WIADOMOŚCI

#3 trening: Norris przed Piastrim, ale Verstappen nie odpuszcza
#3 trening: Norris przed Piastrim, ale Verstappen nie odpuszcza © McLaren
Kierowcy McLarena przed sesją kwalifikacyjną na torze Imola okazali się najszybsi w trzecim treningu. Trzeci Max Vertappen mimo problemów z miękką mieszanką nie odpuszcza i czeka tylko na błąd swoich rywali, tracąc do nich niespełna 0,2 sekundy na średniej oponie.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Warunki pogodowe w okolicy toru Imola, podobnie jak w piątek, dopisują kierowcom. Lekko zachmurzone niebo nie przeszkadzało w rozgrzaniu nawierzchni toru do blisko 46 stopni Celsjusza, podczas gdy temperatura powietrza utrzymywała się na przyjemnym poziomie 22 stopni.

Firma Pirelli, która na GP Emilii-Romanii dostarczyła trzy najbardziej miękkie opon wraz z zupełnie nową mieszanką C6 przygotowaną z myślą o torach ulicznych. Próba zachęcenia zespołów do częstszej zmiany opon podczas wyścigu sprawia jednak, że producent pod naciskiem szefów F1 zdecydował się nieco agresywniej dobierać ogumienie.

Warto również odnotować, że po piątkowych treningach producent opon nakazał obniżenie ciśnienia tylnych opon o 1 PSI.

Pierwszy na torze, praktycznie natychmiast pojawił się Lando Norris, który pokonał okrążenie instalacyjne i zjechał do swojego garażu. Reszta stawki w ogóle nie spieszyła się z wyjazdem.

Po pięciu minutach na tor wyjechali kierowcy Astona Martina, a za nimi Charles Leclerc i Nico Hulkenberg. W tym czasie George Russell w ogóle nie kwapił się do zajęć, spokojnie rozmawiając ze swoimi inżynierami poza kokpitem swojego auta.

Kierowcy tradycyjnie, jak na sobotni trening, od początku przystąpili do pracy z różnymi mieszankami. Już po pierwszych przejazdach w użyciu były wszystkie trzy opony.

Na miękkiej (C6) na początku sesji pojawił się Nico Hulkenberg. Pierwszy czas sesji na średniej oponie ustanowił po upływie blisko 10 minut Lewis Hamilton, który przez dłuższy czas utrzymywał pozycję "lidera".

Dopiero gdy na torze pojawili się kierowcy McLarena i Red Bulla Brytyjczyk stracił czołową lokatę. Po pierwszych przejazdach na średniej oponie to nie kierowcy McLarena byli najszybsi, a Max Verstappen, który będzie upatrywał swojej szansy w ten weekend w świetnym przejeździe kwalifikacyjnym.

Jeżeli uda mu się ponownie pokonać rywali z McLarena, obrona pozycji w niedzielnym wyścigu będzie ułatwiona ze względu na układ toru, a przede wszystkim jego bardzo wąską nitkę.

Większość kierowców w pierwszej części treningu korzystała ze średniej mieszanki. Na takiej oponie jeszcze przed półmetkiem sesji na czele znaleźli się Hadjar i Leclerc.

Norris i Verstappen nie złożyli jednak broni i na kolejnych próbach stoczyli pojedynek o najlepszy czas. Szybszy ponownie okazał się Holender.

Niemal dokładnie w połowie sesji w szykanie, w tym samym miejscu co wczoraj Isack Hadjar, na wyjściu obrócił się Liam Lawson. Nowozelandzki kierowca miał sporo szczęścia. Po wykonaniu pełnego obrotu zdołał opanować auto, tylko na chwilę wypadając na żwirowe pobocze. Błąd kompletnie jednak zniszczył jego opony.

Na 20 minut przed końcem czołowi kierowcy rozpoczęli sprawdzanie swoich bolidów na teoretycznie najszybszej mieszance opon, oznaczonej kolorem czerwonym.

Pierwszy na metę wjechał Max Verstappen, ale nie poprawił czasu z przejazdu na średniej mieszance. Oscar Piastri z kolei popełnił błąd na swoim okrążeniu i przerwał przejazd. Jego zespołowy kolega mimo szarpanego tempa, ostatecznie zdołał wyprzedzić kierowcę Red Bulla o 0,181 sekundy. Podczas kolejnych przejazdów nie uniknął jendak błędów, ścinając szykanę przez pułapkę żwirową.

Spadająca temperatura toru mogła mieć wpływ na problemy kierowców na miękkiej oponie. W końcówce zerową przyczepność na tej mieszance meldował Yuki Tsunoda, który nie zdołał na niej poprawić swojego czasu ze średniej mieszanki, podobnie zresztą jak Verstappen, który w końcówce został wyprzedzony także przez Piastriego. Obu kierowcom McLarena udało się pod koniec sesji pojechać nieco szybciej na miękkim ogiumieniu.

Na czwartym miejscu znalazł się wspierany przez lokalnych kibiców i całą swoją szkolną klasę Kimi Antonelli. Za Włochem uplasował się Charles Leclerc, a za nim Sainz, Hadjar oraz Russell. Do czołowej dziesiątki zapałali się jeszcze Albon i Hamilton.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Oscar Piastri

McLaren

1:16.545 23
S
2

Lando Norris

McLaren

1:16.577 23
S
3

Carlos Sainz

Williams

1:16.597 19
S
4

George Russell

Mercedes

1:16.599 26
S
5

Lewis Hamilton

Ferrari

1:16.641 22
S
6

Pierre Gasly

Alpine

1:16.696 21
S
7

Max Verstappen

Red Bull

1:16.905 15
S
8

Alexander Albon

Williams

1:16.922 21
S
9

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:16.925 23
S
10

Nico Hulkenberg

Sauber

1:16.998 23
S
11

Lance Stroll

Aston Martin

1:17.032 23
S
12

Charles Leclerc

Ferrari

1:17.077 23
S
13

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:17.094 23
S
14

Fernando Alonso

Aston Martin

1:17.121 22
S
15

Liam Lawson

Racing Bulls

1:17.286 22
S
16

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:17.356 18
S
17

Franco Colapinto

Alpine

1:17.373 21
S
18

Oliver Bearman

Haas

1:17.446 20
S
19

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:17.641 19
S
20

Esteban Ocon

Haas

1:17.662 20
S
# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Oscar Piastri

McLaren

1:15.293 27
S
2

Lando Norris

McLaren

1:15.318 24
S
3

Pierre Gasly

Alpine

1:15.569 29
S
4

George Russell

Mercedes

1:15.693 23
S
5

Max Verstappen

Red Bull

1:15.735 26
S
6

Charles Leclerc

Ferrari

1:15.768 27
S
7

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:15.792 22
S
8

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:15.827 29
S
9

Alexander Albon

Williams

1:15.916 29
S
10

Carlos Sainz

Williams

1:15.934 28
S
11

Lewis Hamilton

Ferrari

1:15.943 25
S
12

Oliver Bearman

Haas

1:16.009 26
S
13

Franco Colapinto

Alpine

1:16.044 29
S
14

Fernando Alonso

Aston Martin

1:16.220 21
S
15

Liam Lawson

Racing Bulls

1:16.255 22
S
16

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:16.339 27
S
17

Lance Stroll

Aston Martin

1:16.341 23
S
18

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:16.406 27
S
19

Nico Hulkenberg

Sauber

1:16.419 26
S
20

Esteban Ocon

Haas

1:16.420 24
S
# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Lando Norris

McLaren

1:14.897 19
S
2

Oscar Piastri

McLaren

1:14.997 19
S
3

Max Verstappen

Red Bull

1:15.078 17
M
4

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:15.399 15
S
5

Charles Leclerc

Ferrari

1:15.451 26
S
6

Carlos Sainz

Williams

1:15.457 21
S
7

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:15.508 20
M
8

George Russell

Mercedes

1:15.662 14
M
9

Alexander Albon

Williams

1:15.732 20
M
10

Lewis Hamilton

Ferrari

1:15.787 25
S
11

Fernando Alonso

Aston Martin

1:15.819 18
S
12

Oliver Bearman

Haas

1:15.944 14
S
13

Lance Stroll

Aston Martin

1:15.975 22
S
14

Liam Lawson

Racing Bulls

1:15.977 21
S
15

Pierre Gasly

Alpine

1:15.990 14
S
16

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:16.046 17
S
17

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:16.110 14
M
18

Franco Colapinto

Alpine

1:16.210 14
S
19

Nico Hulkenberg

Sauber

1:16.238 16
S
20

Esteban Ocon

Haas

1:16.387 15
S

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.