WIADOMOŚCI

#3 trening:Ferrari najszybsze, Kubica z problemami
#3 trening:Ferrari najszybsze, Kubica z problemami
Sytuacja na torze Spa-Francorchamps zmienia się jak w kalejdoskopie. W pierwszym treningu najszybszym kierowcą był Kimi Raikkonen. W drugim brylowali zawodnicy McLarena. W trzecim, ostatnim przed kwalifikacjami, najlepsi byli ponownie kierowcy włoskiej Scuderii.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
W dość chłodnych warunkach najszybszym zawodnikiem na torze w ostatnim treningu przed sesją kwalifikacyjną okazał się Kimi Raikkonen. Drugi, ze stratą 0,251 sekundy trzeci trening zakończył Felipe Massa. Główni rywale zespołu Ferrari sesję ukończyli na trzecim i czwartym miejscu. Fernando Alonso stracił do lidera prawie 0,4 sekundy, a Lewis Hamilton przeszło 0,6 sekundy.

Piąty czas uzyskał Heikki Kovalainen, któremu udało się zakończyć trening przed Jarno Trullim i Nico Rosbergiem. Zespół BMW Sauber nie zaliczy początku dnia do najbardziej udanych. Nick Heidfeld zakończył trening na siódmej pozycji, za kierowcami Renault i Williamsa, a Robert Kubica ponownie miał problemy techniczne.

Polak na drugim okrążeniu wyjazdowym zatrzymał swój bolid w drugim sektorze toru z powodu awarii technicznej- najprawdopodobniej jednostki napędowej. Jeżeli informacje te potwierdzą się zespół BMW będzie musiał po raz pierwszy w tym sezonie wymienić jednostkę napędową w swoim bolidzie, a Polak zostanie ukarany przesunięciem o dziesięć pozycji w dół na starcie GP Blegii.

Trzeba jednak zaznaczyć, że w poprzednim wyścigu na szybkim torze Monza, na którym silniki są poddawane wyjątkowemu obciążeniu, Polak w ostatniej partii wyścigu nie oszczędzał jednostki napędowej, kręcąc czasy zdecydowanie lepsze niż Nick Heidfeld, który z pewnością oszczędzał jednostkę napędową przed wyścigiem o GP Belgii.

Do pierwszej dziesiątki najszybszych awansowali dzisiaj jeszcze Ralf Schumacher oraz Mark Webber. Tuż za Australijczykiem uplasował się drugi zawodnik Renault- Giancarlo Fisichella, który wyprzedził Jensona Buttona i Davida Coultharda. Drugi z zawodników Hondy, Rubens Barrichello nie odnotował dobrego czasu i sesję zakończył dopiero na 19 pozycji, wyprzedzając jedynie Davidsona i Yamamoto.

Japończyk także i w trzecim treningu wypadł z toru. Powodem utraty panowania nad bolidem, podobnie jak wczoraj, była awaria układu hamulcowego, a konkretnie eksplozja tarczy hamulcowej. Podobne problemy miał dzisiaj także zespół Renault. Być może przyczyną takiego stanu rzeczy jest wyjątkowo niska, jak na standardy F1, temperatura toru.

Wyniki

# Kierowca Czas
1

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:46.137
2

Felipe Massa

Ferrari

1:46.388
3

Fernando Alonso

McLaren

1:46.507
4

Lewis Hamilton

McLaren

1:46.782
5

Heikki Kovalainen

Renault

1:47.065
6

Jarno Trulli

Toyota

1:47.218
7

Nico Rosberg

Williams

1:47.251
8

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:47.359
9

Ralf Schumacher

Toyota

1:47.454
10

Mark Webber

Red Bull

1:47.527
11

Giancarlo Fisichella

Renault

1:47.564
12

Jenson Button

Honda

1:47.767
13

David Coulthard

Red Bull

1:47.806
14

Sebastian Vettel

1:47.838
15

Alexander Wurz

Williams

1:47.902
16

Takuma Sato

Super Aguri

1:48.129
17

Vitantonio Liuzzi

1:48.163
18

Adrian Sutil

1:48.348
19

Rubens Barrichello

Honda

1:48.528
20

Anthony Davidson

Super Aguri

1:48.955
21

Sakon Yamamoto

1:49.179
22

Robert Kubica

BMW Sauber

-:--.---

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

51 KOMENTARZY
avatar
super_bercik

15.09.2007 12:22

0

Szkoda, może nie jest poważnie uszkodzony i naprawią.


avatar
Arkuss

15.09.2007 12:22

0

Mam nadzieje że usunął tą awarie;/ Jeśli nie to można zapomnieć o dobrym miejscu:(


avatar
totalfun

15.09.2007 12:23

0

I trzeba było tak żyłować bolid na ostatnich okrążeniach we Włoszech...


avatar
super_bercik

15.09.2007 12:24

0

Jeśli nawet to RK dojedzie w 8.


avatar
godzil1

15.09.2007 12:24

0

na wlasne zyczenie go cofaja na starcie... jak amator


avatar
Maniako

15.09.2007 12:25

0

Robert pokaże klasę i startując z 15 pola awansuje na 6 miejsce. Mocno w to wierze, że nie tylko Rosberg będzie musiał pokazać Kubicy środkowy palec.


avatar
totalfun

15.09.2007 12:26

0

Jedyny plus to, że pooglądamy sobie jak Robert wyprzedza:)


avatar
prema

15.09.2007 12:28

0

powiedzcie mi czy kubica do końca sezonu będzie miał satysfakcjonujący wyścig, czy już raczej nie. Inna sprawa, że gonił w poprzednim wyścigu aż do końca, tylko czy to wystarczyło by tak zjechać silnik kilka okrążeń przed metą na maksa, być może gdyby tego nie robił to teraz silnik padłby w wyścigu, więc może choć tyle, że dojedzie do mety, wprawdzie na końcu stawki ale zawsze, ciekawi mnie czy będzie mógł zatankować na maksa jeśli w kwalifikacjach będzie w 10 a wystartuje z dalszej pozycji, może ktoś wie?


avatar
prema

15.09.2007 12:32

0

i dodatkowa sprawa teraz jest prosta metoda na wykorzystanie materiałów z innych zespołów, najpierw kradniesz będąc kierowcą a potem przyznajesz się do winy i już spokojnie do końca sezonu jeździsz na kradzionym, Proste. To niesamowite, że przekazanie smsów!!!!!! jakby nie były dostępne u operatora pozwala wymigać się od kary. to nie są dzieci (choć może) kierowcy wyraźnie korzystali świadomie na tamtych materiałach, cynicznie i z wyrachowaniem.


avatar
mirekmiras

15.09.2007 12:32

0

Czytałem w jednym z zerwisów, że jednak będzie potrzebna wymiana silnika... I moim zdaniem nie ma co składać na żyłowanie silnika we Włoszech, silnik teoretycznie powinien wytrzymać nieco więcej niż 2 wyścigi, musi być przecież jakaś rezerwa :)


avatar
zmuk

15.09.2007 12:33

0

Jakie to ma znaczenie , że żyłował silnik ??. Gdyby walczył o pozycje we Włoszech to coby miał robić odpuścic żeby w Belgi śilnik wytrzymał, silnik ma wytrzymać 2 GP na pełnych obrotach


avatar
atomic

15.09.2007 12:37

0

to sobie robert pośmiga między bolidami . a może cysterna i na jeden pit stop???


avatar
barteks3

15.09.2007 12:37

0

Panowie, gdyby Kubica nie żyłował silnika pod koniec GP Włoch to pawdopodobnie miałby awarie silnika w wyścigu w Spa a nie w treningu! A tak jesli wystartuje z 15-16 pozycji zawsze ma szanse na wywalczenie punktow!


avatar
tomi28

15.09.2007 12:38

0

ta,dymek poszedl i robert tez 10 miejsc w dol


avatar
atomic

15.09.2007 12:38

0

realizatorzy skupią się na pojedynkach kubicy /mam taką szczerą nadzieje/


avatar
riddick22

15.09.2007 12:40

0

Dobrze, że tak dawał mu popalić we Włoszech, bo zdechłby mu w połowie wyścigu na Spa. Być może była jakaś wada techniczna w tym nowym silniku na Monze i Spa.


avatar
tomi28

15.09.2007 12:40

0

cos mi sie tu zdaje ze Ms.NIck nie dojedzie


avatar
mirekmiras

15.09.2007 12:41

0

Jak myślicie, czy gdyby jutro podczas wyścigu spadł deszcz, mogłaby to być szansa dla Kubicy, może nawet na niezłe punkty


avatar
prema

15.09.2007 12:41

0

słuszna uwaga zmuk. a poza ty ten silnik wykorzystywany jest na treningach, wystarczy, że ktoś przejedzie o 10 okrążeń i co wtedy? klapa? a tam też jeżdża na maksa.


avatar
tomi28

15.09.2007 12:42

0

moze nie w polowie ale tak 15kolek przed obstawiam ze bmka nicka padnie i robert mu pomacha


avatar
qTeCk

15.09.2007 12:47

0

Czy ktoś wie czy Robert ma nowy silnik na Spa czy ten sam co na Monzie?


avatar
tomi28

15.09.2007 12:50

0

teraz juz bedzie mial nowy,hehehehe


avatar
barteks3

15.09.2007 12:51

0

qTeCk: przeczytales w ogole news powyzej ???


avatar
Ghostface

15.09.2007 12:52

0

Moze dobrze ze silnik padl teraz a nie podczas wyscigu ...


avatar
bigspider

15.09.2007 12:53

0

Ten sam co na Monzie. Co do silnika to zgadzam się z większością. Silnik musi wytrzymać pełne 2 GP. Czyli 2 trzecie treningi, 2 kwalifikacje i 2 wyścigi. To że żyłował na Monzie nie ma moim zdaniem większego znaczenia. Pewnie gdyby go oszczędzał miałby bardziej przykrą niespodziankę podczas kwalifikacji (np. podczas pierwszej części) lub podczas wyścigu.


avatar
freezer

15.09.2007 12:56

0

Wszystkiego trzeba doświadczyć, szkoda tylko, że na ulubionym torze...


avatar
zmuk

15.09.2007 12:58

0

Mocno wierze w to, że awaria silnika wyjdzie Robertowi na dobre bo dzięki temu ludzie będą mogli przekonać sie jakim Robert jest kierowcą a potweirdzać to będzie przebijajać sie ze środka stawki to pierwszej 10.


avatar
Lechu2901

15.09.2007 12:59

0

co do deszczu to jest wielce prawdopodabne, że spadnie no a jak pamiętacie gp europy coulthard startujący z 20 pozycji awansował na 5... wszystko może się zdarzyć.... a tak nawiasem to dobrze, że silnik padł teraz a nie w kwalifikacjach lub w wyścigu. Jednak powinien wytrzymywać 2 weekendy gp bez problemów. Inżynierowie bmw mają jeszcze nad czym popracować...


avatar
tomi28

15.09.2007 13:00

0

no wlasnie,pech,monza(pit stop),teraz spa,ajajaj,ale robert pewnie pokaze ze ma jaja,jak ostanio w wywiadzie powiedzial niki lauda po monzie


avatar
Lechu2901

15.09.2007 13:01

0

zmuk trochę się boję o to czy robert jednak nie utknie za np. barichello(monako) czy kovalainenem(monza) ale jeżeli będzie padać to całą taktykę w łeb strzeli i to będzie szansa dla roberta...


avatar
Sprynio

15.09.2007 13:02

0

Jakby nie żyłował go na Monzie to zdechłby mu silnik podczas wyścigu i wtedy by nie było żadnego miejsca ;)


avatar
Lechu2901

15.09.2007 13:02

0

wiadomo, że robert jest najlepszy:) ale czy spa jest dobre do wyprzedzania?


avatar
zmuk

15.09.2007 13:04

0

Realnie patrząc masz całkowitą rację Lechu2901 - ja jednak mam mocno optymistyczne przeczucia i głęboką wiarę w to , że w końcu mu sie uda zrobić coś nieprzeciętnego :)


avatar
Lechu2901

15.09.2007 13:07

0

chciałbym by w niedziele spadł deszcz no i żeby wyścig był ciekawy tak jak na nurburgringu


avatar
riddick22

15.09.2007 13:13

0

Trochę niebezpieczny jest start ze środka stawki, bo tam zawsze coś się dzieje. Części odpadają od kontaktów z innymi, wyjeżdża się poza tor itp.


avatar
Lechu2901

15.09.2007 13:17

0

właśnue sprawdziłem i wg mnie spa nie jest łatwym torem do wyprzezdania... niestety...mimo to robert i tak wyprzedzi a jeśli nie to zawsze są boksy...


avatar
zmuk

15.09.2007 13:20

0

Dzięki temu, że tor nie służy wyprzedzaniu efekt będzie jeszcze większy :)


avatar
kempa007

15.09.2007 13:21

0

W zadnym bolidzie, ktory zostal dopuszcony do Q3 nie mozna dodac, ani odjac paliwa. Tak wiec Kubek nie bedzie mogl dolac sobie paliwa po cofnieciu na starcie...


avatar
barteks3

15.09.2007 13:27

0

riddick22: masz rację, Kubica startując ze środka stawki będzie bardziej narażony na różne kolizje.. :/


avatar
Marti

15.09.2007 13:29

0

No i niestety w bolidzie Roberta zmieniono silnik. -10 pozycji... trudno, takie są reguły. Ciekawe jak się mu ułoży jutrzejszy wyścig i o ile miejsc zdoła się przebić do przodu...


avatar
RoninRonin

15.09.2007 13:37

0

Na 100% będzie cysterna, 1 pit stop, próba utrzymywania dystansu do połowy a potem wyprzedzania. Przynajmniej pooglądamy jak Kubica wyprzedza. Ma szansę się pokazać. A tak znowu by był 6 na starcie i 6 na mecie. Mistrzem świata w tym sezonie nie zostanie, niech się przynajmniej pokarze. Takie pościgi zawsze wzbudzają duże zainteresowanie i uznanie kibiców i szefów F1.


avatar
RoninRonin

15.09.2007 13:38

0

kempa co ty opowiadasz.... naleją mu do pełna przez kwalifikacjami i nie będzie wypalał.


avatar
prema

15.09.2007 13:39

0

dzięki kubek za info to nie pomaga w sztuczkach z paliwem


avatar
SpeedyGonzalez

15.09.2007 13:42

0

nawet jeśli cofna Roberta to dobrze bo będzie to jakieś wyzwanie dla niego, będzie miał okazję przypomnieć sobie jak się wyprzedza bo ostatnio BMW ma zbyt komfortowe te wyscigi i walki jak na lekarstwo, wreszcie troche prawdziwych emocji będzie


avatar
karrick

15.09.2007 13:48

0

Mam nadzieje ze tym razem zaryzykują na 1 pit, o ile Robert dostanie się do Q3. Walka o pozycje 1-5 podczas kwalifikacji mija się z celem. A nuż będzie samochód bezpieczeństwa? Na takich torach to bardzo możliwe.


avatar
lubie placki

15.09.2007 13:51

0

robert wystartuje z pełnym bakiem ze środka stawki i będzie sie przebijał do przodu podczas pit stopów.mam nadzieję tylko że nie utknie za kimś tak jak w monako


avatar
qwert

15.09.2007 13:52

0

RoninRonin. Po pierwsze - nie załapałeś postu kempy. Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem. Po drugie - nic nie da się przewidzieć na 100%. Po trzecie - nie wiem co miałeś na myśli mówiąc, że "nie będzie wypalał". Chyba nie znasz reguł Q3.


avatar
obi216

15.09.2007 16:14

0

Miejmy nadzieję , że coś wymyślą w teamie BMW ( własciwie to chyba już wymyślili ) - czym zresztą nas mile zaskoczą . ;-)


avatar
Pysio

15.09.2007 16:34

0

przecież musiał jechać szybko we Włoszech jak wyprzedził Rosberga żeby ten go nie dogonił nie miał innego wyjścia. Nie ma co dramatyzować przynajmniej Kubica pokaże jutro jakim jest naprawdę kierowcom.


avatar
Slaweczko

15.09.2007 17:29

0

Mimo że Robert startuje z 15 pola to ma bardzo, ale to bardzo dużą okazje by pokazać jakim i czy faktycznie jest walecznym zawodnikiem. Życzę mu tak walecznej postawy jaką pokazał Felipe Masa gdy startował z ostatniego pola. Robert pokaż na co Cię stać i udowodnij że nie jesteś marnotrawieniem pokładanych w tobie nadzieji. Ja wierzę......


avatar
bulionik

15.06.2008 19:24

0

Jak to ładnie wygląda nasz mistrz obok najlepszego komentatora F1 i znawcy w Polsce


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu