Kierowcom Formuły 1 udało się wywalczyć poprawę warunków bezpieczeństwa na legendarnym torze Monza. Szybki tor, na którym rozgrywane jest od lat GP Włoch, od zawsze był kością niezgody pomiędzy Stowarzyszeniem Kierowców Grand Prix (GPDA), a organizatorami wyścigu.
Przed rozpoczynającymi się we wtorek trzydniowymi testami na torze Autodromo Nazionale poinformowano, że kontrowersyjna pułapka ze żwiru na drugiej szykanie, została zastąpiona asfaltowym poboczem.GPDA wnioskowało o taką poprawę już w roku 2000, kiedy to na torze Monza w tym miejscu zginął strażak- Paolo Gislimberti, który został uderzony kołem oderwanym z bolidu Jordana prowadzonego przez Heinza- Haralda Frentzena, po karambolu, w którym uczestniczyło kilka pojazdów.
W ubiegłym roku nastąpiło apogeum nacisków na podwyższenie standardów bezpieczeństwa i GPDA zagroziło nawet bojkotem GP Włoch, po tym jak ich prośby ponownie zostały zignorowane.
Kierowcy domagali się także wymiany przestarzałych tarek, ale jak na razie zmodyfikowano tylko pobocze wokół drugiej szykany.
28.08.2007 11:35
0
Włosi jak zwykle zbyt leniwy żeby ruszyć tyłek i coś zrobić;)
28.08.2007 11:53
0
na każdym torze powinli zlikwidować żwir bo jak ktos w niego wpada pużniej się zakopuje a asfalt jest bezpieczny bo łatwo na nim wychamować
28.08.2007 11:54
0
Testy są dziś czy we wtorek za tydzień?
28.08.2007 11:55
0
A po co są w ogóle tarki ???
28.08.2007 11:56
0
Disi: po prawej stronie masz tabelke "TESTY".
28.08.2007 12:07
0
testy sa dzis bo przecierz pisze 28 sierpnia
28.08.2007 12:19
0
Nie "pisze" tylko "jest napisane" ofermo.
28.08.2007 12:24
0
tarki sa poto by wjezszajac w zakret po tarkach masz wieksze bezpieczenstwo ze cie nieobruci to tak jak magnez poto sa tarki
28.08.2007 12:35
0
hehe..dzieki Barteks ;) Najciemniej jest pod latarnią ;)
28.08.2007 12:38
0
Gdy popada to akurat tarki mają mniejszą przyczepność i wtedy nie za bardzo z tym "magnezem".
28.08.2007 12:38
0
antiblaxx "pisze" i "jest napisane" od jakiegoś czasu oba te zwroty są uznawane za poprawne.
28.08.2007 12:54
0
co wy bedziecie sie o jezyk polski klocic??Przecie to jest strona poswiecona formule1.
28.08.2007 12:56
0
tarki są po to żeby kierowcy nie zcinali zakrętów "baranie"
28.08.2007 12:57
0
Bezpieczeństwo najważniejsze - pewnie Robert swoim wypadkiem przechylił szalę na korzyść stowarzyszenia kierowców. Piękny tor we Włoszech - nie mogę się już doczekać wyścigu!!!...;-)
28.08.2007 13:02
0
atomic ty dupo tarki sa poto zeby niescinac zakretow ?? zastanow sie co mowisz czemu robert jak okraza tor w studia to mowi czasem ten zakrent atakujemy tarki golo jedna tarki sluza do przyczeptnosci w zeszczu i na sloncu
28.08.2007 13:29
0
michalchlebicki-zgadza się,tarki są pewnego rodzaju ogranicznikiem danego zakrętu.Na mokrym jednak torze (inna struktura) mogą spowodować utratę przyczepności.Widziałem wiele sytuacji gdy kierowca najeżdżający tylnymi kołami na tarki w "zeszczu" wykonywał piruet na torze.chłe,chłe.
28.08.2007 13:32
0
Na Monzie jest co zmieniac w kwestii bezpieczeństwa, więc nie dziwie się kierowcom. Ale przeszkód jest wiele,np. fakt że drzewa rosnące w pobliżu toru są prawnie chronione jako częśc parku i nie ma szns na chocby tknięcie ich... (a jednak F1 przyjazna środowisku ;>)
28.08.2007 15:46
0
deszcz w tym roku tylko raz zawitał na torze i namieszał - akurat jak nie oglądałem wyścigu.....;-/
28.08.2007 17:42
0
Co ya bzdet... Turcja zakręt nr. 8... gdyby tam był żwir zamiast tego betoniku to odrazu by każdy kierowca podchodził do niego z większym respektem... Po przerwanym wyścigu na Nurburgring chyba nic mnie nie zaskoczy... Co do tarek... kiedyś były one tak wysoko, że po zbytnim najechaniu na nie samochód poprostu na nich wisiał :P
28.08.2007 17:52
0
tak ale on najechal tylnymi kolami a zazwyczaj jedzie sie po tarkach cala strona przednim kolem jak i tylnim
28.08.2007 17:56
0
wiesz morte mam nieco doswiadzczenia co do tarek i choc so one wysokie to i tak spelniaja role pzyczepnosci bo te tarki wysokie one sa waskie i dlatego kierowcy ich tak malo uzywaja
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się