Organizatorzy wyścigu w Bahrajnie potwierdzili, że inaugurujące sezon Grand Prix odbędzie się na nieco zmienionej konfiguracji toru.

Zmiana układu toru podyktowana jest zmianami w stawce, w której w tym sezonie będzie aż 26 zawodników. Tuż za dotychczasowym zakrętem numer 4 dojdzie dodatkowych 5 wiraży, stwarzających dodatkowe możliwości wyprzedzania oraz wydłużających długość toru z 5412 do 6299 metrów.
Dodatkowa pętla została stworzona w 2006 roku jako wewnętrzna rozbudowa toru dla zawodników oraz fanów. Po raz pierwszy użyto jej w 24-godzinnym wyścigu w tym samym roku.
„[Konfiguracja] zadebiutowała w 24-godzinnym wyścigu w Bahrajnie w tym samym roku [2006] i okazała się ogromnym sukcesem, a biorąc pod uwagę zmiany w regulaminach, zespoły i stawkę kierowców w Formule 1 w tym roku jest idealny czas, aby rozwinąć tor o to wyzwanie i nowe okazje do wyprzedzania” mówił prezes obiektu Zayed R. Alzayani.
25.01.2010 16:10
0
Ahhh....jeszcze 47 dni do najbliższego GP już nie mogę się doczekać
25.01.2010 16:22
0
No to moze bedzie ciekawiej z wyprzedzaniem...
25.01.2010 16:24
0
no ja tez. Jestem bardzo ciekawy tych nowych zespolow i oczywiscie bolidu renault dla kubicy xD
25.01.2010 16:24
0
Ja się boje co będzie na starcie w każdym GP tyle bolidów wystarczy że jeden stanie to i reszta
25.01.2010 16:32
0
Takie zmiany to ja lubię...
25.01.2010 16:45
0
Tak sobie patrzę na ten tor... Zamiast tego ostrego zakrętu nr 4 chyba byłoby lepiej poprowadzić łuk na nową partię toru, wtedy kierowcy wjeżdżaliby na nią rozpędzeni i musieliby się wykazać umiejętnościami;).
25.01.2010 16:50
0
mozna to gdzies zobaczyc jak to teraz wyglada
25.01.2010 16:52
0
Usunięty
25.01.2010 16:52
0
na wikipedii jest jakas grafika, ale nie wiem czy to do konca to...
25.01.2010 16:55
0
Jest ale to ten stary tor ten z modyfikacjami będzie dłuższy
25.01.2010 16:59
0
na wikipedii jest prawdilowa wersja toru
25.01.2010 17:03
0
Czasy będą na poziomie 1:40
25.01.2010 17:24
0
A ile bedzie okr.?
25.01.2010 17:50
0
Na pewno mniej niż dotychczas
25.01.2010 17:56
0
Będzie chyba 49 lub 50 okr.
25.01.2010 19:18
0
Według mnie zmiany dotyczące zakazu tankowania nie przyniosą f1 większej popularności, ale to tylko moje zdanie;)
25.01.2010 19:18
0
Na angielskiej wikipedii jest nowa konfiguracja toru, na polskiej jeszcze stara mapka.
25.01.2010 19:27
0
jeszcze niedawno jak wchodzilem byla nowa, ale cos zmienili, w kazdym badz razie to na gorze jest nowe :-)
25.01.2010 19:29
0
i oto sie rozchodzi:) wiecej wyprzedzania!!
25.01.2010 19:30
0
49 okrążeń będzie zamiast 57
25.01.2010 20:36
0
Fajnie. Będzie więcej okazji do wyprzedzania i w ogóle. Dobrze to zrobili.
25.01.2010 20:37
0
Chyba zmiany na dobre, więc czekamy na overtejki :)
25.01.2010 20:53
0
Ja tez tak myślę że raczej te zmiany wyjdą na dobre. Mam nadzieje he Pzdr
25.01.2010 20:55
0
Ale z tym wyprzedzaniem to bym nie powiedział że będzie więcej bo raczej nie będzie bo nawet mówili tak na innych portalach którzy to omawiali i mi też zresztą tak wydaję no ale może się ale raczej nie .
25.01.2010 21:00
0
to twórcy gry F1 2010 (codemasters) będą znowu mieć co do roboty
25.01.2010 21:23
0
Tor Sakir i tak był dość długi a mimo to postanowiono w F1 wykorzystać tą dodatkową partie. A takie dajmy na to Monaco? Krótki ciasny kręty. Hungaroring też jest krótkawy. To mogą byc wyścigi z duża ilością dubli.
26.01.2010 14:55
0
Zartujecie chyba z tym wyprzedzaniem. Wczesniej wychodzac z drugiego nawrotu kierowca mial przed soba szybka partie lukow i dobre miejsce do ataku z calkiem duzej predkosci. W nowej wersji kierowca po wyjsciu z w/w drugiego nawrotu ma dwa dlugie luki i cos na wzor szykany, ktora jest dosc szybka. Nie wierze, ze w tym miejscu bedzie sie rozgrywac jakas pasjonujaca walka pomiedzy kierowcami. Ten zakret w lewo jest zbyt lagodny. Po prostu stworzyli sekcje, w ktorej kierowca stosunkowo wytraca predkosc. Nie ma mowy o gwaltownym hamowaniu. 270 >>> ok 150, moze wiecej. Jadac dalej kierowca powraca na stary layout w polowie szybkich lukow i zbliza sie do ostrego nawrotu. Teraz predkosc przed tym nawrotem bedzie duzo mniejsza, a hamowanie lagodniejsze, przez co trudniej bedzie o atak. Inzynierowie zamiast uatrakcyjnic, utrudnili jeszcze bardziej walke na torze. Jeszcze wspomnicie moje slowa, gdy pierwszy raz bolidy wyjada na tor w tej konfiguracji. Zaloze sie, ze nawet kierowcy i zespoly potwierdza moje przypuszczenia.
26.01.2010 15:04
0
Juz coraz blizej,, to czekanie jest meczace.. ale warto:D. moze teraz bahrain bedzie atrakceyjniejszy dla widowiska,
26.01.2010 15:21
0
Zgadzam się że przez tą zmianę wyprzedzania więcej nie będzie . Na pewno będzie trochę więcej zabawy w ustawianiu bolidu i szukanie kompromisu między prostymi , a nową krętą częścią toru ... Wydaje mi się także że to będzie dobry tor do testów ... , może stąd te zmiany ?
27.01.2010 20:28
0
27. maniak300, masz rację:). Powinni przebudować zakręt nr 4, a raczej zbudować go od nowa, tak, aby wjazd na nową sekcję był szybki:). Swoją drogą ściganie się to nie tylko rozpędzanie się i hamowanie (jak myśli H. Tilke), ale też zakręty - stąd mam nadzieję, że nowa partia nie będzie ani szybka, ani wolna, a trudna technicznie;).
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się