WIADOMOŚCI

FIA nie zmienia dostawcy systemu elektronicznego
FIA nie zmienia dostawcy systemu elektronicznego
Międzynarodowa Federacja Samochodowa postanowiła wstrzymać się z decyzją o powrocie do poprzedniego dostawcy systemu telemetrycznego obsługującego F1.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
W obliczu notorycznych awarii i problemów z nowym dostawcą, firmą Riedel, FIA zastanawiała się nad możliwością powrotu do systemu, dostarczanego przez firmę EM, który w minionych latach spisywał się bez większych problemów.

Ostatecznie, jak dowiedzieli się dziennikarze Autosport.com, FIA postanowiła dać firmie Riedel więcej czasu na uporanie się z poważnymi usterkami systemu, który w pierwszych czterech wyścigach sezonu uniemożliwił przesyłanie kierowcom informacji między innymi o flagach ostrzegawczych na torze, wyjeździe samochodu bezpieczeństwa, czy w końcu wysyłania sygnałów pozwalających lub zabraniających korzystania z systemu DRS.

FIA wierzy, że trzy tygodnie przerwy jakie dzielą GP Bahrajnu i GP Hiszpanii pozwolą firmie Riedel rozwiązać wszystkie problemy. Ewentualny powrót do systemu firmy EM wiązałby się z koniecznością przeinstalowania wszystkich jego elementów, a także przysporzyłby dodatkowych kłopotów zespołom, które musiałby przeprogramować swoje auta.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

7 KOMENTARZY
avatar
ekwador15

26.04.2013 16:52

0

A Borowczyk w relacji w TV mówił, że to McLaren Electronic dostarcza ten system. Pomyliło mu się chyba z ECU w bolidach :D


avatar
IROE30

26.04.2013 20:44

0

ECU w bolidach zasilanych jednostka Mercedesa.


avatar
Polak477

26.04.2013 22:25

0

Dopiero co było 3 tygodnie przerwy i nie dało to niczego :). Kupili bubla strasznego, no ale może w końcu się z tym uporają. Jak na razie klapa na całej linii.


avatar
6q47

27.04.2013 16:00

0

Śmieszą mnie taki komunikaty. Nie chcą, aby firma padła... odszkodowania i koszta podróży po torach celem zdemontowania zainstalowanego badziewia. Znajomy znajomego na kolanach uprasza jeszcze o kilka dni - tyle tylko, że trwa to zbyt długo! Przecież nie jest to jakiś wielki obszar do "omiatania" sygnałem wysyłającym kilka pakietów w kombinacjach opisujących zaistniałą sytuacje na torze! Podejrzewam, że poprzedni dostawca poradziłby sobie w bardzo krótkim czasie. Przeprogramowanie ECU w autach trwa chyba max.5 minut łącznie z podłączeniem się do interfejsu. Czyli zespoły nie mają problemu. Oprogramowanie będące pod kontrolą ludzi Charlie Whiting'a koresponduje z oprogramowaniem zainstalowanym w bolidach i nie ma tu jakichś haczykó ze względu na ten czy inny zespół. Wszyscy mają odbierać ten sam sygnał w określony przez FIA sposób i nic ponadto. ECU zapewne wysyła zwrotny pakiet, który służy do kontroli prawidłowej komunikacji pomiędzy sędziami a bolidem - zarazem pozwala na sprawdzenie, czy dany kierowca odp[owiednio zastosowuje się do wydanych komunikatów. Bo godziny czy nawet dni może trawać analiza oprogramowania (mapa) silnika stosowana na dany tor... Dobrze, że chociaż komunikacja pomiedzy Ścianą w pit zespołu a kierowcami jest OK.


avatar
beret

27.04.2013 19:26

0

4. ...ty spruboj pisac ksiazki dla kolesi Bronka ! bo to co wypisujesz to rozpacz


avatar
beltzaboob

27.04.2013 20:14

0

@5 spróbuj może co???? rozpacz... @ 4. 6q47 - na pewno jakaś wajcha pod Vettela idzie z tymi komunikatami....mówię Ci układ rządzi...;))


avatar
6q47

27.04.2013 21:20

0

6. beltzaboob Być możliwe - jak mawia moja znajoma:)) Jednak jak na moje oko "tak gruba nić" raczej nie jest możliwa. Sugerowanie, że Vettel jest tym jedynym, który może spełnić marzenia o poprawieniu statystyk jest celną sugestią, to... a właściwei dlaczego nie? Zaplecze ma cholernie silne, obiecał sobie kilka sezonów wstecz (po słynnej wygranej w deszczowych warunkach zasiadając w STR), że skopie tyłki znanym personom... jak na razie spełnia się ten plan niemal w 100%-ach. Układ powinien wtopić się w otoczenie - inaczej skupią na sobie oczy bystrych obserwatorów, a to skutkować może paralizem w pewnych obszarach Ich aktywności. Pozdr.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się

DO

GP Emilii-Romanii

16.05 - 18.05

ZOSTAŁO

it
6DNI
8GODZ
26MIN
35SEK

16.05

/PIĄ/

#1 trening

#2 trening

/ 13:30 - 14:30

/ 17:00 - 18:00

17.05

/SOB/

#3 trening

kwalifikacje

/ 12:30 - 13:30

/ 16:00

18.05

/NIE/

wyścig

/ 15:00

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl
Czy Alpine słusznie postąpiło, zastępując Jacka Doohana Franco Colapinto po zaledwie sześciu wyścigach sezonu 2025?
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu