Międzynarodowa Federacja Samochodowa ratyfikowała zmiany w technologii silników, które w ubiegłym tygodniu zostały uzgodnione przez Komisję F1.
Zgodnie z nimi pierwotne wdrożenie nowych silników zostało przesunięte o rok, do sezonu 2014. Sama technologia, która poróżniła producentów jednostek napędowych także została zmieniona i zamiast ustalonych silników czterocylindrowych 1,6 litra, w sezonie 2014 bolidy F1 będą napędzane motorami V6 turbo (także o pojemności 1,6 litra), dodatkowo wspomaganymi systemami odzyskiwania energii.„Po głosowaniu za pomocą faxu, członkowie Światowej Rady Sportów Motorowych ratyfikowali zmiany dotyczące silników, które zostały ostatnio zaproponowane po konsultacjach z głównymi udziałowcami Formuły 1” napisano w oświadczeniu FIA.
„Nową jednostką napędową będzie V6 turbo o pojemności 1,6 litra wraz z systemami do odzyskiwania energii. Nowa formuła silnikowa wejdzie w życie od sezonu 2014 mistrzostw świata Formuły 1.”
Na chwilę obecną nie wiadomo jak Światowa Rada Sportów Motorowych ustosunkowała się do propozycji zespołów, które chciały podnieść limit obrotów nowych silników z 12.000 do 15.000. Wiadomo natomiast, że większość przedstawicieli torów w oficjalnym liście do władz sportu zagroziła bojkotem jeżeli nowe jednostki nie będą miały 18.000 obrotów.
FIA nie poinformowała także, czy zgodzi się przesunąć wdrożenie pozostałych zmian w regulaminie technicznym o rok, tak aby te zbiegały się w czasie z wdrożeniem nowych silników.
30.06.2011 09:33
0
Usunięty
30.06.2011 09:34
0
mysle ze moze byc przełom
30.06.2011 09:59
0
Niech zbuduja taki silnik jak najszybciej to mozliwe i wsadza go do jakiegos bolidu, np Toyoty. Wtedy nalezy pokazac go fanom i organizatorom GP powinnismy uslyszec jak ten silnik chodzi.
30.06.2011 10:25
0
Ciekawe jakie będzie teraz stanowisko Renault w tej sprawie. Mam nadzieję, że nie będzie juz przesuwania terminu wdrożenia zmian.
30.06.2011 10:47
0
4. Gosu przeciez renault sien a to zgodzilo- to jest kompromis- silnik i tak ma 1,6 litra tylko dwa cylindry wiecej.
30.06.2011 11:43
0
Hehe teraz będziemy mieli zabawki zdalnie sterowane (dźwięk silnika) ;-)
30.06.2011 13:14
0
5. kempa007 dzięki za info.
30.06.2011 18:21
0
Ja tam nie wiem czy te 18 tys obrotów jest potrzebne. Dla mnie najlepiej silniki brzmia przy niższych obrotach, bo przy wysokich mam wrażenie, że brzęczą jak pszczoły.
30.06.2011 19:02
0
właśnie niech chociaż zostaną 18 tys - przynajmniej będzie to jakaś pozostałosc po solidnych silnikach F1
30.06.2011 19:14
0
Heh a to ciekawe. Jako oglądacz telewizyjny nie przywiązuje dużej wagi do dźwięku ale wiem po rezultacie przeprowadzonej ankiety że kibice na torach zwracają szczególną uwagę na niesamowity dźwięk więc ciekawym jest jak z tego teamy wybrną :)
30.06.2011 19:42
0
W końcu przyklepane. niemniej ciekawi mnie bardziej stanowisko przedstawicieli torów w kwestii max obrotów. Liczą, że mniej będzie chciało przyjść kibiców?
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się