WIADOMOŚCI

Horner: Zespół jest naprawdę rozczarowany
Horner: Zespół jest naprawdę rozczarowany
Incydent pomiędzy Markiem Webberem i Sebastianem Vettelem z pewnością najbardziej dotknął sam zespół Red Bulla. Christian Horner, dyrektor ekipy, przyznał, że zachowanie kierowców było naprawdę rozczarowujące.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
“Z punktu widzenia zespołu jestem naprawdę rozczarowany, ponieważ wszystko zrobiliśmy dobrze – dzięki strategii pokonaliśmy McLarena, który był dziś bardzo mocny”.

“Priorytetem jest pokonanie innych zespołów, a dziś oddaliśmy McLarenowi 43 punkty. Zespół naprawdę zasłużył na zwycięstwo. Musimy usiąść, przyjrzeć się całej sytuacji i wrócić przed następną rundą silniejsi”.

Horner przyznał także, że wewnętrzna walka nie jest zabroniona, jednak należy stosować się do prostych reguł, których przykładem była walka kierowców McLarena na ostatnich okrążeniach wyścigu.

“Zawsze prosimy kierowców, aby zostawiali sobie miejsce. Dziś żaden nie ustąpił, czego skutkiem była strata wielu punktów zarówno w przypadku Marka, jak i Sebastiana. Widzieliśmy dziś przykład Jensona i Lewisa, którzy walczyli razem i zostawiali sobie miejsce, o to właśnie prosimy”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

64 KOMENTARZY
avatar
skidmarks

30.05.2010 16:39

0

No to po premii dla sprawcy :D


avatar
piotrek74

30.05.2010 16:40

0

już głaskają Vettla


avatar
Xellos

30.05.2010 16:41

0

Ale durne porównanie do McLarena. Oni walczyli na zakrętach. A Vettel skręcił w Webbera na prostej, gdzie do zakrętu było daleko. Po co miał mu zjeżdżać, wystarczy by Vettel trzymał swój tor jazdy. Webber niestety na wylocie. Red Bull postawił na młodego. Mam nadzieje, że ten pajacyk z kręcącym palcem nigdy nie zdobędzie mistrzostwa.


avatar
orinocoPL

30.05.2010 16:41

0

Czyli nikt nie jest winny... Czyli winny jest kierowca który odejdzie z RB... Oj, podpadacie mi chlopaki ;/


avatar
kam39

30.05.2010 16:41

0

ale głupota robi swoje


avatar
habib

30.05.2010 16:44

0

Vettel za chudy w uszach na mistrzostwo, jego wina i tyle.


avatar
Ataru

30.05.2010 16:45

0

Podoba mi sie ta wypowiedz.


avatar
marik_b

30.05.2010 16:45

0

Jak bym był szefem Red Bulla to wywaliłbym Vettela na zbity pysk


avatar
kedar9315

30.05.2010 16:47

0

to jest pewne na 200% że to wina Vettela chłopak ewidentnie skręcił kierownicą w prawo gdyż chciał zmusić Marka aby ten ustąpił mu tobrego toru jazdy. BRAWO MARK nie daj sie smarkowi! ! ! ! ! ! ! ! ! xD


avatar
Budyn_F1

30.05.2010 16:50

0

Czyli Webber i Vettel widzeili ze musza sobie zostawic miejsce. Szkoda mi Hornera.


avatar
dr.Nilsen

30.05.2010 16:50

0

Jeśli team redbull chce zwyciężyc w obu klasyfikacjach to powinni postawic w tym momencie na Webbera, który ma przewage punktową i jest kierowcą dużo dojrzalszym. Webber nie odpuści bo to właściwie dla niego ostatnia szansa na zostanie mistrzem. Myśle, że nawet największy dźentelmen w tej sytuacji na miejscu Webbera nie przepuściłby młodego. Zobaczymy czy team będzie grał fear wobec obu kierowców czy po prostu przestaną tankowac Webberowi bolid przed wyścigiem.


avatar
kaniuss

30.05.2010 16:51

0

To proście ich dalej...hehe


avatar
dziarmol@biss

30.05.2010 16:52

0

2. piotrek74 - Dokładnie, jak dotychczas Vettel był mi obojętny ale teraz kiedy popełnił błąd i obarcza winą Webbera, na dokładkę zespół zaczyna trzymać jego stronę a to już pachnie śmierdzącą polityką do czego mam wstręt ;-((


avatar
ra_f1

30.05.2010 16:57

0

Gdyby na miejscu Webbera był Montoya to by się młody nasłuchał :D Webber zachował się z klasą, podobnie pewnie postąpił by Button i to wcale nie świadczy o braku jaj a o rozsądku. Jeśli tak ma się ścigać młode pokolenie jak pokazuje Vet czy Ham to niedługo w FIA będą musieli opracować nowe normy dotyczące bezpieczeństwa.


avatar
dr.Nilsen

30.05.2010 16:59

0

Horner mówił chyba do kierowców po "australijsku" bo Vettel nic z tego nie zrozumiał. Ostatnie wyścigi przegrywa z Markiem i puszczają mu nerwy. Tyle w temacie.


avatar
Konik_mekr

30.05.2010 16:59

0

11. dr.Nilsen, fear to przerażenie, strach:). Tak, szef drużyny mówi to, co było widać. Vettel jechał lekko z przodu i powinien skręcać - gdyby nie to, że 20cm od niego jechał Webber, który nie zdążyłby zareagować. Nie przesądzałbym winy Vettela, bo Webber mógł trochę odpuścić. Hamilton pokazał, że można skontrować na tym torze.


avatar
McLfan

30.05.2010 16:59

0

ra_f1, nie wiem do czego się u Hamiltona przyczepiasz?! Różnica między nim, a Vettelem jest taka, że Hamilton walcząc nie powoduje kolizji. A u Vettela to norma...


avatar
Orlo

30.05.2010 17:00

0

Nie wiem o czym Wy tu wypisujecie. Prawda że Vettel skręcił lekko w stronę Webbera, ale prawdą jest także to że Webber nie powinien mu zostawiać tak mało miejsca. Po co niepotrzebnie ryzykować. Zgadzam się z Hornerem, że kierowcy McLarena zostawili sobie dość miejsca i obeszło się bez takich incydentów. Zresztą dziwie się czemu Mark nie zjechał do zewnętrznej, mógłby spróbować odzyskać pozycję. Button właśnie tak zrobił co pozwoliło mu łyknąć Lewisa. Dzisiaj po prostu wyszła na jaw straszna prawda o kierowcach F1. To są...ludzie. Zdarza im się popełniać błędy. I to co zobaczyliśmy dzisiaj to był właśnie jeden z takich błędów. Jak dla mnie to po prostu incydent wyścigowy.


avatar
MaciejErKubica

30.05.2010 17:01

0

Ludzka głupota jest nieograniczona ;]


avatar
ra_f1

30.05.2010 17:01

0

@ 17 no w tym wyścigu nie był kolizji bo Button uciekł w prawo, ja się nie czepiam tylko oceniam rozsądek, a tego akurat Hamiltonowi nie zbywa


avatar
ra_f1

30.05.2010 17:07

0

@ 18 Orlo masz trochę racji w tym co piszesz bo sytuacja nie jest jednoznaczna, ale widziałeś też zachowanie obu po zdarzeniu i trudno trzymać stronę Seba zwłaszcza, że ten jak piszesz "lekki skręt" był bezpośrednią przyczyną kolizji. Błąd Kangura na wyjściu z zaketu i próba wyprzedzenia zakończyłaby się sukcesem gdyby Vettel trzymał się toru jazdy, a młynki przy głowie to chyba był objaw samokrytyki.


avatar
McLfan

30.05.2010 17:07

0

Uciekł, bo Hamilton zamknął drzwi. Tak się robi. Norma wyścigowa.


avatar
dr.Nilsen

30.05.2010 17:09

0

Vettel wykonał skręt w stronę Webbera to ewidentnie jego błąd. Gdyby to nie byli kierowcy z jednego teamu to pewnie zostałaby nałożona kara na Vettela. Vettel się sam ukarał. Bo ten incydent wyłonił kierowce nr 1 w teamie. Ciekawe jest tylko Jak Horner na to zareaguje...będzie promował młodego czy postawi na oczywiste w tym momencie dwa tytuły mistrzowskie. Wydaje mi się, że team wybierze mimo wszystko to drugie.


avatar
piotrek74

30.05.2010 17:10

0

13. dziarmol@bis-ale można cieszyć się z tego że Webber na tym incydencie stracił tylko dwie pozycje a kolega z zespołu wszystko ,i to jest chyba największa kara dla młodego Niemca .


avatar
PatiNS

30.05.2010 17:13

0

Zaszczuliście Vettela ale to pierwszy kierowca ustawia tor jazdy. A w tej chwili Sebastan był pierwszy. Brak reakcji Webbera był zły. Ale ostatecznie to walka o tytuł Mistrza Świata. Wszystkie chwyty dozwolone :-) A moje, subiektywne zdanie jest takie, że Mark widział Sebastiana i powinien odbić na zewnętrzną. Miejsca było sporo. Tyle tylko, że nie chciał wpuścić Vettela na optymalny tor jazdy. Incydent wyścigowy- nic więcej. A jednocześnie jestem przekonany, że gdyby na miejscu Webbera był Button, "kontaktu" by nie było...


avatar
kaliber45

30.05.2010 17:17

0

Najgorsze jest chyba zachowanie Vettela juz po (gesty i tekst "ale to przeciez nie moja wina tylko brzydki Webber mnie uderzyl". Najlepsze jest chyba zachowanie Webbera który zachował zimną krew i emocje i po prostu stwierdzil, ze "szkoda", "tak sie zdarza". I tu widzimy kto ma klasę, a kto uwaza że cały świat kręci się wokół niego.


avatar
kaliber45

30.05.2010 17:19

0

25. PatiNS - Vettel sie wcisnal i Webber (ktory byl pierwszy wiec ustwaial tor jazdy) nie mial za duzo czasu na reakcje i odbicie na zewnetrzna. A wg mnie Vettel jeszcze nie był pierwszy - tam samo jak wyprzedzajac samochod na ulicy - manewr wyprzedzania sklada sie z kliku faz i dopiero mozna go uznac za zakonczony gdy jestesmy na swoim pasie przed kierowca wyprzedzanym. Tyle teorii.


avatar
Damiangl

30.05.2010 17:22

0

Marzę, żeby Webber zdobył mistrzostwo i utarł nosa temu żałosnemu niemiaszkowi.


avatar
dr.Nilsen

30.05.2010 17:24

0

Jak zostanie rozwiazany problem w redbullu "kto ma byc mistrzem swiata kierowców?" zobaczymy już pewnie w Kanadzie. Bo teraz we wszystkich wypowiedziach będziemy słyszec, że "wszystko jest OK i szkoda ale żyje się dalej".


avatar
piotrek74

30.05.2010 17:24

0

A mi wydaje się że Webber był bardziej zaskoczony tym manewrem niż My wszyscy przed ekranem .


avatar
maniuty

30.05.2010 17:24

0

Orlo, piszesz bzdury. Miejsca Vettel miał. Jechali na prostej. Po co twoim zdaniem Weber miał odpuszczać?? A może powinien już wcześniej zjechać na bok i przyhamować, żeby Sebcio mógł zdobyć tytuł mistrza? Weber miejsca zostawił dość, jechał swoim torem, a poza tym skąd mógł wiedzieć, że Vettel porostu w niego wjedzie? Tak czy siak to myślę, że Weber nawet skorzystał na tej sytuacji, bo do mety nie dojechał jego największy konkurent


avatar
prezesq

30.05.2010 17:27

0

nie uwazam aby na prostej w tej sytuacji web mial jakiekolwiek szanse na uciekniecie w prawo przy tak nieobliczalnych manewrach wet a po drugie po jaka cholere uciekac gdy tamten najnormalniej w swiecie mogl jechac swoim torem i osiagnalby to co chcial.


avatar
dnb

30.05.2010 17:28

0

hehe kaliber według ciebie "Vettel jeszcze nie był pierwszy" szkoda bo co innego było widać z kamer na bolidzie Webbera, no a gesty palcem fakt jeszcze niedojrzałe, ale on po prostu taki jest.


avatar
pablo3243

30.05.2010 17:29

0

Gdyby Sebastian Vettel nie był Niemcem ta dyskusja wyglądałaby inaczej :-) Polskie uprzedzenia rasowe, pozostałość po roku 1939... Podobna nagonka była po GP Australii. Ale taka już nasz domena narodowa :-) A to był po prostu incydent wyścigowy.


avatar
Orlo

30.05.2010 17:29

0

Nie wiesz po co Webber miał odpuszczać? To chyba nieuważnie oglądałeś. Otóż po to by nie dopuszczać możliwości kontaktu. Button w dzisiejszym Gp dał przykład jak należy jeździć w drużynie.


avatar
pablo3243

30.05.2010 17:32

0

Dodam jeszcze, że Vettel nie mógł jechać "swoim torem jazdy" ponieważ przy dohamowaniu na zewnętrznej stronie na 100% "przestrzeliłby" zakręt i zostałby momentalnie wyprzedzony przez dwa McLareny.


avatar
kaliber45

30.05.2010 17:32

0

33. dnb - ujme to takim zwrotem: on nie byl na tyle pierwszy zeby dyktowac tor jazdy. to tak jakby ktos wyprzedzal na czwartego i zeby sie zmiescic przed tirem wpycha ci sie pod kola. ty mu sie usuwasz ale chyba nie nazywasz tego dobrym manewrem wyprzedzania. czy juz rozumiesz o co mi chodzi?? jakbys nie zrozumial, to wytlumacze tak: Vettel nie do konca przemyslal ten manewr. To ze byl przed webberem nie dawalo mu jeszcze pierwszej pozycji.


avatar
maniuty

30.05.2010 17:33

0

Może gdyby w Makach nie było problemów z ilością paliwa to Button walczyłby dalej. Webber dobrze zrobił tym bardziej, że na tym skorzystał. Lepsze 2 miejsce za głównym konkurentem do tytułu, czy 3, a główny konkurent bez punktów?


avatar
kaliber45

30.05.2010 17:34

0

36. pablo3243 - no coz takie sa konsekwencje zlych decyzji. Jak sie nie mysli i nie przewiduje no to tak juz jest. Jak nie byl pewny swojego manewru mogl nie wyprzedzac. I kropka.


avatar
70endrzej

30.05.2010 17:35

0

przez taka sama glupote 2 lata temu vetel gdy utracil kubice stracil szanse na mistrzostwo bo braklo paru oczek za pewne 3 miejsce.pamieta ktos jeszcze?


avatar
maniuty

30.05.2010 17:35

0

kaliber45, święta racja


avatar
prezesq

30.05.2010 17:44

0

36. pablo3243 - jak to nie mógł jechać swoim torem jazdy? To co on tam robił? Skoro wiem że jestem w miejscu gdzie dalsza jazda tym torem jest nie możliwa to odpuszczam a nie panicznie spycham kolegę bo on jedzie torem który jest optymalny w tym momencie. Vet po prostu dał ciała. P.S. żeby nie było o uprzedzeniach vet to jeden z moich ulubionych kierowców.


avatar
dnb

30.05.2010 17:51

0

dobra niech Ci będzie ja tam nie będę się z Tobą kłócił, ale wiem jedno ten, który jest bardziej z tyłu lepiej widzi co się dzieje i o to tu się rozchodzi, bo nigdy nie przewidzisz do końca co zrobi ten z przodu dlatego lepiej chyba zachować odstęp :)


avatar
Blaz

30.05.2010 17:55

0

Vettel swoim zachowaniem gorącą głowę Hamiltona na początku swojej kariery. Lewis już okrzepł ale za to gorąca głowa bierze Sebastiana. Swego czasu my myślałem że Sebastian taki super uśmiechnięty ale widać że ciśnienie ma za duże w głowie. Ojojoj niedobrze.


avatar
Blaz

30.05.2010 17:57

0

43. dnb - sebastian miał jechać a nie skręcać kierownicę i wszystko było by wporzo. I tu jest problem.


avatar
grzes12

30.05.2010 18:05

0

Vettel ma jeszcze mleko pod nosem ... Rozumiem próbę ataku .... , no ale żeby pakować się przy prędkości 300 m/h na kolegę z zespołu .... ??? ;/ A już całkowicie karygodny jest jego gest .... ;///


avatar
cellam

30.05.2010 18:11

0

36. pablo3243 2 dlatego vetel powinien odpuścić bo droge zajechał widać jak kreowanie idola działa tak samo jak z hamem szkoda ze zgóry zakładacie ktury kierowca powinien odpuścić moim zdaniem żaden nie powinien vetel nie odpuścił i ma nauczkę poco sie pchał a i czemu button odpuścił a nie ham co? bo jest faworyzowany a nie powinien moim zdaniem buton nie powinien odpuszczać i tyle


avatar
dnb

30.05.2010 18:28

0

blaz zobacz powtórkę w zwolnionym tempie, Vettel był przed weberem i chciał sobie zrobić trochę więcej miejsca bo lewe koło miał na białej linii, a za linią jest trawka i jak widać na onbordzie z bolidu Vettela był to bardzo delikatny skręt kierownicą, a nie jak to mówią "zajechanie drogi". I tak jak już pisałem Weber widział lepiej co się dzieje, oczywiście wina leży po środku moim skromnym zdaniem :)


avatar
koal007

30.05.2010 18:39

0

Jedni, tracą inni zyskują. Wyścig miodzio. Oby więcej takich.


avatar
Kerk

30.05.2010 19:20

0

@dnb.... delikatny ruch kierownicą przy 300..... tak... pewnie ledwo skręcił, a mark w niego uderzył przez siłę przyciągającą...... Schumacher kiedyś za równie delikatny skręt kierownicy został zdyskwalifikowany z mistrzostw tak apropo


avatar
zenobi29

30.05.2010 19:37

0

Mark zostawił miejsce Vettelowi p. Horner . Fakt McLaren może dzisiaj służyć z wzór.....szczególnie Sebastianowi.


avatar
ravbmw

30.05.2010 20:19

0

Niestety chyba wydaje mi się, że Horner sugeruje, że Mark powinien odpuścić i dać Vetelowi więcej miejsca do wyprzedzenia jego to nie wróży dobrze Webberowi to chyba jego ostatni sezon z red bullem - mam nadzieję że się mylę!


avatar
matito

30.05.2010 21:07

0

tu będzie walka do końca


avatar
dnb

30.05.2010 21:20

0

50. Kerk ten sam ruch mógł wykonać WEB żeby uniknąć tego co się stało :D


avatar
Inszy

30.05.2010 22:57

0

Skoro Vettel wiedział, że przestrzeli zakręt jadąc tym torem, to mógł się najzwyczajniej w świecie schować za Webberem i spróbować przy następnej okazji. Trzeba mieć coś nie tak z głową by w ten sposób wjeżdżać w partnera z teamu. Choć i tak szczęście, że to Turcja i pobocza szerokie jak mało gdzie. Dzięki temu nic się nie stało. Ale to smutne, że Sebastian zupełnie nic z tego nie wyniesie. Aż do dzisiejszego dnia myślałem, że to rozsądny i poukładany kierowca, niestety sodówka już zaczyna za bardzo pod kaskiem buzować.


avatar
Tox

01.06.2010 19:43

0

(...) Vettel - ale bylem z przodu o 15cm a nawet 16! Jestem lepszy i mlodszy dziadki niech zjezdzaja mi z drogi ...


avatar
kempa007

05.03.2012 19:27

0

Prawie jak F1


avatar
vigoo

05.03.2012 19:33

0

Prawie, robi wielką różnicę...


avatar
Nadia

05.03.2012 19:59

0

Wygląda jakby był z kartonu i nie był w stanie samodzielnie jechać...


avatar
przemekx16

05.03.2012 20:22

0

kempa i nawet Ty, wy za bardzo pesymistyczni jesteście, on przecież może zapunktować... shit co ja pisze , żeby on chociaż raz w sezonie dojechał do końca wyścigu


avatar
Krzysztof-n

05.03.2012 20:52

0

Cappucino cup in action !


avatar
franz_relke

05.03.2012 20:56

0

Poza pokrywa silnika, malowaniem, gdzie tu zmiana jakąs w stosunku do zesżłorocznego bolidu?


avatar
lukasz1

06.03.2012 17:36

0

Jeszcze przedni nos został umieszczony nieco niżej, ale to tylko by został dopuszczony do wyścigu.


avatar
kempa007

06.03.2012 18:01

0

lukasz1, tak to niestety wyglada...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu