WIADOMOŚCI

Sędziowie nie będą nakładać już surowych kar za kolizje
Sędziowie nie będą nakładać już surowych kar za kolizje
Sędziowie oceniający poczynania kierowców podczas wyścigów Grand Prix zostaną formalnie poproszeni o bardziej pobłażliwe wydawanie swoich werdyktów.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Wniosek taki płynie ze spotkania Grupy Strategicznej i Komisji F1. Mimo iż oficjalny komunikat ze strony FIA nie jest w tym względzie spodziewany, do mediów przedostają się informacje sugerujące, że kwestia ta została w ostatnich dniach poruszona.

Zdaniem przedstawicieli ekip, kierowcy F1 obecnie obawiają się podejmowania niepotrzebnego ryzyka związanego z wyprzedzaniem ze względu na często drakońskie kary ze strony sędziów, a także wprowadzony niedawno punktowy system karny, który w przypadku zgromadzenia przez kierowcę w ciągu roku na swoim koncie 12 punktów automatycznie sprawia, że ten zostaje wykluczony z następnego wyścigu.

Szefowie zespołów uważają, że kierowcy są skłonni do podejmowania większego ryzyka na torze w przypadku mniej surowych kar ze strony sędziów dlatego zarówno Grupa Strategiczna, jak i Komisja F1 przychyliły się do poparcia oficjalnego pisma w tej sprawie skierowanego do sędziów zawodów.

Zgodnie ze wcześniejszymi doniesieniami, zespoły przeforsowały także utrzymanie obecnych konstrukcji silnikowych V6 turbo po ograniczonej do 12 milionów euro cenie a producenci zgodzili się na zmianę przepisów w ten sposób, aby każdy zespół miał w przyszłości zagwarantowane dostawy układów napędowych.

Przepisy dotyczące jednostek napędowych mają zostać utrzymane przynajmniej do sezonu 2020.

Podczas dwudniowego spotkania włodarzy F1 przedyskutowano także możliwości wprowadzenia zmian do formatu weekendu wyścigowego, o którym od dłuższego czasu również się dyskutuje. Sprawa ta, jak się można domyślać, mocno wszystkich podzieliła.

Konsensus jest jednak taki, że format weekendów F1 może zostać poprawiony, a do dalszych rozmów w tej kwestii mają zostać zaproszeni promotorzy wyścigów, sponsorzy oraz przedstawiciele mediów.

Planowane zmiany będą mogły wejść w życie najwcześniej w sezonie 2017.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

3 KOMENTARZE
avatar
czuczo

20.01.2016 07:33

0

Zbędne ryzyko czy ułańska fantazja przy wyprzedzaniu? Kierowca ma myśleć i kalkulować a nie jechać na rympał, uda się czy nie uda. Nie uda się i spowodował kolizję, to powinien dostać karę bo widocznie nie było miejsca na taki manewr. I jak to potem oceniać? Ten bardziej utytułowany nie dostanie kary, a ten mniej dostanie, bo brak mu doświadczenia? Przepis jest przepis i nie powinien być interpretowany.


avatar
Greek

20.01.2016 12:33

0

Jestem za utrzymaniem surowych kar.


avatar
MacGyver

21.01.2016 14:17

0

Czy takie surowe kary są wprowadzane w niższych seriach open wheel, czy też w np. Formule E?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu