Jak donosi kanadyjska gazeta Globe and Mail, nowe czarno-złote malowanie zespołu Roberta Kubicy i Witalija Pietrowa może wchodzić w konflikt z krajowym, wyjątkowo antynikotynowym prawem Kanady.
Barwy bolidów R31 są bowiem podobne do malowania samochodów Lotusa, które w latach 70. i 80. promowały papierosy John Player Special.Dyrektor generalny Grupy Lotus, Dany Bahar, zapewniał wprawdzie, że malowanie samochodów z pewnością nie wzbudzi wątpliwości pod względem prawa antynikotynowego. Rzecznik ministerstwa zdrowia Kanady jest jednak innego zdania - „inspektorzy musieliby dogłębnie przyjrzeć się sprawie aby ocenić czy nastąpi złamanie Ustawy o Tytoniu”.
Rzecznik Imperial Tobacco także zajął stanowisko w rodzącym się sporze - „Prezentowanie jakiegokolwiek podobieństwa do paczki papierosów jest całkowicie niezgodne z prawem. Gdybym był na miejscu Lotusa (Renault) (...) martwiłbym się – zastanawiam się czy oni zdają sobie sprawę z charakteru kanadyjskiego prawa”.
18.01.2011 09:07
0
Jak się Kanadyjczycy zorientują jak kolorystycznie wyglądała dawna paczka ,,Caro" to i Ferrari nie przejdzie.
18.01.2011 09:09
0
To jakaś masakra jest...
18.01.2011 09:10
0
tak a zielony lotus bedzie promowal marihuane....
18.01.2011 09:24
0
to jest czysta głupota
18.01.2011 09:25
0
To jakiś absurd. Jeśli nie ma reklamy na bolidzie to nie powinni w ogóle poruszać tego tematu. Co do tego wszystkiego ma kolorystyka ?
18.01.2011 09:41
0
W naszych realiach głupota straszna. Podobnie oceniałem sprawę pseudoreklamy Marlboro w postaci kodu kreskowego na płetwie Ferrari. Ale w Kanadzie sprawa może wyglądać zupełnie inaczej. Jeśli jakaś komisja uzna, że obecne malowanie bolidu jednoznacznie nawiązuje do czasów JPS, przedstawi markę JPS w pozytywnym świetle i przywoła tę magiczną chęć sięgnięcia po legendarnego papierosa, to może być różnie. Uilsi.
18.01.2011 09:51
0
Niech też zbadają, czy teletubisie nie maczaja w tym palców. Stek bzdur. A ferrari promowało kiedyś Malrboro i malowanie pozostało.
18.01.2011 09:52
0
Berni im powie: to wy się martwicie, bo jak nie będzie L-R w Kanadzie to nie będzie tam GP. A szkoda by było, bo lubię ten tor...
18.01.2011 10:06
0
To nie jest żadna bzdura... może Lotus Renault nie chciało sypnąć kasą dla kanadyjczyków i teraz robią problem?
18.01.2011 10:13
0
A gadacie na Polskę.A tu proszę.
18.01.2011 10:40
0
Eee... Wymyślają głópoty!. Niech nie dopuszczą Ferrari bo "co czerwone to zboczone":-))))
18.01.2011 10:58
0
Nawet jeśli to miałby być problem to na jedno GP zespół może ujednolicić malowanie - np.na jeden kolor (np.czarny). Z reszta w przeszłości mieliśmy już różne zabiegi typu: znaki zapytania czy napisy w stylu Buzzin & Hornets - aby ukryć loga firm tytoniowych.
18.01.2011 11:01
0
Widzę, że szklarniowy sezon ogórkowy w pełni. Jestem za tym by Reńki na GP Kanady przymalowano w khaki. Nie będą się wtedy, tak rzucać w oczy i może Kubek znów zwycięży. A propo Kubka. Czytałem, że nowy bolid ma być dobry i nawet Robert jest o dziwo, zadowolony z postępu prac.
18.01.2011 11:13
0
Dobrze chociaż, że nie ma prawa 'anty' dla napojów energetyzujących... ;]
18.01.2011 11:57
0
Kanadyjczycy trochę przesadzają. Osobiście uważam, że jeżeli zaprezentowane barwy bolidu nie budzą kontrowersji ze strony FIA, to naturalne jest, że organizatorzy poszczególnych GP muszą zaakceptować wybór producentów, co do kolorystyki bolidów. Są to poniekąd barwy logo zesołu. A skoro kojarzy im się to z producentem papierosów, to wynika z tego, że do kadnady nie wjedzie żadna ciężarówka ze sprzętem do bolidów, pomalowana barwy zespołu. Myślę, że jedną żeczą jest samo malowanie bolidów, a drugą umieszczanie na nich reklam. Skoro prawo kanadyjskie zabrania umieszczania reklam firm tytoniowych, to nie powinny one być umieszczane. Ale jeżeli sam kolor jest problemem, i daje skojarzenie firmy tytoniowej, to zgadzam się z opiniami wyżej, że równie dobrze kolor Ferrari kojarzy się z Marlboro.
18.01.2011 11:58
0
12. pjc-No pamiętam jak na Macu zamiast "west" były w tym samym graficznym stylu napisane imiona kierowców.David,Mika i chyba Kimi też się załapał na te prześmiewcze logo.
18.01.2011 12:00
0
14,fanka Vettela,czy Ty zawsze musisz dowalić coś na temat RedBula,do tej pory bawiły mnie te twoje prowokacje ale zaczyna to być już drażniące. I nie mów że nie prowokujesz,o dziwo pod każdym tematem związany z Kubicą lub jego zespołem za przeproszeniem chrzanisz coś o Vettelu lub RedBulu,pisz na temat a nikt się nie będzie Ciebie czepiał. Pozdrawiam.
18.01.2011 12:01
0
a Honda o ile się nie myle miała w pewnym sezonie2 różne bolidy,jeden Lucky Strike a drugi 555 a potem kazali im przemalować na jednakowe to mieli po połowie bolidu -z jednej niebieski a z drugiej biały.
18.01.2011 12:01
0
Oczywiście miało być ,,rzeczą"
18.01.2011 12:04
0
No widzicie to nasz kraj jest jeszcze całkiem normalny;)
18.01.2011 12:19
0
17. zwróć uwagę jeszcze przynajmniej 6 osobom spod tego tematu, idąc Twoim tokiem rozumowania za przeproszeniem 'chrzanią coś o Ferrari' - czyli prowokują pisząc nie na temat... teraz to Ty mnie rozbawiłeś..
18.01.2011 12:28
0
Hmm szary mercedes to może być kryptoreklama mydła szarego... niech no tylko odbędzie się GP w Polsce to dopiero będzie afera!
18.01.2011 12:33
0
conrad30 fakt imiona też były. Natomiast co do sytuacji wspomnianej w kom.18 to była ekipa Bar-Supertec w swoim debiutanckim sezonie - rok 1999 (po wykupieniu Tyrrella).
18.01.2011 12:37
0
@21 fankaVettela. facepalm. piszemy o Ferrari bo jak wiesz lub nie wiesz oficjalna nazwa brzmi Scuderia Ferrari Marlboro a ich czerwone malowanie też mogło by być odebrane jak malowanie LRGP czyli reklamujące firmę tytoniową. i tylko dlatego wspominamy pod tym tematem o Scuderii. natomiast komentarze o energetykach są moim zdaniem zbędne i nie musisz wtrącać ich pod każdym tematem
18.01.2011 12:39
0
23.pjc-no pewnie masz racje bo ja z pamięci pisze,a co sezon tyle się dzieje że człowiek nie spamięta.No ale BAR to Honda wzięła potem to coś tam pamiętałem jednak.Bo Button i Sato tam jeździli o ile się nie myle.
18.01.2011 12:46
0
Większą promocją tytoniu jest ta cała medialna wrzawa wokół pochodzenia czarno-złotych barw, niż używanie barw, które osobom poniżej 30-tki raczej i tak się z papierosami nie skojarzą, bo dawnego Lotusa mają możliwość oglądać tylko na filmikach z YouTube. A i to już nie długo, bo coraz więcej ich znika...
18.01.2011 12:55
0
24. no popatrz, pierwszy raz słyszę, pewnie jakbyś mi nie wytłumaczył to nigdy bym sie nie domyśliła że chodzi o 'Scuderia Ferrari Marlboro'...A tak na poważnie, coś sie nie podoba, to omiń. Chyba nie jesteś tu od decydowania które komentarze są zbędne.
18.01.2011 13:20
0
conrad30 pamiętam bo Villeneuve przeszedł tam z Williamsa. A poza tym ciekawiło mnie jak ta nowa ekipa sobie poradzi. Natomiast późniejsze nawiązanie współpracy z Hondą było dla ekipy BAR krokiem naprzód. A najlepszym przykładem był właśnie sezon 2004r. Moim zdaniem jeden z lepszych w wykonaniu Jensona.
18.01.2011 13:26
0
13. koal007 A gdzie kolego widziałeś ten artykuł???? A mi się wydaję, że nic takiego nie będzie i LRGP wyjedzie na tor w Kanadzie w normalnych barwach
18.01.2011 13:44
0
http ://paultan. org/2011/01/18/ lotus-renault-gps-livery-may-run-into- trouble-in-canada/\ Choćby tu.
18.01.2011 14:11
0
Mi chodzi o ten Artykuł, Co Robert chwali prace nad bolidem :D
18.01.2011 15:44
0
Idiotyzm. Przecież transmisje z innych wyścigów w Kanadzie będą i co też zabronią oglądać? Każdy inny kraj który gości F1 może dopatrywać się w innych bolidach czegoś nie zgodnego z ich prawem i tak wkoło Macieju... Lotus Renault GP powinno zakpić z Kanady i przemalować specjalnie bolid na GP Kanady.
18.01.2011 15:47
0
29. sZaRaK Ja też to czytałem,tylko przy nawale przeglądanych portali trudno mi powiedzieć, na którym było to publikowane..Przy okazji chciałbym Ci podać wiadomość,ze nastąpiła zniana w testowaniu R31,Wg serwisu automoto365.com to Robert pierwszy poprowadzi bolid.servis ten,ze to jest potwierdzone przez ekipę z Enstone.
18.01.2011 16:06
0
33. Zgred Zen']
18.01.2011 16:09
0
33. Zgred Zen'] A dzięki za info. Nie mam za bardzo czasu latać po portalach dlatego czasem tutaj warto o coś dopytać :)
18.01.2011 16:24
0
24FTS,jak widać fankaVettela nie zrozumiała o co Ci chodzi z tym Ferrari,za to znowu osiągnęła swój cel.
18.01.2011 17:14
0
ten świat schodzi na psy .
18.01.2011 18:04
0
36. marcinos niektórzy tak już mają i nic z tym nie zrobimy. zupełnie jak te konie z klapkami na oczach widzą to co przed nimi a szerzej pojmowany świat jest im nieznany.
18.01.2011 18:09
0
Oj Ferrari jeździło z imitacją Marlboro a Renia nie może w złotych barwach? Pojada na zloto, albo odwrócą kolory ;)
18.01.2011 18:49
0
Ferrari było na tyle bezczelne, że jeździło sobie z kodem kreskowym Marlboro i dopiero w zeszłym sezonie ktoś się tym zainteresował. Myślę, że Lotus Renault nie będzie miał żadnych problemów. W zasadzie to do każdych barw bolidów można by znaleźć podobne kolorystycznie papierosy, nie popadajmy w paranoję.
18.01.2011 19:09
0
27 Fanka Chyba sie troche zagalopowalas....
18.01.2011 19:14
0
ciekawe czemu rok temu w Kanadzie nie draznil ich kolor Renault, ja tam lubie Camele palic
18.01.2011 21:04
0
niektórzy tak już mają i nic z tym nie zrobimy. zupełnie jak te konie z klapkami na oczach widzą to co przed nimi a szerzej pojmowany świat jest im nieznany. dobre! gdyby JPS nie "wtracili swojego wątku" niby o kolory to by pewnie cala sprawa ucichla i niebyloby zadnych wiekszych problemow.niestety wtracili swoje 5groszy i o co chodzi? jak nie wiadomo o co chodzi?to chodzi o kase.wymieniacie tu marlboro i ferrari.jak sadzicie dlaczego marlboro w nic nie wnika o zadnych kolorach i innych rzeczach.nie musi widniec zaden napis na bolidzie!kazdy i tak kojazy caly czas marke papierosow i ferrari.jest to ogromna reklama tak czy siak,przez caly rok.sa to jedne z najlepiej sprzedajacym sie marek papierosow na calym swiecie.wiec wspolpraca z ferrari sie oplaca. a co moze ugrac jakis tam JPS widządz bolid LR.niestety tylko w kanadzie moga sie odezwac ,bo na reszcie obiektow kazdy bedzie mial to w du pie.wiedza ze napewno ich sprzedasz na rynku i tak od tego nie podskoczy to łapią co mogą. ciekawe jaka bedzie stawka JPS?
18.01.2011 21:56
0
Tym tokiem rozumowania idąc nie można dopuścić Ferrari bo czrwony to kolor marlboro...?
18.01.2011 22:12
0
nie planuję odpisywać nikomu na zaczepki.... ale trochę mnie zdrażniło naskoczenie na FankeVetella... odnośnie napojów energetycznych to pamiętajcie, że "N-gine" sponsoruje Roberta, a to raczej nie woda niegazowana... więc post koleżanki uzasadniony i jest na temat, a jak by tak chcieć wyrzucać posty nie na temat, to średnio co drugi/trzeci jest taki w wielu newsach jak nie lepiej, więc jak się coś nie podoba to po prostu nie czytajcie, a nie co niektórzy szukają dziury w całym, byle się tylko przyczepić i dogryźć "sąsiadowi"... a co do kolorystki LR, to na pewno coś wymyślą by wilk był syty i owca cała...
18.01.2011 22:41
0
Camel nie ma żółto-czarnych barw..
18.01.2011 23:39
0
17. marcinos, a mi napój energetyczny skojarzył się z N-Ginem:). A przemalowanie na barwy N- Gina (czarno - żółte), nie byłoby takie głupie;). Ale w ogóle to uważam, że Kanadyjczycy przesadzają;/. Jestem przeciwnikiem palenia, ale są pewne granice zdrowego rozsądku. To jakby prowadzić ostrą kampanię przeciw marihuanie i zakazać trawie rosnąc na zielono. ABSURD
18.01.2011 23:50
0
45 Krokiet Nie chce wnikac w sens calego sporu, jednakze wydaje mi sie ze zarzuty do FV nie sa bezpodstawne jednakze jak napisalem wyzej nie bede tego ocenial Natomiast ja czulem sie zniesmaczony postem kolezanki fv z nr 27, a raczej jej ostrym wydzwiekiem, ktory wydawal mi sie nieadekwatny. Tyle w tym temacie offtopicowym - oczywiscie to moja subiektynwa ocena Co do sedna sprawy - szum medialny zawsze jest pozadany 9nawet taki:)
19.01.2011 13:52
0
Nie na to to juz jest chyba jakiś żart, rozwaliło mnie całkowicie. W ten sposób to wszystko można blokować, Williams jest niebieski a papierosów z niebieskimi paczkami jest w cholera , ................ Gdzie ja żyje!!!!!!! Swiat spadł na głowe z 10tego piętra, komedia to za mało.
19.01.2011 13:55
0
a Fanka Vetela , ty to lepiej wyjedż do kanady , tam takie świary ja ty widze mieszkaja , albo lepiej na Tasmanie pojedż bo z tamtąd mozliwe ze juz niegdy nie wrócisz;)
19.01.2011 13:56
0
Swiry jak Ty- miało byc. Pozdro, a tak na marginesie malowanie LR jest KOZACKIE!!!!!
19.01.2011 16:46
0
Co to za problem? Wystarczy na wyścig w kanadzie zmienic barwy. Na przykład tak jak zrobił Red Bull, malowanie na jeden wyścig było niczym innym jak wieloma maleńkimi zdjęciami.
19.01.2011 17:33
0
taa, a zaraz stwierdzą, że złoto-zielone barwy lotusa promują mentolowe dunhille, a niebiesko-białe williamsy to dawne rothmansy....
19.01.2011 18:31
0
No to Renault też nie może bo zółty kojarzy sie z Camelem, Ferrari to samo do odstrzału bo przecież Marlboro z kodem reskowym na dodatek, Williams niebiesko biały a to jak nic L&M... tak to jest jak się komuś nudzi i chce by jego polityczne nazwisko choć na chwilę nabrało znaczenia. Śmiech na sali i tyle. - paranoja wręcz.
19.01.2011 20:28
0
Niech zamieszczą przekreślonego papierosa na karoserii z napisem "interdiction de fumer" i z głowy.
19.01.2011 20:36
0
Albo Jean-Paul Saint 2011. Myślę,że zdziwienie władz Kanady byłoby ogromne.
19.01.2011 20:47
0
To całe pieprzenie o zakazie reklamy papierosów jest najlepszą ich reklamą.
19.01.2011 20:54
0
mi tez ferrari kojarzylo sie z Malboro, ale co do tematu sądze że powinni ich nie puścić i tyle bo przepis to przepis! poza tym rusek i tak sie rozbije a "najlepszy" polski driver zajmie 8 miejsce %-) dobrze ze zawodnicy takiego formatu jak vet czy ham maja realne szanse na podium nie to co nasz rodak..............
19.01.2011 22:24
0
Wiadomo że tymi barwami chcieli nawiązać do dawnych czasów do legendy, ale to małe piwo gorzej że legenda Lotusa została rozmieniona na drobne, zresztą czuję że to nie będzie ich główny problem w przyszłym sezonie...będzie im trudniej o punkcicki
19.01.2011 22:26
0
teraz wszyscy widzę są fanami Pana "palec do góry" bo został mistrzem świata
19.01.2011 22:31
0
@60. bulionik: ja nie jestem, wręcz przeciwnie, mam nadzieję, że nowy sezon będzie dla Plastusia jak kubeł lodowatej wody wylany gwałtownie na "cherubinowy" łepek:)
19.01.2011 22:38
0
a prawda o kubicy jest taka ze w tym sezonie nic nie pokaze, za rok nie bedzie mial gdzie jezdzic bo red bull go nie wezmie, ferrari tez dla niego marzenie i skonczy sie jego kariera. co innego seb ktory moze przejsc do ferrari by zarobic kupe kasy
19.01.2011 22:46
0
60. bulionik - nie daj się wkręcić ;). Przecież to zwykłe " jaja " z fankiVettela.
19.01.2011 23:31
0
jaja czy nie to zobaczycie jak seb bedzie objezdzal kubka
19.01.2011 23:38
0
64. Chłopaku, coś ci się popsuło w postrzeganiu świata. Vettel zdobył mistrza tylko dzięki kosmicznej rakiecie Newaya bo nie umie panować nad sobą dzieciak.
19.01.2011 23:58
0
zobaczysz w tym sezonie :)
20.01.2011 03:15
0
fanVetela to prowokator albo fanka zalozyla nowe konto zeby sie z was ponabijac:D nie trzeba zbytnio uzasadniacz ze Robert jest lepszy od Vetela wystarczy GP ogladac:D
20.01.2011 07:53
0
Każdy wie że Vetel to ŚREDNIAK, dobry kierowca w rakiecie made in Newey w połowie sezonu świętowałby mistrza. A jeśli chodziu o charakter i inteligencje sportową jak i osobistą to Vetel jest mniej niż średniak. Każdy o tym wie.
20.01.2011 18:08
0
68. melo Ale na sile niemcy próbuja zrobic z niego szumiego za lat swojej swietnci moze i on jest baby schumacher ale ten szumi z zeszlego sezonu:D hehehehe
24.01.2011 15:21
0
aaaaaaaaaaaaahahahaha jak przeczytałem ten artykuł to myślałem ze spadnę z krzesła ze śmiechu, mam do nich rade: niech zajmą się pomaganiem biednym, a nie bawią się w dziecinadę
26.01.2011 22:41
0
42. darecky3 - bo w niczym nie przypominał paczki wielbłąda, raczej malowanie ładowarki czy narzędzia topex. camel ma zupełnie inny kolor
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się