WIADOMOŚCI

Sauber: BMW nie musi wygrać w Monako
Sauber: BMW nie musi wygrać w Monako
Peter Sauber uważa, że nie powinniśmy oczekiwać wygranej BMW Sauber w Monako w najbliższą niedzielę. 64-letni Szwajcar, który stworzył ekipę z Hinwil i ciągle pozostaje jej konsultantem uważa, że przesadny optymizm nie jest wskazany.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
"Czytałem, że Niki Lauda uważa, że możemy tu wygrać, a to wywiera presję. Robert Kubica także dołożył coś od siebie mówiąc po wyścigu w Stambule, że pójdzie mu dobrze w Monte Carlo" - stwierdził Sauber.

BMW Sauber zaliczył udany początek sezonu 2008 i w tej chwili zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów, kilka punktów przed McLarenem. Zespół poinformował, że celem na ten sezon jest pierwsza wygrana, pomimo że w ostatnim wyścigu w Turcji nie był w stanie walczyć z Ferrari i Mclarenami.

"Oczywiście, jestem zadowolony gdy czuję, że nowy nastrój się rozwija" - wyjaśniał Szwajcar. "To jest wymogiem poprawy, jednak nie możemy pozwolić, by oczekiwania wymknęły nam się z rąk. Idzie nam dobrze, mamy wiele pewności siebie, ale także właściwy poziom szacunku do zadania przed którym stajemy."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

53 KOMENTARZY
avatar
FanF1Rz

20.05.2008 08:23

0

Widzę, że nie tylko taki przeciętny człowiek jak ja ma takie zdanie... Ale życzę Im jak najlepiej ;)


avatar
atomic

20.05.2008 08:53

0

powiedział co wiedział . po takiej wypowiedzi kubica może pomyśleć że pierwsze zwycięstwo to gruszki na wierzbie.


avatar
feomathar

20.05.2008 08:56

0

Fakt, BMW nie musi wygrać ale może. To w Monte Carlo właśnie Ferrari i McLaren nie będą mogły rozwijać dużych prędkości i BMW będzie miało szansę na równą walkę. Życzę im aby wykorzystali tą sytuację w 100% :)


avatar
walerus

20.05.2008 09:03

0

każdy może wygrać - ale BMW bardziej tu może niż wszędzie indziej....


avatar
Raven89

20.05.2008 09:05

0

Peter Sauber jest konsultantem zespołu-nie wie wszystkiego-szanuję go,ale uważam,że nie ma racji-brak długich prostych sprawia,że BMW nawiąże bezposrednią walkę z McLarenem i Ferrari.


avatar
mariomario

20.05.2008 09:06

0

Robert ma duże szanse na podium i od początku sezonu jeżdzi na maximum możliwości swojego bolidu pokazał to w Istambule i poprzednich GP i uważam że z całej stawki popełnił najmniej błędów do tej pory pamiętajmy jednak że za sterem jest człowiek który też może mieć słabszy dzień , więc trzymam kciuki za RK życzę tak niesamowitej jazdy takiej jak w poprzednich GP a wygrana jest ważna ale zdrowie i dyspozycja do następnych wyścigów ważniejsza tak więc spokojnie i rozsądnie prosze oceniać naszego rodzynka w F1 bo forma rośnie w BMW i jest systematyczna , a podium raczej pewne, wygrana może ale jest tak wiele czynników że nie można być pewnym ,emocje i tak będą na najwyższym poziomie a wygrać chce każdy pozdrawiam kibiców F1


avatar
Gregory980

20.05.2008 09:10

0

Moze i nawiaze walke z faworytami do tytuly, ale zdziwie sie troszke, jesli BMW zdobedzie lepsze miejsce niz 3. Owszem, bardzo bym chcial, by Kubek w koncu zdobyl maks pkt w swoim wyscigu, ale jest to nierealne. Tylko newyobrazalny fuks by to sprawil. Nie da rady na takim torze wyprzedzic ani jednej ferrarki. Bedzie tuz za podium, a jego chec zwyciestwa moze go niestety doprowadzic do kolejnej kraksy na ym torze. Ale zycze mu najlepszego wyscigu w tym roku. Oby zdobyl choc 6pkt. Szczerze mu tego zycze;]


avatar
razarex

20.05.2008 09:18

0

zaufajmy Robertowi. dotychczas zawsze jego przewidywania sie sprawdzaly (chyba ze by problem tech) wiec czemu mialoby sie teraz nie sprawdzic? Kubek wie co mowi. Zna siebie zna swoj bolid wie co moze zdzialac. zauwazcie ze on nigdy w swoich wypowiedziach nie jest zbytnim optymista, zawsze realnie ocenia swoje szanse. A skoro mowi ze wlasnie w Monaco ma szanse wygrac to tak wlasnie jest. i oby sie spelnily nasze zyczenia pierwszego zwyciestwa. poza tym Ferrari wcale nie bedzie takie mocne moim zdaniem, a walka o zwyciestwo rozstrzygniue sie miedzy Lewisem a Robertem


avatar
razarex

20.05.2008 09:20

0

oczywiscie ze wskazaniem na Kubice:) Hamiltona szczerze nie trawie xD


avatar
Gregory980

20.05.2008 09:21

0

Lewis sie rozbije - czuje w kosciach. Jest tak napompowany, ze nie wytzyma presji. A z doswiadczenia waidomo, ze jest podatny na opnii i presje - Lewis nie dojedzie.


avatar
jakub_l

20.05.2008 09:21

0

Jestem pewien, ze wyscig w Monaco bedzie bardzo ciekawy. Jednak ciezko przewidziec jak bedzie zachowywal sie bolid BMW. Na pewno wazniejsze od wyscigu beda kwalifikacje oraz dobry start - oby Robert nie utknął za jakims slabszym bolidem, tak jak rok temu gdy polowe wyscigu jechal za Barrichello.


avatar
xenosheep

20.05.2008 09:30

0

Przypominam ze w wolniejszych zakretach to BMW jest szybsze,,,


avatar
brynas1

20.05.2008 09:51

0

w kazdym wyscigu mozna sie spodziewac wygranej ,tylko potrzebne jest troszke szczescia przeciez przez ostatnie dwa lata bmw odbiegalo od czolowki o wiele wiecej niz teraz a mialo szanse pare razy byc wysoko!tylko bolid zawodzil a teraz sa blizej czolowki wiec kazdy wyscig moze przyniesc zwyciestwo wiec trzymam kciuki bo to musi nastapic!!!!pozdrawiam tate Roberta i prosze zeby do studja nie przychodzil to znow Robert bedzie na pudle!!!w tamtym roku jego tata jak byl caly sezon to wiemy jak to wygladalo.niestety jestem troche przesadny:)


avatar
margul

20.05.2008 10:13

0

wszystko ładnie, pięknie tylko że w sobotę i niedzielę ma padać w Monaco...


avatar
frank61

20.05.2008 10:16

0

Tak, czy inaczej w Monaco nie powinno być źle. Być może Robert nas zaskoczy:)


avatar
jan55

20.05.2008 10:32

0

jeszcze 1 miesiąc temu połowa z tej stronki i wszyscy z zarządu bmw uważali ze zwycięstwo mają w kieszeni a teraz juz wiedzą ze to nie możliwe i najprawdopodobniej skonczyły sie do konca sezon szanse na podium.


avatar
jakub_l

20.05.2008 10:39

0

Moje przewidywania: 1 Lewis Hamilton 2 Robert Kubica 3 Kimi Raikkonen 4 Nick Heidfeld 5 Felipe Massa 6 Nico Rosberg 7 Mark Webber 8 Jarno Trulli Stawiam, że 90 % tego potwierdzi się w niedziele.


avatar
frank61

20.05.2008 10:49

0

Kolejnośc na mecie może byc bardzo interesująca. Zawody w Monaco rządzą się swoimi prawami. Znaczna część kierowców może tego wyścigu po prostu ne ukończyć.


avatar
Raven89

20.05.2008 11:11

0

Nie zgadzam się z tymi,którzy skreślają BMW-w zeszłym roku Kubica miał dużo gorszy bolid,a jednak przebił się z pozycji 8 na 5-wszyscy zgodnie stwierdzili,że był to jego jeden z najlepszych wyścigów w F1.Ferrari straciło wtedy do McLarena ponad minutę(Massa),a Raikkonen był dopiero 8.BMW będzie z przodu w GP Monako-możecie się doczepić,że powtarzam to z uporem maniaka,ale ja to po prostu wiem.Przed sezonem ogromna część tych,którzy teraz chwalą BMW,spisywała ich na straty-ja w nich wierzyłem i się nie zawiodłem-teraz będzie tak samo.Dlatego też moje typy to:1.Kubica 2.Hamilton 3.Raikkonen


avatar
Marti

20.05.2008 11:11

0

Peter Sauber ma rację, mówiąc, że BMW nie musi wygrać w Monako, lecz miłoby było, gdyby w jednym z najbliższych wyścigów odnieśli swoje pierwsze zwycięstwo (oczywiście z Robertem), niezależnie na jakim torze. Jak powszechnie wiadomo, mają teoretycznie większą szansę wygrać na krętych torach, dlatego uważam, że prawdopodobieństwo wygranej w Monte-Carlo oraz na Hungaroringu jest wieksze niż na innych torach. Oczywiscie, że wyścigi w Monako są bardzo nieprzewidywalne (szczególnie gdy pada) i tam mogą wygrać również kierowcy z dalszej stawki. Ciężko powiedzieć jak zespół Kubicy wypadnie w niedzielę, lecz z cała pewnością można powiedzieć, że "w normalnych warunkach" mają bardzo wielką szansę na zdobycie podium.


avatar
Marti

20.05.2008 11:21

0

@ Raven89 - Heidfelda nie bierzesz pod uwagę jako kandydata na podium? :-)


avatar
arcykarol

20.05.2008 11:31

0

wygrają będzie ciężko ale się uda


avatar
Kazik

20.05.2008 12:16

0

Jeżeli nie Monaco to gdzie? Podobnie jak większość uważam,że największe prawdopodobieństwo istnieje na ulicach Monte Carlo. P.S.Zastanawia mnie to,że pięciokrotne banowanie nie wpłynęło na jana55 w żaden sposób.


avatar
wonder_171

20.05.2008 12:30

0

Mysle ze w Monaco bmx ferrari i maclareny beda na rowni, nikt nie bedzie mial przewagi, zadecyduja taktyka


avatar
quick B

20.05.2008 12:41

0

Oby Bmw a konkretnie Robert wygrał tam bo juz go zatypowałem na pierwszej pozycj. Może to przesadny optymizm ale sądze że to mozliwe właśnie tam.


avatar
Raven89

20.05.2008 12:47

0

@Marti - nie,bo na razie jeździ po prostu równo,ale nie potrafi jechać tak technicznie jak Kubica czy Raikkonen.


avatar
zet_usun

20.05.2008 13:39

0

@feomathar - Jestem takiego samego zdania - Nic nie muszą, a wszystko mogą:)


avatar
ziutek

20.05.2008 13:41

0

Zasłona dymna :) Nie oszukujmy się, każdy nie tylko z nas, ale i w całym F1 wiemy, że tylko w Monaco jest szansa na wygraną, bo jakoś nie widzę, żeby wygrali na Hungaroringu. No ale BMW to zmyślanie ma chyba we krwi :D


avatar
tt16

20.05.2008 14:05

0

BMW bardzo dobrze sie rozwija ale do McLarena jeszcze troche brakuje. Moze w tym GP Robert wywalczy pierwszy raz 1 miejsce dla swego zespolu w tym sezonie...3mam kciuki...:))


avatar
jzb

20.05.2008 14:54

0

Robert w jakimś wywiadzie dla Autosportu w 2007 r. wspominał o "Sauber mentality" panującej w niemiecko-szwajcarskim teamie, czyli troche takim minimaliźmie w podejściu do rozwoju zespołu i zakładanych celów. Peter Sauber własnie to potwierdza:), chociaż sam się boję, że balonik przed Monaco został nadmuchany nadmiernie.


avatar
jan55

20.05.2008 15:52

0

po pierwsze to oprócz monaco jeszcze bedzie jeszcze z ulicznych singapur i valencja, dlaczego w typowaniach nikt nie uwzględnia alonso, moze i renault nie ma takiej super siły dociskowej ale mają mocne silnki które gwarantują szybsze wyjscia z wolnych zakrętów (bo szybkimi jest problem). Widze ze juz kazdy skreślił alonso chociaż to najlepszy kierowca z całej stawki( pewnie bedziecie sie spierać ze kubica albo raikonnen). mysle ze alonso bedzie na podium, wygra murzyn , masa sie rozwali, raikonnen słabo dojedzie do mety 6 kierowców


avatar
wasco1

20.05.2008 16:16

0

Może być na mokro !


avatar
Orlo

20.05.2008 16:19

0

Jak nie w Monaco to gdzie? Tam na pewno BMW będzie miało największą szansę. Chociaż na pewno nie będzie łatwo.


avatar
Qbus81

20.05.2008 16:33

0

Chciałby \m sznownemy towarzystwu przypomnieć, że w tym sezonie mamy jeszcze dwa niemal typowo uliczne GP, Valencia i Singapur, a one na pewno bedą wolniejsze i ciaśniejsze od tradycyjnych wyścigów. A Hungaroring choć jest torem, to dobrze wykombinowana strategia i wywalczenie Pole Position też mogą przynieść pożądany efekt.


avatar
Qbus81

20.05.2008 16:34

0

i przepraszam za błędy :) Po nocnej zmianie jestem :)


avatar
ferrarimarlboro

20.05.2008 16:35

0

jan55 pierwszy raz się z tobą zgodze odnośnie Alonso.Wszyscy go skreślają a ja uważam że będzie na podium.W zeszłym roku Renault miał dużo gorszy samochód niż BMW a mimo to Fisico zajął 4 miejsce i był przed BMW


avatar
walerus

20.05.2008 16:46

0

deszczyk ma padać równo i raz spaść na tor a raz na........


avatar
borgolot

20.05.2008 17:14

0

Pan Sauber takimi wypowiedziami spuszcza powietrze z balonika oczekiwań na Monaco. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że BMW nie może jeszcze dogonić Ferrari i będzie bardzo trudno. Lepiej obniżyć oczekiwania, żeby nie było rozczarowania jak coś nie wyjdzie. Jak jeszcze będzie padał deszcz to na tym torze będzie loteria. Typowałem Roberta na jedynce bo chciałbym, żeby wygrał, ale jeśli nic nie dowiezie to się nie obrażę. pozdro...


avatar
jan55

20.05.2008 17:19

0

ferrarimarlboro a na dodatek w następnym roku bedą zmiany aerodynamiki i wejdą całkiem nowe opony więc renault znowu moze byc na szczycie i wiem ze jestes za ferrari (poznaje po nicku) ale ferrari takze bedzie musiało zaczynać wszystko od początku


avatar
Tvey

20.05.2008 17:35

0

Raven89-w tamtym roku Raikkonen miał awarię i startował z 16 miejsca, dlatego zajął tak niskie miejsce.


avatar
japa1

20.05.2008 18:42

0

Kubica wygra w Monako BMW zawsze robia zaslone dymna i mowia ze sa niezadowoleni a jak sa niezadowoleni to znaczy ze sa mocni i pewni swego!!!!! Kubica lubi ciasne tory i bliskosc band i jest napewno lepszym kierowca od hmiltona!!!!!!!


avatar
leo_

20.05.2008 19:39

0

Orlo - BMW jest na tyle silne, że przy odrobinie szczęścia wszędzie może wygrać. To po pierwsze. Po drugie , jak piszą jan55 i Qbus81, są jeszcze inne techniczne tory, szczególnie Singapur i Valencia. Ale nie tylko. Przeglądnąłem wszystkie tory z tego sezonu, i wyszło, że najbardziej techniczne to : Monaco, Singapur , Valencia, Fuji i może Magny Cours we Francji (Brałem pod uwagę, ilość zakrętów/km i średnią szybkość toru). Średnie tory to: Katalonia, Budapest, Hockenheim, Sao Paulo. Szybkie, a więc i mało technicznie tory to: Kanada, Malezja, Bahrajn, Silverstone, Melbourne i Shanghai. Natomiast bardzo szybkie tory, i z małą ilością zakrętów, to: Istambuł, SPA oraz najmniej chyba techniczny ( a na pewno najszybszy) tor Monza. Dla porównania i jako ciekawostkę, podam też średnią prędkość dla najszybszego (Monza 257 km/h) i najwolniejszego (Monaco 161 km/h) toru, wg najszybszych przejazdów ostatnich lat. Dla Singapuru i Valenci niestety na razie brak danych pod tym względem.


avatar
Dagmara_W

20.05.2008 19:53

0

A ja wierze mocno w Roberta Kubicę i BMW. może i Sauber ma trche racji, ale juz bylo pole position więc jak dobzre to rozegraja może być i drugie.. a nawet jeśli nie to i tak nie ma nad czym płakać bo Robert Kubica i tak nam daje wile szczęscia że wogóle jeżdzi w formule 1 i swoimi umiejętnościami udowadnia że jest wspaniałym kierowcą na prawidłowym i zasłużonym miejscu.. Bmw , Robert,, Do boju!!! Dajcie z siebie wszystko.. to może być piekny wyścig ze łzami lub radościa z każdej pozycji


avatar
mkj10

20.05.2008 21:22

0

coś mi się zdaje, że to ściema przed każdym udanym wyścigiem ktoś z BMW mówi, że to jeszcze nie to, że jeszcze nie są gotowi przyjrzyjcie się ważnier co było przed weekendem w Australii - mówili że ten bolid to nie to, a potem sami mogliśmy zobaczyć co się działo w treningach i kwalifikacjach...


avatar
obi216

21.05.2008 01:57

0

Jeżeli już mowa o warunkach pogodowych , a konkretnie o deszczu to - no cóż - jest to swego rodzaju loteria , ale gdzieś mi wpadło w oko zdanie , że Robert nawet życzyłby sobie takie warunki w GP Monaco......Mogliby (BMW) zrobić nam niespodziankę , ale musimy zdawać sobie sprawę , że lekko nie będzie :)


avatar
NanaP

21.05.2008 06:49

0

Tutaj najważniejsze będą kwalifikacjem i pogoda. Optymistycznie: Kubica ma pole position i leje deszcz Pesymistycznie: Kubica ma 5 miejsce w Q, ale w wyścigu HAMilton wjeżdża mu w tył. Realnie: Kubica ma 3 pozyje startową i trzeci dojeżdża do mety Pozdrawiam ;-)


avatar
walerus

21.05.2008 10:10

0

zawsze może ktoś wylać pomyje z domu przy torze na ulicę.... przypadkiem.....


avatar
pz0

21.05.2008 13:53

0

jan55 przecież już parę ładnych dni temu stawiałem Alonso w gronie faworytów. Jeżeli będzie padać to będzie znowu niesamowity wyścig. Zaraz się podniosą głosy że Kubica lubi deszcz i lubi Monaco to wygrana w kieszeni. Bzdura. Deszcz na Monaco zwiększy jeszcze bardziej szanse Alonso, a tak właściwie to będzie jedna wielka loteria.


avatar
obi216

22.05.2008 00:26

0

He he - przypadkiem - walerus - pozdro :-)


avatar
dmn

22.05.2008 02:33

0

a kto niby powiedział , że BMW MUSI wygrać w Monaco? Heh?


avatar
dmn

22.05.2008 02:44

0

NanaP / Optymistycznie to wcale nie musi być z deszczem- wszyscy są tacy pewni, że Kubica w deszczu wygra, taaaaa od razu zdubluje WSZYSTKICH, a skąd wiecie , że akurat jemu aura nie przeszkodzi? - ZGODZĘ SIĘ ŻE POLAK "LUBI" deszczową pogodę podczas wyścigu, co wcale nie oznacza, że koniecznie musi wtedy zająć wysokie miejsce- wiadomo, że podczas deszczu dzieją się rzeczy nieprzewidywalne, a nuż ktoś wjedzie mu w "dupę" - siakiś Nakajima czy inny kamikadze ;)... a może z powodu licznych wypadków INNYCH KIEROWCÓW wyjazdy safety car zneutralizują pozycję Kubicy.... tak gdybać można w nieskończoność. DLA MNIE KUBICA MA REALNE SZANSE NA ZAJĘCIE MIEJSC : 2-4 w Monaco, i to w wyścigu toczącego się w miarę WYRÓWNANYCH WARUNKACH, bez deszczu, bez safety carów.... tylko , że o taki scenariusz, akurat w monaco jest bardzo trudno :) TYPUJĘ miejsca 2-4 ( jeśli w kwalifikacjach Robert zajmie miejsce przynajmniej z 2 linii )... i TO JESTwedług mnie REALNE PODEJŚCIE....


avatar
Kazik

22.05.2008 03:18

0

Nie pisz dużymi literami-to bardzo niegrzeczne (regulamin).


avatar
dmn

23.05.2008 03:42

0

Szczerze powiedziawszy, nie wiedziałem, że używanie dużych liter w komentarzach narusza jakiś regulamin, i że jest to niegrzeczne ( i to w dodatku - bardzo ),,, Nie miałem też zamiaru nikogo w ten sposób obrazić czy urazić. Jeśli jednak tak się stało to przepraszam wszystkich, i obiecuję poprawę :) Pozdro


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu