Felipe Nasr przyznał, że brak właściwego symulatora w Hinwil mocno utrudnia mu przygotowanie się do zmian jakie planowane są od najbliższego weekendu wyścigowego w Belgii.
FIA zdecydowała się po raz kolejny ograniczyć wpływ elektroniki na kontrolę bolidów i od wyścigu na torze Spa-Francorchamps zdecydowała się zakazać elektronicznego ustawiania sprzęgła przed startem wyścigu.Od najbliższego wyścigu to kierowcy będą w dużej mierze odpowiedzialni za te ustawienia i trudniej będzie im idealnie ruszyć z miejsc startowych.
„Brak symulatora z pewnością działa na naszą niekorzyść, a zespół jest tego świadomy i dlatego zaczynamy myśleć o czymś takim na przyszły rok” wyznawał Nasr w wywiadzie dla serwisu Autosport.com.
„Taki symulator może przydać się, aby poprawić nastawienie kierowcy przed weekendem, przygotować jego technikę, linie wyścigowe czy wyćwiczyć punkty hamowania.”
„Wiele rzeczy można przećwiczyć w symulatorze przed weekendem wyścigowym, więc bez niego zajmuje nam nieco dłużej nauka nowego toru.”
Nasr przyznał, że jego ekipa przygotowując go do startu w Belgii starała się poszukać rozwiązania zastępczego dla symulatora, ale sam kierowca swoje nadzieje na przygotowanie się do zmian pokłada głównie w piątkowych treningach.
„Próbowaliśmy różnych sposobów, takich jak wizualizacja, przeglądanie nagrań wideo, starając się odtworzyć wszystko w umyśle, a tak długo jak możemy korzystać z wolnych treningów nie wpływa to na nas tak mocno.”
„Nadal jednak uważam, że symulator to najlepszy sposób na skompensowanie straconego na torze czasu, a teraz mamy nowe przepisy od wyścigu na Spa dotyczące sprzęgła, które również moglibyśmy sprawdzić w symulatorze.”
„Już na Węgrzech wypróbowaliśmy pewne procedury, gdyż musieliśmy poznać jakiś punkt odniesienia.”
„Ciężko będzie wykonać perfekcyjny start bez tych wszystkich informacji z zaplecza, ale wszyscy będą mieli tak samo.”
„To na co liczymy to równe osiągi; nie muszą być najlepsze. Łatwiej będzie pojechać na starcie źle niż perfekcyjnie, więc tak długo jak utrzymamy pewien standard, będzie dobrze.”
„W takich chwilach chciałbym jednak mieć możliwość skorzystania z symulatora, aby sprawdzić takie rzeczy.”
12.08.2015 13:21
0
I powoli okazuje się że młodzi kierowcy tylko kręcą kierownicą a resztę robią z boksów lub mówią co w danym momencie mają robić.
12.08.2015 14:11
0
1. Duke_ Cześć @Duke_ A czyja jest to wina, że młodzi - o "Starych" przyzwyczajeniach nie wspomnę - mają problemy w różnych obszarach (tfu - okropne słowo 'obszary') i nie ma możliwości szybkiego zniwelowania braku zadowalających wyników? W obecnych czasach inwencja i szybki refleks są tłumione przez przepisy, które nie tylko tłumią zapał i oczekiwania młodych kierowców, ale nie są w stanie dać NAM na tyle dużej radości z oglądania GP jak chociażby w niedalekich latach 2004 do 2008... Te sezony ogarniałem swoim wzrokiem. Już nie ma co komentować tych czasów, kiedy inżynierowie i księgowi decydowali o wszelkiej maści testach i wydatkach. Te sezony w porównaniu z obecnymi zmaganiami... to właściwie jaka My Formułę 1oglądamy? Czy jest coś nie tak z Nami czy z przepisami? A kto te przepisy ustala? I nie mam na myśli komunikatów wydawanych przez FIA. Pytania retoryczne ze względu na źródła tryskające prawdą. Pozdr.
12.08.2015 16:35
0
nie mają symulatora, ale mogliby ćwiczyć na torze, tyle, że tu zakazują im tego przepisy... FIA chce wyrównać szanse biedniejszych teamów, a w praktyce te mają zahamowany rozwój, przez brak dostępu do narzędzi jakimi posługują się bogatsze zespoły. Ogólnie "hitem" dla mnie są zmiany wprowadzane w środku sezonu, no ale FIA trochę już nas przyzwyczaiła do nich, więc to nic nowego.
12.08.2015 18:55
0
„Próbowaliśmy różnych sposobów, takich jak wizualizacja, przeglądanie nagrań wideo, starając się odtworzyć wszystko w umyśle'' A PS4 i F1 2015??? tez sie moze sprawdzic hehe. Y
12.08.2015 21:55
0
@4 F1 2015 wyszło jakiś czas temu więc już będzie nieaktualne ;)
12.08.2015 23:10
0
W MotoGP zawodnicy regularnie korzystają z PS4, by poznać nowy tor i jakoś nie widzą problemów w braku symulatora. Niestety tam jest tak, że to zawodnik prowadzi ten motocykl, a nie inżynierzy w boxie. W dużej mierze z tego powodu MotoGP jest teraz o wiele ciekawsze od F1, nie ma żadnej łączności radiowej i tylu ograniczeń. Chłopaki i dziewczyny wyciskają wszystko ze swoich maszyn i z siebie i rzadko się zdarza oszczędzanie paliwa czy opon.
13.08.2015 08:45
0
przepraszam że nie w temacie, pomóżcie, nie oglądałem dwóch ostatnich wyścigów, gdzie znaleźć jakieś archiwum?
13.08.2015 19:35
0
@7 wpisz w wyszukiwarce ..Formuła 1 Sezon (2015) dark
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się