Jak przyznaje Sam Michael, dyrektor techniczny ekipy Franka Williamsa, rozważania czołowych ekip na temat użycia bądź wymontowania kanału F podczas zbliżającego się Grand Prix Włoch są bezsensowne.
Przypomnijmy, że jako pierwszy, pomysł pozbycia się kanału F ze swoich bolidów zgłosił McLaren. Następnie jednak, zarząd ekipy z Woking przyznał, że ostateczna decyzja w sprawie wygaszanego tylnego skrzydła zostanie podjęta dopiero, gdy zespół sprawdzi jego działanie na włoskim torze.Możliwość pozbycia się systemu F-duct zgłosił również zespół Ferrari, Red Bull oraz Renault. Sam Michael twierdzi jednak, że w przypadku Autodromo Nazionale di Monza, wybór jest prosty - „Myślę, że wszyscy skorzystają ze swoich systemów”.
„Nie do końca rozumiem, dlaczego jest jakiś problem z kanałem F” - mówił dyrektor techniczny Williamsa o dylematach czołowych zespołów przed GP Włoch. „Różnica docisku ze skrzydłem przeznaczonym na Monzę jest ogromna. Nie wiem jak można podjąć inną decyzję”.
06.09.2010 12:44
0
tak jak wszyscy mysleli, zaslona dymna i nic wiecej. i niby mial sie ktos na to nabrac?:) probowac zawsze mozna- to fakt.
06.09.2010 12:45
0
Bo to ściema i tyle. Jak w ogóle można mówić cokolwiek na temat użycia części i zastosowania technologii w wyscigu? To tak jakby grać w pokera i powiedzieć wszystkim jakie mam karty. Przecież to tajemnica zespołów. Po co którykolwiek team mialby się chwalić że rozważają wycofanie kanału F. Zeby inni też to zrobili i by były wyrównane szanse..? Panie Michael dobrze pan mówisz i nie daj sie nabrać na te gierki. Żadna ekipa nie wycofa kanału F na Monzy.
06.09.2010 12:59
0
Nawet jeśli specjalnie na ten wyścig zrobili skrzydła o zmniejszonym docisku to zastosowanie kanału F dodatkowo i tak poprawi osiągi na prostych
06.09.2010 13:39
0
I za to kocham F1! :D Zabawa w "kto kogo przechytrzy"...
06.09.2010 14:22
0
Oby Renault wybrało dobry wariant.
06.09.2010 17:10
0
Ciekawe co zrobi team Kubicy???
06.09.2010 18:23
0
Ciekawe czy faktycznie użycie lub nie kanału F ma faktycznie jakieś znaczenie na Monzy??
06.09.2010 18:29
0
a może to taka zmyłka ze niby nie ma to wszytskie zespoly które maja to zdejma f ducki a te czołowe w ostatniej chwwili założą:)
06.09.2010 20:01
0
Miejsca, które Williams zajmował w klasyfikacji konstruktorów od sezonu 2001: Sezon 2001: 3. miejsce Sezon 2002: 2. miejsce Sezon 2003: 2. miejsce Sezon 2004: 4. miejsce Sezon 2005: 5. miejsce Sezon 2006: 8. miejsce Sezon 2007: 4. miejsce Sezon 2008: 9. miejsce Sezon 2009: 7. miejsce Sezon 2010: 7. miejsce ( sezon trwa )
06.09.2010 20:34
0
Usunięty
06.09.2010 20:41
0
Usunięty
06.09.2010 21:29
0
A jednak. Też mi się wydawało, że na Monzy F-duct może się jednak przydać. Tor ten ma jednak parę szybkich , z dużymi przeciążeniami, zakrętów: 3, 6, 9-10 (Ascari), 11(Parabolica) i być może 7. Tyle że może trzeba będzie zmienić docisk na nieco większy by wykorzystać Kanał w sposób efektywny. Ale wątpliwości zawsze będą, a te praktycznie można rozwiać tylko na treningach (no bo jeśli jednak bardziej się opłaci dać super niski docisk i wyrzucić F-duct , który w tej konfiguracji może okazać się nie przydatny?). Myślę jednak, że Renault (a pewnie i inni) zastosuje Kanał.
06.09.2010 22:43
0
Też zastanawiało mnie te podejście, że na Monzę tylne skrzydło jest ustawione pod mniejszym kątem w związku z czym nie ma czego wygaszać, ale z drugiej strony można ustawić je tak żeby generowało większy docisk na tych kilku zakrętach, a na prostych je wygaszać.W ten sposób prędkości na prostych zostaną takie same, za to bolid zyska na zakrętach.
07.09.2010 00:06
0
13. lukaszk99 - dokładnie jest tak jak piszesz to jest najważniejszy cel i zarazem sens istnienia F-duct
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się