Mat5
Ostatnia aktywność
avatar
Mat5

15.04.2025 21:06

0

@Lukas SnR  nie biorę pod uwagę serii juniorskich. Leclerc pierwsze bodaj 3 wyścigi w debiutanckim sezonie miał bardzo nijakie, potem zdobył punkty w Baku i się rozkręcił. Tak, Doohan to nie jest kierowcą tego kalibru, co Leclerc i potrzebuje więcej czasu, ale niech mu go dadzą po prostu.

avatar
Mat5

15.04.2025 09:41

0

I prawidłowo, chociaż moim zdaniem powinien przejechać cały sezon. Taki Leclerc początki miał bardzo słabe, ale potem się rozkręcił, zobaczymy jak będzie z Doohanem. Potenacjalna zamiana będzie miała sens tylko, jak Doohan będzie się spisywał naprawdę beznadziejnie do letniej przerwy.

avatar
Mat5

06.04.2025 17:41

2

Ferrari ma "Grande Strategię" a McLaren ma "Papaya Rules". Dziwi mnie, że nie zdecydowali się na zamianę miejsc. Piastri miał lepsze tempo i mógł spróbować wyprzedzić Verstappena, a jakby się nie udało, to oddałby Norrisowi pozycję w końcówce. Może nawet Norris byłby wtedy w stanie zaatakować Verstappena wiedząc, że nie ma nikogo za sobą. Nawet, gdyby Piastri wyprzedził Verstappena a Norris nie, to Holender odrobiłby do Norrisa tylko 3 punkty a nie 7. Niektóre ruchy McLarena są naprawdę zastanawiające.

avatar
Mat5

02.04.2025 11:32

0

Raczej tak się skończy, bo tak naprawdę Red Bull nie ma alternatywy na zastąpienie Tsunody, gdyby ten słabo się spisywał. Hadjar ma zaledwie 2 starty (w zasadzie to jeden, bo w Australii miał DNS) a ponowne wzięcie Lawsona byłoby dość kuriozalne.

Moim zdaniem Red Bull źle zrobił, że nie postawił na Tsunodę od początku sezonu. W razie słabych wyników mieliby alternatywę w postaci Lawsona, a tak wpędzili się w ślepą uliczkę. Mam jednak nadzieję, że Tsunoda będzie się dobrze spisywał, że nie postawienie na niego od początku okaże się błędem.

avatar
Mat5

27.03.2025 22:50

0

Moim zdaniem od początku sezonu Red Bull powinien był postawić na Tsunodę a Lawsona zostawić jeszcze przynajmniej na rok w Racing Bulls, żeby nabierał doświadczenia. Już raz wzięli Albona, który w Toro Rosso przejechał pół sezonu, a w Red Bullu się nie sprawdził. 

Wybór Tsunody tak naprawdę należy traktować jako wybór mniejszego zła. Będzie miał bardzo ciężkie zadanie, ale mimo wszystko ma przewagę nad Lawsonem w postaci doświadczenia. Patrząc na to, jak jeździł Lawson, to może być tylko lepiej.

avatar
Mat5

23.03.2025 11:33

7

Dziwi mnie, że nie postawili na Tsunodę od początku sezonu. Może nie jest jakiś super regularny, czasem ulega emocjom (i tak jest znacznie lepiej niż na początku kariery), no ale ma największe doświadczenie z "zaplecza" Red Bulla. Branie Lawsona, który nie przejechał ani jednego pełnego sezonu musiało skończyć się źle. Szkoda chłopaka

avatar
Mat5

21.03.2025 13:12

0

Jak Lawson się nie poprawi, to za długo w Red Bullu nie pojeździ. W ogóle ruchy Red Bulla w ostatnich latach były nielogiczne. 

Po pierwsze -  zostawienie Ricciardo na sezon 2024. Skoro Lawson miał dobre wejście w 2023, radził sobie lepiej niż Ricciardo, to sensowniej byłoby zostawienie go na cały sezon 2024 i wtedy można by było go ocenić jak sobie radzi na przestrzeni całego sezonu a nie kilku wyścigów.

Po drugie - wczesne przedłużenie umowy z Perezem. Wiedząc, że Perez nie jest zbyt stabilny zwłaszcza w środku sezonu, to nie rozumiem czemu Red Bull przedłużał z nim umowę i to na 2 lata (tu mam na myśli przede wszystkim wiek), żeby potem ją unieważniać. Skoro Perez jeździł tak jak jeździł, to wystarczyło nie przedłużać z nim umowy i nie byłoby szumu wokół jego osoby.

Po trzecie - wybór następcy Pereza. Skoro Red Bull zdecydował się wywalić Pereza to logicznym ruchem byłoby wziąć Tsunodę. Wiem, że on jest protegowanym Hondy i że Honda odchodzi z Red Bulla, ale chyba lepiej wziąć doświadczonego kierowcę niż takiego, który nawet jednego pełnego sezonu nie przejechał. Red Bull sam sobie rzuca kłody pod nogi

avatar
Mat5

19.03.2025 09:12

0

Bądźmy szczerzy, czego można się spodziewać po Helmucie. Gość naprawdę mógłby niektóre rzeczy zachować dla siebie.

avatar
Mat5

14.09.2024 20:37

0

Oby Colapinto przełożył dzisiejszą jazdę na punkty. Jak dowiezie punkty w tym sezonie, to moim zdaniem powinien zostać wypożyczony do Audi.

avatar
Mat5

01.09.2024 20:44

0

@2 Sargeanta nie. Sargeant był 11 na Silverstone

avatar
Mat5

01.08.2024 14:07

0

Moim zdaniem i od następnego sezonu do Red Bulla powinien wskoczyć Tsunoda. Jest regularnie szybszy od Ricciardo i zrobił naprawdę spory postęp chociażby w porównaniu z tym, co prezentował na początku sezonu. Automatycznie do Visa Cash App RB powinien wskoczyć Lawson, natomiast posada Ricciardo powinna być uzależniona od tego, czy Hadjar zostanie mistrzem F2. Jeśli tak - wskakuje do Visa za Ricciardo, jeśli nie - Ricciardo jedzie jeszcze jeden sezon.

avatar
Mat5

01.08.2024 12:07

0

Szczerze mówiąc, nie wierzę w to, żeby Liberty Media miało ingerować w skład jakiegokolwiek zespołu. Myślę, że to jest co najwyżej plotka. Natomiast Red Bull sam się wpędził na minę potwierdzając Pereza na tak wczesnym etapie sezonu. Mogli na spokojnie poczekać na przykład do GP Singapuru i wtedy zdecydować, czy przedłużyć z nim umowę, czy nie. Zwłaszcza, że i tak wygasała z końcem tego sezonu. Gdyby teraz zdecydowali się na rozwiązanie umowy, to nie zdziwiłbym się, jakby Perez zdecydował się na podjęcie kroków prawnych.

avatar
Mat5

17.07.2024 22:26

0

Czas pokaże, bo o wielu kierowcach mówiło się w przeszłości, że to przyszli mistrzowie świata, a jak przychodziło co do czego, to te przepowiednie kończyły się fiaskiem. Przykładami są chociażby Leclerc, Russell, czy Bottas. Piastri musi przede wszystkim popracować nad zarządzaniem oponami i tempem wyścigowym, ale trzeba przyznać, że bardzo szybko się uczy. Na pewno jego ogromną zaletą jest chłodna głowa.

avatar
Mat5

24.03.2024 19:37

0

Sainz póki co to najlepszy kierowca w tym sezonie (nie licząc Maxa). Szkoda, że musiał pauzować w Arabii, bo kto wie, czy jakby był w pełni sił, to nie znajdowałby się teraz na drugim miejscu w generalce.

avatar
Mat5

22.03.2024 12:33

0

Z jednej strony rozumiem decyzję zespołu, bo prędzej Albon zdobyłby punkty niż Sargeant. Ale z drugiej strony dlaczego Sargeant ma ponosić konsekwencje błędu kolegi z zespołu. Skoro Albo popełnił błąd, to teoretycznie on nie powinien startować dalej.

