WIADOMOŚCI

Leclerc uzyskał najlepszy czas w 2. trenignu przed GP Australii
Leclerc uzyskał najlepszy czas w 2. trenignu przed GP Australii © Ferrari
Autorem najlepszego czasu w drugiej sesji treningowej w Melbourne okazał się Charles Leclerc. Zawodnik Ferrari okazał się szybszy o nieco ponad 0,1 sekundy od kierowców McLarena - Oscara Piastriego i Lando Norrisa.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Warunki pogodowe w Melbourne przez cały pierwszy dzień weekendu wyścigowego dopisywały ekipom F1. Niebo było bezchmurne, temperatura powietrza utrzymywała się na przyjemnym dla kibiców poziomie 25 stop Celsjusza, a nawierzchnia toru rozgrzana była do przeszło 40 stopni, zapewniając optymalne warunki pracy oponom.

W drugim treningu kierowcy również nie zwlekali z wyjazdem na tor. Już na samym początku sesji przy wyjeździe z alei serwisowej Lando Norris stoczył bój o pozycję na torze w Liamem Lawsonem.

Zdecydowana większość kierowców opuściła swoje garaże wyposażona w opony pośrednie, oznaczone kolorem żółtym. Sprawdzić twarde opony na tym etapie sesji zdecydowali się tylko kierowcy Mercedesa.

Po pierwszych przejazdach tempo dalej dyktował Lando Norris, jednak jego wynik szybko przebił George Russell, który jechał na twardszym ogumieniu.

Po południu kierowcy również nie unikali błędów. Lando Norris miał problemy z czystym przejazdem, łapiąc pełny uślizg w jednym z zakrętów, a Nico Hulkenberg przestrzelił z dużą prędkością zakręt numer 6, który już w pierwszej sesji przysparzał sporo problemów zawodnikom.

Po 15 minutach sesji na czele, dość zaskakująco utrzymywał się Carlo Sainz z Williamsa, który o 0,001 sekundy wyprzedzał George Russella i o 0,173 Lando Norrisa.

W drugiej kwarcie treningu do głosu doszli zawodnicy Ferrari. Na średnich oponach jako pierwszy z czasem poniżej 1 minuty i 17 sekund zszedł Charles Leclerc. Na drugą pozycję awansował mniej więcej w tym samym czasie Lewis Hamilton. Siedmiokrotny mistrz świata po pierwszym treningu narzekał na problemy ze skręcaniem Ferrari i po pierwszym szybszym przejeździe po południu również tracił aż 0,4 sekundy do swojego zespołowego kolegi.

Przejazdy na miękkich oponach rozpoczęły się jeszcze przed półmetkiem sesji i bardzo szybko wykorzystał je Yuki Tsunoda, który na takim ogumieniu zdołał o 0,01 sekundy poprawić czas Leclerca.

Japończyk długo nie nacieszył się jednak pierwsza pozycją, gdyż szybko zepchnął go z niej Lando Norris. Lewis Hamilton na szybkiej próbie na oponach oznaczonych czerwonym paskiem nie poprawił czasu Leclerca z przejazdu na średnim ogumieniu, podczas gdy Monakijczyk nawiązał bezpośredni pojedynek z kierowcami McLarena, uchodzącymi za faworytów, przynajmniej na początku mistrzostw.

Końcowe 20 minut kierowcy poświęcili na sprawdzanie swoich bolidów z większym obciążeniem paliwa. W czołówce nie doszło więc do większych zmian. Z najlepszym wynikiem 2. trening zakończył Charles Leclerc, który wyprzedzał Oscara Piastriego oraz Lando Norrisa.

Przez całą sesję na tor wyjeżdżało tylko 19 kierowców. Mechanicy Haasa w pocie czoła pracowali bowiem w garażu nad przywróceniem do jazdy auta Olivera Bearmana, który zaliczył pokaźną kraksę w pierwszym treningu.

Ostatecznie mimo wielu wysiłków i starań ze strony wszystkich pracowników zespołu nie udało się wypuścić kierowcy na tor przed końcem sesji.

Za czołową trójką uplasowali się Tsunoda, Hamilton oraz Hadjar. Kierowcy Racing Bulls po pierwszych sesjach wydają się spisywać lepiej od przedstawicieli starszego zespołu. Max Verstappen i Liam Lawson mieli spore problemy z prowadzeniem auta. RB21 zachowywał się bardzo nerwowo, co sprawiło, ze Holender zakończył sesję dopiero na szóstym miejscu ze stratą 0,6 sekundy do lidera, a Lawson był dopiero 17.

W czołowej dziesiątce znaleźli się jeszcze Hulkenberg, Stroll i Russell. Na uwagę zasługuje świetny wynik Niemca, reorientującego barwy Sauebra. Jego zespołowy kolega i zarazem jeden z tegorocznych debiutantów, Gabriel Bortoleto, był dopiero 18. Stawkę zamykali z koli kierowcy Haasa.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Lando Norris

McLaren

1:17.252
21
S
2

Carlos Sainz

Williams

1:17.401
+0.149 s
25
S
3

Charles Leclerc

Ferrari

1:17.461
+0.209 s
21
S
4

Oscar Piastri

McLaren

1:17.670
+0.418 s
20
M
5

Max Verstappen

Red Bull

1:17.696
+0.444 s
21
S
6

Alexander Albon

Williams

1:17.713
+0.461 s
18
S
7

George Russell

Mercedes

1:17.716
+0.464 s
26
S
8

Fernando Alonso

Aston Martin

1:17.736
+0.484 s
23
S
9

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:17.847
+0.595 s
25
S
10

Lance Stroll

Aston Martin

1:18.057
+0.805 s
20
S
11

Yuki Tsunoda

Racing Bulls

1:18.061
+0.809 s
23
M
12

Lewis Hamilton

Ferrari

1:18.071
+0.819 s
20
M
13

Jack Doohan

Alpine

1:18.232
+0.980 s
20
M
14

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:18.390
+1.138 s
25
S
15

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:18.438
+1.186 s
22
M
16

Liam Lawson

Red Bull

1:18.455
+1.203 s
22
S
17

Pierre Gasly

Alpine

1:18.505
+1.253 s
23
S
18

Nico Hulkenberg

Sauber

1:18.586
+1.334 s
18
M
19

Esteban Ocon

Haas

1:19.139
+1.887 s
16
S
20

Oliver Bearman

Haas

1:19.312
+2.060 s
12
S
# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Charles Leclerc

Ferrari

1:16.439
29
S
2

Oscar Piastri

McLaren

1:16.563
+0.124 s
27
S
3

Lando Norris

McLaren

1:16.580
+0.141 s
28
S
4

Yuki Tsunoda

Racing Bulls

1:16.784
+0.345 s
26
S
5

Lewis Hamilton

Ferrari

1:16.859
+0.420 s
29
S
6

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:17.019
+0.580 s
28
S
7

Max Verstappen

Red Bull

1:17.063
+0.624 s
19
S
8

Nico Hulkenberg

Sauber

1:17.161
+0.722 s
22
M
9

Lance Stroll

Aston Martin

1:17.279
+0.840 s
26
S
10

George Russell

Mercedes

1:17.282
+0.843 s
28
S
11

Carlos Sainz

Williams

1:17.302
+0.863 s
30
M
12

Alexander Albon

Williams

1:17.302
+0.863 s
26
S
13

Fernando Alonso

Aston Martin

1:17.330
+0.891 s
25
S
14

Jack Doohan

Alpine

1:17.394
+0.955 s
28
M
15

Pierre Gasly

Alpine

1:17.493
+1.054 s
28
S
16

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:17.634
+1.195 s
29
S
17

Liam Lawson

Red Bull

1:17.640
+1.201 s
28
S
18

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:17.847
+1.408 s
26
S
19

Esteban Ocon

Haas

1:18.034
+1.595 s
29
S
20

Oliver Bearman

Haas

-:--.---
0
-
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

18 KOMENTARZY
avatar
n0nam3k

14.03.2025 07:50

3

0

Wiem ze tylko trening ale 17 miejsce Liama mnie trochę martwi.... 


avatar
WinKolekcja

14.03.2025 07:56

0

@n0nam3k  Liam jest mocny tylko w gębie 


avatar
WinKolekcja

14.03.2025 07:55

2

7

Poprzednia wersja strony była bardziej przejrzysta ❗🤔


avatar
kempa007

14.03.2025 08:00

3

1

@WinKolekcja  Być może, ale musimy iść z duchem czasu też i raz na jakiś czas coś zmienić.


avatar
mlask

14.03.2025 09:34

1

1

@kempa007  konieczność przewijania tabeli wyników w poziomie na telefonie to przesada, powinniście coś z tym zrobic


avatar
Igor

14.03.2025 11:48

0

1

@mlask  dokładnie, nie wiem za co te minusy bo też to od razu zauważyłem


avatar
siwy77

14.03.2025 08:18

1

0

@WinKolekcja  kwestia przyzwyczajenia


avatar
goralski

14.03.2025 08:37

0

@WinKolekcja

 

Daj spokój, zbiorcze wyniki z treningów są super👍 Mam nadzieję, że do tej tabeli dojdzie jeszcze zakładka z kwalifikacji i wyścigu, byłoby fajnie mieć to jakoś zbiorczo na klika zebrane. 


avatar
Forizoo

14.03.2025 11:46

2

0

@WinKolekcja  z czasem się przyzwyczaisz mi się podoba.


avatar
CL16

14.03.2025 09:03

0

Maclaren i Ferrari wydają się być mocne na starcie sezonu. Ciekaw jestem czy faktycznie w niedzielę będzie deszcz. 


avatar
abcdrefg

14.03.2025 09:53

1

0

Jako dev jestem trochę zaskoczony, że nie zmienialiście strony iteracyjnie typu nav- karty-tabele tylko wszystko na raz, ale robota zrobiona bardzo solidnie. Ciężko się przyzwyczaić było na początku, ale po kilku dniach jest naprawdę mega, ogromny krok naprzód! Jeden kruczek znalazłem jedynie - liczba okrążeń, a nie ilość.


avatar
Vendeur

14.03.2025 10:58

0

Te miniatury zdjęć mogłyby być nieco większe, przede wszystkim szersze, tak jak w rzeczywistości, a nie takie kwadraciki. Wyglądałoby to nieco lepiej :).


avatar
Igor

14.03.2025 11:45

0

Nie dość że się strona zmieniła to jeszcze takich zmian kierowców jeszcze nie widziałem


avatar
Max_84.21

14.03.2025 14:56

0

Racing Bulls bardzo mocne


avatar
Litwak

14.03.2025 17:29

0

1

Ogolnie dziwnie się teraz oglada, czlowiek nie przyzwyczajony, Ferrari ładnie zobaczymy w kwalifikacjach na pewno Red Bull ukrywa tempo


avatar
Robur Kotwica

14.03.2025 18:01

0

1

Red Bull jako jedyny zespół ukrywa tempo. Jest tak szybki że nawet w wyścigu pojedzie na pół gwizdka i wygra super Max.


avatar
B_O_N_K

14.03.2025 18:49

0

@Robur Kotwica  Chyba przespałeś drugą połowę poprzedniego sezonu :)


avatar
Jack Strong

14.03.2025 21:11

0

1

Zmiana strony zasługuje na pochwałe 👍, ale flagi państw kierowców.                 ( grafika ) naprawde kiepska .  ( tak jakby kolorów brakowało, Oscar nie byłby zadowolony z takiej flagi :)  Pozdrawiam 


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.