WIADOMOŚCI

Williams: Użycie kanału F na Monzy jest bezdyskusyjne
Williams: Użycie kanału F na Monzy jest bezdyskusyjne
Jak przyznaje Sam Michael, dyrektor techniczny ekipy Franka Williamsa, rozważania czołowych ekip na temat użycia bądź wymontowania kanału F podczas zbliżającego się Grand Prix Włoch są bezsensowne.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Przypomnijmy, że jako pierwszy, pomysł pozbycia się kanału F ze swoich bolidów zgłosił McLaren. Następnie jednak, zarząd ekipy z Woking przyznał, że ostateczna decyzja w sprawie wygaszanego tylnego skrzydła zostanie podjęta dopiero, gdy zespół sprawdzi jego działanie na włoskim torze.

Możliwość pozbycia się systemu F-duct zgłosił również zespół Ferrari, Red Bull oraz Renault. Sam Michael twierdzi jednak, że w przypadku Autodromo Nazionale di Monza, wybór jest prosty - „Myślę, że wszyscy skorzystają ze swoich systemów”.

„Nie do końca rozumiem, dlaczego jest jakiś problem z kanałem F” - mówił dyrektor techniczny Williamsa o dylematach czołowych zespołów przed GP Włoch. „Różnica docisku ze skrzydłem przeznaczonym na Monzę jest ogromna. Nie wiem jak można podjąć inną decyzję”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

14 KOMENTARZY
avatar
radish

06.09.2010 12:44

0

tak jak wszyscy mysleli, zaslona dymna i nic wiecej. i niby mial sie ktos na to nabrac?:) probowac zawsze mozna- to fakt.


avatar
dryndol

06.09.2010 12:45

0

Bo to ściema i tyle. Jak w ogóle można mówić cokolwiek na temat użycia części i zastosowania technologii w wyscigu? To tak jakby grać w pokera i powiedzieć wszystkim jakie mam karty. Przecież to tajemnica zespołów. Po co którykolwiek team mialby się chwalić że rozważają wycofanie kanału F. Zeby inni też to zrobili i by były wyrównane szanse..? Panie Michael dobrze pan mówisz i nie daj sie nabrać na te gierki. Żadna ekipa nie wycofa kanału F na Monzy.


avatar
sliwa007

06.09.2010 12:59

0

Nawet jeśli specjalnie na ten wyścig zrobili skrzydła o zmniejszonym docisku to zastosowanie kanału F dodatkowo i tak poprawi osiągi na prostych


avatar
Tilion

06.09.2010 13:39

0

I za to kocham F1! :D Zabawa w "kto kogo przechytrzy"...


avatar
Renault R30 F1

06.09.2010 14:22

0

Oby Renault wybrało dobry wariant.


avatar
marcin20

06.09.2010 17:10

0

Ciekawe co zrobi team Kubicy???


avatar
konradosf1

06.09.2010 18:23

0

Ciekawe czy faktycznie użycie lub nie kanału F ma faktycznie jakieś znaczenie na Monzy??


avatar
mariusz199734

06.09.2010 18:29

0

a może to taka zmyłka ze niby nie ma to wszytskie zespoly które maja to zdejma f ducki a te czołowe w ostatniej chwwili założą:)


avatar
Ananas

06.09.2010 20:01

0

Miejsca, które Williams zajmował w klasyfikacji konstruktorów od sezonu 2001: Sezon 2001: 3. miejsce Sezon 2002: 2. miejsce Sezon 2003: 2. miejsce Sezon 2004: 4. miejsce Sezon 2005: 5. miejsce Sezon 2006: 8. miejsce Sezon 2007: 4. miejsce Sezon 2008: 9. miejsce Sezon 2009: 7. miejsce Sezon 2010: 7. miejsce ( sezon trwa )


avatar
zabawny

06.09.2010 20:34

0

Usunięty


avatar
zabawny

06.09.2010 20:41

0

Usunięty


avatar
leo_

06.09.2010 21:29

0

A jednak. Też mi się wydawało, że na Monzy F-duct może się jednak przydać. Tor ten ma jednak parę szybkich , z dużymi przeciążeniami, zakrętów: 3, 6, 9-10 (Ascari), 11(Parabolica) i być może 7. Tyle że może trzeba będzie zmienić docisk na nieco większy by wykorzystać Kanał w sposób efektywny. Ale wątpliwości zawsze będą, a te praktycznie można rozwiać tylko na treningach (no bo jeśli jednak bardziej się opłaci dać super niski docisk i wyrzucić F-duct , który w tej konfiguracji może okazać się nie przydatny?). Myślę jednak, że Renault (a pewnie i inni) zastosuje Kanał.


avatar
lukaszk99

06.09.2010 22:43

0

Też zastanawiało mnie te podejście, że na Monzę tylne skrzydło jest ustawione pod mniejszym kątem w związku z czym nie ma czego wygaszać, ale z drugiej strony można ustawić je tak żeby generowało większy docisk na tych kilku zakrętach, a na prostych je wygaszać.W ten sposób prędkości na prostych zostaną takie same, za to bolid zyska na zakrętach.


avatar
masabitumiczna

07.09.2010 00:06

0

13. lukaszk99 - dokładnie jest tak jak piszesz to jest najważniejszy cel i zarazem sens istnienia F-duct


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu