Lewis Hamilton mimo drobnej kraksy na mokrej nawierzchni toru, jeszcze przed pojawieniem się w Montrealu deszczu, zdołał wykręcić najlepszy czas, jako jedyny schodząc poniżej 1 minuty i 16 sekund.
Ze stratą nieco ponad 0,3 sekundy drugi trening za kierowcą Mercedesa zakończyli zawodnicy Ferrari. Sebastian Vettel okazał się nieznacznie szybszy od Kimiego Raikkonena. Dopiero czwarty czas wykręci Nico Rosberg, który na super-miękkiej oponie stracił do Hamiltona blisko pół sekundy.Ostatni piątkowy trening ciężko jednak uznać za miarodajny, gdyż od samego początku zespoły i kierowców w Montrealu straszyły ciemne chmury, z których w końcu musiały posypać się na tor krople wody.
Moment ten nastąpił po nieco ponad pół godzinie zmagań. Jako, że deszcz nie stanowił zaskoczenia, wszystkie zespoły zdołały na przestrzeni pół godziny sprawdzić super-miękką mieszankę ogumienia, jednak o poprawie czasów w dalszej części sesji nie było mowy.
Podczas gdy wszystkie zespoły postanowiły tradycyjnie odpuścić sobie wyjazd na mokry tor nie spodziewając się deszczu w dalszej części weekendu wyścigowego, ekipa Mercedesa wydawałoby się kurtuazyjnie wypuściła swoich zawodników na tor na oponach przejściowych.
Wyjazd ten zakończył się jednak drobną kraksą Lewisa Hamiltona, który w efektowny sposób na hamowaniu do nawrotu w praktyce sprawdził jak na długość hamowania wpływa zjawisko aquaplaningu.
Mimo dużej, wyasfaltowanej strefy wyjazdowej, Hamilton nie zdołał wyhamować swojego auta i delikatnie uderzył w bandę z opon.
Po tym incydencie tor na chwilę został zamknięty, a gdy został otwarty żaden z kierowców nie zdecydował się na opuszczenie swojego garażu.
Za czołową czwórką znalazł się Pastor Maldonado z Lotusa, który wyprzedził Valtteri Bottasa i swojego zespołowego partnera, Romaina Grosjeana.
Czołową dziesiątkę uzupełnili Felipe Massa, Daniił Kwiat i Daniel Ricciardo. Słabiej w drugim treningu wypadli za to zawodnicy Toro Rosso. Carlos Sainz był 13, a Max Verstappen 16. Nieznaczną poprawę w stosunku do pierwszego treningu zaliczyli kierowcy Saubera, którzy w odróżnieniu do zawodników Ferrari w Montrealu nie mają do dyspozycji nowej, poprawionej wersji silnika z Maranello.
Szefowa zespołu przekonywała, że za taką decyzją nie stoją kwestie finansowe a jedynie strategia rozwoju, która nie zakłada cofania się w dalszej części sezonu do starszych specyfikacji jednostki napędowej, co w przypadku Ferrari może być bardzo prawdopodobne. Zespół Saubera planuje wdrożenie nowego silnika Ferrari dopiero w okolicach GP Belgii, licząc na jeszcze większe poprawki do tego czasu.
Stawkę tradycyjnie zamykali kierowcy Manora, Roberto Merhi przed Willem Stevensem. Kierowcy McLarena tym razem zakończyli trening na 15 (Alonso) i 18 (Button) miejscu.
05.06.2015 21:37
0
Co oni biorą w tym Mercedesie. W Monako ściągają Lewisa na wymianę a teraz wypuszczają kierowców na przejściówkach zamiast na WETach. Chociaż miło że pomyśleli o kibicach.
05.06.2015 22:47
0
Jak by mercedes mial takie strategie i rozum jak w tym sezonie Ferrari to by wszystko wygrywali w cuglach , a tak Ferrari ma szanse na walkę w tym sezonie.
05.06.2015 22:49
0
1. A co to są "WETy" ?
05.06.2015 22:59
0
@3 pełne deszczówki po prostu
05.06.2015 23:32
0
Miałeś rację Blazefuryx ( Jeśli ktoś nie wie o co mi chodzi to zapraszam do komentarzy pod wynikami pierwszej sesji treningowej ). Ferrari wróciło na swoje miejsce, choć i tak mam przeczucie że w niedzielę zobaczymy obu kierowców ekipy z Maranello na podium. Ale to tylko moje zdanie.
06.06.2015 08:51
0
@2. przesio Trudno mówić o dobrej strategii Ferrari, bo ich niektóre manewry strategiczne są kiepskie, tylko są po prostu ślepą kurą, której się trafiło ziarno :)
06.06.2015 10:21
0
mysle ze wetel max 3 miejsce
06.06.2015 16:47
0
2# Na walke ferrari ma zawsze szansa jek i kazdy inny zespol...ale bez przesady ze o wygrana w mistrzostwach ? Przewaga merca jest niepodwazalna, malo tego Oni sa ciagle o krok do przodu przed reszta stawki...moze w kolejnym sezonie ktos im dorowna ale obecny sezon jest zamknieta kwestia Mercedesa
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się