Pirelli w końcu poinformowało o sposobie w jaki zaznaczana będzie różnica pomiędzy konkretnymi mieszankami dostępnymi w sezonie 2011. Każdy z typów opon, wliczając ogumienie przeznaczone na mokrą nawierzchnię, oznaczony będzie innym kolorem widniejącym na części bocznej produktu.
Opony deszczowe - pomarańczowyPrzejściówki - niebieski
Super-miękkie - czerwony
Miękkie - żółty
Średnie - biały
Twarde - srebrny
„Jesteśmy bardzo podekscytowani perspektywą powrotu do Formuły 1 po 20 latach. Zamierzamy być aktywnym i barwnym partnerem sportu” - mówił Paul Hembery z Pirelli. „Barwny zestaw logotypów po bokach opony zdaje się więc najlepiej oddawać tę symbolikę”.
„Kolory pozwolą widzom zgromadzonym na torze oraz przed telewizorami w mgnieniu oka rozróżnić mieszanki. Wiedza ta będzie istotna, ponieważ opony odegrają w tym roku kluczową rolę w strategii zespołów”.
Podczas najbliższych trzech wyścigów, jeśli tor pozostanie suchy, na bolidach Formuły 1 dane nam będzie zobaczyć opony z logotypami w kolorach srebrnym i żółtym.
18.03.2011 17:13
0
I dobrze
18.03.2011 17:16
0
Podoba mi się. Oby tylko kolory były dobrze widoczne....
18.03.2011 17:18
0
Według mnie mogło być tak jak wczesniej a nie jakies kolory napisów
18.03.2011 17:19
0
Bardzo urozmaicone i to dobrze.
18.03.2011 17:22
0
Myśle, że ten pomarańcz na deszczówkach może być pomocny
18.03.2011 17:23
0
no wszystko fajnie tylko mają taką degradacje ze pewnie super miękkie bd tak rzadko uzywane a miękkie pewnie tez
18.03.2011 17:30
0
mam nadzieje ze bedzie mozna odroznic biale od srebrnego, bo rto podobne kolory
18.03.2011 17:30
0
ja nie jestem do końca przekonany do możliwości rozróżnienia białego od srebrnego w warunkach wyścigu. tym bardziej ze to średnie i twarde, co innego jakby biały był super miękki a srebrny-twardy, ale pożyjemy zobaczymy.
18.03.2011 17:31
0
... a przecież był jeszcze zielony!!
18.03.2011 17:34
0
srebrny, biały- kto to rozróżni na bolidzie jadącym 300km/h
18.03.2011 17:41
0
A dla mnie do dupy są te kolory i te zasady ( za przeproszeniem ) ...w 2010 było ładnie , a teraz bedzięę motanie z treningami , tyle czasow na tylu rodzajach opon...Po co ?? te srednie , miekkie , deszczowki , przejsciowki , miekkie i twarde , rozumiem ze Pirelli chce czyms zabłysnąć ale na co tyle tego...Kto tak uwaza...nie napiszę .
18.03.2011 17:43
0
jak dla mnie do d.... uczyc się paru kolorow opon jakby nie mogli zrobic to samo co bridgestone przecież chyba tego nie opatentowali i mogliby z tego skorzystac a poza tym czy bedzie widac kolor opony z onboardu ?? nie wydaje mi się i jeszcze ta gadka na koncu Zamierzamy być aktywnym i barwnym partnerem sportu” - wg mnie ta decyzja odnośnie znakowania opon jest bezbarwna
18.03.2011 17:44
0
@10. valix - dokładnie. Pomysł ok, ale jakieś większe różnice powinny być w kolorach. Podobno mężczyźni odróżniają tylko dwa kolory, a głupio mi będzie pytać żony: " Aniołku, na jakich oponach Alonso teraz wyjechał"? To już przesada:)
18.03.2011 17:44
0
Wszystko było by OK, gdyby srebrny lub biały zastąpiono np.zielonym.
18.03.2011 17:47
0
Jak ktoś z was ma problem z nauczeniem się dopasowywać sześć kolorów to pozostaje mi tylko mu współczuć. Problemem będzie rozróżnić srebrne i białe.
18.03.2011 17:49
0
Przecież Pirelli nie będzie dostarczać sąsaidujących ze sobą typów mieszanki, więc nigdy nie będzie na torze jednocześnie opony "białej i "srebrnej":). Pomysł okej, lepszy niż zielony niewidoczny pasek.
18.03.2011 18:01
0
Ciężko na raz te wszystkie kolory zapamiętać ....
18.03.2011 18:04
0
13. saint77 - ale przynajmniej możesz liczyć na pomoc żony. A nasi drodzy komentatorzy z Polsatu, to dopiero będą zgadywać na jakich oponach jeździ dany kierowca ;-).
18.03.2011 18:05
0
Już widzę jak się będą panowie Borowczyk i Kochański motać i zastanawiać nad tymi kolorami :D
18.03.2011 18:09
0
dobry pomysł zamiast białego mogł byc zielony :D. Dobrze ze nie ma rózowego :D :D :P
18.03.2011 18:12
0
Kurde trzeba to gdzieś sobie zapisać.... ];-)
18.03.2011 18:21
0
Sądzę że przy 320 km/h będzie to trudne, jedynie na starcie i k wolniejszych partiach toru
18.03.2011 18:33
0
h t t p ://www.formu l a 1.com/new s/hea dlines/2011/3/11829.html Tu lepiej Widać
18.03.2011 18:42
0
@12. fanAlonso=pziom - Mam nadzieję, że napisy będą również po wewnętrznej stronie opon, a wtedy na on-board'zie będą się ładnie rozmywać, tworząc dobrze widoczny kolorowy pasek (tak jak biały napis "Potenza" na Bridgestone'ach w zeszłym sezonie) A co do zapamiętywania kolorów, to na suchym torze: odcienie szarości - twarde gumy, kolorki - miękkie.
18.03.2011 18:42
0
ale wy ludzie pierdzielicie głupoty aż się nie da tego czytać. Chyba oczywiste ze im szybciej bolid będzie jechał tym lepiej widać kolor bo będzie robił się pierścien danego koloru. Wystarczy trochę pomyśleć to nie boli. Mi się bardzo podoba propozycja pirelli. Dla kibiców to idealne rozwiązanie 100 razy lepsze niż u poprzedników. Jeśli chodzi o biały i srebrny to faktycznie może trochę być to mylące, zielony był by lepszy.
18.03.2011 18:44
0
Jak myslisz Maurycy na jakim kolorku pojadą kierowcy?
18.03.2011 18:59
0
Nie marudźcie Panowie, dacie rady z odróżnieniem kolorów ;) cieszcie się, że wszystkie gumki nie będą oznakowane np. we wszystkich odcieniach różu - wtedy to byłby problem z rozpoznaniem rodzaju, a tak będzie lajtowo z identyfikacją ;)))
18.03.2011 19:01
0
Poprawcie mnie jeśli się mylę. W sezonie 2010 było tyle samo rodzajów opon. Producent na wyścig dostarczał ich tylko dwa rodzaje, nie sąsiadujące ze sobą. Czyli miękkie (teraz żółte) i twarde (srebrne) lub super-miękkie (czerwone) i średnie (białe) oraz dwa rodzaje deszczowych. Zatem nie powinno być problemów z rozróżnieniem kolorów, bo nie będzie jednocześnie białych i srebrnych.
18.03.2011 19:09
0
Będzie spoko nie ma co sie martwić nie róbcie sztucznych problemów. Najważniejsze że za tydzień juz będę miał uśmiech od ucha do ucha bo wreszcie się zacznie.
18.03.2011 19:10
0
@28 Dokładnie zlatko. Jak widać nikt prawie tego nie rozumie a to taki banał :)
18.03.2011 19:46
0
Gorzej będą mieli ci co mają ślepote barw (popularnie daltonizm) tak jak ja
18.03.2011 20:32
0
31. maxis12 --patrz@ 26 a poważnie to chyba nie wzięli tego pod uwagę -wstyd
18.03.2011 21:02
0
27. Marti - gumki , powiadasz;)) Różowe ;))))) Pozdrówka
18.03.2011 21:14
0
27. Marti Tak.Oznakowanie jest bardzo ważne :) Pozdr.
18.03.2011 21:38
0
Z tym srebrnym i białym to mogą być kłopoty w odróżnieniu. Zamiast srebrnego mógł być zielony.
18.03.2011 22:08
0
Mam fatalną pamięć i raczej nie zapamiętam co do czego, ale nigdy nie patrzałem na to kto jedzie na jakich oponach.
18.03.2011 22:09
0
IMO Najlepiej oznakowane były Bridgestone'y w 2007 i 2008. Biały pasek niemalże pośrodku opony kontrastował z czarną gumą i wszystko było wiadomo. Zielony już nie był tak dobrze widoczny, a różnokolorowe napisy po bokach to już jest chory pomysł
18.03.2011 22:10
0
Mi sie pomysl podoba. Bardzo fajne kolory. Pewnie pracowyno nad tym aby roznice kolorow mieszynek byly dobrze widoczne w TV. Niesadze aby pomysl byl nieprzemyslany.
18.03.2011 22:46
0
borowczyk: witamy bardzo serdecznie. Widzimy że Hamilton ma białe opony a Alonso żółte. Kochański: wybacz Andrzeju że ci przeszkodzę ale hamilton to jednak ma srebrne te opony. Dla zwykłego oglądacza opony białe czy srebrne nie będą się różnić. Na szczęście kolory są tak dobrane aby nie trafiły na siebie w jednym GP.
18.03.2011 23:05
0
33. zenobi29 - a co, nie nadał by się kolor pink? ;)))) pozdrówka :)) 34. Jaro75 - racja :) pozdr
19.03.2011 09:20
0
nie wiem czemu tak się przejmujecie czy się odróżni srebrny od białego a i tak znając życie obie te mieszanki i tak nie wystąpią razem pozdro :)))))))
19.03.2011 10:00
0
Nie dramatyzować Panie i Panowie. Zawsze to jakaś nowość, może nie kanał F, podwojny dyfuzor ani regulowane skrzydło ale za to przyciągnie uwagę mojej żony :) Gdyby który miał problem z kolorami to od czego są Borowczyk i Kochański?
19.03.2011 10:03
0
a różowa guma nie jest zła :)
19.03.2011 11:35
0
Bardzo dobry pomysl podoba mi sie . Moze to jakos urozmaici wyscigi. NIe mog sie juz doczekac australii i mam pytanie czy wie ktos moze jaka bedzie pogoda? z gor dzieki za odpowiedz :)
19.03.2011 13:43
0
Ma być raczej sucho przez cały weekend wyścigowy.
19.03.2011 13:48
0
No to jestem ciekaw jak w telewizji ktoś odróżni kolor srebrny od białego, na moje to będzie nie możliwe, ponieważ przy RGB różnica jest praktycznie niezauważalna.
19.03.2011 13:54
0
Bedzie trzeba sie wspomoc sciaga na karteczce podczas weekendu gp :D
19.03.2011 14:00
0
Swoją drogą ciekawe jak odróżnią białe (średnie) od srebrnych (twardych) na torze..
19.03.2011 14:26
0
Nie trzeba będzie się głowić nad rozróżnianiem mieszanki twardej i pośredniej bo one nigdy nie wystąpią razem w wyścigu. Pirelli wybierze 1 spośród miększych mieszanek ( supermiękka lub miękka) i 1 twardszą mieszankę ( pośrednia , twarda ).
19.03.2011 15:04
0
37. Oczywiście dobrze wiemy, że w tym roku na to nie ma szans ;) Opony na suchą nawierzchnie nie mają rowków i po prostu taki pasek zniknął by po paru okrążeniach. Mi się aktualne kolory podobają. Osobiście nie będę mieć problemu z odróżnieniem, ale np mój ojciec czasem nie odróżnia Toro Rosso od Red Bulla, więc może być różnie :P
19.03.2011 18:03
0
Odpowiadając na wątpliwości kogoś powyżej - kolorowe oznaczenia będą zarówno po zewnętrznej, jak i po wewnętrznej stronie opony, więc powinny być dość dobrze widoczne w ujęciach z różnych kamer. Intermediaty mają bardzo dziwny bieżnik (zdjęcie na formula1. com), ciekawi mnie czy będzie on skutecznie odprowadzał wodę czy Pirelli postawiło jedynie na oryginalny wygląd. Ps. każdy kolejny ćwierćintelient piszący pierdoły o rozróżnianiu białego od srebrnego powinien z miejsca dostać bana, niech spada na onet.
19.03.2011 19:27
0
Nie chciałbym nikogo obrażać, ale na prawdę myślicie, że ludzi którzy wydają na to miliony i zarabiają jeszcze większe miliony, pomyśleli sobie: "dajmy kolorowe napisy po bokach" i tak zrobili ? Że pirelli wymyśliło sobie bieżnik żeby dobrze wyglądał ? Czy wy ludzi w ogóle myślicie ? Naprawdę nie wpadliście do głowy że oni już testowali widoczność tych kolorów ? Że bieżnik przeszedł 128 testów komputerowych, a później w praktyce?
19.03.2011 21:41
0
Slicki Pirelli też przecież przeszły tysiąc pięćset sto dziewięćset testów, a i tak ostatecznie okazało się, że wyjątkowo szybko ulegają degradacji. Pirelli tłumaczy się chęcią uatrakcyjnienia wyścigów, ale prawda jest taka, że po prostu nie byli w stanie wyprodukować opon zapewniających dobrą przyczepność i jednocześnie bardziej wytrzymałych. Jak będzie z gumami na mokrą nawierzchnię - nie wiem, na razie chyba trudno to ocenić, ale zapewne będą gorsze (przynajmniej w tym sezonie) od Bridgestone'ów. Pytanie brzmi tylko: o ile gorsze?
19.03.2011 22:55
0
Nie czytałem wcześniejszych wpisów, tylko artykuł i jest to kolejny news, który mi się podoba. Pomysł jest ok. Opanowanie kolorów nie powinno być zbyt skomplikowane. Ja jestem po raz kolejny za!!
20.03.2011 01:12
0
Ogólnie, może być. Szkoda, że nie przeprowadzili jakiegoś konkursu na typowanie tych kolorów, albo choćby referendum. Moje typy byłyby takie: Opony deszczowe - głębia oceanu Przejściówki - lazurowy Super-miękkie - brzoskwiniowy Miękkie - kremowy Średnie - morelowy Twarde - kość słoniowa ...ale dobrze jest, jak jest, byle nie pękały!
20.03.2011 07:31
0
Z tego co się orientuję to cały czas była mowa o tym żeby było więcej pitów... To mnie najbardziej śmieszy, że ludzie którzy nie mają pojęcia o fimie czy nawet o samych oponach piszą, że jedna z największych dostawców opon nie potrafi stworzyć wytrzymałych opon O: Oni się tym zajmują od lat ! Gdyby chcieli, słyszycie ? gdyby tylko chcieli stworzyliby opony które wytrzymują całe GP. Odbiłoby się to na osiągach opon, ale co tam... Typowo polscy użytkownicy, tylko narzekanie i wytykanie "błędów" i to jeszcze przed pierwszym GP. Smutne.
20.03.2011 09:27
0
Fajnie zrobili oznaczenia opon. :) Niezły pomysł kibic będzie mieć lepiej do rozpoznania, na jakich oponach jedzie kierowca. xD
20.03.2011 14:28
0
@ mazur102 popieram
20.03.2011 15:13
0
na 58 komentarzy polowa typu jak odroznia kolory bialy od srebrnego. nabijanie postow? :]
20.03.2011 21:36
0
Pomysl fajny, mi sie podoba. Borowczyk będzie mial niezły temat do dyskusji w czasie wyscigu
20.03.2011 21:51
0
@56 Sami kierowcy mówią że opony Pirelli szybko się zużywają i kierowcy muszą wcześniej hamować przed zakrętami niż na oponach Bridgestone. Schumi chyba coś o tym wspominał.
21.03.2011 09:10
0
No pewnie, jak się opony zużyją to można hamować później ;] Coś pięknego ;] Świeże opony - szybkie opony, zużyte - wolne. Koniec z całym GP na jednym komplecie założonym na 6 kółku. Ja jestem za.
21.03.2011 11:02
0
faceci podobno nie odróżniają kolorów , będzie ubaw z Borowczykiem
21.03.2011 16:38
0
Ja z zupełnie innej beczki. Do wszystkich kierowcow. Bardzo dobry pomysl. (koniecznie przeczytajcie do końca!)Ceny paliwa poszybowaly w gorę. Jeszcze trochę i zobaczymy 5 PLN za litr, a potem moze i więcej. Ponizsza propozycja ma znacznie więcej sensu niz kampanie typu "nie kupuj paliwa w danym dniu", ktore przeprowadzane kilka miesięcy temu. Producenci paliw smiali się jedynie, bo wiedzieli, ze nie będziemy kontynuowac akcji krzywdzą samych siebie rezygnując calkowicie z zakupu paliwa. Bylo to bardziej niekorzystne dla nas niz problem dla nich. Ale mysląc o tamtym pomysle powstala idea, ktora moze przyniesc rzeczywiste korzysci. Przeczytaj proszę i przylącz się! Przy cenach paliw rosnących kazdego dnia my konsumenci musimy podjąc akcję. Jedynym sposobem abysmy zobaczyli, ze ceny paliwa idą w dol jest trafienie kogos w portfel poprzez nie kupowanie jego paliwa. I mozemy zrobic to BEZ narazania się na niewygody. Oto pomysl: Do konca biezącego roku NIE KUPUJMY ZADNYCH PALIW od dwoch największych firm paliwowych: BP i STATOIL. Jesli nie będą sprzedawaly paliwa, będą zmuszone do obnizenia ceny. Jesli one obnizą ceny, inne firmy będą zmuszone do uczynienia tego samego. Ale aby osiągnąc efekt musimy pozbawic te dwie firmy milionow klientow. Wbrew pozorom jest to calkiem latwe do osiągnięcia. W grupie sila i nawet najgrubsza galąz zlamie się, jesli spadnie na nią wystarczająco duza ilosc niezmiernie lekkich platkow sniegu. Jesli uwazasz, ze ta akcja ma sens przeslij dalej tę wiadomosc. WYTRZYMAJMY DO MOMENTU AZ CENY PALIWA WROCĄ DO NORMALNEGO POZIOMU (ok.3, 5 PLN /litr). Razem mozemy to zrobic. Przeslij tę wiadomosc nie kupuj paliwa na BP i STATOIL. Kupuj na wszystkich innych tylko nie na od tych dwoch producentow Popieram dlatego przeslalem dalej :)
21.03.2011 19:40
0
I dobrze. Niech się zużywają. Będzie mniej do dublowania, a przez to luźniej na torze pod koniec wyścigu. Moim zdaniem, w wyścigu muszą być min. 2 stopy, żeby było więcej emocji. Praca mechaników nie raz wkurza, ale dzięki większej liczbie stopów na wymianę opon, zespoły mają większe możliwości wyboru strategii. Tamten sezon był ciekawy, ale brakowało takich wyścigów z poprzednich lat, w których zespoły swą strategią zaskakiwały rywali i widzów.
22.03.2011 22:30
0
przecież właśnie o taką specyfikę opon, Pirelli zostało poproszone. Fakt że to źle działa na ich wizerunek i prędzej czy później zrobią to samo co ich poprzednik, czyli zrobią opony zdolne do przejechania całego wyścigu i tylko przepisy będą zmuszału kierowców do wymiany.
23.03.2011 09:41
0
opony zamiast tankowania, proste, mnie sie to podoba. Tylko ze lizakowi powinni popracowac nad soba. apropo lizakowych, nikt nie zliczy ich bledow, oni sa jak nasze policjanty z drogowki (zbieramy kase na obiad) :)
23.03.2011 09:50
0
ygor i o to chodzi, jak najwiecej PITSOP, Pirelli zrobilo opony pod FIA. Brygyda sie nie zgodzila i im podziekowali. wg. mnie jak najwiecej pitstop......sory, uwielbiam strategie
23.03.2011 11:24
0
Dobrze bedzie widac róznice bo srebne i białe nie mogą byc wykorzystane te same mieszanki czyli 2 rodzaje twardych
23.03.2011 13:42
0
ten serwis jest daremny.O udanej operacji Kubicy i o tym ze niedlugo wstanie na wlasne nogi ani slowa.Ale za to o jakichs kolorowych gumkach na pierwszej stronie.Katastrofa.
23.03.2011 18:55
0
Witam. Mam pytanie odnośnie godziny wyścigu, bo z soboty na niedzielę przesuwa się godzinę do przodu, wyścig odbędzie się o 8:00 po przesunięciu czy o 9:00?
23.03.2011 22:02
0
frutek05941, wyścig odbędzie się według czasu "po przesunięciu", czyli o godzinie 8:00.
25.03.2011 13:02
0
Komętarz w Australi Mark Webber Wyjerzdża z pit stopu na miękkich oponach przecierz to srebny kolor
25.03.2011 13:05
0
300km/h to duża prędkość nie odróżnie srebnego od białego
25.03.2011 20:49
0
zgadzam się z komentarzem nr.75
25.03.2011 20:49
0
sory z 74
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się