WIADOMOŚCI

Kwalifikacje: Hamilton przed Maldonado
Kwalifikacje: Hamilton przed Maldonado
W trzeciej części sesji kwalifikacyjnej wszyscy kierowcy, którzy zdecydowali się na pokonanie okrążenia pomiarowego korzystali z oznaczonych kolorem żółtym, miękkich opon Pirelli. Najlepiej w decydującym starciu o pole position wypadł Lewis Hamilton.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Sesja kwalifikacyjna przed GP Hiszpanii z całą pewnością była najlepszą czasówką w tym roku pod względem nieprzewidywalności. Obok Hamiltona na starcie stanie Pastor Maldonado, który przez cały weekend dobrze spisywał się za kierownicą Williamsa.

Drugi rząd uzupełnią Fernando Alonso i Romain Grosjean, a w trzecim ustawią się Kimi Raikkonen i Sergio Perez.

Siódme pole startowe wywalczył dzisiaj Nico Rosberg, który był ostatnim kierowcą, który w Q3 zdecydował się ustanowić okrążenie pomiarowe.

Zespoły Formuły 1 po raz kolejny stanęły w kwalifikacjach przed poważnym dylematem obrania najodpowiedniejszej strategii doboru ogumienia. Tym razem sytuację w Hiszpanii krzyżuje także prognoza pogody, która zapowiada na niedzielę ochłodzenie warunków a nawet możliwość wystąpienia deszczu.

Zespół Red Bull wraz z Sebastianem Vettelem oraz Mercedesa wraz z Michaelem Schumacherem postanowili rozegrać strategicznie Q3. Obaj niemieccy kierowcy wyjechali na tor ale nie ustanowił czasów. Kamui Kobayashi, który awansował do Q3 nie wyjechał na tor, gdyż pod koniec Q2 jego bolid zatrzymał się na torze.

Po pierwszej części sesji kwalifikacyjnej z sobotniej rywalizacji standardowo odpadli kierowcy najsłabszych ekip, z których najszybsi byli kierowcy Caterhama- Pietrow przed Kovalainenem. Dysponujący szybkim bolidem Williamsa, Bruno Senna pechowo znalazł się na 18 miejscu i gdy w ostatnich sekundach sesji próbował poprawić swój czas na miękkim ogumieniu Pirelli, wypadł z toru tracąc szansę na awans do Q2.

Dużą niespodzianką sypnęło za to w drugiej części czasówki, kiedy to z rywalizacji odpadli m.in. Button, Webber i Massa. Sensacyjny wynik dający pewny awans do Q3 uzyskał Pastor Maldonado (1:22,105), który na tym etapie pokonał Lewisa Hamiltona.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń
1

Lewis Hamilton

McLaren

1:21.707
2

Pastor Maldonado

Williams

1:22.285
3

Fernando Alonso

Ferrari

1:22.302
4

Romain Grosjean

Team Lotus

1:22.424
5

Kimi Raikkonen

Team Lotus

1:22.487
6

Sergio Perez

BMW Sauber

1:22.533
7

Nico Rosberg

Mercedes

1:23.005
8

Sebastian Vettel

Red Bull

-:--.---
9

Ralf Schumacher

-:--.---
10

Kamui Kobayashi

BMW Sauber

-:--.---
11

Jenson Button

McLaren

1:22.944
12

Mark Webber

Red Bull

1:22.977
13

Paul di Resta

Force India

1:23.125
14

Nico Hulkenberg

Force India

1:23.177
16

Daniel Ricciardo

1:23.442
17

Felipe Massa

Ferrari

1:23.444
18

Bruno Senna

Williams

1:24.981
19

Witalij Pietrow

Caterham

1:25.277
20

Heikki Kovalainen

Caterham

1:25.507
21

Charles Pic

Marussia

1:26.582
22

Timo Glock

Marussia

1:27.032
23

Pedro de la Rosa

HRT F1

1:27.555
24

Narain Karthikeyan

HRT F1

1:31.122

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

90 KOMENTARZY
avatar
jeffhardywwe

12.05.2012 15:06

0

Ciekawe jak Maldonado poradzi sobie w wyścigu. Oby nie skończył tak jak Hulkenberg w Brazylii ;p Ja jednak trzymam kciuki za Lotusa.


avatar
LubięSutila

12.05.2012 15:06

0

Brawo Maldonado!


avatar
Wielkikat

12.05.2012 15:07

0

Senna może Maldonado buty czyścić


avatar
Święty

12.05.2012 15:07

0

Wszyscy są bardzo blisko, więc kwalifikacje nie będą miały wielkiego znaczenia. Zwycięży ten, komu najpóźniej zaczną się sypać dziadowskie opony Pirelli. A Andrzej zna chyba wszystkie kobiety w padoku;]


avatar
Skoczek130

12.05.2012 15:07

0

Takie rzeczy, jak w przypadku Hamiltona, powinno się karac. Zespół powinien miec na uwadze to, co robi. Według mnie to lekceważenie ich... ;/


avatar
mark.

12.05.2012 15:07

0

cudowne kwalifikacje. tempo Hamiltona powala, prawie 0.6 sek przed Maldonado, ale i dla Wenezuelczyka należą się ogromne brawa, tak samo dla Williamsa za bdb przygotowany bolid ;] Alonso 3. ;]


avatar
ForzaFerrari

12.05.2012 15:07

0

Brawo Alonso! Trzeciego miejsca kompletnie się nie spodziewałem. Tylko mam jeden problem. Kompletnie nie wiem jak wytypować jutrzejszy wyścig.


avatar
Skoczek130

12.05.2012 15:07

0

@Święty - wygra ten, kto potrafi na nich jeździc... ;]


avatar
luca motorsport

12.05.2012 15:08

0

Sensacyjne kwalifikacje, bo ile Hamiltona mozna bylo sie na pole position spodziewac to Maldonado na P2 raczej nie, no ale zobaczymy jak wyscig bo pkt. zdobywa sie wlasnie w niedziele


avatar
jeffhardywwe

12.05.2012 15:08

0

@5 Co masz na myśli? Jakie rzeczy?


avatar
mark.

12.05.2012 15:08

0

@4. Święty gdyby nie te "dziadowskie" twoim zdaniem opony, to byśmy mieli nudny wyścig z jednym zjazdem na zmianę opon


avatar
jack22

12.05.2012 15:08

0

Brawo Pastor. Chciałbym żeby i jakiś ksiądz był w stawce, ale teraz to raczej nie możliwe. A stać by było Watykan na wystawienie swojego zawodnika a nawet całego zespołu.


avatar
noke54

12.05.2012 15:08

0

Lotus słabo w 3 sektorze. Cały weekend trochę tam tracili, ale spokojnie dało się pojechać te 0.2s szybciej. Dzisiaj 4 i 5, jutro liczę na 2 i 3 za Hamiltonem (chociaż nie obraziłbym się, gdyby Kimi wygrał ;) )


avatar
jack22

12.05.2012 15:10

0

Czy mi sie wydawało, czy hiszpańskie bydło kibicowskie wygwizdało i wybuczało Hama jak zatrzymał się koło trybun?


avatar
xdomino996

12.05.2012 15:10

0

@10. jeffhardywwe pewenie zatrzymanie się na torze z tego co wiem po Kanadzie 2010 takie zachowanie może być karane gdyż trzeba bolidem wrócić do alei serwisowej ,jeżeli w bolidzie zabrakło paliwa to myślę że kara jest na 75% pewna


avatar
FERRARI19

12.05.2012 15:10

0

Brawo Alonso^^ Liczę, że jutro powalczy o zwycięztwo :D


avatar
Polak477

12.05.2012 15:11

0

Forza Ferrari! Alonso pięknie, Massa tragicznie :/. Nie wiem jak mu pomóc i to jest najgorsze. Chciałbym, żeby dorównywał Alonso jak to było w dobrych dla F1 czasach. A opony Pirelli poniżej krytyki. Ale ja od tamtego sezonu byłem ich przeciwnikiem. To jest chore, żeby opony wpływały bardziej na kwalifikacje i wyścig niż sama forma bolidu. To głupota i tyle. Ale i tak jestem bardzo mile zaskoczony. Jeszcze raz krzyknę więc FORZA FERRARI! :)


avatar
SilverX

12.05.2012 15:11

0

Śmieszne opony, naprawdę śmieszne. Zapomnijcie o tych dzisiejszych wynikach, Hamilton tak szybko jak zdobył PO tak szybko jutro z niego spadnie, na długich przejrzyj miał duże spadki tempa... Dodam tylko, że Mercedes miał bardzo dobre tempo wyścigowe w trzeciej sesji treningowej.


avatar
a1alex

12.05.2012 15:11

0

Go Go Lewis! Brawo Pastor, świetny Ferdek, może ta czerwona padlina zacznie w końcu jeździć?


avatar
ArekPL87

12.05.2012 15:14

0

kolejne GP i kolejne narzekania Buttona .... co za baba, ile można. A co do jutrzejszego wyścigu to wszyscy byle nie vettel. Ciał


avatar
david9

12.05.2012 15:14

0

Dzisiejsze kwalifikacje pokazały, że aż prosi się o zrobienie oddzielnej puli opon na kwalifikacje no i z niesienie debilnego przepisu o starcie na oponach z najlepszego okrążenia Q3. Inaczej do końca roku będziemy mieli tego typu kwalifikacje jak dziś Q3, że kierowcy wyjeżdzają na 1 pomiarowe okrążenie a i to nie wszyscy bo reszta dla picu jedzie sobie na spacerek po torze.


avatar
belzebub

12.05.2012 15:15

0

Hamilton super, ale w sumie to było do przewidzenia, że któryś z MCl wygra qwal. Niespodzianką drugie miejsce Maldonaldo, które raczej straci to wysokie miejsce w wyścigu. ALO też można się było spodziewać, że będzie gdzieś w okolicach trzeciego miejsca, no i oba Lotusy, wydaje się, że to oni będą silną konkurencją dla Maców w tym sezonie. Sauber nieźle, szkoda Kobayashiego mogło być lepsze miejsce od Pereza. Rozczarowanie Merc, czyżby dostali zadyszki? Vettel, nie mówiąc o Webberze he, he raczej mało prawdopodobne będzie powtórka z Bahrajnu, niestety ale jak na razie wydaje się, że to był jednostkowy powrót miszcza.


avatar
RoyalFlesh F1

12.05.2012 15:15

0

5. Skoczek130 A niby co masz na myśli bo nie pojmuje twojego toku myslenia.


avatar
ozyrys88

12.05.2012 15:18

0

Buczeli na Hamiltona, bo żeby mieć to PP jechał z minimalną ilością paliwa i prawdopodobnie mu go brakło. Szkoda, że wszyscy tak nie robią, tylko jakimś dziwnym trafem wystarczy im paliwa żeby zjechać do pitlane. To byłoby ciekawe gdyby po Q3 wszystkie bolidy po przekroczeniu mety zatrzymywały się z braku paliwa :D


avatar
SilverX

12.05.2012 15:18

0

Chcieliście widowiska to je macie, ale to nie jest już F1. Dajmy na przykład Vettela, który zdobył PP poprzednim razem, teraz oszczędza opony... Śmieszna sytuacja nam się porobiła.


avatar
subaru555wrc

12.05.2012 15:18

0

Ze niby za co karac hamiltona? skoczku130? Brawo Hamilton! zmiazdzyl poprostu konkurencje :-) cieszy mnie Alonso na p3 i licze na podium . cieszy mnie brak redbuli w pierwszej 3 i oby tak bylo jutro ! choc ta sciema z oponami mnie martwi...


avatar
PanPikuś

12.05.2012 15:19

0

@5 Popieram kara dla Hamiltona za brak szacunku do rywali i ich zdeklasowanie. To jest niedopuszczalne ! @12 Nawet do żartów z serii " suchar" jest ciężko Twoją wypowiedź zaliczyć. @ Opony , niestety są dziadowskie, skoro 3 kierowcow nie ustanawia czasu w Q3( jeden mozgl miec problemy z bolidem ) ale pozostala 2 ? Przy takich oponocjh propounje zrobic kwalifikacje takie jak przed sezonem 2006 czyli jedno kolko pomiarowe i dziekuje. Moze to by pozwolilo na wyjazd calej stawce i ogoladanie w koncu ciekawych kwalifikacji ze wszystkimi. Nie mowie ze kwalifikacje sa nudne, ale oszczedzanie opon do tego stopnia ze nie wyjezdza się w Q3 jest dla mnie chorym rozwiązaniem. A moze po prostu za duzo wymagam ?


avatar
Jaro75

12.05.2012 15:21

0

14. jack22 Tak , te południowe nieroby wygwizdały Lewisa.No ale co On się będzie martwił , pewnie Go to wali i ma rację. Ciekawe kwalifikacje.Nie ma totalnej dominacji jak już bywało prędzej.I tak powinno być.Chcesz mieć tytuł i szacunek ??!! Wyrwij Go siłą na granicy a wtedy ma to swoją wartość... Brawo dla Williamsa.Tak czułem że zmiana dostawcy silników pomoże dużo.Oby tak dalej. Liczę na ciekawy wyścig i mam nadzieję że go obejrzę. Vettel ty Cioto! Już do takich rzeczy musisz się mISTRZU posuwać ??! Gdzie twój geniusz się podział ? Mistrz za trzy grosze. Pozdrowienia dla Roberta oczywiście :):) Wracaj Robert do Nas :))


avatar
marcelino9

12.05.2012 15:22

0

Zapowiada się ciekawy wyścig. licze na powtórke startu lotusa z bahrajnu


avatar
marcinos

12.05.2012 15:25

0

Co Wy chcecie od tych opon,wszyscy mają takie same i po tyle samo sztuk,skoro jedni potrafią sobie poradzić to inni też powinni. 28.Jaro75,hehehe,dobre


avatar
Tilion

12.05.2012 15:29

0

Ja chcę powrotu opony kwalifikacyjnej, bo po tym co widzieliśmy dziś (i nie tylko dziś) to można tylko wysunąć wnioski, że idea ścigania zanika. A chyba nie o to chodzi. HAM powinien dostać karę dlatego, że to nie pierwszy raz, gdy mamy taką sytuację z jego udziałem. A jeśli dobrze pamiętam, to wprowadzono w tym sezonie zmianę w przepisach, by takiej sytuacji uniknąć. Mimo to jednak należą mu się gratulacje za wynik. A na jutro nie mam najmniejszego pomysłu, jak może wyglądać stawka: z jednej strony HAM szybki, ale tracący na długich przejazdach, Maldonado, raczej niepewny, ALO z bolidem ciągle niewiele wartym, a dalej cwane Lotusy, Merc z dobrym tempem wyścigowym, Vettel i Webber z ciekawą strategią, BUT z dbaniem o opony... Chyba jednak ALO przed Lotusami.


avatar
lukasz1

12.05.2012 15:30

0

Piękne kwalifikacje! Maldonado kolejny raz udowodnił że w bolidzie Williamsa jest szybki zarówno w kwalifikacjach jak i wyścigu. Teraz już można śmiało powiedzieć że Williams ma dobry samochód i dobrego jednego kierowcę. Jutro w wyścigu jak zakończy na 8 miejscu to będzie dobrze. Puki co trzeba się cieszyć bo jest z czego, zwłaszcza dla fanów Williamsa. Bo takiego zaskoczenia i szczęścia dawno nie zaznałem, coś pięknego, aż mię energia rozpiera. Już się nie moge doczekać jutrzejszego wyścigu. Naprawdę zapowiada się wielkie widowisko w tym sezonie, jedynie ten DRS :(


avatar
xdomino996

12.05.2012 15:31

0

@24. ozyrys88 z jednej strony się zgodzę ,ale z drugiej nie. Bo Hamilton ma prawie 0.6 s przewagi ,a ona by max zmalała do ~0.3 po wlaniu paliwa na 1 okr więcej


avatar
Kazik

12.05.2012 15:34

0

Narain (albo raczej HRT) musi teraz "poprosić" o dopuszczenie do wyścigu. Pewnie się zgodzą.... Teraz to już sam nie wiem jak to jest z tym nie dojechaniem Lewisa po qualu.Wolałbym aby dali mu spokój.


avatar
marcinos

12.05.2012 15:36

0

No dobra,ale to nie jest kwestia jakości opon,ale ich ilości.


avatar
Ilona

12.05.2012 15:37

0

28. Jaro75... z tym wyzywaniem to już mógłbyś sie pohamować, bo żal patrzeć...


avatar
damiansport5

12.05.2012 15:39

0

I dobrze ze wygwizdali Hamiltona, nad czym tu kminic? zasluzyl sobie i trzeba tak z nim postepowac, proste.


avatar
ULTR93

12.05.2012 15:39

0

Super. Właśnie na taki wynik czekałem. Mój faworyt na pierwszy polu startowy. Brawo. Skoczek się "bulwersuje" jak małe dziecko, ponieważ jego ulubiony Red Bull cienko. Nie rozumiem o co się tutaj tak spina? Lewisowi brakło najwyraźniej paliwa, ale co to ma do rzeczy? Już nie ma przepisu z jaką ilością paliwa wykręciłeś najlepszy czas, z taką ruszysz do wyścigu. Nie ma również przepisu nakazującego powrót bolidu do boksów z paliwem w baku. Skoczek pomyśl co piszesz.


avatar
Jahar

12.05.2012 15:40

0

Hamilton pojechał idealnie ale powinien mieć karę bo to jakieś jaja są żeby nie dojechać do alei. Przecież to tak jakby nie dojechał do wyścigu. Ciekawa kwalifikacje były ale nie wiem czy jest się z czego cieszyć skoro pół stawki nie jedzie. Vettela nigdy nie polubie bo on nie ma serca do walki. Mercedes też sobie jaja zrobił ale chociaż Rosberg okrążenie zaliczył...


avatar
xdomino996

12.05.2012 15:46

0

@37. damiansport5 żałosne...


avatar
Asturia

12.05.2012 15:47

0

A ja się tak zastanawiam czy jest przepis mówiący o tym że bolid po kwalifikacjach powinien dojechać do parku zamkniętego "o własnych siłach". Taki przepis miał być wrpowadzony 2 lata temu gdy LH podczas kwalifikacji do GP Kanady zrobił to samo co teraz czyli jechał na oparach a potem pchał bolid do parc ferme. Według mnie powinien zostać za to ukaranay, oczywiście jeśli takowy przepis wprowadzono. Czy ktoś może orientuje się w tej kwestii ? A tak wogóle to BRAWO FERNANDO !!!!


avatar
Asturia

12.05.2012 15:48

0

*wprowadzony, *ukarany


avatar
randalll

12.05.2012 15:54

0

A jutro to będzie tak, że cała pierwsza siódemka po pięciu okrążeniach zjedzie po twarde, a Vettel pojedzie...i wcale bym nie chciał, żeby tak było...


avatar
RoyalFlesh F1

12.05.2012 15:56

0

Dla niezorientowanych. Nie ma takiego przepisu. W 2010 w Kanadzie HAM dostał reprymende i kare $. Ale nie za to że mu nie wolno było tego zrobić, ale za to że potem pchał ten bolid, co zostało padciągniente pod przepis za zbyt wolną jazdę w końcówce Q3. Jak się skoczek nie orientujesz to sie nie odzywaj.


avatar
Kalor666

12.05.2012 15:58

0

Ferrari poprawiło bolid. Szkoda, że tylko jeden ;-)


avatar
Grzesiek 12.

12.05.2012 15:58

0

Jest ciasno i jest gitara :) Williams ogromne zaskoczenie . Cieszy powrót do formy Ferrari . Alonso jutro wyrasta na kandydata nr.1 do zwycięstwa :)))) I naprawdę nie ma co się przejmować kierowcami którzy nie zaliczyli kółka podczas Q3 , bo i tak byli skazani na pozycje poza pierwszej szóstki ..... Lotus kwalifikacje bez fajerwerków . Romain chyba jednak coś zawalił w ostatnim kólku ... - tak myślę @ elin myślałem że już dzisiaj przegram kolejny zakład ... Ale tym razem się udało :))) Chociaż jak tak dalej pójdzie, mają tezę o spadku Lotusa .... będzie można włożyć między bajki :)


avatar
fan massy

12.05.2012 16:03

0

Kocham F1!!!!!!!!!!!!!!!! Najlepsza czasówka w roku. Schumacher powinien sie wstydzić za jego słowa jesli chodzi o opony. Kocham kocham ten sport. Brawa dla całej pierwszej trojki.!!!!!


avatar
Esotar

12.05.2012 16:12

0

Kibicuję tutaj Ferrari, jednak wątpię aby ten wynik przełożył się na wyścig. Hamilton raczej (jak zwykle w tym sezonie) nie wygra, i dobrze. :) Obstawiam zwycięstwo któregoś Lotusa. Co do reszty nie mam pojęcia.


avatar
Kazik

12.05.2012 16:13

0

W/G tego co piszą na autosporcie to sędziowie jednak mają się przyjrzeć tej sytuacji z Lewisem (czego mu nie życzę akurat).


avatar
Juice001

12.05.2012 16:20

0

Świetne kwalifikacje! Zdziwiłem się bardzo gdy Lewis zatrzymał bolid na torze. Do tej pory cały czas byłem przekonany że kierowcy nie mogą dotankowywać bolidów po zakończeniu kwalifikacji. Wydaje mi się, że kiedyś był taki przepis, widocznie coś mnie omineło. No ale gratulacje dla Hamiltona, Maldonado i Alonso. Lotusy też świetne wyniki, choć liczyłem na trochę więcej. Cieszy fakt, że Vettel dopiero 8- no sorry ale już mnie znudziło jego ciągłe wygrywanie. Wyścig zapowiada się bardzo ciekawie. Wydaje mi się, że Maldonado straci 2gą pozycję. Ferrari i Lotusy mają extremalnie dobry start więc najprawdopodobniej objadą Williamsa już na starcie. Lotus do tego ma bardzo dobre tempo wyścigowe. Szczerze, to liczę na wygraną mojego idola Kimiego. Ale to tylko IMO. W obecnej sytuacji każdy byle nie Vettel na pudle i będzie git :)


avatar
agnesia96

12.05.2012 16:21

0

Świetny wynik Lewisa,konkurencja wręcz zmiażdżona,ale widzę,że zazdrośnicy już szukają problemów... Szkoda problemów Jensona,ale mechanicy powinni "ogarnąć" jego bolid w nocy i jutro jest szansa na dobry wynik obu kierowców. Owacja na stojąco dla mistrza świata za wspaniałą postawę! Maldonado szokuje,zobaczymy czy jutro jego głowa wytrzyma. Alonso sprawił dużo radości swojej publiczności,Massa niestety po raz kolejny rozczarował. Liczę jutro na ciekawy wyścig,jeżeli już w Q1 nawet czołówka wyjeżdża na miękkich oponach,to znak,że jutro będzie się działo.


avatar
Juice001

12.05.2012 16:23

0

BTW: Czy ktoś może orientuje się które numery pól startowych znajdują się po tej lepszej (bardziej przyczepnej) stronie toru?


avatar
Polak477

12.05.2012 16:27

0

50. Był taki przepis w 2008, bo można było dotankować bolidy podczas postojów. Teraz trzeba startować z pełnym bakiem, bo dotankować nie wolno, więc startuje się na "pełnym" bolidzie co automatycznie usuwa tamten przepis.


avatar
andy_chow

12.05.2012 16:35

0

Kwale coraz bardziej przypominają grę strategiczną a nie prawdziwe ściganie. Zdecydowanie trzeba by coś z tym fantem zrobić zęby uniknąć takich sytuacji ma przyszłość ;) pzdr


avatar
FAster92

12.05.2012 16:37

0

Alonso genialnie pojechał! Wrzawa na torze była niesamowita liczę na udany stard i dobrą strategie! Ale się cieszę ;)


avatar
Kalor666

12.05.2012 16:44

0

A czy ktoś zauważył, że pierwsze 3 auta jutro na starcie to tzw. Wielka Trójka F1??? Dawno chyba tego nie było ale nie chce mi się szukać kiedy. Może ktoś się poświęci???


avatar
FAster92

12.05.2012 16:51

0

46. Grzesiek 12. ALO na pewno Nr.1 liczę na powtórkę startu z zeszłego roku ! Jednak nic jeszcze nie wiadomo oby wszystko było po myśli jego jak i zespołu. Ciekawa jestem jak pojedzie Pastor czy to tylko taki świetny czas podczas Q czy będzie tak jak w przepadku Hulkenberga Podczas GP Brazylii w 2010 roku( każdy wie jak to się skończyło).


avatar
Juice001

12.05.2012 16:53

0

'53. Polak477- Thx za info. Czytając wypowiedź Schumachera wychodzi na to, że nieparzyste pola startowe znajdują się po tej bardziej przyczepnej stronie toru. Tym lepiej dla mnie. Mam nadzieję na udany start w wykonaniu Kimiego i Alonso.


avatar
paqo

12.05.2012 16:55

0

To nie wytrzymałość opon jest problemem a ich ilość. Na kwalifikacje powinno być przeznaczone po 3 komplety opon i nieograniczona ilość na wyścig. Wtedy nie byłoby oszczędzania opon. Ale nie sądze, żeby to w czymś pomogło dziadkowi Schumacherowi, który jest obecnie po prostu słaby i nie ma się co zasłaniać oponami. Tak samo Vettel, który był dzisiaj najzwyczajniej w świecie za wolny, żeby powalczyć o PP.


avatar
Marti

12.05.2012 16:57

0

Kolejne "arcyciekawe" Q3 jak nie wiem co.... ;/ Vettel jawnie się śmiał z takich zagrywek kwalifikacyjnych. Whitmarsh je skrytykował, Lauda powiedział dobitnie wprost co o nich sądzi (i tym razem się z nim zgadzam), ale co z tego jak nic w tej kwestii nie ulegnie zmianie :| Wygląda na to, że jutro powinien być ciekawy wyścig, chociaż w Barcelonie raczej powinno być nudnawo ;-)


avatar
Jahar

12.05.2012 16:57

0

Alonso łyknie jutro Maldonado ale jeśli Hamilton wystartuje z 1 pozycji to w jego zasięgu będzie maks 2 miejsce. Moim zdaniem Mclaren powinien ponieść karę za nie dojechanie do alei. Ktoś może ich usprawiedliwiać ale jak dla mnie to przegięcie. Inni w takim razie też mogli taki trik zastosować i cała 10 kończyłaby przejazd zaraz za linią mety. Paranoja. A tak poza tematem to fajnie jest słychać emocje na stadionie a nie ponurą ciszę. Lubię taką żywiołowość.


avatar
mssie

12.05.2012 16:58

0

Kobayashi zrobił to samo w Q2 co Lewis, dziwne, że jego nikt tu nie gani :)


avatar
paqo

12.05.2012 17:06

0

Wolicie walkę w Q3 i procesję w wyścigu niż mało emocjonujące kwalifikację i wyścig, który nie pozwala nawet na chwile oderwac sie od telewizora? Mamy teraz najciekawszy sezon od ładnych paru lat, takiego tłoku w czołówce nie było od dawna, a tutaj zamiast zachwytu tylko narzekania. DRS może i jest nieco sztuczną formą wyprzedzania, ale przed jego wprowadzeniem wyprzedzeń prawie nie było. Jaki był sens ścigania się na torach, w których nie możesz wyprzedzić rywala wolniejszego o prawie sekundę?


avatar
Skoczek130

12.05.2012 17:09

0

Jak widac jedynie @xdomino996 choc trochę potrafi ruszyc głową. @RoyalFlesh F1 - ty zawsze nie możesz nic pojąc lub nie chcesz. @Jahar - mam podobne zdanie i (do malkontentów) nie chodzi o moją niechęc do McLarena. Po prostu zespół musi wiedziec, ile paliwa wlac, aby było dobrze. Jeżeli tego nie robi, kara się należy. Czy to jest McL, czy też RBR, który zachował się niefajnie. Pozdro :)


avatar
Skoczek130

12.05.2012 17:10

0

@mssie - ehh, bez komentarza... ;/


avatar
saint77

12.05.2012 17:11

0

28. Jaro75 no rozumiem wszystko i popieram, ale czemu piszesz cioto z dużej litery:))? Z drugiej strony wiedział co robi, bo jutro z pewnością podskoczy podczas wyścigu kilka miejsc w górę. Obstawiam jednak Hamiltona na P1. Alonso drugi:) Fotel 3-ci...


avatar
Skoczek130

12.05.2012 17:15

0

@paqo - to są dziwni ludzie... ;]


avatar
Skoczek130

12.05.2012 17:18

0

@RoyalFlesh F1 - to jeżeli nie ma za to kary, to powinna byc. ;]


avatar
Skoczek130

12.05.2012 17:20

0

@ULTR93 - sam pomyśl chłopcze, co piszesz. Nie uważasz, że jest to trochę nie fair, aby jeden z kierowców miał zbyt słabo dotankowany bolid i nie dostał kary?? Przepis powinien byc zmieniony. I nie jestem zmartwiony postawą RBR - przecież to ich strategia. Jutro będą w czołówce. :)


avatar
Jahar

12.05.2012 17:25

0

@Skoczek130. Z perspektywy kibica zachowanie Mclarena jest po prostu niesportowe w póki co jeszcze sporcie. Takie zachowania powinny być usuwane. Hamilton wykonał świetną robotę i pewnie wygrałby ale teraz zostaną niedomówienia. Takie zwycięstwo psuje wizerunek zwycięstwa.


avatar
eveafterdark

12.05.2012 17:25

0

Gratulacje dla Maldonado przede wszystkim, pojechał świetnie, a chyba większość się zgodzi że do tych największych asów nie należy i auto o taką formę też mało kto by podejrzewał. ale najwidoczniej jest całkiem niezłe i dobrze ustawione. Hamilton, wszyscy widzieli, masakra, wygladało to jak kólka VET rok temu i bolid tak samo stabilny. zastanawiam się tylko czy te wszystkie czynniki które na jednym okrążeniu pozwoliły HAM na taki wynik i powodowały te super przyczepność i stabilność nie będą "przkleństwem" w wyścigu - no ale podobno McL pracował nad zużywaniem opon. Ferrari poprawiło auto, myślę że bardzo pasuje ono Alonso i w jego rękach jest szansa na dobre kwalifikacje i wyścig (choć o tempie wyścigowym tego samochodu jeszcze nic powiedziec nie można). MAS tragicznie - po 3 treningu miał strate 0,4 (czyli normalną) a tu przepaść, i od początku komunikaty o braku przyczepności. Świetnie Lotusy, choć po treningach wydawało się że będzie P2/P3 ale w wyścigu będą mocni. Co do RBR tym razem przesadzili z WEB tak jak niedawno z Sebem. A i generalnie wybór takiej strategii, choć może rzeczywiście wynika tylko z uważnej obserwacji zużycia opon na tym torze, to nie mniej jednak wydaje się że najzwyczajniej nie mają tu (zresztą chyba nie tylko tu, dla mnie to dziś 3 auto w stawce) tempa - na pewno nie na HAM - nie wiemy jak mógłby pojechac VET ale stawiam że P2/P3 to byłby dziś max. tak czy inaczej start z P8 tu jest zawsze ciężki. zapowiada się więc fajny wyścig, ciekawe jak z tą prognozą, bo może ktoś się tu ustawił na deszcz. Forza Ferrari


avatar
Skoczek130

12.05.2012 17:33

0

@Jahar - oczywiście - ja nie uważam, aby to wpłynęło jakoś bardzo na wynik. Ale do takich rzeczy nie powinno dochodzic.


avatar
pati10162

12.05.2012 17:34

0

brawo lotusy


avatar
paqo

12.05.2012 17:35

0

Vettel moim zdaniem był dzisiaj po prostu za wolny. W zeszłym roku RBR był najszybszy, to się nie martwili o opony, tylko po prostu wyjezdzali na szybkie kółko i pozamiatane. Dobrze, ze to sie zmieniło :)


avatar
frutek05941

12.05.2012 18:15

0

Bardzo emocjonujące kwalifikacje. Brawo dla Alonso, świetny wynik w porównaniu z Massa. Lotus dobrze, zobaczymy co pokażą w wyścigu. Ciekawe co zrobi RedBull?


avatar
elin

12.05.2012 18:18

0

46. Grzesiek 12. - też myślałam, że dzisiaj przegrasz ... było blisko.Tym razem Ci się udało ... Farciarzu ;-), ale powoli szykuj już tą " dedykację " na koniec sezonu ... ;-))). Obok Alonso, jako głównych kandydatów do zwycięstwa postawiłabym jeszcze Hamiltona i Raikkonena. Chociaż może być zaskoczenie - jutro ma być chłodniej, a kilku kierowców zaoszczędziło opony ... Dzisiaj zdecydowanym pozytywnym zaskoczeniem był Maldonado, ale w wyścigu za dużych szans na utrzymanie pozycji jemu nie wróżę. Zobaczymy - mam nadzieję, że jutro już " nie wagarujesz ", bo może być ciekawie ;-). Pozdrówka :-)


avatar
Jens

12.05.2012 19:09

0

button i webber mają pecha i niech w końcu McLaren coś zrobi z tym niestabilnym tyłem u BUT


avatar
Tomcio73

12.05.2012 19:14

0

Nie no to są jakieś jaja normalnie, żeby aż 3 kierowcom nie chciało się zaliczyć pomiarowego okrążenie w Q3. Moim zdaniem powinni być karnie przesunięci na koniec stawki.


avatar
PanPikuś

12.05.2012 19:40

0

@78 Moze jakby Kobayashi miał bolid w garażu to by wyjechał w Q3


avatar
Skoczek130

12.05.2012 19:57

0

LEWIS HAMILTON STRACIŁ POLE POSITION I SPADŁ NA KONIEC STAWKI!!! A na chłodno - spodziewałem się tego, że sędziowie przyjrzą się temu incydentowi. Ale nie spodziewałem się, że aż tak go udupią! Chyba po raz pierwszy jest mi go żal - zbyt wysoka kara... ;/


avatar
sapphire

12.05.2012 20:13

0

Chore to jest -.-


avatar
19Felipe94

12.05.2012 20:33

0

Nie ma co się rozczulać nad Hamiltonem, choć mógł dostać karę cofnięcia chociaż o 5 pozycji. Jednak regulamin regulaminem i my nie mamy na to wpływu.


avatar
rabus30

12.05.2012 20:44

0

Z jednej strony faktycznie za sprawą opon wyścigi są ciekawsze, ale z drugiej strony krytyka tych opon przez SCH zaczyna nabierać realnego wymiaru. Sytuacja z Q3 dzisiaj to są jaja, a nazywanie tego strategią to paranoja. Wyobraźcie sobie ... jesteście w elicie kierowców ( najlepsi i najszybsi na świecie) dysponujecie super sprzętem i nagle zamiast walczyć o jak najlepszą pozycję startową zaczyna się kalkulacja bo opony was ograniczają?!?!? Opona powinna pozwolić kierowcy na "jechanie na limicie" w kwalifikacjach i pojechania na maksa w wyścigu, a to co widzieliśmy dzisiaj?, chyba nie o to w tym chodzi. Co do Lewisa uważam, że kara mu się nie należy nie sądzę, żeby to wyglądało tak... Lewis - " nalejcie mi paliwa tylko na jedno okrążenie bo inaczej nie dam rady" Zwspół - " ok, tak zrobimy" Sprawa zapewne wyglądała inaczej więc albo faktycznie awaria w garażu, albo decyzja kierownictwa i to zespół powinien ponieść karę.


avatar
Grzesiek 12.

12.05.2012 20:59

0

57. FAster92 Miejmy nadzieję że start mu wyjdzie , oby tylko obyło się tym razem bez falstartu :))) Fajnie jest widzieć Alonso w czołówce kwalifikacji . A że do tej pory tempo wyścigowe było lepsze , są duże szanse na wygraną . Nie wierzę w to że Pastor będzie w stanie walczyć o zwycięstwo . Raczej stawiam że zapłaci frycowe . Mocne punkty powinien zdobyć , bo jednak bolid wydaje się lepszy niż ten który miał do dyspozycji Hulkenberg, który o ile pamiętam w Brazylii także zapunktował . 76.elin Farciarz ? Wszystko wskazuje że znowu przegram ;/ Wiedziałem żeby więcej się z Tobą nie zakładać , bo to się źle skończy ..... Jednak mimo wszystko wstrzymam się z "dedykacją " do czasu przegranej . A może .... jak zwykle pójdę na żywca :)))) No to już raczej Hamilton nie zalicza się do faworytów wyścigu ... Ja stawiam jednak na Alonso , chociaż walka z Lotusami powinna być ciekawa . Pereza też bym nie skreślał ... Odpowiadając na ostatnie Twoje pytanie , to jutro mamy komunię córy , więc innej opcji nie ma jak wagary , Z resztą z tego samego powodu wagarowałem wcześniej .... Tak czy inaczej udanego wyścigu . Kimi jutro będzie czwarty ! Pozdrówka dla Was :)


avatar
Ananas

12.05.2012 23:07

0

Statystyki 1. pole position Pastora Maldonado


avatar
elin

12.05.2012 23:11

0

84. Grzesiek 12. - Farciarz, bo Lotus jest blisko, coraz bliżej ..., ale jeszcze nie wygrałam ... Chociaż - " co się odwlecze, to nie uciecze " - liczę na 3 : 0 ;-))). Racja, Lewis już nie należy do grona faworytów wyścigu i trzeba przyznać, że chłopak ma wyjątkowego pecha do sędziów i kar. I to bez różnicy, czy jeździ agresywnie jak w 2011, czy stara się nie popełniać błędów, jak w obecnym sezonie ... Jednak myślę, że w Hiszpanii będzie ryzykował i zobaczymy " starego Hamiltona " - tym razem nie ma dużo do stracenia ... To " wagary " masz całkowicie usprawiedliwione - życzę pięknej uroczystości komunijnej jutro :-). A Kimi na podium ! - najlepiej przed Alonso ;-). Udanej niedzieli :-)


avatar
Ilona

13.05.2012 00:57

0

84. Grzesiek 12. nie będzie Kimi czwarty , bo akurat czwarte miejsce jest zarezerwowane dla Marka Webbera.


avatar
mateomufc

13.05.2012 08:55

0

ja stawiam na 1.raikonena 2. grosjean 3.alo dublet reno a hamilton nie ukonczy


avatar
robertunio

13.05.2012 09:57

0

Zostalismy ograbieni z Q3 przez Pirelli. Kiedys zespoly zawsze staraly sie dokonac dwoch przejazdow w Q3 - teraz jada jeden albo wcale, a wszystko dlatego ze oszczedzaja opony na wyscig. Nie takie Q3 chce ogladac - to ma byc show. Uwazam ze ci ktorzy wejda do Q3 powinni dostawac dodatkowy komplet szybszych opon, ktory moga wykorzystac tylko w Q3 (zeby nie zostawiali go sobie na niedziele) i mysle ze to zalatwiloby sprawe.


avatar
Martinez77

13.05.2012 12:41

0

Coś za coś. Jak zawsze w życiu. Wyścigi dzięki oponom mamy bardzo ciekawe lecz niestety odbija się to na kwalifikacjach gdzie kierowcy muszą je oszczędzać.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu