WIADOMOŚCI

#2 trening: Norris ze sporą przewagą nad Piastrim
#2 trening: Norris ze sporą przewagą nad Piastrim
McLaren potwierdził swoją moc również w 2. treningu na domowym torze. Lando Norris zachował 100% skuteczność w piątkowych sesjach, a Oscar Piastri uplasował się tuż za nim. Zajęcia zostały w samej końcówce zakłócone przez opady deszczu
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Drugie zajęcia na Silverstone Circuit rozpoczęły się w nieco lepszych warunkach niż podczas tych pierwszych. Spośród chmur wyłoniło się nawet słońce, dzięki czemu temperatura powietrza wzrosła do 18 stopni Celsjusza, zaś powietrza do 29. Szanse na opady deszczu - jak przystało na zawody w Wielkiej Brytanii - były duże (aż 60%) i finalnie się urzeczywistniły.

Po zmianach spowodowanych występami juniorów w 2. treningu powrócił etatowy skład stawki. Na torze zameldowali się Logan Sargeant, Sergio Perez i Pierre Gasly. W przypadku tego ostatniego w przerwie między sesjami FIA potwierdziła start z końca stawki podyktowany przyjęciem nadprogramowych elementów silnikowych.

Wszyscy kierowcy bardzo szybko odhaczyli zapoznawcze okrążenia i większość pierwszych przejazdów wykonano z pośrednią mieszanką. Z tego trendu wyłamali się jedynie Valtteri Bottas, Lance Stroll oraz Nico Hulkenberg. Trójka ta otrzymała twarde opony.

Po premierowym kwadransie najlepszym wynikiem legitymował się Max Verstappen z dość bezpieczną, bo wynoszącą 0,253 sekundy, przewagą nad Charlesem Leclerkiem. Niewiele do Monakijczyka stracili z kolei Lewis Hamilton oraz Carlos Sainz, którzy wykręcili taki sam czas.

Dość zaskakująco to właśnie aktualny mistrz świata zapoczątkował szybkie okrążenia na miękkich oponach i na pierwszej próbie już znacząco poprawił swój czas. Gdy jednak pozostali zawodnicy zaczęli wyjeżdżać na takiej gumie, szybko zaczęto się do niego zbliżać, aż w końcu go przebijać.

Najpierw uczynił to Leclerc, później Nico Hulkenberg, a następnie Oscar Piastri. Trójkę tę w dość klarowny sposób pogodził natomiast Norris, który wykręcił trzy rekordowe sektory. Verstappen nie zdołał poprawić swojego wyniku, a wszystko z powodu błędu w sekcji szybkich zakrętów, co wykorzystał Perez, który wskoczył na 3. lokatę.

W okolicach 25 minut do flagi w szachownicę stawka rozpoczęła już symulacje tempa wyścigowego na różnych mieszankach. Tak szybkie ich wykonanie było spowodowane radarami pogodowymi, które wskazywały na opady deszczu w samej końcówce.

Te finalnie się pojawiły, przez co ostatnie minuty zajęć większość kierowców spędziło w garażach. Niektórzy wyjechali jednak na tor w celu pokonania kółka na przejściowych oponach.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Lando Norris

McLaren

1:26.549 26
2

Oscar Piastri

McLaren

1:26.880 24
3

Sergio Perez

Red Bull

1:26.983 25
4

Nico Hulkenberg

Haas

1:26.990 26
5

Charles Leclerc

Ferrari

1:27.150 27
6

Lewis Hamilton

Mercedes

1:27.202 26
7

Max Verstappen

Red Bull

1:27.233 21
8

Carlos Sainz

Ferrari

1:27.249 31
9

Lance Stroll

Aston Martin

1:27.274 21
10

George Russell

Mercedes

1:27.294 26
11

Fernando Alonso

Aston Martin

1:27.372 25
12

Valtteri Bottas

Stake Sauber

1:27.381 16
13

Alexander Albon

Williams

1:27.645 26
14

Pierre Gasly

Alpine

1:27.732 24
15

Esteban Ocon

Alpine

1:27.743 19
16

Yuki Tsunoda

Visa RB

1:27.745 26
17

Logan Sargeant

Williams

1:27.809 24
18

Zhou Guanyu

Stake Sauber

1:27.813 19
19

Daniel Ricciardo

Visa RB

1:27.916 25
20

Kevin Magnussen

Haas

1:28.122 20
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

5 KOMENTARZY
avatar
Harman1997

05.07.2024 18:25

0

Praktyka pokazuje że im ver niżej w treningach tym większa przewaga nad 2 kierowcą w kwalifikacjach i wyścigu ( patrz tempo wyścigowe)


avatar
Manik999

05.07.2024 19:21

0

Nadal wszyscy tacy pewni, że Max i jego zespół kryją osiągi?


avatar
hubos21

05.07.2024 19:52

0

@2 Koniec dominacji RB, PER wyjaśnił VER


avatar
jack22

05.07.2024 21:00

0

nudna już jest ta dominacja McLarena


avatar
Fan Russell

05.07.2024 21:04

0

@4 Monako 2007r


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu