WIADOMOŚCI

F1 rozważa rozszerzenie ochrony kokpitów
F1 rozważa rozszerzenie ochrony kokpitów
Wdrożenie dodatkowej ochrony głów kierowców na sezon 2017, pod postacią specjalnego pałąku zostało już definitywnie przesądzone, a kwestią czasu jest jedynie ustalenie szczegółów tego projektu.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Wedle najświeższych doniesień przedstawiciele ekip rozważają także dodatkowe wzmocnienie zaproponowanej przez Mercedesa koncepcji pałąku poprzez dodanie do niego pełnej lub częściowej osłony z przeźroczystego materiału.

Rozwiązanie takie miałoby jeszcze bardziej podnieść poziom bezpieczeństwa kierowców na wypadek pojawienia się na ich drodze różnych odłamków.

Pomysł ten był już przedmiotem dyskusji zespołów, jednak jego dalsze wdrożenie zostało przesunięte w czasie, aby móc je dokładnie przetestować i dowiedzieć się jakie korzyści może przynieść dodatkowa osłona.

System ochronnego pałąku zwanego potocznie z języka angielskiego „halo” [aureola], zostanie wdrożony więc w bolidach na sezon 2017, a jego szczegóły powinny zostać ustalone podczas kolejnego spotkania ds. przepisów technicznych, które zaplanowano na 11 lutego.

Charlie Whiting, delegat techniczny FIA, zapewnia że nowy przepis wynika bezpośrednio z dyrektywy jaką przedstawił na ostatnim spotkaniu z zespołami i nie ma możliwości, aby nie wszedł on w życie.

Według wstępnych szacunków ochronny pałąk mający spełniać swoją rolę dołoży do masy bolidów dodatkowe 10 - 15 kg, co w połączeniu z dodatkową masą większych opon będzie stanowiło znaczący przyrost ogólnej masy.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

10 KOMENTARZY
avatar
Duke_

08.02.2016 15:09

0

Już widzę wyścigi w wykorzystaniu tego pałąka w celach aerodynamicznych przez zespoły.


avatar
patrix94

08.02.2016 15:46

0

Myślałem, że w 2017 bolidy będą szybsze i piękne. Niestety jest duża szansa, że zamiast tego kierowcy będą się ścigać karykaturami bolidów.


avatar
mardab

08.02.2016 16:37

0

Co ich powaliło z tym bezpieczeństwem, Formuła 1 ma być niebezpieczna - głównie dlatego ludzie to oglądają. Chyba mi nikt nie powie że wyścig nie jest ciekawszy jak ktoś się nie rozpierdzieli :-)


avatar
MarTum

08.02.2016 16:47

0

Niech już zasłonią całe głowy kierowców jakąś świetnie wyglądającą osłoną. Te pałąki to ohyda. Jak mają montować takie kalectwa to lepiej niech już kierowca siedzi cały zabudowany.


avatar
zero.nero

08.02.2016 17:17

0

I o to chodzi Duke;) Rzadko czytam komentarze, bo jak widzę co wypisują tu "specjaliści" od rozmaitych dziedzin, to płakac mi się chce. Weźmy np. takiego patrixa94, cóż za głęboka myśl... A mardab? Może gdyby miał taki pałąk w kołysce, to nie upadłby na głowę...


avatar
narya

08.02.2016 18:49

0

@ 5. A ty piszesz tylko po to by obrażać innych ? W takim razie gratuluję " poprawienia " poziomy tego forum


avatar
MacGyver

08.02.2016 19:44

0

"Pełna lub częściowa osłona"...hmmm. Czyli, jak podejrzewałem - prosta droga do całkowitego zamknięcia kokpitów w najbliższej przyszłości.


avatar
seba1b

08.02.2016 21:27

0

Przed czym niby ma chronić ta "szybka" i "kij"? bo przypominając sobie wszystkie incydenty z ostatnich lat to nigdzie one by nie zdały egzaminu.


avatar
walerian

09.02.2016 07:58

0

Dlaczego znow mersedes? Ehh... juz mi sie to nie podoba....


avatar
Root

14.02.2016 23:07

0

Wcale taki pałąk nie musi przynieść poprawy bezpieczeństwa, można sobie wyobrazić sytuację, gdy np inny bolid przelatuje 3 cm koło kasku kierowcy i nic się nie dzieje, albo zaczepia o pałąk i go wgniata w głowę kierowcy. O wizualnej stronie nie będę pisał, bo to chyba każdy widzi jak to wygląda...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu