DO
GP Kanady
13.06 - 15.06
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Hiszpanii
-
Dublet McLarena, dramat Verstappena i popis Hulkenberga w GP Hiszpanii!
-
Racing Bulls wyprzedziło Haasa w klasyfikacji generalnej
-
Neutralizacja zepsuła wyścig Red Bullowi
-
Gasly zapunktował, ale Alpine spadło na ostatnie miejsce w mistrzostwach
-
Piastri w Hiszpanii sięgnał po piąte zwycięstwo w sezonie
-
Leclerc na podium, Hamilton gra zespołowo
-
Hulkenebrg zdobył 10 punktów, a Sauber przeskoczył w klasyfikacji Astona
-
Williams z najgorszym wynikiem w tym roku
-
Russell ukończył wyścig tuż za podium, ale po drodze zaliczył starcie z Verstappenem
-
Alonso przed własną publicznością sięgnął po pierwsze punkty w tym roku
-
Kara przekreśliła szanse Bearmana na punkty
Ostatnia aktywność
03.06.2025 09:54
0
@Vendeur masz już dzieci?
Przejdź do wpisu Verstappen przyznał się do błędu w GP Hiszpanii
01.06.2025 17:39
2
@239654 w momencie gdy piastri niespodziewanie mocno zwolnił a samochód bezpieczeństwa jechał do pitlane? Czy wcześniej?
Przejdź do wpisu Dublet McLarena, dramat Verstappena i popis Hulkenberga w GP Hiszpanii!
28.05.2025 21:26
0
Binotto chyba mówił, że malowanie zaprezentowane na tamtej niesławnej gali było "chwilowe". Trochę długo im zajęło, żeby zrobić to docelowe, "prawdziwe".
Przejdź do wpisu Sauber odświeżył swoje malowanie na GP Hiszpanii
26.05.2025 20:35
0
@Kubssson kiedyś, gdy kibice F1 byli raczej z europejskiego kręgu kulturowego to rozumieli, dlaczego Monako jest w kalendarzu F1. Obecnie widownia F1, a już w szczególności w internecie, ma to gdzieś.
Kalendarz ma 24 wyścigi czy jakoś tak, przez dwa dni śledzą sesje treningowe, kwalifikacje, dziesiątki komentarzy kierowców, setki komentarzy innych oglądających, a po zakończonym wyścigu jeszcze przez następny dzień albo dwa żyją tym co się wydarzyło. To jak ci ludzie się zachowują to jest zespół narkomana. Strasznie rozpaczają, gdy Monako nie dostarcza im kolejnej "grubej działki", szukają pomysłu jak dostarczyć sobie kolejnego kopa. Klepią te komentarze w internecie, straszne głupoty, po kilkaset "plusów". Myślą, że to ma jakąś wartość. Ktoś nagrał kolejny materiał wideo, napiszę podobny komentarz, byle wcześniej, trzeba złapać się na pociąg, będę dostawał masę powiadomień, dziesiątki komentarzy.
Świat poszedł w dziwnym kierunku, ludzie zdziczeli.
Przejdź do wpisu Norris wygrał Grand Prix Monako
25.05.2025 20:34
0
Stroll jako jeden z nielicznych kierowców wykonał manewr wyprzedzania podczas tego wyścigu. Wiedzieliście o tym? Rok temu chyba też jako jedyny kierowca wyprzedził rywala podczas wyścigu w monako.
Przejdź do wpisu Alonso znowu bez punktów. Ogromny pech Hiszpana
25.05.2025 10:43
0
@Nowy654321 miał i pokazał jaki wynik masz osiągać gdy jeździsz bolidem, który jest najszybszy. W przeszłości kierowcy dysponowali bolidami, które miały jeszcze większą przewagę nad rywalami, ale po tym co Verstappen zrobił w 2023 roku, mało kto o nich pamięta. Klasę kierowcy mierzy się na różne sposoby, tym jak spisuje się w najlepszym bolidzie, ale i jak spisuje się w bolidzie słabszym od rywali (i pewnie jeszcze kilka kategorii by się znalazło). Verstappen potwierdził swój talent w obu scenariuszach.
Przejdź do wpisu Problemy Red Bulla przerosły talent Verstappena w Monako
23.05.2025 18:55
2
Uważam, że F1 rozgrywa się według filmowego scenariusza. Dopiero co pojawił się wywiad Leclerca, że ich bolid nie pasuje do toru w Monako, że będzie bardzo trudno o wynik. Na ten moment idzie im dobrze. Spodziewam się, że rywale ich wyprzedzą, ale jeżeli Ferrari zanotuje dobrą sobotę i dobrą niedzielę, to żebyście pamiętali, zauważyłem to.
Przejdź do wpisu Leclerc zakończył piątkowe zajęcia w Monako z najlepszym wynikiem
19.05.2025 23:34
0
Przypominam, że Singapur 2023 też się zbiegł z aktualizacją przepisów. Wtedy ludzie też mówili coś o spadku formy przez brak możliwości oszukiwania.
Przejdź do wpisu FIA wydała dwie dyrektywy techniczne przed rundą na Imoli
18.05.2025 17:49
2
Max pokazał jak miał wyglądać T1 w Arabii Saudyjskiej gdyby Piastri nie wyjechał dwoma kołami poza tor nie zostawiając miejsca.
Ferrari od kilku wyścigów zaczyna uwypuklać swoją niecodzienną charakterystykę, średnio z pełnym ładunkiem paliwa i drugie życie mają około połowę paliwa i zakładają nowe opony (podczas sprintu jechali z połową paliwa od początku, w arabii i na imoli to przypadło podczas pitstopu). Wtedy jadą prawie tak jak mclareny. Z jakiegoś powodu w kwalifikacjach na minimalnym ładunku paliwa też mają kłopoty, choć w wyścigu na ostatnich okrążeniach przy podobnej ilości paliwa nie sprawiają wrażania drastycznego spadku względem czołówki. Ale kogo obchodzi ten zespół klaunów z cyrku jak to zwykli mawiać kibice kilka lat temu.
oliwerek na szarym końcu, po kilku małych przebłyskach gdy każdy mu kwiaty przed nogi sypał, teraz jakby ludzie zamykają oczy bo pewnych kierowców nie można oceniać gdy nie pokazują nic, podczas gdy innych już by chciano wypychać z padoku.
Przejdź do wpisu Verstappen sięgnął po spokojne zwycięstwo w interesującym Grand Prix Emilii-Romanii
18.05.2025 10:18
0
@jan5a zobaczymy, jeżeli w wyścigu nie będą zakałą a wynik przeniesie się nakolejny tor, to będę się skłaniał bardziej ku teorii, że nauczył ich korzystać z tunelu aerodynamicznego, a nie że zaczął majstrować przy obecnym bolidzie. Jeżeli zespół nie będzie rozumiał tunelu aerodynamicznego i danych, to "dotyk neweya" niewiele im da, bo to będzie pudrowanie trupa. Zespół inżynierów musi rozumieć co powoduje 0.5s różnicy na okrążeniu, które może dać ci p4 albo p14.
Przejdź do wpisu Piastri wytrzymał presję i wywalczył pole position przed GP Emilii-Romanii
06.05.2025 15:28
5
Formuła 1 lata temu dowiodła, że kibice w pompie mają walkę w środku stawki, liczy się walka o wygranie wyścigu. Verstappen dostarcza ten rodzaj rozrywki, ale oni Verstappena nie lubią. Może faktycznie lepiej żeby jechał spokojnie 20 sekund za pomarańczowym bolidem, kibice chyba to lubią, a żaden inny kierowca nie wyrywa się zbytnio do walki z mclarenami przy obecnej różnicy tempa.
Zły Verstappen, głupi Verstappen, F1 będzie lepsze bez niego.
Inna kwestia jest taka, że Norris też powinien się już nauczyć, że mając znacznie szybszy bolid nie walczysz w pierwszym zakręcie wyścigu, tylko czekasz kilka okrążeń na drs i różnicę tempa opon. To mogła być łatwa wygrana na torze, w mediach i odbudowa psychiczna, a tak wygrał oskarek a Norris jeszcze bardziej wpada w sidła krytyki.
Przejdź do wpisu Norris: Verstappen nie ścigał się zbyt mądrze w Miami
04.05.2025 23:33
3
Panie Stella, jak wypadają te słowa w świetle wyniku wyścigu w Miami? Bolidy o równej wydajności?
Przejdź do wpisu Stella nie kupuje narracji o biednym, słabszym Red Bullu
04.05.2025 17:12
1
Tak wiemy, Red Bull to mistrzowie kreowania opinii mediów, dlatego też kreowali sztuczną otoczkę, że bez Neweya przestali rozumieć ustawienia bolidu i tunelu aerodynamicznego (co według stelli jest nieprawdą), albo że Helmut to rasista (co według stelli jest nieprawdą), albo że są toksycznym zespołem (co według stelli jest nieprawdą), albo że Horner napastował seksualnie swoją podwładną (co według stelli jest nieprawdą), albo że dysponowali oszukanym systemem asymetrycznego hamowania (co według stelli jest nieprawdą).
Powyższe stanowiska najgłośniej wybrzmiewały w głowach obserwatorów f1 w ostatnich latach, co oznacza że zostały wykreonawe przez Red Bulla, przez mistrzów marketingu, którzy skutecznie manipulują tysiącami dziennikarzy i milionami kibiców (według stelli).
Przejdź do wpisu Stella nie kupuje narracji o biednym, słabszym Red Bullu
03.05.2025 19:39
1
Stroll kolejny raz w punktach, a Ferdek dalej z zerem na koncie. Ten sezon jest szalony a niektórzy kierowcy mają wyjątkowego pecha, za to szczęście trafia się innym.
Przejdź do wpisu Lando Norris wygrywa szalony sprint w Miami
02.05.2025 20:40
2
Ma to pewien praktyczny sens. Od lat zespoły panicznie boją się wykonywać drugi zjazd do alei serwisowej, bo tracą na tym około 24 sekundy plus pozycję na torze. Gdyby stratę czasu zmniejszyć, może chętniej... kogo ja oszukuję a przede wszystkim po co oszukuję sam siebie. Zespoły cały czas będą próbowały jechać na jeden pitstop.
Przejdź do wpisu FIA poważnie myśli o podniesieniu limitu prędkości w alei serwisowej
01.05.2025 14:39
0
Kontrowersyjne malowanie, a i tak znacznie lepsze niż to co na ten wyścig pokazało ferrari.
Przejdź do wpisu Racing Bulls ujawniło wyjątkowe malowanie na rundę w Miami
29.04.2025 13:57
0
Czy ja dobrze rozumiem? Zaktualizowane przepisy usunęły punkt numer 4 o obowiązku pozostawienia drugiemu kierowcy miejsca w granicach toru? Pół bolidu poza torem to według sędziów "odpowiednia linia wyścigowa"?
Nie wiem czy to kwestia tłumaczenia, ale te zapisy nie miały sensu ani w poprzedniej wersji, ani w obecnej. Tym bardziej, że dotyczą one bolidu po wewnętrznej, czyli bolidu oskiego.
Inna ciekawa sprawa, czyli w rzeczywistości można być o pół metra z tyłu, ale wystarczy być po wewnętrznej, bo jak inaczej rozumieć te zapisy o "przedniej osi wzdłóż lusterka".
Szkoda, że "wytyczne dotyczące ścigania" nie są jawne, bo wyglądają jak srogi chlew pisany przez osoby, które na ostatnim miejscu mają za cel pisanie ich w taki sposób, by nie dochodziło do wybiórczej interpretacji.
Przejdź do wpisu Zmienione wytyczne dot. ścigania miały wpływ na karę Verstappena w Dżuddzie
23.04.2025 17:46
0
@jan5a Stroll swoje udziały w zespole sprzedał kilka tygodni temu.
Przejdź do wpisu Aston Martin zwołał sztab kryzysowy po kolejnym wyścigu bez punktów
22.04.2025 21:42
1
@mcjs masz rację, verstappen na stryczek to mistrzostwa będą eleganckie jak oskarek będzie dojeżdżał w każdym wyścigu 10 sekund przed rywalami, nie? To dopiero będzie ekscytująca walka o mistrzostwo. Tylko ten zły verstappen kolejny już sezon mąci że dobre chłopaki nie mogą przez to wygrać.
Przejdź do wpisu Wheatley: gdybym był na miejscu Red Bulla, nie pozwoliłbym na to co się wydarzyło
22.04.2025 13:08
3
Może lepiej się nauczyć, że jak jesteś po wewnętrznej to chociaż dwoma kołami zmieść się na torze (kilka incydentów z norrisem) zamiast całkowicie wypadać poza tor. oskarek tak zrobił, opóźnił hamowanie, nie dał żadnego miejsca bo połowa jego bolidu byłą poza torem, kibice to pokochali, to teraz lekcja, że sam możesz robić to samo przez cały sezon, po prostu wyjeżdżaj dwoma kołami poza tor a dwoma w liniach toru, legalnie, aż ci sami kibice zaczną płakać. Albo jeszcze lepiej, nie wyjeżdżaj poza tor gdy jesteś po wewnętrznej.
Przejdź do wpisu Verstappen o przyznanej karze: lepiej o tym nie mówić
20.04.2025 21:45
0
Nie wiem czy to pisałem czy nie, bo często piszę komentarz i go usuwam zanim wyślę. (w wytłuszczonym odnośniku z 2023 roku jednak jest mój komentarz)
Nie ma, nie ma prawa, że bolidy na jakimkolwiek etapie będą w stanie odzyskać tyle energii, żeby udział prądu w napędzaniu bolidu wynosił 50%. Osłabisz silnik spalinowy to też osłabisz możliwości odzysku energii elektrycznej, więc stosunek paliwa do prądu jeszcze bardziej przesuwa się w kierunku korzystania głównie z paliwa.
Ciekawi mnie tylko, jak będą ładować baterie w czasie kwalifikacji, nawet wtedy te 50-50 jest nierealne. Sześć okrążeń z maksymalną mocą? Nie ma szans, Ale FIA na tym zależy, czynniki "losowe", które zaburzają stawkę i możliwości, które są przeciwieństwem tego co niektórzy widzowie F1 oczekują, od "ciśnięcia na maxa podczas wyścigu i nieoszczędzania". Chcąc mieć prąd w baterii musisz oszczędzać, i jeszcze bardziej przesunie się granica w kierunku "kierowca X nie należy do naszego wyścigu, nie walcz". Odzyskujesz dużo energii w zakrętach, wykorzystujesz ją na jednej prostej z DRS i utrzymujesz rywala za sobą, w zakrętach cię nie wyprzedzi nawet jak jedziesz wolniej, a na prostej nie będzie miał przewagi. Całościowo tracisz czas do czołówki, ale jeżeli zależy tylko na utrzymaniu pozycji względem jednego rywala, korzystasz. Różnica między bolidami pokroju tegorocznego McLarena i Williamsa jeszcze bardziej się powiększy, czołówka zyska jeszcze większy przywilej, środek jeszcze bardziej się wymiesza dzieląc między sobą tylko pojedyncze punkty.
Pewnych zasad nie przeskoczysz. Odzysk energii jest ograniczony i rozdział 30% paliwa do 70% prądu (w kontekście mocy silników) nie sprawi, że hybryda przejedzie okrążenie w 70% na prądzie.
Przejdź do wpisu F1 może jednak zmienić rozkład mocy silników na sezon 2026
20.04.2025 21:21
3
@kiwiknick w sensie? Popełnił błąd, nawet jeżeli wymuszony przez koleżkę. Gdyby nie miał kolizji i jechał normalnie, to z dużą szansą byłby w pozycji, żeby zamknąć szansę McLarenowi na ściągnięcie Piastriego żeby podciął Verstappena. Ale już z samych kwalifikacji i obycia z bolidem byłby w takiej pozycji, a nie jak lawson gdzieś na orbicie 15 pozycji. RedBull dobrze zrobił, że wymienił kierowców.
Przejdź do wpisu Piastri pokonał Verstappena i objął prowadzenie w mistrzostwach świata!
20.04.2025 21:11
5
@Dominik 123 bo Red Bull skupił się na ustawieniu bolidu pod kwalifikacje. Jeżeli walczysz z szybszym bolidem (takim jak McLaren), szansy możesz upratrywać chociażby gdy startujesz przed nim, 0.3s w kwalifikacjach to kilka pozycji, 0.3s na okrążeniu podczas wyścigu nawet nie daje ci szansy na wyprzedzanie, nie daje ci nic jeżeli jesteś z tyłu. Dlatego Red Bull mocno poszedł w "bolid kwalifikacyjny". Jeżeli masz McLarena za sobą, to on tam zostanie, 2-3 sekudny z tyłu, ale z tyłu, bo jeżeli będzie z przodu, to odjedzie na kilkanaście sekund (w normalnych oraz mniej normalnych warunkach).
Norris pomimo że musiał wyprzedzać inne bolidy (i to nie podczas niebieskich flag), nadrobił względem Piastriego 10 sekund od początku wyścigu. Norris dalej jest szybszy od Piastriego, dużo osób już rozdało tytuły, a mamy jeszcze prawie 20 wyścigów. Niektóre osoby mogą się zaskoczyć jak to będzie wyglądało na koniec.
Przejdź do wpisu Piastri pokonał Verstappena i objął prowadzenie w mistrzostwach świata!
20.04.2025 12:11
0
To jedyna taka sytuacja w F1, gdzie ludzie w fabryce aktywnie nie lubią jakiegoś kierowcy. Ludzie w fabryce Mercedesa nie lubią Verstappena. Oni nie będą chcieli pracować na jego konto, nie będą pracować wydajnie, skutecznie. Tego nie unikniesz. Vowles to rozumie.
To co Verstappen wyciągnie z bolidu na torze, ludzie w fabryce z negatywnym nastawieniem zniwelują nietrafionymi poprawkami. Wolff zapewne też to rozumie, dlatego gra na podkopywanie duetu Vestappen - RedBull, a nie na "podkupienie" Verstappena. Verstappen nigdy nie będzie jeździł dla Mercedesa, obie strony to rozumieją.
Przejdź do wpisu Vowles odradza Mercedesowi angażowanie Verstappena
20.04.2025 10:14
1
@kiwiknick Yuki się uczy, Red Bull poświęcił jego okrążenie na danie cienia aerodynamicznego Verstappenowi. Yuki musi się poprawić dla samego siebie, p6-p10 w torro rosso było osiągnięciem, ale takie pozycje jadąc Red Bullem (niezależnie czy bolid ma tempo czy nie), z zasady nie są satysfakcjonujące. Na ten moment Red Bull jest bardziej niż szczęśliwy, że Yuki jest w q3 i daje im możliwości z chociażby cieniem aerodynamicznym, i to działa.
Przejdź do wpisu Popis Verstappena i kraksa Norrisa w kwalifikacjach do GP Arabii Saudyjskiej!
17.04.2025 19:28
0
Było o tym myśleć gdy wybierałeś sobie nowego prezydenta FIA.
Przejdź do wpisu Były wiceprezydent FIA: doszło do tego, że odcięto mnie od służbowej skrzynki
17.04.2025 14:40
1
@MomoR kibicie byli wniebowzięci, że w Bahrajnie pojawiło się wyprzedzanie po "fatalnej Japonii".
Tylko z jakiegoś powodu niektóre oszołomy ciągle gadają o fundamentalnym wpływie długości bolidów mniejszej o 30 centymetrów na widowisko ścigania.
Przejdź do wpisu Imola bliska wypadnięcia z kalendarza F1
14.04.2025 21:15
0
Ogólnie były duże problemy z systemami podczas tego wyścigu. Jak napisałem pod innym artykułem. Problemy z DRS u wielu zawodników, problemy z aparaturą pit stopów Red Bulla. Ale były jeszcze problemy z odczytem pozycji na torze różnych bolidów, raz Russell był "na mapie" kilkaset metrów od toru, a po wyprzedzeniu Leclerca przez Norrisa chyba przez dwa okrążenia ich pozycja nie została zaktualizowana. Międzyczasy kierowców w tabeli też były statyczne. A to przecież wszystko odbywa się elektronicznie i automatycznie.
Przejdź do wpisu FIA wyjaśniła zamieszanie z anulowaniem kary Sainza po GP Bahrajnu
14.04.2025 18:32
2
Problemy z DRS u Russella, problemy z DRS u Leclerca (samo się otworzyło), problemy z elektroniką w boxach Red Bulla. Ciekawe rzeczy się działy na ziemi właścicieli zespołu McLarena.
Przejdź do wpisu Horner wytłumaczył problemy Red Bulla z pit-stopami
13.04.2025 20:00
4
W tym sezonie mieliśmy cztery wyścigi i żaden nie zaprezentował warunków które by świadczyły o czystych możliwościach bolidów.
Australia deszcz. Chiny nowa nawierzchnia z niską degradacją. Japonia znowu nowa nawierzchnia z niską degradacją. Bahrajn wysokie temperatury i fatalne opony pirelli. Japonia była krytykowana za zero możliwości wyprzedzania, Bahrajn okazał się być nie lepszy, kompletnie różne mieszanki opon, różny "wiek" opon a i tak było trudno o wyprzedzanie. Ale jakoś niechętnie widownia chce to zauważyć. Widzą dopiero gdy halogen świeci im prosto w oczy i dostają pozwolenie od spindoktorów, że można mówić. Tak, to był fatalny wyścig.
W 2024 roku każdy zespół i każdy kierowca popisywał się amatorszczyzną, w 2025 roku ten urok dalej trwa.
Przejdź do wpisu Piastri sięgnał po drugie zwycięstwo w sezonie
11.04.2025 11:27
1
@EnderWiggin Właśnie o tym napisałem, fia w miesiąc wysmarowała nową dyrektywę i zrobiła kropeczki, które po dziś dzień znajdują się na tylnych skrzydłach. We wspomnianym 2021 roku Red Bull zapowiedział modyfikację skrzydła od razu, nie czekali do "uaktualnionych testów obciążeniowych", i robili to sami z siebie pomimo, że tamto skrzydło nie łamało regulaminu. Silniki niektórych zespołów też nie łamały regulaminu, a jednak dwa razy zmniejszano dopuszczalną ilość spalanego oleju, ale zrobiono to dopiero gdy drugi zespół zauważył, że ubytek oleju nie musi wynikać tylko ze smarowania, ale można go celowo spalać w komorze. Należy też wspomnieć o kwestii elastyczności przedniego skrzydła, o której mówiono przez cały sezon 2021, która nie doczekała się żadnych kroków ze strony fia.
Różnica jest istotna. W 2021 roku i wcześniej, kwestia wykrywania elastyczności wynikała z testów obciążenia, skrzydło Red Bulla zaliczyło te testy, fia musiała wprowadzić nowe z dwukrotnie większym obciążeniem. Od połowy 2021 roku test elastyczności tylnego skrzydła uzupełniają markery na tylnym skrzydle, oba powyższe rozwiązania fia napisała w mniej niż 6 tygodni, lub jak wolisz, trzy wyscigi. Skrzydło mclarena z 2025 roku tak się ugina, że dwie dolne kropki znikają, to wyjaśnij mi w jaki sposób te markery są monitorowane że gołym okiem widać jak znikają, a dla fia nie ma w tym problemu? To nie jest kwestia "zaliczania testów obciążenia", to jest kwestia testów obciążenia i markerów do obserwowania elastyczności tylnego skrzydła, i w przypadku tych drugich rozwiązanie mclarena powinno łamać przepisy. Pytanie dlaczego znikające kropki nie zostały wyłapane przez kamerę i sędziów?
To nie kwestia "sprytu inżynierów", tylko kwestia polityki i interesów. Gdy Aston Martin zaprezetował legalne tylne skrzydło w 2022 roku, to fia zmieniła przepisy w trakcie przerwy wakacyjnej, a tamto skrzydło ani razu nie wyjechało na tor, nawet podczas sesji treningowej. Można napisać aktualizacje do regulaminu w dwa tygodnie? Można, ale można też odwlekać to w czasie przez jeden rok. Dziwnym trafem zdarza się prawidłowość, że szybko prowadzane dyrektywy dotyczą dwóch konkretnych zespołów, a dyrektywy, o które medialnie trzeba walczyć przez rok dotyczą dwóch innych zespołów, a i tak kilka razy się zdarzyło, że dyrektywy dotyczące dyskutowanych kwestii nie powstały.
Przejdź do wpisu Jos Verstappen dolał oliwy do ognia w temacie elastyczności tylnych skrzydeł
10.04.2025 21:29
1
To tylko kompromitacja FIA, że pomimo kiwania palcem niektóre zespoły mają informacje, że mogą śmiało stosować skrzydła, które są elastyczne, i które powinny oblać test tych "kropeczek". Są równi i równiejsi, wyścig technologiczny wygrywa się przy zielonym stoliku, podczas pisania regulaminu. Tak wygrywał zespół z poprzedniej ery, takie samo przyzwolenie teraz ma pomarańczowy zespół z ciekawymi "właścicielami" z państ arabskich. Ale to tylko nieistotne zbiegi okoliczności.
Przejdź do wpisu Jos Verstappen dolał oliwy do ognia w temacie elastyczności tylnych skrzydeł
09.04.2025 12:14
0
Wydaje mi się, że gdyby ta strefa DRS kończyła się 20 metrów wcześniej to w żadnym stopniu by to nie wpłynęło na możliwości wyprzedzania a zarazem by zwiększyło bezpieczeństwo.
Przejdź do wpisu Kierowcy mają odmienne zdanie w kwestii autmatycznego zamykania systemu DRS
06.04.2025 21:05
1
@Deli78 w sensie? Gdyby nie słodził Hadjarowi to ten w programie juniorskim Red Bulla by nie był. Od co najmniej trzech lat Marko nazywa Hadjara nowym Prostem.
Przejdź do wpisu Hadjar z pierwszymi punktami w Formule 1
06.04.2025 10:21
2
@Duke_ to jak, lawson wjechał na metę zaraz za Versappenem? Bo widziałem, że próbowałeś robić taki przytyk tydzień temu, "co Marko by powiedział"
Przejdź do wpisu Verstappen wygrał spokojne GP Japonii
05.04.2025 08:25
0
@Duke_ no i jakie prognozy na trafność tych "zabawne by było" przewidywań?
Przejdź do wpisu Lawson zabrał głos po rozstaniu z Red Bullem
31.03.2025 21:14
0
Pan poważny biznesmen sprzedaje na górce i już wie co kupi następne żeby ładnie zarobić. Strulovitch na tym nie traci, Trump go cłami nie okrada. Wręcz przeciwnie, sprzedaje udziały w zespole, który możliwe, że osiągnął szczyt wartości, a sama marka samochodów AML notuje na giełdzie historyczny dołek, tak tanie jeszcze nie były, mają z czego rosnąć na przyszłość.
Przejdź do wpisu Aston Martin Lagonda sprzeda swoje udziały w zespole F1
28.03.2025 22:44
3
@Dyrektor Techniczny jeżeli masz na myśli Wolffa, to masz rację. Jeżeli masz na myśli Laudę, to trochę nieelegancki przykład. Jeżeli masz na myśli kogoś jeszcze innego, to powinieneś udać się do psychologa.
Przejdź do wpisu Lawson zabrał głos po rozstaniu z Red Bullem
24.03.2025 23:30
0
Kilka lat zajęło nim obecny szef ferrari otrzymał to prawdziwe traktowanie jako szefa ferrari, czyli zespołu z którego zawsze robi się pośmiewisko i kreuje narrację, która jest nie w smak zespołowi ferrari.
Przejdź do wpisu F1 zareagowała na krytykę realizacji wyścigu w Chinach po zarzutach ze strony Ferrari
23.03.2025 19:22
2
@Danielson92 kiedyś broniłem ferrari gdy całe szemrane towarzystwo było przeciwko nim, przestałem w 2023 czyli na rok zanim ogłosili ten transfer na giełdzie rodem z C.Ronaldo do Juve, później ci którzy ferrari nienawidzili i szydzili z nich, stali się ich nowymi fanami. Widać mieli rację, ferrari to cyrk na kołach pełen stworków w dużych butach i o czerwonych nosach w kształcie piłki.
Przejdź do wpisu Ferrari wydało oświadczenie ws. swojej kompromitacji w GP Chin
23.03.2025 16:45
1
Piękny widok, ale trudno żeby przytrafiło się im jeszcze 20 takich wyścigów w tym sezonie. Wywalili Binotto, wywalili Sainza, fraud vaser elegancko zrobił.
Przejdź do wpisu Ferrari wydało oświadczenie ws. swojej kompromitacji w GP Chin
23.03.2025 10:32
4
@Kalinski98 wygrali sprint a stracili w wyścigu, w którym zdobywa się więcej punktów. Ten słaby leclerc mając uszkodzone przednie skrzydło objechał mistrza za 100 milionów. Możesz zaklinać rzeczywistość, ale Leclerc był szybszy w wyścigu, który przecież powinien być mocną stroną pana zaklinacza opon.
Przejdź do wpisu Piastri w Chinach sięgnął po trzecie zwycięstwo w karierze
22.03.2025 09:26
8
@Jacko tak jak to było wczoraj gdy pewien preferowany kierowca na tym zyskał a mclaren stracił. Wtedy jakoś mniej ochoczo zwracano na to uwagę.
Przejdź do wpisu Piastri wywalczył pierwsze pole position w karierze. Kolejny fatalny występ Lawsona
21.03.2025 13:10
1
@BlahFFF a F1 race można tłumaczyć jako rasa f1? Ludzie, LUDZIE!
Przejdź do wpisu Magiczny przejazd Hamiltona i porażka McLarena w sprincie kwalifikacyjnym!
21.03.2025 09:38
10
To jak dorosłe dzieciaczki, moża już mówić, że ferrari ma najszybszy bolid tak jak mówiono to po otwarciu sezonów 2017 i 2018 oraz po przedsezonowych testach 2019? Czy może teraz sytuacja jest inna bo kierowca jest inny?
Przejdź do wpisu Magiczny przejazd Hamiltona i porażka McLarena w sprincie kwalifikacyjnym!
17.03.2025 16:20
1
Oczywiście że tak było, ale za to będzie wspaniały materiał dla netflixa.
Ja hajdara pamiętam za jego zachowanie przy okazji wyścigu w Monako w 2024 roku, gdy samochód bezpieczeństwa "odebrał mu wygraną" a podarował innemu zawodnikowi. Gdybyście zobaczyli tamto zachowanie i zestawili z kraksą na okrążeniu przygotowawczym do wyścigu F1, to byście z uśmiechem na ustach pomyśleli, że musiał dużo bluzgać pod kaskiem i bić pięściami w garażu o stolik. A on zaczął płakać.
A no tak, zapomniałem, to ten zły tyran Marco Pierre White doprowadził do płaczu młodego Ramsaya.
Skoro człowieku dotrwałeś do tego momentu i chcesz czytać całość zamiast po pierwszej reakcji oburzenia od razu dać minusa czy wypluć komentarz, a dla niektórych to bardzo trudna rzecz do zrobienia, to zasługujesz na wyjaśnienie. Żenujące nie było to, że sobie popłakał pod kaskiem, bo miękki raczej nie jest i to nie był płacz typu wzywający o pocieszenie. Żenujące było robienie z tego spektaklu do kamer oraz późniejsze wałkowanie tego przez kilka godzin, a może i dni. To nie Hadjar zrobił ze swojego płaczu spektakl, tylko hieny z kamerami.
Przejdź do wpisu Marko o zachowaniu Hadjara po wypadku: to było żenujące
16.03.2025 08:31
1
@Litwak na 25 okrążeniu czyli już na dobrze wysuszonej nitce duet mclarena miał chyba 15 sekund przewagi nad Verstappenem, Russell był kolejne 10 sekund dalej. Jak można to nazywać minimalną przewagą? Verstappen był blisko gdy tor był cały mokry czyli na pierwym okrążeniu, gdy wyprzedził Piastriego, i podczas ostatniej neutralizacji gdy złapał się w zasięg DRS, ale być w DRS to jedno, a mieć wystarczająco przewagi nad rywalem żeby go wyprzedzić to jeszcze długa droga, Piastri wyprzedził hamiltona na centymetry, pomyśl sobie o przewadze bolidu, która była do tego potrzebna. McLaren jest daleko z przodu i samotny, ale mamy jeszcze ponad 20 wyścigów czyli sezon jest długi. W poprzednich latach taki wynik był wystarczający, żeby "kibice" gadali, że "sezon jest już skończony, wiadomo kto wygrał pierwsze kwalifikacje/wyścig".
Przejdź do wpisu Norris z nieznaczną przewagą wygrał świetne GP Australii! Kapitalny debiut Antonellego!
16.03.2025 08:17
2
@Supersonic podczas pierwszego stintu Piastri gonił Norrisa aż zespół musiał wydać (uzasadniony) komunikat, żeby nie walczył o pozycję bo mają do stracenia o wiele więcej niż róznica 7 punków pomiędzy 1-2. Obaj kierowcy wyjechali poza tor w tym samym momencie w tym samym zakręcie, Piastri wyjechał trochę bardziej i pech chciał, że zaraz był kolejny zakręt, w który już nie był w stanie się zmieścić. Za bardzo szukasz kontrastu i kontrowersji tam, gdzie ich nie ma. Trochę ogłady bym ci radzieł.
Przejdź do wpisu Norris z nieznaczną przewagą wygrał świetne GP Australii! Kapitalny debiut Antonellego!
14.03.2025 13:27
0
Dylemat prawdziwego fana formuły 1. Powiedzieć, że Marko się myli jak zawsze, czy cieszyć się, że to co powiedział to prawda? Cieszyć się, że "sezon jest otwarty", czy martwić się, że Red Bull ma nikłe ale jednak szanse wygrać pierwszy wyścig i całkowicie zniszczyć nadzieje i odebrać smak na oglądanie tego sezonu? Trudne by było życie prawdziwego fana formuły 1 gdyby brał odpowiedzialność za wygłaszane opinie.
Przejdź do wpisu Marko w najlepszym wypadku liczy na walkę o podium