Wczorajsza sesja testowa, mimo że prawie w całości przebiegała w deszczowym warunkach dała z pewnością ekipom możliwość sprawdzenia nowych opon deszczowych Bridgestone.
Mimo iż producent zapewnia, że w stosunku do opon deszczowych z ubiegłego roku zmieniony został jedynie rozmiar przedniego ogumienia, fiński Turun Sanomat informuje że przejściowe opony wzbudziły obawę zespołów.Opony w specyfikacji na sezon 2010 mają się zbyt szybko zużywać i już po kilku okrążeniach tracić po dwie, trzy sekundy.
Na potwierdzenie tych doniesień gazeta przytoczyła wypowiedź Kamui Kobayashiego: „Pod koniec przejazdu składającego się z 10 okrążeń czułem się jakbym jeździł na slickach w deszczu”.
Bridgestone twierdzi jednak, że: „Opony na mokrą nawierzchnię i przejściowe (na sezon 2010) nie mają żadnych ważnych zmian (w porównaniu do tych z sezonu 2009) po za tym, że zwężona została szerokość przednich opon, które teraz będą takie same jak przednie na suchą nawierzchnię”.
11.02.2010 09:29
0
Dziwne - może mieszanka jest inna ?
11.02.2010 09:31
0
@1. no przeciez pisza ze nie ma zadnych waznych zmian
11.02.2010 09:32
0
A może opony nie pasują do nowej specyfikacji bolidu. Powierzchnia styku mniejsza, a samochód większy.
11.02.2010 09:35
0
Tak to już jest jak nie ma się konkurencji...
11.02.2010 09:47
0
Bo pewnie są bolidy cięższe i dlatego szybciej się zużywają
11.02.2010 09:58
0
no chyba logiczne ze skoro bolid wazy wiecej to mieszanke tez dla mokrych powinni zmienic a nie tylko dla suchych. teraz sie dziwia ze sie szybko zuzywaja??
11.02.2010 10:01
0
Nie dość że bolid waży więcej to zastał wydłużony, przednie opony zwężone. Nic dziwnego że opony zużywają się szybciej.
11.02.2010 10:03
0
A moze Kamuiii tak umie zadbac o gume;-)
11.02.2010 10:05
0
do tematu opon.F10 ciekawie rozwiązano centralne mocowanie kół przednich szpica,która pomaga trafić mechanikowi kluczem w nakrętkę wygląda jak te,które były w rydwanach do niszczenia szprych u innych zawodników-przypadek?
11.02.2010 10:20
0
Tyle, że Kamui nie jeździł w zeszłym sezonie na deszczówkach bolidem F1. Może po prostu sam nie wiem, ze rok temu było tak samo xD
11.02.2010 10:31
0
Usunięty
11.02.2010 10:33
0
Zeby w czasie sezonu nie bylo tak ze Renault zalozy Kubicy przednie opony na tylna os i odwrotnie jak bylo podobnie w tamtym roku.
11.02.2010 10:48
0
a moze ustawienie kol maja do bani
11.02.2010 12:44
0
I bardzo dobrze że wczoraj popadało - zespoły już mają jakiś pogląd na zachowanie się nowego bolidu na węższych gumach i z większym obciążeniem. Narzekanie Kobayashiego to chyba nie tylko mała praktyka - myślę że coś na rzeczy może być
11.02.2010 14:06
0
No włąsnie zwężone opny przednie czyli że na mniejszą powierzchnie działa taka sama siła. Proste że takie opony będą sie szybciej zużywać.
11.02.2010 15:22
0
@14 zgadzam się, mam nadzieję, że Bridgestone też wyciągnie jakieś wnioski z tych testów, bo jak potem podczas deszczowego wyścigu po 10 okrążeniach bolidy zaczną wypadać z toru to wcale nie będzie śmiesznie.
11.02.2010 16:55
0
mokra guma jest gorsza...
11.02.2010 17:53
0
@ 15. quick B - na węższe opony działa nie taka sama, tylko jeszcze większa siła, ale może doświadczenie w oszczędzaniu opon daje tutaj przewagę weteranom z całym szacunkiem dla Kamui, ale skoro nikt inny się nie skarżył...
11.02.2010 22:31
0
moim zdaniem to zbieżność
12.02.2010 20:34
0
10. matwit Kamui jezdzil na mikrym torze w piatkowych treningach do GP Japoni:)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się