avatar
Mat5

13.03.2024 21:29

0

Ricciardo jak na razie jeździ strasznie słabo. Dużo się mówiło przed sezonem, że może zastąpić Pereza w Red Bullu, ale na razie to raczej powinien się martwić o utrzymanie się w stawce. Osobiście od samego początku byłem sceptycznie nastawiony do tego, żeby jeździł w tym sezonie. Na ''ławce'' jest Lawson, który w poprzednim sezonie jeździł bardzo dobrze, lepiej od Tsunody i znacznie lepiej od Ricciardo. Generalnie odnoszę wrażenie, że od jakiegoś czasu Ricciardo nie sprawia wrażenia w pełni skoncentrowanego na wyścigach.

avatar
Mat5

06.03.2024 18:38

0

Zgodzę się z tym, że Tsunoda mógł puścić Ricciardo wcześniej. Myślę, że obaj panowie powinni byli też dostać informację, że jak Ricciardo nie uda się wyprzedzić Magnussena, to wrócą do pozycji sprzed zamiany. Jak już się zamienili, to miałem wrażenie, że prędzej Tsunoda wyprzedzi Ricciardo niż Ricciardo Magnussena. Odkąd Ricciardo przeniósł się do McLarena, to stał się strasznie nijaki. Oprócz pojedynczych przebłysków (Monza 2021, Singapur 2022, Meksyk 2022, Meksyk 2023) to w zasadzie nic sobą nie prezentuje. Jakoś nie widzę go, żeby miał zastąpić Pereza w Red Bullu, bo w sumie na jakiej podstawie. Jak Perez będzie robił swoje, to Red Bull powinien na niego postawić.

avatar
Mat5

15.12.2023 13:45

0

Na telefon to również jest F1 Clash - dość specyficzna gra, ale ja ją lubię

avatar
Mat5

19.11.2023 13:05

0

@1 i Hugh Bird jeszcze (inżynier wyścigowy Pereza)

avatar
Mat5

27.10.2023 20:03

0

A wystarczyło, żeby Max oddał pozycję Perezowi w Brazylii. Od tego się ta cała akcja zaczęła

avatar
Mat5

09.10.2023 20:56

0

Moim zdaniem rozwiązanie jest jedno - dać Perezowi bolid w specyfikacji z początku sezonu. Wtedy radził sobie dobrze, nie odstawał zbyt wiele od Verstappena i potrafił wygrywać wyścigi. Teraz bolid jest zrobiony bardzo pod Maxa, dlatego Max wygrywa wszystko, a Perez się męczy. Max ma tytuł, Red Bull ma tytuł, tak więc teraz zespół powinien skupić się na Perezie. Max i tak pojedzie swoje, tak więc nie ma co się na nim zbytnio skupiać. Tu warto przytoczyć to co Horner mówił do Wolffa: "you've got a problem, change your ******* car".

avatar
Mat5

09.10.2023 00:16

0

Nie dostał i nie dostanie. To uznano za incydent wyścigowy

avatar
Mat5

22.07.2023 18:25

0

Szkoda tylko, że Haas w wyścigach tak sobie nie radzi jak w kwalifikacjach. Chociaż na tym torze jest jakaś szansa na punkty, Hungaoring potrafi sypnąć niespodziankami. BTW - Hulk był 10 a Kevin 19 (odwrotnie są wpisane pozycje)

avatar
Mat5

03.05.2023 22:42

0

Wiadomo, że nie będzie sielanki w zespole, jeżeli obaj kierowcy walczą o mistrzowski tytuł. Pamiętajmy co było z Hamiltonem i Rosbergiem. Na początku wszystko było fajnie, ale jak przyszła era hybrydowa i kierowcy walczyli ze sobą o mistrzostwo to już tak różowo nie było i to samo będzie (w zasadzie już jest) w Red Bullu. Uważam, że Red Bull ma bardzo mocny duet i na chwilę obecną nie ma co zmieniać składu. Musiałoby się wydarzyć coś, co wpłynęłoby na dobro zespołu, to by musiała być akcja w stylu Turcji 2010. Verstappen może sobie gadać różne rzeczy, może fochy stroić, itp. ale dopóki obaj kierowcy spełniają oczekiwania szefostwa, to nie widzę powodów do wyrzucania Pereza.

avatar
Mat5

23.03.2023 19:45

0

Z jednej strony ma rację, ponieważ Verstappen jest znacznie lepszym kierowcą od Pereza, ale z drugiej strony zupełnie zbędny komentarz. I Jos i ojciec Pereza mogliby dać sobie spokój z takimi komentarzami, bo tylko dolewają oliwy do ognia.

avatar
Mat5

23.03.2023 19:39

0

Nie wierzę w to, żeby Red Bull gładko przejechał ten sezon. Nawet Mercedes w okresie swojej największej dominacji (2014-2016) miał słabsze momenty. Czy to jakaś awaria, czy to błąd kierowcy, czy w skrajnym wypadku kolizja obu kierowców. Sezon jest bardzo długi, także sporo może się wydarzyć. Na pewno nie można skreślać Fernando, jeżeli otworzy się szansa.

avatar
Mat5

04.03.2023 14:33

0

Nie, no, to już jest kompletny bełkot Berniego. Co Hamilton miał do crashgate - absolutnie nic. To, że Massa opuścił swoje stanowisko serwisowe z wężem od paliwa, to jest tylko i wyłącznie błąd zespołu.

avatar
Mat5

23.11.2022 19:10

0

Dobrze by było, gdyby ojciec Pereza się usunął w cień jak Jos, bo przyniesie więcej szkody niż pożytku i jemu i Checo. Zresztą matka Verstappena też niepotrzebnie włączała się do dyskusji. Co do Pereza, to coś czuję, że prędzej on nie wytrzyma i odejdzie z Red Bulla po przyszłym sezonie, chociaż teraz poczekajmy. Mamy koniec sezonu, niech każdy z kierowców pójdzie w swoją stronę i przez ten czas emocje powinny opaść. Zresztą wątpię, żeby Perez był na tyle głupi, że ryzykowałby ewentualne uszkodzenia skrzyni biegów i nawet DNSa. A przy okazji Verstappen nie udowodni mu tego, że zrobił to celowo, a Perez też nie udowodni, że po prostu popełnił błąd. Błędne koło

avatar
Mat5

13.11.2022 23:48

0

@1 myślę, że gdyby nie kolizja z Maxem, to Russell trochę by się napocił z Lewisem. Od przerwy wakacyjnej wyraźnie nabrał wiatru w żagle. Ale w końcu Russell ma to pierwsze zwycięstwo, chociaż powinien był je mieć już w GP Sakhiru w 2020.

avatar
Mat5

04.11.2022 16:52

0

@3 nie zgodzę się z tobą. Moim zdaniem ściągnięcie Magnussena było bardzo dobrą decyzją. Przede wszystkim bardzo dobrze zna zespół, także nie potrzebował zbyt wiele czasu na ponowną adaptację. Poza tym jest szybszym kierowcą od Micka i przede wszystkim nie rozbija się. Mógłby mieć więcej punktów gdyby nie czarno-pomarańczowe flagi.

avatar
Mat5

01.03.2022 21:32

0

Skandaliczna decyzja. Nawet FIS i FIFA uległy presji i wykluczyły sportowców z Rosji i Białorusi. Sankcje muszą być w pełni egzekwowane. FIA, wstyd I hańba

avatar
Mat5

05.09.2021 22:05

0

To w takim razie po co Bottas był ściągany do boksu. Wystarczyłoby zostawić i jego i Hamiltona na torze i nic by się nie zmieniło. Nie widzę tu jakiejkolwiek logiki. Zachowanie Bottasa było zupełnie zrozumiałe. On też walczy o posadę w innym zespole na przyszły rok, bo myślę że jest już pogodzony z losem.

avatar
Mat5

05.09.2021 09:47

0

Dla Pereza najlepszą opcją jest start z alei serwisowej. Przynajmniej uniknąłby chaosu na starcie, bo raczej będzie się działo na pierwszym kółku. Tor jest wąski, bandy są blisko i nietrudno o kraksę. Dla Checo plus jest taki, że odbębni karę za wymianę silnika i będzie mógł normalnie ścigać się na Monzy.

avatar
Mat5

22.08.2021 11:00

0

Co prawda to prawda, ale gdy był Ricciardo w Red Bullu, to Sainz raczej nie miał szans na awans, dlatego poszedł inną drogą i bardzo dobrze na tym wyszedł.

avatar
Mat5

25.06.2021 19:10

0

Zgodzę się z Maxem, ponieważ Perez w 7 wyścigów zrobił więcej niż Pierre Gasly i Alex Albon razem wzięci. Red Bull po raz pierwszy od Daniela Ricciardo ma kierowcę, który niewiele odstaje od Verstappena i daje zespołowi pole do popisu pod względem strategii. Myślę, że to właśnie Perez w dużym stopniu przesądzi o zwycięstwie Red Bulla w klasyfikacji konstruktorów. Pomiędzy Hamiltonem a Verstappenem różnica punktowa nie powinna być duża, natomiast między Perezem a Bottasem już jest spora różnica punktowa i patrząc na formę obu panów, ta różnica powinna wzrosnąć. To powinno dać mocno Mercedesowi do myślenia i ściągnąć Russella na przyszły sezon w miejsce Bottasa nie patrząc na ewentualne humory Hamiltona. Kolejny sezon w Williamsie nie będzie dobry dla George'a.

avatar
Mat5

12.06.2021 12:40

0

Mercedes powinien wziąć Russella na przyszły sezon i nie patrzeć na ewentualne fochy Hamiltona. Bottas od zeszłorocznego wyścigu Turcji mocno obniżył loty a wyścig o GP Sakhiru był już gwoździem do trumny dla Fina. Na domiar złego Red Bull ma mocniejszy samochód i mocniejszy skład w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jeżeli Mercedes chce walczyć z mocniejszym Red Bullem, to musi wymienić Bottasa na Russella. Dla George'a okres spędzony w Williamsie na pewno jest bardzo ważny ze względu na doświadczenie, ale wyścig na krótszej pętli w Bahrajnie pokazał, że jest gotowy na awans do topowego zespołu.

avatar
Mat5

12.06.2021 00:26

0

@11 wcale bym się nie zdziwił, jakby doszło do takiego scenariusza (może nie za rok, ale za 2 lata). Gasly i Alpha Tauri stanowią bardzo zgraną ekipę, ale perspektywa na awans Francuza do Red Bulla jest zerowa. Dla niego lepiej, jakby odszedł z Alpha Tauri i zabrał ze sobą swojego inżyniera wyścigowego, z którym bardzo dobrze się rozumie.

avatar
Mat5

06.06.2021 23:47

0

Kolejny bardzo dobry weekend Vettela po Monako. Warto zauważyć, że już teraz ma 28 punktów, czyli tylko 5 mniej niż zdobył przez cały zeszły rok. Takie wyścigi na pewno powinny podbudować Vettela psychicznie. Nie walczy o mistrzostwo, nie ma takiej presji jak miał w Ferrari. Nigdy za nim nie przepadałem, ale cieszę się z tego, że stanął na podium. Jak dla mnie kierowca dnia (a Checo ex aequo z nim)

avatar
Mat5

06.06.2021 23:38

0

Perez pojechał znakomity wyścig i myślę, że po tej rundzie powinien być jeszcze mocniejszy psychicznie, no i też coraz lepiej rozumie samochód. Po raz pierwszy od GP Monako 2018 wyścig wygrywa kierowca Red Bulla ale nie jest to Verstappen. Śmiało mogę powiedzieć, że Perez po 6 wyścigach zrobił więcej niż Gasly z Albonem. Szkoda Verstappena, że w taki sposób zakończył wyścig, bo jechał po pewne zwycięstwo, a Red Bull po dublet. Red Bull zasłużył na pełną pulę w Baku (a mówię to jako kibic Mercedesa)

avatar
Mat5

23.05.2021 22:52

0

Pierwszy raz w tym sezonie można powiedzieć, że Bottas miał lepszy weekend od Hamiltona. Pokonał go w kwalifikacjach i do momentu feralnego pit stopu jako jedyny z całej stawki miał Verstappena w zasięgu wzroku. Szkoda mi go było, musiał się wycofać z wyścigu nie z własnej winy. To jest ewenement, że w zasadzie od trzech sezonów tego typu incydenty, awarie, itp. przytrafiają się tylko Bottasowi. Natomiast co do Hamiltona, to jak na jego możliwości bardzo słaby weekend. W kwalifikacjach mógł być wyżej, gdyby nie kraksa Leclerca, a w wyścigu nie był w stanie poradzić sobie z Gaslym. Taki urok toru w Monako, a przy obecnych bolidach jest to spotęgowane. 4 punkty straty w generalce do Maxa to tyle, co nic. W Baku Hamilton powinien odzyskać prowadzenie, chociaż ten tor różne rzeczy już widział w poprzednich sezonach.

avatar
Mat5

23.05.2021 22:45

0

Verstappen zrobił to, co powinien był zrobić - wjechać jako pierwszy w Ste Devote i trzymać się z dala od kłopotów. Wygrał zasłużenie i zasłużenie prowadzi w generalce. Dobre to również dla całej rywalizacji, ponieważ teraz Hamilton musi gonić. Prawdę powiedziawszy, to dawno nie widziałem tak słabego wyścigu w jego wykonaniu (chyba od GP Niemiec w 2019). Dobry wyścig również że strony Checo. Do podium zabrakło niewiele. Myślę, że ten wyścig powinien dodać mu pewności siebie, ale nadal musi pracować nad tempem w kwalifikacjach, bo w wyścigach wygląda to dobrze.

avatar
Mat5

22.05.2021 18:27

0

Po Tsunodzie nie można było spodziewać się cudów. Po bardzo dobrym weekendzie w Bahrajnie bardzo mocno obniżył loty, natomiast Gasly po raz kolejny wykonuje bardzo dobrą robotę. Jak uniknie wszelkiego rodzaju przygód, to jutro może wywieźć z Monako solidne punkty.

avatar
Mat5

22.05.2021 18:23

0

Pierwsze pytanie to czy Leclerc ewentualnie nie dostanie kary za wymianę skrzyni biegów, bo wtedy Max wystartowałby z pole position. Ale fakt faktem, gdyby nie ta kraksa Leclerca to miałby P1. Checo wyraźnie poniżej oczekiwań, ale raczej byłby wyżej, gdyby nie czerwona flaga.

avatar
Mat5

16.05.2021 20:56

0

Super malowanie. Mogliby zostawić takie do końca sezonu

avatar
Mat5

04.05.2021 18:20

0

GP Sakhiru na pewno miało ogromny wpływ na psychikę Bottasa. Russell w zasadzie z marszu prezentował lepsze tempo od Fina, który zdecydowanie lepiej znał samochód i w zasadzie od tamtego czasu Bottas mocno spuścił z tonu. Na pewno Russell będzie kierowcą Mercedesa w sezonie 2022, ale mimo wszystko nie wydaje mi się, żeby jeszcze w tym roku miał zająć miejsce Bottasa.

avatar
Mat5

17.04.2021 21:29

0

Gasly pojechał zgodnie z oczekiwaniami, ale warto jutro przyglądać się Tsunodzie. W Bahrajnie pokazał, że jest bardzo szybki, ale Imola nie wybacza błędów. Oby tylko nie uległ emocjom (póki co mu się często zdarza) a może zakręci się koło 10 miejsca. Dzisiaj taki typowy błąd debiutanta. Ważne, żeby wyciągnął z tego wnioski.

avatar
Mat5

17.04.2021 18:47

0

Red Bull ma przewagę strategiczną nad Mercedesem. I Verstappen i Perez mają dobre tempo wyścigowe, a Perez dodatkowo potrafi zadbać o opony. Jeżeli będzie sucho, to można się spodziewać, że Hamilton naprawdę nie będzie miał lekko z Maxem i Checo. Liczę bardzo na dobry wynik Pereza.

avatar
Mat5

17.04.2021 09:45

0

Mazepin wyrasta na nowego Yujiego Ide. Z tą różnicą, że póki co Mazepin nie odstaje tak od Schumachera, jak Ide od Takumy Sato.

avatar
Mat5

03.04.2021 18:47

0

Sergio Perez lubi to - tak pół żartem pół serio

avatar
Mat5

28.03.2021 22:51

0

Do momentu tej kolizji Vettel jechał nawet nieźle, ale ten incydent z Oconem był krótko mówiąc dziwny. Vettel za to został słusznie ukarany, zresztą to nie jest pierwszy raz, kiedy on nawywija a potem zwala winę na innych. Stroll dzisiaj na plus, pojechał solidny wyścig na tyle, na ile pozwolił bolid.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu