WIADOMOŚCI

Hamilton pewnie wygrał czasówkę przed własną publicznością
Hamilton pewnie wygrał czasówkę przed własną publicznością
Lewis Hamilton przed własną publicznością sięgnął dzisiaj po swoje 67. pole position w karierze i brakuje mu już tylko jednego sobotniego triumfu do wyrównania rekordu wszech czasów w tej statystyce należącego do Michaela Schumachera.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Brytyjczyk będzie musiał jednak stawić się jeszcze przed sędziami zawodów, aby wyjaśnić kwestie blokowania Romaina Grosjeana podczas dzisiejszej rywalizacji.

Sesja kwalifikacyjna do GP Wielkiej Brytanii rozpoczęła się na wilgotnym torze po tym jak tuż przed Q1 w okolicy Silverstone pojawiła się delikatna, ale przybierająca na sile mżawka. Opady deszczu zakłóciły jednak tylko przebieg Q1, które dzięki temu miało niespodziewanego "zwycięzcę" w postaci Fernando Alonso i McLarena.

Finałowa część czasówki tradycyjnie została podzielona przez kierowców na dwa przejazdy. Po pierwszym Lewis Hamilton dał wyraźny sygnał, że nie zamierza odpuszczać przed własną publicznością. Brytyjczyk zbliżył się do granicy 1 minuty i 27 sekund.

Sebastian Vettel na tym etapie kwalifikacji tracił do niego niespełna 0,2 sekundy i zdołał przebić się przed Valtterigo Bottasa i Kimiego Raikkonena.

Decydujący o kolejności na starcie przejazd ponownie jednak padł łupem Lewisa Hamiltona, który wyśrubował rekord obecnej nitki toru do 1:26.600. Jego zespołowy partner już na samym początku okrążenia popełnił błąd, który kosztował go przegraną z kierowcami Ferrari.

Jutro na starcie GP Wielkiej Brytanii to Kimi Raikkonen wystartuje z pierwszej linii obok Hamiltona. Finowi na torze Silverstone udało się pokonać Sebastiana Vettela o 0,2 sekundy.

Valtteri Bottas nie zdołał ograniczyć więc swoich strat i mimo wywalczenia dzisiaj czwartego miejsca, do wyścigu ruszy z 9 pozycji po tym jak zostanie ukarany za wymianę skrzyni biegów w jego bolidzie.

Tuż za kierowcami Mercedesa i Ferrari znalazł się Max Verstappen, który wyprzedził Nico Hulkenberga, obu kierowców Force India oraz Stoffela Vandoorne'a i Romaina Grosjeana.

Przebieg Q1 i Q2

W końcówce pierwszej sesji kwalifikacyjnej warunki na torze szybko zaczęły się poprawiać na tyle, że Esteban Ocon i Fernando Alonso zdecydowali się założyć gładkie opony. Francuz uzyskał szósty czas, a Fernando Alonso ku uciesze zgromadzonych kibiców "wygrał" Q1, rzutem na taśmę rozpoczynając swoje pomiarowe okrążenie.

Po pierwszej części sesji kwalifikacyjnej na Silverstone z rywalizacji ostatecznie odpadli: obaj kierowcy Saubera, Kevin Magnussen, Lance Stroll oraz mający problemy techniczne Daniel Ricciardo.

W Q2 tor zaczął przesychać, a wszyscy kierowcy założyli już gładkie opony Pirelli. Czasy okrążeń poprawiały się z każdym przejazdem, ale ostatecznie to Lewis Hamilton pojechał zdecydowanie najlepsze okrążenie, jako pierwszy schodząc z czasem poniżej 1 minuty i 28 sekund.

Do finału kwalifikacji nie udało się awansować: Massie, Sainzowi, Alonso, Kwiatowi oraz Palmerowi.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń
1

Lewis Hamilton

Mercedes

1:26.600
2

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:27.174
3

Sebastian Vettel

Ferrari

1:27.356
4

Valtteri Bottas

Mercedes

1:27.376
5

Max Verstappen

Red Bull

1:28.130
6

Nico Hulkenberg

Renault

1:28.856
7

Sergio Perez

Force India

1:28.902
8

Esteban Ocon

Force India

1:29.074
9

Stoffel Vandoorne

McLaren

1:29.418
10

Romain Grosjean

Haas

1:29.549
11

Jolyon Palmer

Renault

1:30.193
12

Daniił Kwiat

1:30.355
13

Fernando Alonso

McLaren

1:30.600
14

Carlos Sainz

1:31.368
15

Felipe Massa

Williams

1:31.482
16

Lance Stroll

Williams

1:42.573
17

Kevin Magnussen

Haas

1:42.577
18

Pascal Wehrlein

BMW Sauber

1:42.593
19

Marcus Ericsson

BMW Sauber

1:42.633
20

Daniel Ricciardo

Red Bull

1:42.996
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

45 KOMENTARZY
avatar
toddlockwood

15.07.2017 15:19

0

Hamilton dostał tą karę czy nie?


avatar
kempa007

15.07.2017 15:21

0

czekamy na decyzję sędziów


avatar
toddlockwood

15.07.2017 15:22

0

Śmiesznie by było jakby dostał :D


avatar
walerian

15.07.2017 15:22

0

@1. toddlockwood Miejmy nadzieję, że karę dostanie ale pewnie jak zawsze mu się upiecze....


avatar
mientus63

15.07.2017 15:23

0

Na sky sports było widać wyraźnie, że Hamilton nie miał wpływu na czas Grosjeana, był wystarczająco przed nim, aby go nie zablokować. Ta różnica na oko wyniosła około 1s, a przeciwnik nie przeszkadza az tak w tym zakrecie w utrzymaniu odpowiedniej predkosci ;) Skoro Perez nie dostał kary, to on tez nie powinien ;)


avatar
XandrasPL

15.07.2017 15:26

0

co wy Hamilton jest nietykalny, on kary nie może dostać bo to dziecko FIA, nie ma szans, na co wy liczycie ? dajcie spokój, a co do kwali - Vettel na używanych oponach ale widać było że czekał do końca bo 7 sekund przed końcem zaczął kółko ale na używanych gumach co mógł zrobić ... Kimi swoje 0,5 utrzymał , Seb by nie wygrał ale był by 0,2 coś za nietykalnym ...


avatar
hubos21

15.07.2017 15:28

0

Dla Vettela to tak samo jakby startował z P2 :D


avatar
toddlockwood

15.07.2017 15:29

0

Ogólnie jestem zdania że Mercedes ma świetny wóz i techników ale kierowców przeciętnych. Napewno gdyby Bottas czy Hamilton jeździli gdzie indziej (Nawet Ferrari) to nie dawali by rady.


avatar
mafico

15.07.2017 15:31

0

Ciekawe czy Kimi bedzie miał "problem" ze sprzęgłem już na początku czy jednak poczekają troche xD


avatar
Spargus

15.07.2017 15:31

0

Jaką karę? Bo nie oglądałem kwalifikacji :(


avatar
Levski

15.07.2017 15:34

0

Karę za spowolnienie Groszka, który jechał swoje szybkie kółko.


avatar
gtv

15.07.2017 15:35

0

Nie podobało mi się branie w cudzysłów słów "zwyciężył" i "wygrał" Q1. Brak rzetelności, niestety, bo mimo problemów z silnikiem Hondy Alonso przypomniał o sobie wykorzystując trudne warunki wyrównujące szanse i nagradzające perfekcyjne opanowanie samochodu skazanego na porażkę. Alonso nie zasługuje na protekcjonalne, obraźliwe traktowanie przez p. K...


avatar
bo77as

15.07.2017 15:38

0

Kosmiczna forma Hamiltona, ale ja najbardziej zwróciłem uwagę na to, w jaki sposób mówił w tym wywiadzie i porównajcie to sobie do tego, jak się zachowuje gdy przygrywa i jak tu kurde takiego człowieka lubić ? Rozchwiany emocjonalnie jak 15 latka po obejrzeniu zmierzchu.


avatar
toddlockwood

15.07.2017 15:39

0

@13 a ktoś go lubi?


avatar
Reaglag2

15.07.2017 15:41

0

HAM nie powinien dostac kary jezeli byl wystarczajaco przed GRO. Az mi nie w smak kiedy czytam komentarze typu walerian, Fanvettel, zaloze sie ze maja ponizej 18l o czym swiadczy poziom emocjonalnosci w ich wypowiedziach,


avatar
elin

15.07.2017 15:42

0

@ 14. toddlockwood Tak, ponieważ to doskonały kierowca, który potrafi swoją jazdą zapewnić emocje do ostatniej sekundy. Natomiast jego życie osobiste i zachowanie, to jego sprawa.


avatar
RADAMANTHYSEK

15.07.2017 15:46

0

Jeżeli było tam spowolnienie to trudne do udowodnienia, gdyż Groszek był zdecydowania za daleko by narzekać, a w zakrętach o tej charakterystyce nie ma gdzie "dać się wyprzedzić". Nadmienię, że Hamilton dał gaz do dechy w zakręcie bo na wyjściu oddalił się sporo. Na youtube jest filmik, a reszta "speców" zanim skomentuje ten incydent niech go obejrzy [ tytuł : "Hamilton impedes Grosjean ( Penalty or not )" ] bo walerianki i inne trolle, jak zwykle wypełzły ze swych norek i udają, że rzeczywiście znają się na spocie :P.


avatar
bo77as

15.07.2017 15:46

0

@ 16 zgadzam się z tobą, ale jeśli bierzesz pod uwagę tylko umiejętności to myślę, że w takim bolidzie Perez czy Hulkenberg też by zapewniali nie mniejsze emocje, jeśli odjechanie na 20 sekund reszcie możemy nazwać emocjami :) .


avatar
Sasilton

15.07.2017 15:49

0

Jeśli Hamilton dostał by za to 3 pola na starcie, to blokowanie Pereza jest warte przynajmniej 10. Żartem jest że w ogóle się tym zajmują.


avatar
toddlockwood

15.07.2017 15:50

0

@19. Dostanie 5 i wszyscy będą szczęśliwi.


avatar
shodan

15.07.2017 15:51

0

@18 powiedz to vetelowi :D


avatar
switek17

15.07.2017 15:51

0

Co ma Mikołaj Sokół do Hulkenberga?


avatar
elin

15.07.2017 15:52

0

@ 18. bo77as Wątpię, czy Hulkenberga lub Pereza było by stać na wykręcanie takich czasów jak Hamiltona. 67 PP, to nie tylko dobry bolid, to również doskonały ( choć racja - często chimeryczny ) kierowca ;-).


avatar
veterynarz

15.07.2017 15:53

0

Wielki Fernando Alonso pokazał dziś młodym kto jest najlepszy :) Stoffel P8, przed Bottasem - wielka szansa na punkty dla McLarena. Czuję że jutro Hulk odpali na starcie i namiesza w czołówce jak Grosjean ostatnio. Zapowiada się dobry wyścig!


avatar
Now Bullet

15.07.2017 16:00

0

@18 Moim zdaniem nie masz racji,widać nawet na tle Bottasa,który ma ten sam samochód a na jednym kółku traci ponad 0,7s więc,moim zdaniem takie gadanie to głupota.Hamilton jest jednym z najlepszym jak nie najlepszym kierowcą wszechczasów,można go nie lubić ale umiejętności na torze nie można mu odebrać. Tak ode mnie jeszcze brawa dla hondy i dla Hulka,pokazuje że również jest dobrym kierowcą i że renówka nie jest taka słaba na jaką wygląda :) Noi brawa dla Raikonena,no ale jutro nie daje mu większych szans na walkę z Vetelem,podejrzewam że objedzie go jak zawsze...Chyba że coś się zmieniło w ferrari ale w to wątpie.


avatar
Vendeur

15.07.2017 16:01

0

kempa - kiedy wprowadzisz moderację z prawdziwego zdarzenia i zaczniecie blokować trollujących debili? Przecież to, co się ostatnio dzieje w komentarzach to jest żenująca piaskownica. Kolejne 3 osoby dodaję do ignorowanych, niedługo nie będzie co czytać, bo osoby, które mają cokolwiek sensownego do przekazania przestały się udzielać. Naprawdę wolisz mieć pełno aktywnych kont i burdel i syf tutaj, czy nieco mniej a rzeczowe dyskusje? Co do kwalifikacji. Dominacja Hamiltona u siebie niezaprzeczalna. Brawo dla Hulka oraz Kimiego, który znowu szybszy od Vettela. Ciekawe jak w wyścigu ten "problem" rozwiąże zespół.


avatar
veterynarz

15.07.2017 16:05

0

@Bo77as, @ellin Mogę się z wami po trochu zgodzić. Uwielbiam Lewisa, dopóki jest na torze. Nie cierpię go poza nim...


avatar
dexter

15.07.2017 16:10

0

@toddlockwood A siedziowie w sporcie motorowym moga sprawdzic wszystko tak po prostu w ciagu trzech minut? Chyba najpierw musza zostac przesluchani obaj kierowcy, musi zostac przyjete stanowisko obu zespolow, trzeba zbadac zdarzenie z kazdej perspektywy itd.itp. Grosjean rzekomo stracil 0,3s przez utrudnienie wywolane jazda Hamiltona. Najpierw stewardzi musza wszystko dokladnie zbadac. M.in. musza przestudiowac dane GPS, tzn. musza sprawdzic dane z czarnej skrzynki (Blackbox): kto, gdzie (w ktorym miejscu na torze), kiedy i z jaka predkoscia podrozowal po torze wyscigowym. Jesli Hamilton faktycznie popelnil wykroczenie to moze dostac kare. Tzn. moze zostac jego pozycja startowa odebrana, moze zostac skreslony wykrecony czas - jest wiele mozliwych wariantow. Moze nawet zostac przesuniety o trzy pozycje startowe, dostac tzw. kare: ?Grip Penalty?. Ale jak ewentualnie ostro Hamilton moze zostac ukarany musza stwierdzic stewardzi.


avatar
jack22

15.07.2017 16:16

0

Chcesz rzeczowo to na f1ultra


avatar
elin

15.07.2017 16:16

0

@ 27. veterynarz Ja oceniam kierowców głównie po tym co prezentują na torze. Nikt z Nas nie zna osobiście i nie wiem, jakim naprawdę człowiekiem jest zawodnik kiedy zdejmuje kask. Media często przekręcają fakty i kreują wizerunek kierowcy jak im wygodnie, najlepiej aby było kontrowersyjnie i głośno. Hamilton ideałem nie jest, ale potrafi być piekielnie szybki na torze ... i takich chcę oglądać :-). Cieszy się jak wygrywa, wścieka jak przegrywa. Nie jest " kukiełką " PR tylko kierowcą w starym stylu Hunta czy Senny.


avatar
elin

15.07.2017 16:19

0

* nie wie


avatar
Levski

15.07.2017 16:21

0

FIA: "While GRO potentially may have been affected by presence of HAM, he was not impeded" mogl ale nie damy.


avatar
dexter

15.07.2017 16:32

0

26. Vendeur Moj kciuk wedruje do gory


avatar
Viggen2

15.07.2017 16:33

0

@26 Vandeur Na nic takie pisanie, prosiliśmy kiedyś i nic to nie dało i raczej niestety nie da...


avatar
dexter

15.07.2017 16:43

0

* mialo byc: "Grid Penalty"


avatar
Fanvettel

15.07.2017 17:17

0

Palmer 11 !!! Hulk świetne kwalifikacje Vettel mam nadzieje ze bedzie mial dobry start.


avatar
berni

15.07.2017 17:38

0

@ 28 dexter: Sędziowie mogą jednak robić co chcą i nie muszą wysłuchać obu kierowców (nie rozmawiali nawet z Grosjeanem), żeby zdecydować, że nie należy się kara dla Lewisa...


avatar
veterynarz

15.07.2017 17:52

0

@30 Oczywiście to kwestia gustu i szanuję Twoje, jak również kolegi @bo77asa, zdanie. Życzę dobrego wyścigu jutro :)


avatar
rbej

15.07.2017 18:21

0

Śmieszą mnie te żałosne komentarze jak Ferrari przez cały sezon specjalnie udupia Raikonena w wyścigu, chociaż prawda jest oczywista dla wszystkich: Kimi może mieć nawet P1 ale jest taką łajzą wyścigową że nie obroniłby tej pozycji, nawet jakby cała czołówka dostała karę przejazdu prze pitlane.


avatar
elin

15.07.2017 18:34

0

@ 38. veterynarz Dziękuję i również tego życzę :-)


avatar
BlahBlah

15.07.2017 18:45

0

@26 na pytanie mailem czy nie potrzebują pomocy padło "damy sobie radę" =)


avatar
l1m1ted11

15.07.2017 19:26

0

Kimi złapie Hamiltona na starcie dzięki deszczowi, bo nie ważne z której strony, to i tak start będzie porównywalny... Niech go złapie na starcie i zmusi do błędu :D


avatar
RB2017

15.07.2017 19:56

0

HULK !!! Jeśli będzie deszcz to VER ma talent do jazdy w deszcz


avatar
dexter

15.07.2017 21:07

0

@berni Jak nie rozmawiali z kierowca, to musieli rozmawiac z przedstawicielami czy managerami zespolow. W kazdym razie musza wysluchac kazda argumentacje zespolu. Musza takze przeanalizowac obraz video oraz dane telemetrii aby podjac decyzje.


avatar
marekko

15.07.2017 23:01

0

Patrząc na możliwości Renaulta i miejsce w tabeli, to raczej można być pewnym że Robert w tym roku zastąpi Palmera, potrzeba im punktów jak powietrza.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu