WIADOMOŚCI

Renault potwierdza rozmowy z Grupą Lotus
Renault potwierdza rozmowy z Grupą Lotus
Szef zespołu Renault, Eric Boullier, potwierdził informacje, o których niedawno donosił serwis Autosport.com, dotyczące ewentualnej współpracy Renault i należącej do malezyjskiego Protona Grupy Lotus.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Według najświeższych doniesień Grupa Lotus, która niedawno zerwała umowę licencyjną, pozwalającą ekipie Tonego Fernandesa używać nazwy Lotus Racing, może być zainteresowana objęciem udziałów zespołu Renault F1 Team.

Co więcej plotki informują, że swoich akcji miałby pozbyć się koncern Renault, który aktualnie posiada 25 procent udziałów w zespole. Marka Renault miałaby pozostać w F1 jedynie jako dostawca silników.

„Dzisiaj, prowadzimy rozmowy, ale rozmawiamy także z innymi sponsorami i innymi firmami” opowiadał na łamach Auto Hebdo Eric Boullier zapytany o kontakty z Grupa Lotus.

„W mediach jest teraz wiele przekręconych plotek, ale prawdą jest że prowadzimy rozmowy nad możliwą współpracą.”

Niewykluczone jednak, że cała sytuacja jest sztucznie kreowana przez Protona, który cały czas spiera się z Tonym Fernandesem o prawa do używania nazwy „Team Lotus” w przyszłym roku. A może jednak w przyszłości zobaczymy w F1 zespół Lotus Renault.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

40 KOMENTARZY
avatar
Alakhai

07.11.2010 10:56

0

prawda taka, że chodzi tylko i wyłącznie o zaplecze finansowe, bo bazę inżynierów, aerodynamiczną symulacje itp. jest na bardzo dobrym poziomie, byle na tym nasz rodak zyskał


avatar
łejn

07.11.2010 11:00

0

Zgadzam się w Alakhai. Jeśli będą z tego wyniki i dobry bolid, to jestem jak najbardziej za.


avatar
Kostek89

07.11.2010 11:03

0

Jestem jak najbardziej za zmiana na Lotus Renault oraz kierowcami Kubica-Kovalainenn ;)


avatar
adrianos

07.11.2010 11:11

0

Lotus - Renault i tak zobaczymy, bo obecny Lotus będzie miał silniki Renault.


avatar
xdomino996

07.11.2010 11:13

0

A moze to bedzie tylko wielki + dla Roberta. Zobaczymy jak bedziemy wiedziec cos wiecej


avatar
f.l.u.k.e

07.11.2010 11:19

0

4. adrianos Właśnie nie zobaczymy bo obecny Lotus przegrał prawa do nazwy. Zobaczymy co najwyzej Malesia racing team - renault


avatar
jack1

07.11.2010 11:29

0

Nie podoba mi sie ta prawdopodobna fuzja.Bedzie duzo balaganu a wyniki beda slabe.Renault (producent) nie popisuje sie.Sprzedaz aut wzrosla, zyski tez i przy niewielkim (stosunkowo) wparciu finansowym ,bylyby dobre wyniki a co za tym idzie super reklama.Ach ci Francuzii...U,la,la


avatar
konradosf1

07.11.2010 11:29

0

@6 1Malaysia Racing F1 Team Renault


avatar
jack1

07.11.2010 11:35

0

Tragedia.


avatar
frog

07.11.2010 11:40

0

Team Lotus - Renault Lotus - Renault Lotus Renault 1Malaysia Racing Renault ale najlepsze byłoby: GENII Capital 1Malaysia Racing F1 Team Renault


avatar
GaRRnek

07.11.2010 11:59

0

Yyy jak patrze na zdjęcie i czytam wypowiedzi Eric'a Boullier czy to w tej sprawie czy to w sprawie wyników Pertowa wydaj mi się że on jest niedorozwinięty(nie obrażając niedorozwiniętych)


avatar
neox

07.11.2010 12:06

0

@10.frog GENII Capital 1 Malysia Racing F1 Team Renault? nie masz już czego wymyślać? Co ma Genii do aktualnego Lotus Racing? Zrobiłeś tą nazwą jakąś niemożliwą fuzje do której na pewno nie dojdzie...


avatar
melo

07.11.2010 12:15

0

To nie będzie fuzja dwóch zespołów bo obecny lotus zostanie tylko nie będzie miał prawa używać nazwy Lotus i pewnie tak jak ktoś napisał zmieni na nazwe coś typu Malesia Racing Team, a nazwa lotus przejdzie do obecnego zespołu Renault wraz z udziałami i pieniądzami, nie mam pojęcia czy to dobre posunięcie, zaplecze techniczne zostanie to samo więc nic złego nie powinno sie stać, może będzie przez to więcej kasy więc może to i dobrze, ciężko ocenić. Co do nazwy Renault , to pewne było że wcześniej czy póżniej zaniknie bo ma za mało udziałów, a reklama w F1 musi kosztować. Co do silników to Renault i tak niewiele z nimi ma wspólnego ponieważ sami kupują te silniki do producenta, firmy Mecachrome, więc też nie zdziwie się jak i Logo renaultsa z silników zniknie i tak jak w 98 roku ten silnik będzie się nazywał Mecachrome F1.


avatar
melo

07.11.2010 12:19

0

Nie zdziwie się jak zniknie logo Renaulta , ale oczywiście nie w najbliższym sezonie, bo pewnie wszelnie kontrakty i umowy nie będą pozwalać Mecachrome na odsunięcie marketingowej nazwy Renault, podejzewam że wraz z wejściem nowych jednostek juz nazwa Renault zniknie z silników.


avatar
Uuk

07.11.2010 12:19

0

@10. frog I stocznia z wyborga, razem ze swoim najlepszym stoczniowcem za kierownicą ._. Czyli w sumie bez zmian


avatar
jack1

07.11.2010 12:31

0

Szkoda ,za Robert tak trafil. Jeszcze na poczatku sezonu mialem nadzieje ze Renault odbuduje sie i bedzie extra ale problemy finansowe a teraz to...Przyjda pieniadze ale takze nowa polityka, Kto tym tworem bedzie rzadzil? Rosjanie, Francuzi czy Azjaci? Mam nadzieje ,ze nie dojdzie do polaczenia. TRAGEDIAAA....


avatar
Ravfaaaaa

07.11.2010 12:44

0

Jeśli Proton przejmie Renault obecny Lotus najprawdopodobniej w przyszłym sezonie będzie się posługiwał nazwą 1Malaysia Racing Team, to właśnie takiemu zespołowi będą dostarczane silniki. Sprawa z silnikami była długo przeciągana więc coś może być na rzeczy. Dodatkowo sprawie kolorytu nadaje konflikt o nazwę między Lotus Racing a Protonem, ten drugi przecież cofnął im licencję. Lotus Renault będzie miał na pewno większe szanse na powtórzenie sukcesów pierwszego Lotusa niż obecny Lotus Racing. Co więcej to naszemu rodakowi zostanie powierzone zadanie odbudowania legendy F1.


avatar
Ravfaaaaa

07.11.2010 12:46

0

Tak na marginesie można dodać, że jeśli dojdzie do zmiany właściciela z fotelem kierowcy najprawdopodobniej pożegna się Petrov. Zespół będzie miał innych sponsorów i nikt nie będzie trzymał go dla kasy.


avatar
mariusz199734

07.11.2010 13:07

0

@26.jack zgadzam siez tb coś mi tu nie pasuje ; /


avatar
mariusz199734

07.11.2010 13:08

0

ale jakby to tak zrozumowac ot jednak chce tego Polak odbudowyywuje legende F1 fajnie; )


avatar
mariusz199734

07.11.2010 13:10

0

a to chodzi o to ze renault sie połaczy z lotusem? jezelidobrze mysle to za 5 ii 10 miejsce dostana sporo kasy ^^


avatar
Konik_mekr

07.11.2010 13:23

0

Może to oznacza brak konieczności trzymania Wici na pokładzie..


avatar
Ravfaaaaa

07.11.2010 13:30

0

21. mariusz199734 Nie, chodzi raczej o coś odwrotnego, poczytaj komentarze to będziesz wiedział. Tak na skróty, jeśli to dojdzie do skutku to: Renault F1 Team -> Lotus Renault Lotus Racing -> 1Malaysia Racing Team - Renault


avatar
marioblondi

07.11.2010 13:52

0

Niech to szlag. To co prawda jeszcze niepotwierdzone plotki, ale ... . Już pod koniec zeszłego sezonu wbrew tym co pieli z zachwytu, że Kubek trafił do renówki sugerowałem, że Renault wkrótce może się w pełni wycofać z F1 . Nie twierdzę, że team pod innym zarządem będzie do kitu, ale ... jakoś nie podoba mi się to wycofywanie z F1 firmowych zespołów.


avatar
jack1

07.11.2010 13:53

0

To moze jak to taki dobry pomysl to jeszcze HRT wziac? Podobno maja byc w next year b. mocni.A ile to razem kapitalu!


avatar
aantonwiosna07

07.11.2010 14:04

0

8.konradosf1 ale F1 w nazwie zespołu jest zakazana (wyjątkiem Williams).


avatar
kamil90909

07.11.2010 14:09

0

Mnie ciekawi jaki ten nowy Lotus miałby malowanie i jakie państwo w końcu by reprezentowało, niby team Reno jest francuskie, ale właściciel to luksemburczyk (zakładam, że Geni będzie miał pakiet kontrolny - 51%) Lotus na początku był zielony (tyle że zieleń była ogólnie barwą brytyjską w wyścigach), a potem czarny ze złotymi napisami, równie dobrze Proton może narzucić swój koloryt.


avatar
Renault R30 F1

07.11.2010 14:11

0

Prognoza Sao Paulo na dziś. Temp. max: 26 °C Temp. min: 14 °C Wiatr: 13 km/h Deszcz: brak Ciśnienie: 1010.3 hPa Wsch. słońca: 06:17 Zach. słońca: 19:23.


avatar
cyk

07.11.2010 14:39

0

27. kamil90909 Renault zostało chyba tylko 25% więc Geni ma 75% Taka fuzja byłaby naprawdę ciekawa i chyba korzystna dla Roberta. Zespół miałby więcej środków a jak mówicie zaplecze techniczne mogłoby sie tylko polepszyć więc czemu nie??? Co do drugiego kierowcy to pewnie jednak Pietrow :)


avatar
kierowca

07.11.2010 14:46

0

@13 trzeba wziasc tez pod uwage ze po wycofaniu sie renault za silniki trzeba bedzie placic. Jakby nie bylo, zmiany jakies bedą i co cieszy to tylko to ze do rosyjskich pieniedzy dojda jeszcze azjatyckie ?


avatar
Luna

07.11.2010 15:18

0

już się zaczynam denerwować przed startem, zawsze jak tak mam to później coś złego dzieje się z kubicą :/


avatar
fabian

07.11.2010 15:19

0

Czarno to widzę. W dobrych zespołach fotele są pozajmowane więc Robert będzie maił raczej mizerny wybór jeśli Renault się wycofa :(


avatar
jack1

07.11.2010 15:26

0

Tez widze to na czarno.Robert w Protonie!


avatar
ZC_Booster

07.11.2010 15:47

0

Ale głupoty gadacie. To będzie praktycznie ten sam bolid (oczywiście konstrukcja na nowy rok) tylko inaczej pomalowany i z innym właścicielem oraz prawdopodobnie sponsorami. Nie będzie to ten Lotus który teraz jeździ w F1


avatar
wrrr

07.11.2010 15:50

0

Robert to dobry pokerzysta, wie co robi.


avatar
wrrr

07.11.2010 15:51

0

Myślę, że w następnym sezonie sytuacja dotycząca kierowców w obecnym Lotusie i Renault będzie się prezentowała następująco: Kubica pozostanie w obecnej ekipie tylko pod nazwą Lotus Renault, natomiast Rosjanin wraz z większością sponsorów odejdzie do 1Malaysia Racing Team - Renault w zamian za silniki Renault. Tak sobie gdybam kto wejdzie w miejsce Pietrova i sądzę że będzie to Bruno Senna, którego Lotus Renault przyjmie z pocałowaniem ręki, będzie to ich taka wizytówka, która kojarzyć będzie się z Arytonem Senną, a kto wie może Bruno przebudzi się i pokaże swój talent i będziemy obserwować w sezonie 2011 i 2012 parę uzupełniających się wzajemnie kierowców. No może nie do końca. Podobno samym nazwiskiem się nie jeździ :-) To takie moje prognozy, lecz Kovalainen też może jeździć w Lotusie Renault, choć wyrażał się że zostaje w Lotusie, tylko pytanie, w którym czy w obecnym czy w tym który dopiero powstanie. Więc w 1Malaysia Racing Team - Renault może jeździć obok Pietrova Truli, chociaż możliwe że wkrótce wybierze się na emeryturkę, to taka plotka, lub też Karun Chandhok.


avatar
wrrr

07.11.2010 15:52

0

No dobra, pozostawiam to gdybanie i przejdę do zespołu HRT, który może w przyszłym roku rozwijać bolid Toyoty z 2009 roku przy czym może pojawić się tu następny udziałowiec jakim jest hiszpański zespół wyścigowy, w którym jeździł Robert Kubica, tj. Epsilon Euskadi. Przypomnę, że ten zespół walczył o miejsce w świecie f1 w sezonie 2011, ale władze f1 nie wyraziły zgody na przyjęcie do stawki 13 zespołu. W związku z czym nawet Jacques Villeneuve, który rzekomo miał już przygotowane zaplecze finansowe pożegnał się z marzeniami o stworzeniu zespołu f1. I tak myślę że HRT zmieni nazwę na Epsilon Euskadi, który będzie modyfikował bolid Toyoty, który obecnie stosowany jest do testów ogumienia Pirelli, to też może być dużym atutem. Zaznaczę, że Epsilon Euskadi miał w planach budowę tunelu aerodynamicznego, kto wie może projekt został już wykonany. Byłbym zapomniał o najważniejszym, czytałem w Internecie, że dla zespołu Epsilon Euskadi miałby jeździć Polak, Stefan Romecki. Prawdopodobnie reprezentuje wysoki poziom umiejętności za kółkiem. Zatem byłoby dwóch Polaków w F1. Scenariusz i reżyseria: Marcin B.


avatar
cyk

07.11.2010 16:24

0

32. fabian Człowieku wszystko(cały zespoł) będzie taki sam tylko beż tych 25% udziałow Renault za to z dodatkowaymi funduszami związanymi z nowymi partnerami


avatar
Kojag

07.11.2010 19:58

0

Zaspołem rządzi Genia i nawet jeśli Proton przejąłby udziały Renault, to i tak rządzić będzie Genia... Ale mi wydaje się, że to nie Renault, a Genia chce pozbyć się udziałów, ale maksymalnie 24%. Nie wydaje mi się, aby Genia chciała stracić możliwoś rządzenia teamem, a jeśli pozostanie większościowym udziałowcem, to będzie rządzić dalej.


avatar
lukasz1

07.11.2010 20:56

0

Czytając artykuł i komentarze całkiem sie pogubiłem. Czyli w końcu możliwe jest że aktualny team Renault będzie nazywał sie Lotus, a aktualny team Lotus będzie nazywał sie inaczej. A oni przegrali sprawe z Protonem czy jeszcze nic nie wiadomo? 26. aantonwiosna07 Masz racje jest zakazane używanie skrótu F1, ale jeśli to będzie (...) F1 Team; to zakaz nie obowiązuje.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu