Jacko
Ostatnia aktywność
avatar
Jacko

01.06.2025 20:22

1

@TomPo  "bo nwery mu puscily, ale glowna wine ponosi tu zespol"

No nie zespół, tylko kierowca, bo tu nie ma miejsca na "nerwy mu puściły". Albo przepuszcza normalnie, albo ignoruje zespół i nie przepuszcza.

avatar
Jacko

31.05.2025 17:25

0

Najłatwiej chyba wysypać żwir w tych newralgicznych zakrętach...

avatar
Jacko

09.05.2025 13:58

0

Idą wybory, więc takim gadaniem chce zyskac poparcie najbogatszych zespołów, którym teoretycznie te limity najbardziej doskwierają.

avatar
Jacko

08.05.2025 20:04

0

@jan5a 


Tylko zauważ, od ilu już lat trwa ta historia w RBR i ilu zawodników już "przemielili".


Dla Alpine to "nowość".

avatar
Jacko

08.05.2025 17:55

0

@manikspy 


Bez przesady z tym "konfliktem". FIA nie jest przecież właścicielem ani organizatorem F1, a jedynie regulatorem zasad.


Dużo gorzej było np. w czasach Berniego, gdy zarządzał tym cyrkiem i podpisywał kontrakty, a jednocześnie był właścicielem czy współwłaścicielem niektórych torów (czyli de facto podpisywał sam ze sobą). Nie przypadkowo stał się miliarderem...

avatar
Jacko

08.05.2025 17:40

1

@jan5a  

Do RBR jeszcze im bardzo daleko...

avatar
Jacko

01.05.2025 22:13

0

@bran

  H-P to amerykańska firma, więc co w tym dziwnego, że wybrali Miami?.A malują w taki sposób, bo zespoły mają to wpisane w kontraktach sponsorskich. Sponsor daje za to więcej kasy.


Był czas przywyknąć...

avatar
Jacko

13.04.2025 17:02

0

Za to RBR jak zwykle pozwolili złamać reguły parku zamkniętego bez konsekwencji i poprawić bolid, zeby broń boże nie przesunąć Maxia.

Ale jak napisałem, że ciągną Miszcza za uszy, to jestem hejterem. No nie ciagną?!

avatar
Jacko

12.04.2025 19:35

16

Odechciewa się oglądać tego cyrku... Znowu Miszcza ciągną za uszy...

avatar
Jacko

05.04.2025 14:47

0

"FIA zaplanowała spotkanie z producentami w kwestii powrotu silników V10 w Bahrajnie"

A to silniki V10 mają wrócić w Bahrajnie? Ehh...

"... spotkanie w Bahrajnie z producentami..."

avatar
Jacko

05.04.2025 12:17

0

RB ma po prostu bardzo wąskie okno pracy, ale jak trafią z ustawieniami i przypasują im warunki, to są tak samo szybcy jak McL. Ot cała tajemnica.

Ci drudzy mają bolid bardziej stabilny i przewidywalny, co w przekroju całego sezonu działa oczywiście na ich plus. Zatem chcąc z nimi wygrać, trzeba popelniać w przekroju tegoż sezonu dużo mniej błędów, jak np. dzisiaj Max.

avatar
Jacko

26.03.2025 20:06

0

@Markok  Ale o tym nie decyduje Horner i właśnie na tym polega największy problem tego zespołu z kierowcami...

avatar
Jacko

23.03.2025 17:27

1

@F1driver12  Ale kocopoły opowiadasz. Przecież po sprincie czy kwalifikacjach też odbywają się kontrole techniczne. Skoro po tamtych "sesjach" nie było żadnych dyskwalifikacji, tzn. że wszystkie bolidy były regulaminowe.

avatar
Jacko

23.03.2025 09:58

0

@Litwak  Nie mieli już pośrednich

avatar
Jacko

22.03.2025 09:21

2

Wygląda na to, że wyniki trochę ustawił  wiatr. W decydujących przejazdach niektórzy prawdopodobnie trafili na silne podmuchy z przodu, a innym udało się akurat wstrzelić.

avatar
Jacko

21.03.2025 22:12

0

Abstrahując od kwalifikacji, to ten format odpowiedzi na "posty" nie jest jednak zbyt przejrzysty. Żeby znaleźć nowe wpisy trzeba przeglądać wszystko, a wcześniej, przy układzie w pelni chronologicznym, od razu bylo wiadomo do którego miejsca już czytaliśmy wcześniej...

Przy większej ilosci komentarzy to upierdliwe...

avatar
Jacko

19.03.2025 17:52

0

@tytus83 

Przed piątkowymi i sobotnimi treningami tez obowiązuje sześciogodzinna "godzina policyjna", żeby zespoły nie pracowały całą noc.

avatar
Jacko

06.03.2025 17:29

0

@2. fpawel19669 & reszta Jutta Kleinschmidt wygrała Dakar, a na podium tego rajdu stawała w sumie 3 czy 4 razy. Tam chyba niezłą "fizycznością" też trzeba się wykazać?

avatar
Jacko

03.03.2025 17:58

0

@10. Rextrex A nie widzisz subtelnej różnicy, gdy takie gesty robi się w zamkniętej grupie "kolegów", a gdy robi się to de facto publicznie (bo przecież oni sobie zdają sprawę, że jest masa kamer i obserwuje ich "pół" świata)? Jakby ktoś, wiedząc iż są włączone mikrofony i transmisja idzie w świat, przechodząc rzucił do kumpla np. "cześć ch...", to też by się nic nie stało, bo to przecież w "żartach" do znajomego? No nie... Jakieś normy zachowań obowiązują... Ja wiem, że świat ogólnie schamiał i to co kiedyś było nie do pomyślenia, dzisiaj jest niby "normalne", ale to wcale nie znaczy, iż należy nad tym przechodzić do porządku dziennego...

avatar
Jacko

17.02.2025 18:58

0

@4. 3000 Nawet jeszcze w latach 90-tych bywało po 17-19 ekip. W wyścigu mogło startować maksymalnie 26 bolidów i selekcja była w kwalifikacjach. Ci najsłabsi po prostu nie startowali w wyścigu. Teraz wystawianie przez zespół tylko jednego bolidu, czy odpadanie w kwalifikacjach jest raczej nie do pomyślenia ze względu na sponsorów i ogólnie finanse, ale 13 zespołów swobodnie by mogło w stawce być. Problem w tym, że zespoły się raczej na to nie zgodzą i to nie ze względu na podział nagród czy wpływów z transmisji, bo to nie są aż tak olbrzymie pieniądze, ale ze względu na rynkowe wyceny tychże zespołów. Teraz, żeby dostać się do F1, nie ma praktycznie innej drogi, jak odkupienie miejsca wraz z całym zapleczem (czyli kupno całego zespołu), więc wartość tych zespołów (akcji, udziałów itp. itd.) jest nadmuchana do granic możliwości. Gdyby dało się tam tak po prostu wejść, to ta bańka by pękła z wielkim hukiem...

avatar
Jacko

06.02.2025 15:51

0

Przestań w końcu z tymi "kampaniami". Proszę... W języku polskim nie używamy tego słowa w tym znaczeniu. Kampanie mogą być w czasie wojny lub społeczne, reklamowe, wyborcze czy ziemniaczane... W sporcie używamy słowa sezon albo po prostu rok.

avatar
Jacko

05.02.2025 09:08

0

@2. lesio_17 IMHO jest dokładnie odwrotnie. To kwota którą płaci kupujący, a sprzedający dzieli się z domem aukcyjnym.

avatar
Jacko

04.02.2025 11:05

0

@5. ZS69 Eleven Sports ma prawa na lata 2025-2028. Dodatkowo 6 wyścigów w sezonie pokaże otwarty Polsat.

avatar
Jacko

08.01.2025 01:24

0

Co do wpisów 3 i 4, idealnie pasuje stare powiedzenie Twaina: "Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się..." itd. ...

avatar
Jacko

06.01.2025 16:03

0

@34. Wojtas95 "który i tak nie był wgl świetną firma jeżeli chodzi o zyski" To co napisałeś wystarczy, żeby reszty tego steku bzdur nawet nie czytać. W ostatnich kilkunastu latach w Lotosie wybudowano nowoczesne linie produkcyjne za miliardy, a pakiet kontrolny oddano za ułamek tej wartosci. A trzeba też pamiętać, że to nie tylko sama rafineria, ale stacje, magazyny, kolej, część lotnicza oraz platformy wiertnicze i wydobywcze. To wszystko rozp...... i pooddawano za grosze różnym spółkom i spółeczkom...

avatar
Jacko

02.01.2025 19:17

0

@15. mariusz-f1 Ale wiesz o tym, że żeby sponsorować Kubicę, Orlen zakończył wspieranie kilku innych przedsięwzięć i ktoś inny "został na lodzie"? Czy udajesz, że nie wiesz, bo to nie pasuje do Twojej ideologii? Zawsze jest coś za coś, a F1 pożerała niestety znaczną część budżetu Orlenu przeznaczonego na sponsoring. A różnych kierowców sponsorowano na długo przed rządami PiSu i zapewne będzie się to robiło na długo po nich. Orlen Team powstał już w 2002 roku, więc to wcale nie był jakiś "genialny" i "przełomowy" pomysł Obajtka i PiSu. PO zresztą też nie.

avatar
Jacko

02.01.2025 19:02

0

@10. Frytek A słyszałeś o XTB? Oni sponsorowali McLarena jeszcze przed wypadkiem Kubicy, mimo że Robert wcale tam nie jeździł. Tak, to polska firma. I podobnych większych lub mniejszych było już w historii kilka. A co do Orlenu, to było działanie czysto polityczne, nastawione na wybory i zatarcie złego wrażenia po słowach, które się "przypadkiem" nagrały na pewnych taśmach. Takie XTB naprawdę planowało światową ekspansję, dlatego wybrało odpowiedni zespół dla swojej reklamy.

avatar
Jacko

02.01.2025 13:30

0

@1. Frytek Wedle zapowiedzi, te pieniądze mają być przekierowane na pomoc 3-4 młodym zawodnikom (między innymi Kacprowi Sztuce) w niższych seriach, więc kto to wie...

avatar
Jacko

29.12.2024 22:22

0

Chociaż za nim nie przepadam, to tak po ludzku, od wielu juz lat jest mi szkoda Horner, bo jest najbardziej ubezwłasnowolnionym szefem zespołu w całej stawce. Nie może sam podjąć żadnej kluczowej decyzji, bo Helmut i Jos we wszysko wścibiają swoje nochale...

avatar
Jacko

27.12.2024 20:12

0

@1 & 2 Wszystko wyolbrzymione i artykuł tylko po to, żeby bić pianę, a Wy się od razu na to łapiecie i ją bijecie... Gdyby nie clickbaitowe tytuły i łapanie za słówka przez tzw. "dziennikarzy", nikt by na to nawet nie zwrócił uwagi.

avatar
Jacko

20.12.2024 11:26

0

@7. xandi_F1 Premie w 99% przypadków są zapisywane od razu w kontraktach, czyli już przed sezonem wiadomo jakie będą w zależności od zdobytych punktów, miejsca kierowcy, miejsca zespołu itp. itd. To się nie odbywa na zasadzie, że po sezonie ktoś sobie ustala: temu sypniemy tyle, temu tyle, a temu nic nie damy, bo go nie lubię...

avatar
Jacko

20.12.2024 11:08

0

@10. giovanni paolo "Ferrari od ZAWSZE jest zespołem, z którego ludzie się naśmiewają", "dalej pozostają pośmiewiskiem" Kompletne bzdury opowiadasz. Trochę podśmiechujek pojawiło się w ostatnich latach, kiedy zaczęli popełniać idiotyczne błędy strategiczne, ale sportowo poniżej pewnego poziomu ten zespół nigdy nie schodzi, nawet w latach gdy nie dominowali. Oczywiście jak każdy zespół, zawsze mieli swoich antagonistów, ale nawet oni z nich nie szydzili, bo jakiś wielkich powodów do tego nie było. No oczywiście oprócz ograniczonych trolli, co widać na powyższym przykładzie...

avatar
Jacko

17.12.2024 18:40

0

@10. devious Na Sainza zapewne nie zgadzali się Max i Jos. Oni chcą solidnego rzemieślnika, który nie będzie za bardzo "podskakiwał", a nie kogoś z ambicjami podgryzania "numeru 1".

avatar
Jacko

14.12.2024 22:10

0

@6. Lulu Ale to niestety nie tylko wina rządów i kacyków z takich krajów (a może ich nawet w bardzo małym stopniu), ale pazernych firm i instytucji z tzw. "zachodu". W całej tej zabawie chodzi o to, żeby jak najwięcej pieniędzy z takiej "pomocy międzynarodowej" trafiło z powrotem na zachód, ale już do innych kieszeni.

avatar
Jacko

12.12.2024 17:10

0

Błąd Stefana... Zupełnie mi umknęło, że on już ma miejsce na przyszły sezon w Sauberze...

avatar
Jacko

12.12.2024 17:04

0

Jeśli to ma się spełnić, to za samego Alonso. albo Stroll da sobie w końcu spokój, Jakoś w inne opcje nie wierzę.

avatar
Jacko

09.12.2024 21:18

0

@3. kiwiknick & 7. Supersonic A słyszeli o czymś takim, jak recydywa? Osoba działająca w warunkach recydywy, dostaje dużo surowszą karę od osoby, która nigdy nie popełniła przewinienia/przestępstwa. Tak, Temida jest ślepa. @8. hubertusss Nie przesadzaj. W świecie sportu, to jest normalna kara. Sprawdź sobie ilu kopaczy było już na coś takiego "skazanych". W 99,9% przypadków, to są właśnie jakieś zajęcia z juniorami itp.

avatar
Jacko

05.12.2024 20:28

0

Przecież sędziowie mają powtórki z różnych kamer, a w razie potrzeby i dostęp do telemetrii, więc jakie "kłamstwa" zarzuca Max? Wg niego kara była nałożona tylko na podstawie słów Georga?

avatar
Jacko

04.12.2024 18:20

0

@1 & 2 Z tym, że FIA de facto nie jest już organizatorem serii F1, ani nie ma do niej praw. Jest tylko regulatorem, a F1 w każdym momencie może uciec spod ich egidy.

avatar
Jacko

01.12.2024 11:21

0

@9. Biziscoot O żadne specjalne spowalnianie nikogo nie podejrzewam, ale wystarczy ustawic zespół oraz robić poprawki pod konkretnego kierowcę i takie mogą być skutki. Skoro wiadomo, że Lewis odchodzi, to cała uwaga jest skupiona na Georgu Tak samo jest przecueż "od zawsze" w RBR, że wszystko jest ukierunkowane tylko na Maxa i Ci "drudzy" mają dużo trudniej (co oczywiście akurat aż tak wielkiej dysproporcji między nim, a Perezem w pełni nie usprawiedliwia).

avatar
Jacko

01.12.2024 11:08

0

Ludzie, pomyślcie trochę... Już abstrahując całkowicie od Maxa i tej konkretnej sytuacji, to w czasówce ważne jest nie tylko "szybkie" okrążenie. Przecież trzeba je sobie odpowiednio przygotować, rozgrzać opony, wejść w nie z odpowiednią prędkością itp. itd Jeśli ktoś w tym przeszkadza, np. przyblokuje Cię tuż przed startem, to niczym nie różni się to od przeszkadzania na "szybkim", bo i tak całe kolejne okrążenie jest stracone Po to są sędziowie, a nie jakaś SI, żeby to rozpatrywać indywidualnie. Czy robią to prawidłowo czy nie, to już zupełnie co innego...

avatar
Jacko

29.11.2024 21:01

0

Nie karmić trolli...

avatar
Jacko

25.11.2024 11:14

0

@6. Frytek A czy ja gdzieś napisałem, że rywale nie popełniali błędów? Tak, Max był najrówniejszym kierowcą, ale dokładnie to samo można powiedzieć o bolidzie, który był najrówniejszy i najszybszy wyciągając jakąś tam ŚREDNIĄ w przeciągu CAŁEGO sezonu. To wszystko złożyło się na mistrzostwo. Jak spojrzymy na inne zespoły (zarówno kierowców jak i bolidy), to mieli dużo większe sinusoidy.

avatar
Jacko

25.11.2024 07:37

0

Przez dużą część sezonu miał jednak najszybszy bolid i wyrobil sobie sporą przewagę. Nawet gdy zaczęły się kłopoty, to poniżej pewnego poziomu nie schodzili. Po prostu RBR w przeciągu całego roku miał bolid najrówniejszy i tak, wyciagajac pewną średnią, najszybszy. Inne zespoły z czołówki miały dużo większe wahania formy.

avatar
Jacko

17.11.2024 21:33

0

@1. xandi_F1 Przecież on od dwóch sezonów nie jest w żaden sposób związany z Ferrari, bo nie przedłużył kontraktu.

avatar
Jacko

08.11.2024 10:43

0

Bo w Europie już jakiś czas temu zrozumiano, że większość zysków zgarniają właściciele, federacji i różni "działacze", a organizator ma ponosić większość kosztów i jeszcze płacić olbrzymi haracz za samą możliwość organizacji (podobnie jak z ME i MŚ w piłce kopanej czy olimpiadami). Rządy i gminy nie chcą już wykładać publicznych pieniędzy, żeby napychać kieszenie różnych szemranych firm. Przecież np. taki Bernie został miliarderem dojąc organizatorów GP... A różni szejkowie czy dyktatorzy nie mają z tym problemu, bo kto im tam podskoczy?

avatar
Jacko

07.11.2024 23:57

0

@5&6 Przeciez teraz chodzi już tylko o konferencje prasowe... Tam też wydziela im się największa adrenalina i ryzykują życiem? Krwiożerczy Ci dziennikarze...

avatar
Jacko

07.11.2024 18:29

0

Przecież właśnie tak ich traktują. Dorośli ludzie powinni potrafić się zachować i dostosować do panujących reguł. Naprawdę to taki wielki problem warty tej całej g.burzy? Nie mają innych problemów, które bezpośrednio rzutują na ich rywalizację?

avatar
Jacko

06.11.2024 12:39

0

@4. bartekk1 Nie przesadzaj z tą "erą". Przecież dłużej od niego jeżdżą Hulkenberg czy Perez, nie mówiąc już o Hamiltonie i Alonso.

avatar
Jacko

03.11.2024 19:05

0

A tak serio, to jednak trochę śmieszne. Niby SC był ze względu na trudne warunki, ale to przecież większość zespołów i kierowców podjęło decyzję, by nie zmieniać na dzeczczówki. Skoro było im ciężko, to niech zmieniają na deszczowe i dalej jazda, a nie SC, bo niebezpiecznie... Jak następnym razem ktoś założy slicki i wypadnie, to też SC, bo nie daje rady?

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.