WIADOMOŚCI

Ecclestone: gdyby nie wypadek, Kubica zastąpiłby Massę
Ecclestone: gdyby nie wypadek, Kubica zastąpiłby Massę
Bernie Ecclestone, głównodowodzący Formuły 1, przyznał w rozmowie z austriackim Der Spiegel, że jego zdaniem jeżdżący od sześciu lat w Ferrari Felipe Massa pożegnałby się już z miejscem u boku Fernando Alonso, gdyby w lutym ubiegłego roku nie doszło do wypadku Roberta Kubicy.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Massa, którego wypadek podczas kwalifikacji do GP Węgier 2009 wykluczył z Formuły 1 na resztę sezonu, zdaniem wielu nie powrócił już do swojej dawnej formy.

Brazylijczyk podczas dwóch minionych sezonów znacznie odstawał od Fernando Alonso, a zdaniem Ecclestone'a Ferrari nie zdecydowało się jeszcze na zastąpienie 30-letniego kierowcy tylko z powodu braku alternatyw.

„Jedno jest pewne – Felipe nie jest szczęściarzem, ale jest szybki. Myślę, że w Ferrari problemem jest kwestia alternatywy: który z dostępnych kierowców jest szybszy od Felipe?” - mówił 81-letni Brytyjczyk.

„Ja nikogo takiego nie widzę. Jestem jednak przekonany, że Robert Kubica siedziałby już za sterami Ferrari, gdyby nie jego straszliwy wypadek rajdowy”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

54 KOMENTARZY
avatar
fotoman

11.03.2012 16:06

0

Berni jest jednym z lepiej poinformowanych, więc plotki łączące Roberta z Ferrari, nie do końca są plotkami, a wypadek tylko opóźnił współprace


avatar
djmarquss

11.03.2012 16:07

0

Ostatnim czasem pojawia sie dużo wypowiedzi nt. Roberta w ostatnich dniach.


avatar
Kimi Rajdkoniem

11.03.2012 16:15

0

Wg mnie Kubica będzie testerem Pirelli: dobry kierowca nie związany umową z żadnym teamem, który będzie jeździł dobrze sobie znanym samochodem (R30) bez parcia na wynik. Doświadczenie Roberta oraz jego wiedza dla sprawia, że jest on jednym z najlepszych testerów. Dodatkowo pomoże mu to powrócić do zawodowego uprawiania sportu: czy to F1, czy rajdów czy DTM


avatar
ULTR93

11.03.2012 16:24

0

Chociaż w jednej kwestii zgodzę się z Ecclestonem. @ 3. Kimi Rajdkoniem- nie sądzę.


avatar
mojafaja

11.03.2012 16:24

0

Chciałbym być optymistą ale widziałem rękę Roberta na fotce ,będzie cudem jak wróci do F1 w przyszłym roku


avatar
Polak477

11.03.2012 16:34

0

1. Może zabrzmi to brutalnie, ale postaw się w sytuacji Ferrari. Mają Massę, który po wypadku stracił sporo formy, ale mimo wszystko jeździ jako tako. Po drugiej stronie mają Kubicę, który przez chwilę był kaleką, miał bardzo poważny wypadek i nie siedział w bolidzie od ponad roku. Jego stan znany jest ze zdjęć i opowieści jego znajomych (Sokół). Czasami przejdzie informacja o tym, że testował samochód i "ponoć nie było to spacerowe tempo". Do tego niedawno złamał jeszcze nogę. Teraz znowu zestaw to z Massą. Massa miał poważny wypadek, ale w bolidzie nie siedział tylko pół roku, a do tego miał jeszcze organizowane testy w starszym bolidzie. Czy przyjąłbyś z tej perspektywy Kubicę? Ja też bym chciał Kubicę, bo może byłby w stanie razem z Alonso przywrócić formę Ferrari (chociaż nie wiem, czy byłoby to dobre połączenie), ale trzeba też myśleć realnie. Moim zdaniem najbliższym kandydatem to jest Perez, chyba, że stanie się cud i nagle Kubica zacznie startować w F1 i notować bardzo dobre wyniki. Tyle, że na razie nie ma nawet kontraktu...


avatar
Wiater

11.03.2012 16:35

0

@5 - Mówisz o tej fotce na Eurosporcie? Przecież z niej nic nie wynika, wygląda jakby ją trzymał na nodze... No i ma normalną barwe a nie fioletową :P Dziwneto wszystko, albo faktycznie wróci naglle i wszyskich zaskoczy, albo bedzie to jedno wielkie rozczarowanie dla wszystkich...


avatar
mojafaja

11.03.2012 16:40

0

gdyby wszystko było z jego ręką ok to po medialnym info o kłpotach z utrzymaniem szklanki zobaczylibyśmy fotkę Roberta z trzymaną w prawej dłoni szklanką


avatar
RoyalFlesh F1

11.03.2012 16:49

0

8. mojafaja Zgodze sie z tym, jesli ręka byłaby sprawna to by jej tak nie ukrywał. Z drugiej strony jestes idiotą twierdząc że widziałeś zdjęcie ręki. A pewniejsze że jest to prowokacja.


avatar
JimmyK

11.03.2012 16:50

0

Gdyby babcia miała wąsy... Nie trzeba mieć żadnej tajnej wiedzy żeby stwierdzić to co Bernie, równie dobrze Robert mógł "zwolnić" Webbera :/


avatar
kazekkaka

11.03.2012 16:51

0

wedłóg mnie ta informacja o tym że Robert nie może utrzymać szklanki w dłoni jest nieprawdziwa bo żaden lekarz tego nie potwierdził a może potwierdził a ja o tym nie wiem więc jak coś to sory


avatar
kazekkaka

11.03.2012 16:51

0

według*


avatar
marcinos

11.03.2012 16:54

0

Polak477,a skąd wiesz jakie informacje i skąd ma np.Ferrari? Czy według Ciebie realne myślenie polega na nie wierze w powrót Roberta z takim zespołem jak Ferrari. Perez mówisz,On jest słabym kierowcą,jest co najwyżej na poziomie takiego Sutila,porównywanie go do Kubicy jest nie porozumieniem.


avatar
mojafaja

11.03.2012 16:55

0

@9 widziałem to co wszyscy a ty wytłumacz po co mieliby stosować prowokację


avatar
kucoraudi

11.03.2012 16:58

0

Przecież to od dawna było jasne że Ferrari czekało na RK gdyby nie ten straszny wypadek.Po odejściu Michaela Schumachera Ferrari jak to mówią nie było Konkurencyjne.Giancarlo Fisichella też nie spełnił oczekiwań już nie mówiąc o zastępstwie Felipie Massa przez ,Lucę Badoer,który jako pierwszy w historii Ferrari dojeżdżał jako ostatni w GP Belgii.Mówiąc krótko Robert w Itali jest uważany za ostatnia nadzieją,bo uważają Go ja swojego kierowcę,wychował się tam przecież.


avatar
RoyalFlesh F1

11.03.2012 16:59

0

14. mojafaja Naucz się czytać ze zrozumieniem, potem zadawaj pytania.


avatar
Polak477

11.03.2012 17:04

0

13. Perez jest bardzo młody to po pierwsze, więc dużego doświadczenia nie ma. Do tego został "wychowany" przez Akademię Ferrari i ciągle jest z Ferrari blisko. Co więcej Massa trafił do Ferrari w podobny sposób. Jak był młody to "rzucili go" do Saubera, żeby nabrał doświadczenia - mało kto wtedy wierzył, że Massa kiedykolwiek będzie jeździł w "podstawowym składzie" Ferrari. A jednak, został "powołany" do zastąpienia Schumiego i on niego miał też się uczyć. Oczywiście, że Ferrari zna dokładniejszy stan. Tyle, że Kubica nawet nie wykonał testu w F60. Jak dla mnie to już mówi wiele o zainteresowaniu Ferrari. Dodatkowo Montezemolo już raz mówił, że Ferrari jest Kubicą zainteresowane, ale muszą wiedzieć coś więcej, bo na ten dzień nie są nim zainteresowani bardziej niż resztą kierowców (i tutaj podał listę chyba z 5 kierowców). Perez od początku jest z Ferrari i wygląda na to, że jest obiecujący. Waleczny i szybko uczący się na błędach. Jeszcze brakuje mu doświadczenia i bolidu.


avatar
mojafaja

11.03.2012 17:05

0

@14moja prowokacja?


avatar
marcinos

11.03.2012 17:15

0

17.Właśnie o to chodzi że u Pereza nie widać tego czegoś,jeździ bardzo przeciętnie,nie ma znaczenia czy to pierwszy sezon czy drugi. Co do Roberta,znowu twierdzisz że nie wykonał żadnego testu,niby skąd to wiesz,następnym razem podaj źródło takiej informacji. Ja oczywiście nie twierdzę że jakiekolwiek testy się odbyły,ale chciałbym żebyś nie rzucał tu takimi pewnikami.


avatar
czarnyyy30

11.03.2012 17:22

0

Myślę ze nie ma sensu tu się kłócić , jedni myślą tak a inni inaczej a prawda jest taka ze nie wiemy nic , tylko gdybamy . Dopiero w odpowiednim czasie (a taki prędzej czy później musi nastąpić) okaże się kto z nas miał rację . Zgadzam się z kolega 7.Wiater , lecz osobiście myślę że będzie to pierwsze z jego wypowiedzi , czyli miłe zaskoczenie. A uważam tak dlatego bo zbyt długo trwa ta cisza i dlatego coś mi tu podpada. No ale jak będzie to się sami przekonamy , byle szybko :)


avatar
Polak477

11.03.2012 17:22

0

19. Proste - Ferrari zawsze informuje o wsadzeniu kogoś w bolid. Czy to Massa, czy Perez, czy Bianchi, czy też Salo. Nawet gdyby Ferrari nic nie powiedziało to media by o tym doniosły.


avatar
tom11

11.03.2012 17:37

0

@mojafaja- a na jakim zdjęciu niby widziałeś stan ręki Roberta ,mogę prosić o fotkę ,byłbym wdzięczny ?


avatar
marcinos

11.03.2012 17:44

0

21.proszę zejdź na ziemię,Sytuacja Roberta jest wyjątkowa,myślisz że po ewentualnym teście Roberta po takim wypadku Ferrari leci do mediów żeby o tym poinformować,no proszę Cię,bądź poważny.


avatar
Polak477

11.03.2012 17:46

0

23. A mam jedno pytanie po co takie testy trzymać w tajemnicy? Żeby im kierowcy nie ukradli? No kto tu nie jest poważny. To już sam Kubica by z tym poleciał, tak jak to zrobił ostatnio ze Skodą.


avatar
głodny

11.03.2012 17:49

0

22. tom11 , http://p.twi mg.com/A njymZYCIAEdS yS.jpg%20%28right%20hand% 29 , to chyba jak do tej pory jedyne zdjęcie prawej ręki R.K . Wygląda nie za ciekawie jak by jednak była bezwładna , ale przynajmniej kolor ma naturalny , czasu trzeba czasu . Natomiast nam wszystkim polecam zimny prysznic i , odrobinę cierpliwości . Czekamy już ponad rok więc , jeszcze poczekać możemy .


avatar
Kimi Rajdkoniem

11.03.2012 17:55

0

na tym zdjęciu prawa ręka wygląda lepiej niż lewa


avatar
sapphire

11.03.2012 17:57

0

Ja tam myśle że robert po testuje z pirelli i ferrari i w 2013 pojedzie za masse :)


avatar
tom11

11.03.2012 18:02

0

@głodny nie mogę otworzyć tego pliku ,


avatar
marcinos

11.03.2012 18:04

0

24.A dlaczego trzymali w tajemnicy przejście Alonso do nich,zadajesz głupiutkie pytania,Gdyby Robert miał testować,albo byłby już po testach to dziennikarze by ich zjedli,a tak w spokoju mogliby robić swoje. Drugi powód,charakter Roberta,wystarczy?


avatar
kucoraudi

11.03.2012 18:08

0

Fani F1 chyba odeszliśmy od tematu piszecie o jakiś szklankach, a post dotyczył czegoś zupełnie czegoś innego jak długo utrzyma się Felipe Massa w Scuderii Ferrari"i jakie Robert ma szanse zająć jego miejsce przy Fernando Alonso który zawsze chwalił RK i byłby najlepszym partnerem.


avatar
tom11

11.03.2012 18:09

0

a co tu gdybać jak Robert nie jezdził bolidem od wypadku ,oficjalnie :-)


avatar
Jacko

11.03.2012 18:11

0

Przepraszam wszystkich za OT, ale nie bardzo jest gdzie zamieścić jakieś info. We wtorek (13 marca) o 22:00 na National Geographic w programie z cyklu Megafabryki będzie wizyta w fabryce Williamsa i prace nad FW33 w 2011 roku. Ot taka ciekawostka dla wszystkich, którzy jeszcze nie widzieli ;)


avatar
Gool

11.03.2012 18:22

0

Bernie nie powiedział nic nowego. Gdyby babka miała wąsy. Wiadomo, gdyby nie ten nieszczęśliwy wypadek, kariera Roberta inaczej by się potoczyła. Wszystko wskazuje na to, iż współpracowałby teraz z SF, ale to w tym momencie przecież nie jest istotne.


avatar
mattimek

11.03.2012 18:27

0

@ 28 usuń spacje w linku @ 32 też widziałem zapowiedź, już zaplanowałem nagranie...


avatar
Polak477

11.03.2012 18:29

0

29. A widzisz jakąś różnicę między KONTRAKTEM, a TESTAMI? Testy mogli by robić nawet wtedy kiedy media by o tym wiedziały - dowód? Ferrari miało udostępnić symulator Kubicy, media ich nie zjadły, ale wszyscy o tym wiedzieli. Charakter nie ma tu nic do rzeczy, jeśli byłby w stanie pojechać bolidem to na pewno by o tym wszyscy wiedzieli. Chociażby po to co mieliśmy ostatnio z Jaime, żeby nie chodziły plotki o złym stanie. Wtedy też i do powrotu by niewiele było potrzeba, a Kubicy przydałby się rozgłos, jeśli wierzysz w to, że Kubica się ukrywa, bo taki ma charakter to nie mamy o czym rozmawiać. Co innego, gdy jest kierowcą F1 i ucieka od mediów, a co innego, gdy już drugi sezon się zaczyna, a on nawet na wyścigu się nie pojawił.


avatar
melo

11.03.2012 18:34

0

32. Jacko. Fajne info. pozdro;)


avatar
melo

11.03.2012 18:35

0

Jacko , a znasz jakiś dzień i godz owego programu?


avatar
mattimek

11.03.2012 19:09

0

@ 37 Nieźle jesteś zakręcony. Czytałeś posta nr 32 i pytasz o dzień i godzinę!?


avatar
Mariusz 13

11.03.2012 20:05

0

a my dalej swoje , gdyby !!!!!, zaczyna się nowy sezon żyjmy nim , a reszta przyjdzie sama, pozdrawiam wszystkich


avatar
marcinos

11.03.2012 20:31

0

35.O czym ty bredzisz(bo już inaczej tego nazwać nie można),chciałem Ci dać tylko do zrozumienia żebyś nie mówił nic co brzmi jako pewnik(bo wiesz całe gówno w tej sprawie,zresztą tak jak my wszyscy),a Ty mi tu jakieś wywody dziwne robisz. Luzuj gumę w majtach,pozdrawiam


avatar
marcinos

11.03.2012 20:40

0

35.Jeszcze jedno,jeśli Ty nie rozumiesz dlaczego po takim teście Roberta nie powinno być rozgłosu,to gratuluje "REALISTO"


avatar
david9

11.03.2012 21:31

0

Widzę, że już wszyscy Masse spisali na straty. Chyba każdy zapomniał, że póki co to on jest kierowca Ferrari i ma wszystko w swoich rękach. Poza tym zaczyna się nowy sezon jest pełno zawodników być może ktoś się pokarze, ktoś się wybije na pewno będzie wielu zawodników łączonych z posadą w Ferrari. A z Kubicą, to jeszcze nie wiadomo co będzie wróci nie wróci w jakiej formie i tak dalej. Jest w stawce jeszcze co najmniej kilku zawodników, którzy chętnie by do Ferrari wskoczyli bez ryzyka. Zresztą nikt Kubicy nie wystawi póki nie udowodni swojej formy w wyścigu. Chyba, że będzie naprawdę w pełni sprawny a dajmy na to Massa będzie się spisywał beznadziejnie o i Ferrari będzie miało pewną pozycje w mistrzostwach konstruktorów to mogą go wypróbować. Póki co to lepiej dac sobie na wstrzymanie i poczekać na jakieś konkretne informacje o stanie zdrowia a nie snuć domysły na podstawie paru zdjęć nie wiadomo z kiedy puszczonych gdzieś tam do sieci, żeby szumu narobić.


avatar
ygor

11.03.2012 22:19

0

Jeśli będzie w stanie prowadzić bolid Jeśli będzie konkurencyjny - lepszy od innych Jeśli zdąży to udowodnić dostatecznie wcześnie To jest jednym z 5 czy 6 kandydatów na fotel kierowcy SF (Massa, Perez, Rosberg, Bianchi, Kubica i ktoś tam jeszcze)


avatar
patrolek23

11.03.2012 23:05

0

Życie jest jak Miriam. Wszystko ładnie pięknie, a tu ch..


avatar
KIMRAI

11.03.2012 23:10

0

Jak Te wasze komentarze czytam to pękam ze śmiechu!! Lepsi eksperci z was jak Lauda, i cała ekipa BBC, i SKY, nie pomyśleliście że Robert dokładnie wiedział co robi odmawiając kontraktu z Lotusem. F1 to taki sterylny świat że do póki niema czegoś na papierze, to cała reszta to plotki, może Ferrari się Robertem nie interesuje... nikt o tym nie pomyślał?? W kartingu np był krótko z Red Bullem związany, a Williams i Caterham Też jego usługami nie pogardzą....


avatar
Mad89

12.03.2012 00:06

0

Zauważcie, że to spore" uznanie" w kierunku Polaka, cała ta wypowiedź. Polska mentalność: " proste że tak" bo wszechwiedzące dzieci już dawno wywróżyli Kubicy 5 tytułów. Mnie osobiście cieszą takie wypowiedzi, mimo że Ecclestone na ogół prowokuje swymi opiniami.


avatar
szymorov

12.03.2012 08:38

0

@46 Dokładnie to chciałem napisać i w takich kategoriach powinno się traktować tą wypowiedź. Tak właściwie to nie pamietam, żeby kiedykolwiek Ecclestone mówił coś na temat RK.


avatar
atomic

12.03.2012 08:38

0

CIŻEMKASZCZECIN czyżby info na temat roberta za 2 tygodnie miało coś z tym współnego ?


avatar
Mad89

12.03.2012 09:53

0

@47 Bernie podkręca napięcie przed sezonem, ale osobiście dla mnie najbardziej potęgującym zniecierpliwienie jest fakt, że Brawn chwali bolid i jest cień szansy na walkę z RedBullem i McLarenem. Pamiętamy co było w 2009, może namiastka tego będzie i w tym roku, bo z tym "gościem" nigdy nic nie wiadomo :)


avatar
Tutankhamun

12.03.2012 11:41

0

49. Mad89 , Brawn? to ten co Honde zalatwil na cacy? oby byl ostatni


avatar
dafxf

12.03.2012 14:28

0

Oj! takze bym chcial zeby Nico wrescie znalazl sie w czolowce. Moze Brawn naprawde COS wykombinowal i Merolek "zablysnie"? 50@ Dlaczego uwazasz ze zalatwil Honde po prostu skorzystal z tzw. OKAZJI


avatar
luca motorsport

12.03.2012 16:59

0

43. ygor Czy ty naprawde myslisz ze taki kierowca jak Perez czy Bianchi moze zastapic Masse? Jak narazie Perez zaliczyl srednio udany pierwszy sezon, a Bianchi nawet w GP nie wystartowal, Rosberg natomiast podpisal wieloletni kontrakt z Mercedesem 45. KIMRAI Ferrari jest jedyna szansa dla Roberta na powrot, a skoro odszedl z Lotusa to musial miec lepsza opcje na oku


avatar
6q47

12.03.2012 21:48

0

37 @melo wyręczę Jacko: http://www.tele man.pl/program-tv/sta cje/National-Geographic?da y=1 Pozdr.


avatar
melo

13.03.2012 22:23

0

Faktycznie, wygłupilem sie tym pytaniem;) Czytalem co drugie zdanie;) Pozdro


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu