek-chcesz się tak skończyć? Poszedłeś "na kasę" czy co.Jak coś z nimi wygrasz to nazwę Ciebie cudotwórcą.Zresztą nie wiem no to Twoja sprawa lecz wolałbym,aby to była nieprawda.tam jest cięcie kosztów ,a inżynierowie to nie są ?pomysłowe dobromiry"...


avatar
redux

15.09.2009 20:50

0

Nie że jest bliski, tylko że negocjuje również z Toyotą.


avatar
strong1

15.09.2009 20:53

0

Co do newsa-pewnie wystartują w przyszłym roku:osprzęt jest,kasa jest.Są podstawy,a teraz tylko "kupić" obiecujących ludzi z potencjałem intelektualnym i może być nieżle,jak nie w tym to w sezonie 2011.Gratulacje dla operatywnego Piotra.


avatar
Marti

15.09.2009 20:55

0

71. geem - tam nie ma żadnego cytatu Morellego o negocjacjach z Toyotą. W taki sposób to oni se mogą powoływać.


avatar
strong1

15.09.2009 20:55

0

@77 redux- to już brzmi troszkę łagodniej i lepiej.Może to tylko wywieranie presji na jakąś ekipę, w którą bardziej mierzą z Morellim?


avatar
baams

15.09.2009 20:56

0

Panowie wszędzie będzie lepiej niż w byłym BMW. Nawet w Toyocie jak zwęszą możliwość dobrych wyników to staną na głowie, ale lepiej byłoby w jakimś prawdziwym zespole, który nie traktuje F1 jak reklamy taczek ale jak sport.


avatar
ris

15.09.2009 20:57

0

strong1 - obyś miał rację , obyś ją miał :-)


avatar
pz0

15.09.2009 21:06

0

72. redux - pamiętam malowanie Lotusa z 1998, normalnie miodzio. Podaj linkę do tego malowania.


avatar
Gosu

15.09.2009 21:06

0

Pozytywna wiadomość dla Saubera, ciekawe czy zmienią kierowców :)


avatar
redux

15.09.2009 21:11

0

pz0 - na f1fanatic.co.uk znajdziesz. Daj znać co myślisz ;) A o tej Toyocie to właśnie tak stoi na sport.de - w tej łagodnej formie ;)


avatar
baams

15.09.2009 21:14

0

Czyżby Lotus miał być żółciutki, ostatnio w F1 był chyba czarny lub biało ciemnozielony.


avatar
redux

15.09.2009 21:15

0

Ja tam określam te barwy jako tęczowe, ewentualnie groch z kapustą ;)


avatar
baams

15.09.2009 21:16

0

Masz rację redux - normalnie za dużo farby w sprayu mieli.


avatar
geem

15.09.2009 21:24

0

79. Marti - z tłumaczenia tego artykułu na sport.de wynika że Daniele Morelli potwierdził że Kubica prowadzi negocjacje z Toyotą. Sam tytuł artykułu wiele mówi - "Toyota przed zatrudnieniem Kubicy". Po za tym jest to pierwsze wymienienie z nazwy zespołu z jakim prowadzone są rozmowy. Przecież jak Ferrari chciało zatrudnić Kubicę, to informowali że takich rozmów nie ma - chociaż były! A teraz menadżer potwierdza że prowadzą rozmowy z Toyotą - a nie jak do tej pory informowali że z kilkoma zespołami. Takie przedstawienie sprawy chyba coś znaczy? Ale kto jak kto, RTL ma dobrych informatorów.


avatar
redux

15.09.2009 21:28

0

geem to nic nie znaczy. Na razie ta są takie same spekulacje, jak wszystko dotychczas. Nie wiemy nawet, jaki cel miał Morelli ujawniając to, bo pewnie jakiś tam miał zwłaszcza w świetle dzisiejszych plotek z brytyjskich mediów o zainteresowaniu Williamsa i Renault.


avatar
wit74

15.09.2009 21:29

0

Niedawno pisałem że Toyota różni się od BMW tylko malowaniem, reszta gówna taka sama, a tu masz...spekulacje na temat przejścia tam naszego mistrzyńka.. Jakiś plus pewnie by się dało znaleźć, Kubica byłby tam kierowcą nr 1. Szkoda że Rą Brą nic nie bąka o Robercie.Wydaje mi się że w tym zespole jak do tej pory są podejmowane wyłącznie pozytywne decyzje. W przyszłości mogą jeszcze bardziej zacieśnić stosunki z Mercem i odkupić chyba najlepszy Kers w stawce.


avatar
hot dog

15.09.2009 21:31

0

91. wit74 pieniadze lubie cisze;-) podobnie jak najwieksze uklady....jeszcze nic nie przesadzone ;D


avatar
geem

15.09.2009 21:36

0

A Robert - jako wielki patriota, postanowił że będzie jeździł bolidem w barwach narodowych:)


avatar
Marti

15.09.2009 21:36

0

89. geem - jak można ufać newsowi, który nie podaje jakiegokolwiek cytatu? Pisał to pewnie jeden z redaktorów z działu, co innego gdyby był to news pisany przez ich komentatorów - Dannera lub Wassera. Nieważne jakie to źródło. Tytuł jest bardzo mocno naciągany. I nie jest to żadne pierwsze wymienienie nazwy zespołu z którym są prowadzone rozmowy. W weekend sam Kubica wyjawił serwisowi motorsport-total (podałeś go we wcześniejszym komentarzu, ten serwis nie ma nawet co porównywac do sport. de ) że prowadzi negocjacje z Renault (były cytaty :)) :-)


avatar
pz0

15.09.2009 21:37

0

85. redux - mam nadzieję że to głupi żart. zrobiłem literówkę z tym malowaniem Lotusa. Chodziło mi o model z roku 1992. Według mnie to jedno z ładniejszych malowań bolidów w historii (oczywiście to z 1992, a nie przyszłoroczne)


avatar
gucioF1

15.09.2009 21:41

0

Bardzo się ciszę że BMW wkońcu znalazło nowego nabywcę.Tylko dlaczego FIA woli Lotusa od zespołu z zapleczem technicznym, personalnym i doświadczeniem. Byc może będzie tak że BMW wogóle nie zobaczymy w przyszłym sezonie - obym sie mylił . 85. redux Kolor bardzo ciekawy i zrazem że tak powiem inny :) Co do Roberta: Toyota, neoBMW, WILLIAMS - jak narazie to tylko spekulacje.Myślę że poczekajmy na oficjalne informacje, no ale do tego czasu ciśnienie i adrenalina skacze ;)


avatar
redux

15.09.2009 21:42

0

pz0 - nie wygląda na żart. Chodziło im z grubsza biorąc o schemat kolorystyczny malezyjskiej flagi i, delikatnie mówiąc, coś im nie wyszło.


avatar
geem

15.09.2009 21:50

0

94. Marti - a co mieli zacytować, czy:" Tak prowadzimy rozmowy z Toyotą" - przecież to jest ujęte w newsie.


avatar
Marti

15.09.2009 22:14

0

98. geem - przecież to są tylko domysły i spekulacje redaktorów tego serwisu, gdzie kto będzie jeździł, za Kubicą są propozycje dla innych kierowców. Swoje propozycje niepoparte żadnymi konkretnymi cytatami, może sobie każdy opublikować :-)


avatar
david9

15.09.2009 22:18

0

To że krąża plotki o przejściu Kubicy do Toyoty to rzadna rewelacja. Od kąd mówi sie o odejściu Tullego moim zdaniem 1 kandydatem na jego miejsce jet Kubica. Moim zdaniem w Toyocie brakuje dobrych kierowców jak Alonso, Raikkonen, Kubica którzy wycisną wszystko z auta i potrafia romawiać z inżynierami. Trulli i Glock to średni kierowcy, brak im takiego asa numer 1. To zespół w którym Kubica może sie wykazać tak jak BMW w zeszłym roku. Pytnie tylko jaka przyszłość może czekac Kubice jesli ewentualnie tam trafi, albo będzie błyszczał jak rok temu albo całkiem tam zmarnieje.


avatar
masaj

15.09.2009 22:20

0

Nie ma zbytnio co sobie zawracać głowy tą plotką z Toyotą. Oczywiście nie można wykluczyć takiego rozwiązania, ale równie dobrze może to być świadomie rozpuszczana plotka jako część strategii negocjacyjnej z innym zespołem.


avatar
dar_ek

15.09.2009 22:49

0

BTW. jak pz0 wspomniał rok '92 to mi się rzucił w oczy na wikipedii wyścig Grand Prix Japonii 1992. Ayrton Senna - awaria silnika, Michael Schumacher awaria skrzyni biegów, Mika Häkkinen - silnik, Nigel Mansell też silnik :)... to były czasy, a my tu na awarie bmw pomstujemy :)


avatar
jar188

15.09.2009 23:24

0

89. geem, i tu się mylisz, to kolejny artykuł dziennikarski. Żebyś ty wiedział chociaż co skłonni czasem są dziennikarze napisać za przysłowiowym "chlebem". Kontraktu Robert podpisanego nie ma, co się dzieje z Toyotą to chyba nawet ślepy widzi , że błądzą i to nawet nie wiedzą gdzie, więc trzeba to traktować w kategoriach rozmów jakie wolny kierowca przeprowadza z każdym.


avatar
Voight

16.09.2009 01:05

0

Nie no jak Lotus to tylko w kolorach John Player Special wszystko inne to herezja niczym niebieskie Ferrari!


avatar
faraon06

16.09.2009 07:34

0

Witam. Ten Qadbak jest powiązany z Katarem. Aby tylko nie wyszło jak z naszymi stoczniami.


avatar
Dr Prozac

16.09.2009 12:32

0

28. Raven89: Brawn GP wyszedł na zdrowie ogromny budżet Hondy oraz duże zmiany w regulaminach - te czynniki pozwolił jej zbudować zdaje się dwa prototypy i wybrać lepszy. Gdyby Honda odeszła sezon wcześniej to idę o zakład że Brawn GP jeździłoby w tyle stawki - dokładnie tam, gdzie Honda w 2008 r. A barwy "Lotusa" są paskudne imho. Poza tym nie podoba mi się pomysł państwa tworzącego sobie zespół F1..


avatar
Raven89

16.09.2009 13:23

0

Barwy Lotusa są strasznie paskudne.Mam nadzieję,że jednak zdecydują się na coś innego.Wracając do pozostania Roberta w obecnym zespole,to wydaje się to coraz bardziej prawdopodobne.Toyota jest niepewna,Williams będzie najprawdopodobniej korzystał z silnika Coswortha,o którego niezawodności ciężko coś powiedzieć.Renault jest zagrożone.Myślę,że Sauber w przyszłym roku będzie się liczyć - potężne zaplecze technologiczne w Hinwil,bogaty właściciel i umowa na silniki z Ferrari - to może być zabójcze połączenie.


avatar
pawelos211

16.09.2009 14:04

0

zgadzam się Raven, Kubica powinien zaryzykować i pozostać w tym teamie,bez BMW wydaje mi się że ten team odżyje na nowo w przyszłym sezonie i będzie takim czarny koniem sezonu 2010, jak w tym sezonie Brawn .Oby ich dopuścili jako 14 team choć teraz coś mi śmierdzi że renault jest na wylocie więc zwolni się miejsce .


avatar
walerus

16.09.2009 14:16

0

Te barwy będą pełne jak sponsory się znajdą...


avatar
Jakubica94

16.09.2009 14:48

0

Kubica powinien zostać w tym zespole razem z Nickiem lub przejść do Williamsa lub Ferrari jeżeli bedzie miejsce


avatar
Dagmara_W

16.09.2009 14:52

0

no i super.. sauber zasluyzl na wsparcie i dobrze ze sie takie znalazalo.. 14 zesplow to byloby cos.. mam nadzieje ze sie zgodza.. fajnie jest zobaczyc 28 bolidow , wiecej walki wiecej emocjii , ciekawe jaki by bolid stworzyli.. mam nadziej ze im sie uda!!


avatar
Raven89

16.09.2009 15:35

0

@111: Zespołów będzie 13 - Odejście Briatore i Symondsa z Renault to początek wielkiego pakowania walizek.Zobaczycie,że po posiedzeniu FIA team zgłosi wycofanie się z F1.


avatar
modafi

16.09.2009 17:26

0

nie wycofają się; już prędzej Toyota


avatar
cezarek7

17.09.2009 14:18

0

Qadbak Sauber z silnikiem Renault? ... jako 13-ty zespół :-)


avatar
Skoczek130

22.09.2009 17:46

0

Mam nadzieje, że reszta zespołów zgodzi się na poszerzenie stawki o 14 zespołów i zespół z Hinwil zostanie!!! :))


avatar
Punksnotdead

28.05.2010 17:54

0

wizualnie niewiele się różnią te kolejne wersje nowego skrzydła.


avatar
kerr

28.05.2010 17:57

0

Ale to bolid Petrova, on dziś jeździł jeszcze ze starszym skrzydłem.


avatar
kerr

28.05.2010 18:17

0

Tu można zobaczyć bolid Kubicy z nowym skrzydłem, widać znaczące zmiany. Link (usuń spacje) http: //www. gettyimages. com/detail/ 101230607/ Getty-Images-Sport


avatar
Punksnotdead

28.05.2010 18:21

0

kerr: o. dzięki wielkie ;)


avatar
cycu32

28.05.2010 23:56

0

Robert mówi że nowa część jest dobra, ale po czasach to tak sobie zwykle Robek miał większą przewagę nad VP., Nowe skrzydło znacząco się różni


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu