WIADOMOŚCI

FIA znów zwiększyła minimalną wagę bolidów na sezon 2022
FIA znów zwiększyła minimalną wagę bolidów na sezon 2022
Tak, jak można było się tego spodziewać wciąż utrzymuje się tendencja wzrostowa, jeśli chodzi o minimalną wagę samochodów F1. Tym razem FIA dołożyła kolejne trzy kilogramy, co oznacza, że zatrzyma się ona na granicy 795.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Nowa generacja bolidów, która pojawi się w sezonie 2022, będzie największą zmianą techniczną od 2014 roku, kiedy wprowadzono silniki V6. Jedna z większych modyfikacji dotyczy samych opon. "13-calówki" zostaną bowiem zastąpione "18-calówkami". Zmiana ta oczywiście wiąże się ze zwiększeniem masy w każdym obszarze samochodu.

Nic więc dziwnego, że FIA cały czas podwyższa minimalną wagę maszyn F1. Pierwotna wersja innowacyjnych przepisów zakładała, że limit ten zatrzyma się na poziomie 775 kilogramów. Później wielokrotnie go zwiększano. Ostatnia wersja regulacji (z października) mówiła o 792 kilogramach, ale w grudniu potwierdzono kolejną zmianę, dodając kolejne trzy kilo.

Przyszłoroczne konstrukcje będą więc o 43 kilogramów cięższe od swoich poprzedników. To największy taki wzrost masy od momentu wprowadzenia hybrydowych jednostek napędowych w sezonie 2014.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

13 KOMENTARZY
avatar
Amator

22.12.2021 18:40

0

Jeszcze mało ważą, niedługo tona pęknie


avatar
hubertusss

22.12.2021 18:56

0

Obawiam się, że usunięcie mgu h i zwiększenie mocy układu elektrycznego dodatkowo podniesie wagę. Do tego jakieś ledy na koła i tym podobne i kolejne kg wlecą.


avatar
Markok

22.12.2021 19:05

0

Bring back the fucking V12s.


avatar
SpookyF1

22.12.2021 20:02

0

Jak widać FIA prowadzi własny wyścig o kilogramy. Jak kocham ten sport to czasami równie bardzo go nienawidzę, mam chęć rzucić słuchawkami jak Toto.


avatar
XandrasPL

22.12.2021 20:57

0

oprócz super licencji to trzeba mieć teraz prawko kat. C + E?


avatar
Biziscoot

22.12.2021 23:23

0

A niech jeszcze dołożą 500 kg to nie potrzeba będzie pracować nad aerodynamiką, sam ciężar przyssa bolidy do asfaltu ;-)


avatar
goralski

23.12.2021 06:29

0

@5 Xandi, samo C wystarczy, e to przyczepy. Chyba, że na przyczepce będzie agregat jeszcze jechał ;)


avatar
Frytek

23.12.2021 13:41

0

Zachciało im się hybryd w D... J....e. Przynajmniej dołożyli by jakieś głośniki imitujące stare morory


avatar
berko

23.12.2021 14:30

0

@8. Frytek Nie wiem jak innym, ale mi aktualny dźwięk silników V6, a zwłaszcza Hondy, odpowiada. Nie brzmi to tak badziewnie jak na początku ery hybrydowej, wiadomo że do V8 czy V10 temu daleko, ale tragedii nie ma.


avatar
Frytek

23.12.2021 17:51

0

@9 To fakt że raczej lepiej te silniki pracują niż na początku, albo się przyzwyczailiśmy. Jednak V8 to było coś pięknego szczególnie na żywo. Wiem że to nigdy nie wróci ale powspominać można


avatar
TomPo

23.12.2021 22:14

0

Jeszcze wieksze, jeszcze szersze, jeszcze ciezsze. Jedyny plus tego, ze za chwile zlikwiduja Monako bo sie bolidy w nawrocie nie zmieszcza.


avatar
Biziscoot

24.12.2021 11:19

0

Parę sezonów i zamiast wyscigów F1 będziemy mieli wyścigi Monster Trucków :-)


avatar
przesio

27.12.2021 18:43

0

Nie rozumiem , czy ta rewolucja nie miała czasem na celu upodobnić bolidy do tych z 2010 roku? Aero i waga ? Coś tu chyba poszło nie tak ...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu