Firma Cosworth, która m.in. dostarcza jednostki napędowe dla zespołów HRT i Marussia po fiasku wprowadzenia swoich akcji na giełdę postanowiła wystawić się na sprzedaż.
Według doniesień, Cosworth za pośrednictwem JP Morgan poszukiwał inwestorów chcących nabyć jego akcje w IPO od przeszło 18 miesięcy.Niestabilność rynku ostatecznie uniemożliwiła przeprowadzenie emisji akcji.
„Wstrzymywaliśmy się przez ostatnie 18 miesięcy i zarząd zadecydował, że nie możemy już dłużej czekać gdyż będziemy ryzykowali utratę rozmachu” mówił Tim Routsis, dyrektor zarządzający Coswortha.
Niewykluczone, że uznana brytyjska firma zostanie nabyta przez Rolls-Royce’a lub działającą w branży kosmicznej, firmę GKN.
Costworth wcześniej potwierdzał także chęć swojego zaangażowania w Formułę 1 po roku 2013, kiedy to do F1 wejdą nowe, małolitrażowe jednostki napędowe.
17.10.2012 16:52
0
Wątpię, czy kupno tej spółki to dobry interes. Za takie silniki może im podziękować Williams za poprzedni rok.
17.10.2012 17:11
0
Cossworth to nie tylko silniki do F1 więc nie musicie się martwić o nich i ich potencjał
17.10.2012 17:13
0
Ja dopłacą 2 mld, to biorę... ;)
17.10.2012 17:44
0
I tak długo wytrzymali...
17.10.2012 18:30
0
Szkoda firmy z takimi tradycjami .
17.10.2012 20:03
0
kempa popraw 2013 na 2014... bo od sezonu 2014 wchodzą V6... ?
17.10.2012 20:25
0
@6-czyli po sezonie 2013! Co tu poprawiać?
17.10.2012 20:34
0
Mistrzowski DFV to znam z przeróżnych artykułów i książek,ale rajdowe A-grupowe bestie miałem przyjemność oglądać swojego czasu na żywo.Zarówno Sierre jak i Escorta i powiem szczerze,kawałek pięknej historii stworzył ten zespół i nikt tego nie zabierze żadnym komentem.
18.10.2012 00:40
0
Cosworth kiedyś może i był dobry, ale teraz nie oszukujmy się, ale jeśli chodzi o F1, jego silniki przestały być konkurencyjne, vide Williams i Caterham. Oba teamy, przechodząc na silniki Reno, rezygnując z awaryjnego i o nieco mniejszych osiągów Coswortha tylko skorzystały na tym. Przewiduje, że w 2014 zostaną na rynku tylko trzej producenci silników Merc, Reno i Ferrari. Cosworth, chyba w to nie wejdzie ze względu na zbyt mały zbyt (tylko dwa teamy korzystają na tą chwilę w F1 z ich produktu), a przecież nowe silniki trzeba zaprojektować od podstaw. To są duże koszta, a zysk może być niewielki, albo wcale.
18.10.2012 06:19
0
Mam dwa pytanie: 1.Moglibyście mi napisać ile paliwa palą mniej więcej palą poszczególne jednostki napędowe? 2.Kimi miał wczoraj ogłosić, gdzie będzie się ścigał w 2013r,, i co?
18.10.2012 07:06
0
@10 - wydaje mi się, że w Lotusie, nie? No bo skoro w Red Bullu, McLarenie i Ferrari mają zajęte miejsca, a wątpię by Kimi chciałby się zniżyć do jakiegoś Saubera, czy już także zajętego Mercedesa :)
18.10.2012 07:54
0
Mi też się tak wydaję, ale jednak czekam na potwierdzenie tej decyzji ; )
18.10.2012 13:07
0
picza
18.10.2012 13:26
0
spookyf1 czytaj ze zrozumieniem "PO ROKU 2013"
18.10.2012 16:31
0
10. FERRARI19 - zgodnie z tym co Kimi ogłosił wczoraj ... - to od przyszłego sezonu zobaczymy go w Makia Racing ;-)))
18.10.2012 20:38
0
15. elin - dokładnie ;D
21.10.2012 02:31
0
@11 . Zniżyć do Saubera??? Sauber to nie byle team, facet klepnij sie w czółko:)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się