WIADOMOŚCI

Nowe opony deszczowe wzbudzają obawy ekip?
Nowe opony deszczowe wzbudzają obawy ekip?
Wczorajsza sesja testowa, mimo że prawie w całości przebiegała w deszczowym warunkach dała z pewnością ekipom możliwość sprawdzenia nowych opon deszczowych Bridgestone.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Mimo iż producent zapewnia, że w stosunku do opon deszczowych z ubiegłego roku zmieniony został jedynie rozmiar przedniego ogumienia, fiński Turun Sanomat informuje że przejściowe opony wzbudziły obawę zespołów.

Opony w specyfikacji na sezon 2010 mają się zbyt szybko zużywać i już po kilku okrążeniach tracić po dwie, trzy sekundy.

Na potwierdzenie tych doniesień gazeta przytoczyła wypowiedź Kamui Kobayashiego: „Pod koniec przejazdu składającego się z 10 okrążeń czułem się jakbym jeździł na slickach w deszczu”.

Bridgestone twierdzi jednak, że: „Opony na mokrą nawierzchnię i przejściowe (na sezon 2010) nie mają żadnych ważnych zmian (w porównaniu do tych z sezonu 2009) po za tym, że zwężona została szerokość przednich opon, które teraz będą takie same jak przednie na suchą nawierzchnię”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

20 KOMENTARZY
avatar
Gosu

11.02.2010 09:29

0

Dziwne - może mieszanka jest inna ?


avatar
eclipse

11.02.2010 09:31

0

@1. no przeciez pisza ze nie ma zadnych waznych zmian


avatar
Konik_mekr

11.02.2010 09:32

0

A może opony nie pasują do nowej specyfikacji bolidu. Powierzchnia styku mniejsza, a samochód większy.


avatar
Łuki

11.02.2010 09:35

0

Tak to już jest jak nie ma się konkurencji...


avatar
karolf1

11.02.2010 09:47

0

Bo pewnie są bolidy cięższe i dlatego szybciej się zużywają


avatar
Daniels

11.02.2010 09:58

0

no chyba logiczne ze skoro bolid wazy wiecej to mieszanke tez dla mokrych powinni zmienic a nie tylko dla suchych. teraz sie dziwia ze sie szybko zuzywaja??


avatar
kisiel81

11.02.2010 10:01

0

Nie dość że bolid waży więcej to zastał wydłużony, przednie opony zwężone. Nic dziwnego że opony zużywają się szybciej.


avatar
hot dog

11.02.2010 10:03

0

A moze Kamuiii tak umie zadbac o gume;-)


avatar
damiano261184

11.02.2010 10:05

0

do tematu opon.F10 ciekawie rozwiązano centralne mocowanie kół przednich szpica,która pomaga trafić mechanikowi kluczem w nakrętkę wygląda jak te,które były w rydwanach do niszczenia szprych u innych zawodników-przypadek?


avatar
matwit

11.02.2010 10:20

0

Tyle, że Kamui nie jeździł w zeszłym sezonie na deszczówkach bolidem F1. Może po prostu sam nie wiem, ze rok temu było tak samo xD


avatar
stalowy22

11.02.2010 10:31

0

Usunięty


avatar
Budyn_F1

11.02.2010 10:33

0

Zeby w czasie sezonu nie bylo tak ze Renault zalozy Kubicy przednie opony na tylna os i odwrotnie jak bylo podobnie w tamtym roku.


avatar
papciar

11.02.2010 10:48

0

a moze ustawienie kol maja do bani


avatar
fezuj

11.02.2010 12:44

0

I bardzo dobrze że wczoraj popadało - zespoły już mają jakiś pogląd na zachowanie się nowego bolidu na węższych gumach i z większym obciążeniem. Narzekanie Kobayashiego to chyba nie tylko mała praktyka - myślę że coś na rzeczy może być


avatar
quick B

11.02.2010 14:06

0

No włąsnie zwężone opny przednie czyli że na mniejszą powierzchnie działa taka sama siła. Proste że takie opony będą sie szybciej zużywać.


avatar
Bartec

11.02.2010 15:22

0

@14 zgadzam się, mam nadzieję, że Bridgestone też wyciągnie jakieś wnioski z tych testów, bo jak potem podczas deszczowego wyścigu po 10 okrążeniach bolidy zaczną wypadać z toru to wcale nie będzie śmiesznie.


avatar
walerus

11.02.2010 16:55

0

mokra guma jest gorsza...


avatar
masabitumiczna

11.02.2010 17:53

0

@ 15. quick B - na węższe opony działa nie taka sama, tylko jeszcze większa siła, ale może doświadczenie w oszczędzaniu opon daje tutaj przewagę weteranom z całym szacunkiem dla Kamui, ale skoro nikt inny się nie skarżył...


avatar
piot3r

11.02.2010 22:31

0

moim zdaniem to zbieżność


avatar
mateos4

12.02.2010 20:34

0

10. matwit Kamui jezdzil na mikrym torze w piatkowych treningach do GP Japoni:)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu