WIADOMOŚCI

Cowell: Honda ma przewagę przed sezonem 2015
Cowell: Honda ma przewagę przed sezonem 2015
Andy Cowell, szef działu silnikowego zespołu Mercedesa uważa, że mająca powrócić w przyszłym roku do rywalizacji w F1 Honda ma pewną przewagę nad obecnymi producentami jednostek napędowych.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Honda w przyszłym roku powróci do F1 jako partner silnikowy McLarena.

„Są zalety i wady takiego rozwiązania” mówił Cowell, odnosząc się do decyzji o opuszczeniu przez Hondę pierwszego roku nowej ery turbo w F1. „Ferrari, Renault i Mercedes posiadają doświadczenie z zimowych testów i wyścigów Grand Prix w tym roku.”

„Bazując na faktach wiemy jakie mamy problemy i jak je rozwiązać. Honda może jedynie się przyglądać.”

„Z drugiej strony, stoimy przed wyzwaniem rozwijania obecnego silnika w kontekście tego co jest dozwolone a jednocześnie musimy przygotowywać się do homologacji jednostki na sezon 2015, która nastąpi w lutym.”

„Tak więc Honda ma przewagę mogąc uczyć się poprzez zdjęcia i analizę osiągów silników, koncentrując się w stu procentach na sezonie 2015.”

„Czerpią wiedzę bez opłat, ale nie tak dogłębnie jak trzej obecni producenci silników.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

9 KOMENTARZY
avatar
6q47

02.06.2014 08:24

0

Nie powiedział nic ponad wszystko to, czego można było się domyśleć od momentu ogłoszenia przez Hondę dołączenia do rywalizacji jako dostawcy silników od 2015 roku.


avatar
Gosu

02.06.2014 08:58

0

Ja ciekawy jestem jak wygląda umowa Mercedesa z Mclarenem na dostawę silników na obecny sezon. Ciekawi mnie też czy Anglicy są w jakiś sposób kontrolowani by nie ujawnić Hondzie tego i tamtego.


avatar
Jahar

02.06.2014 09:32

0

Z tego co tutaj pisze to przewaga Hondy jest taka jakby jej nie było bo brak im doświadczenia w wyścigu.


avatar
AndrzejOpolski

02.06.2014 11:25

0

@kempa007 Czy mógłbyś uaktualnić kalendarium na najbliższe GP? Pozdrawiam.


avatar
6q47

02.06.2014 15:23

0

2. Gosu Jest niezwykle krótka! :)) Czyli wiele rzeczy jest punktowo zapisanych i raczej wolno "puszczono" te rozwiązania, które jeszcze mogą być ulepszone/modyfikowane przez producenta. Ten proces będzie trwał do 2019 roku z coraz mniejszym procentem możliwych modyfikacji. Ilość zamrożonych dozwolonych modyfikacji (nie w silnikach homologowanych na konkretny sezon) wyrażona w procentach: 8% od 2015 23% od 2016 35% od 2018 95% od 2019 Jak coś nie teges - poprawcie.


avatar
Hamcio20

02.06.2014 15:32

0

„Ferrari, Renault i Mercedes posiadają doświadczenie z zimowych testów i wyścigów Grand Prix w tym roku." z tym się w pełni zgadzam jednakże mówiąc o renault to wątpię żeby była przed hondą w przyszłym sezonie, (chodzi o jednostki napędowe) może się mylę :)


avatar
gujak

02.06.2014 18:43

0

a mnie sie wydaje że honda już ma u siebie na stole rozebrany silnik mercedesa :D:D


avatar
Jacko

03.06.2014 00:38

0

Te silniki są przecież limitowane i kontrolowane w taki sposób, że nie ma możliwości, żeby któryś nagle zniknął, bo niby w jaki sposób? Po drugie, nie jest też tak, że team dostaje po prostu silnik od producenta i hulaj dusza. Wystarczy spojrzeć na kombinezony w garażach, żeby wiedzieć, że tam są oddelegowani pracownicy producenta opon, silnika itp. Tak więc Mercedes ma cały czas kontrolę nad swoim silnikiem. Przecież to są wielomilionowe kontrakty, a tam nie pracują durnie.


avatar
Skoczek130

03.06.2014 18:57

0

Mam nadzieje, że skopią tyłki Mercowi. ;)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu