WIADOMOŚCI

Hamilton wystartuje z pole position w Belgii
Hamilton wystartuje z pole position w Belgii
Mimo świetnej formy zespołu Ferrari we wszystkich sesjach treningowych, do jutrzejszego GP Belgii z pierwszego pola startowego wyruszy Lewis Hamilton, który w trzeciej części kwalifikacji nie miał sobie równych. Obok Brytyjczyka na starcie stanie Felipe Massa z Ferrari, który stracił do zdobywcy pole position przeszło 0,3 sekundy.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Bez większej niespodzianki został też dzisiaj obsadzony drugi rząd, z którego ruszą jutro Heikki Kovalainen oraz Kimi Raikkonen. Po raz drugi w tym sezonie w kwalifikacjach zaskoczył natomiast Nick Heidfeld, który pokonał Roberta Kubicę. Niemiec wystartuje z piątej pozycji, a obok siebie będzie miał Fernando Alonso.

Robert Kubica ruszy do wyścigu dopiero z czwartego rzędu. Siódmy czas ostatniej części kwalifikacji wykręcił Mark Webber, a ósmy polski kierowca BMW Sauber. 9 i 10 pole startowe wywalczyli sobie dzisiaj świetnie spisujący się kierowcy Toro Rosso. Sebastien Bourdais po raz pierwszy w tym sezonie okazał się lepszy w kwalifikacjach od Sebastiana Vettela.

Przebieg dwóch pierwszych części kwalifikacji

Po pierwszych 20 minutach sesji kwalifikacyjnej z dalszej rywalizacji odpadli kierowcy Hondy, Force India oraz Kazuki Nakjima z Williamsa. Jeszcze na kilka sekund przed zakończeniem pierwszej fazy kwalifikacji wydawało się, że Adrianowi Sutilowi uda się osiągnąć wymarzony wynik i awansować do dalszej rywalizacji o pole position, jednak ostatnie chwile pierwszej części sesji kwalifikacyjnej zakończyły się dość zaskakująco. Na swoim ostatnim przejeździe Sebastien Bourdais z Toro Rosso ustanowił najlepszy rezultat- 1:46.777.

Do ostatniej części czasówki nie przeszli obaj kierowcy Toyoty, Nelson Piquet, David Coulthard oraz Nico Rosberg. W najbardziej obiektywnej fazie kwalifikacji najlepszymi czasami mogli popisać się zawodnicy McLarena- Heikki Kovalainen oraz Lewis Hamilton. Robert Kubica do walki o pole position przeszedł z 7 czasem. Obaj kierowcy Toro Rosso ponownie awansowali do czołowej dziesiątki.

Sesja kwalifikacyjna odbyła się bez opadów deszczu i na suchym torze. Podobne warunki atmosferyczne spodziewane są jutro.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń
1

Lewis Hamilton

McLaren

1:47.338
2

Felipe Massa

Ferrari

1:47.678
3

Heikki Kovalainen

McLaren

1:47.815
4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:47.992
5

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:48.315
6

Fernando Alonso

Renault

1:48.504
7

Mark Webber

Red Bull

1:48.736
8

Robert Kubica

BMW Sauber

1:48.763
9

Sebastien Bourdais

1:48.951
10

Sebastian Vettel

1:50.319
11

Jarno Trulli

Toyota

1:46.949
12

Nelson Piquet Jr

Renault

1:46.965
13

Timo Glock

Toyota

1:46.995
14

David Coulthard

Red Bull

1:47.018
15

Nico Rosberg

Williams

1:47.429
16

Rubens Barrichello

Honda

1:48.153
17

Jenson Button

Honda

1:48.211
18

Adrian Sutil

Force India

1:48.226
19

Kazuki Nakajima

Williams

1:48.268
20

Giancarlo Fisichella

Force India

1:48.447

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

92 KOMENTARZY
avatar
tomaszek f1

06.09.2008 15:17

0

nie ciekawie sie to prezentuje bmw chyba na deszcz liczy


avatar
el_diablo

06.09.2008 15:18

0

pozycja Roberta - nierozwiązane problemy z bolidem czy dotankowany ????


avatar
romero

06.09.2008 15:19

0

Kubica jednak więcej paliwa niż Nick. No cóż, Mario wybił mu z głowy walkę o mistrzostwo :| Ma dowieźć jedynie punkty. Smutne ale prawdziwe. Nick dowozi punkty jedynie gdy jest z przodu na starcie. Oby jutro popadało bo inaczej może nie być za ciekawie


avatar
Sue

06.09.2008 15:19

0

dawno nie widziałam gorszych kwalifikacji, Hamilton z PP, Robert 8, Kimi 4... niech pada


avatar
F1_Fan

06.09.2008 15:21

0

będzie deszcz ... Robert będzie trzeci... jutro będzie jatka na torze...zobaczycie. :)


avatar
BigM

06.09.2008 15:22

0

Do hama w Q2 było ok. 0,4 s. straty, w Q3 prawie 1,5 s. Więc wiadomo, o co chodzi.


avatar
bacardi2

06.09.2008 15:23

0

Jutro czekam na powtórkę ze startu w GP Węgier w wykonaniu Massy. Raikkonen słabo.


avatar
Dagmara_W

06.09.2008 15:24

0

po raz [pierwszy nick jest lepszy od Roberta, bo na silverstone poprostu robert miał usterke a to nie wealka na torze, i chce byc optymista wiec mowie ze to roznica paliwa bo Robert był lepszy od nicka no moe nie w q2. massa dobzre, hamilton lekki . Kovalainen od poczatku byl dobry.. zobaczymy jutro i zobaczymy co Robert powie.. z tego co liczylam to roznica jest mniej wiecej sekunda czyli Robert ma gdzies na 6 kolek wiecej od Hama i moze 4 od Heidfelda chyba że ma tak ciezki bolid że to tylko 1 pit.. jakby popadalo mogloby byc ciekawie no ale zobaczymy.. jak kubica powie że kwalifikacje byly udane tzn ze to paliwo.. Pozdrawiam


avatar
dziarmol@biss

06.09.2008 15:31

0

nie bardzo wierzę w jeden pitstop Kubicy no ale .., Massa ma dużo paliwa ?, ale ogólnie czuję zawód, BMW zawodzi znowu, a jestem ciekaw ile paliwa ma szybki nick?


avatar
karolVTEC

06.09.2008 15:31

0

Mam jakieś dziwne przeczucie że Kubice chcą puścić na 1 pit stop... bo prawie napewno jest zatankowany bardzo mocno


avatar
Alakhai

06.09.2008 15:32

0

tak rozgrywane kwalifikacje przez BMW pokazują że są daleko za MCL i SF , denerwuje mnie strasznie duża różnica poziomem zatankowania , czemu róznica nie wynosi 1 kólka , i wtedy dwa bolidy mają w pierwszej 6 ?? poza tym widać ostatnio po przykładzie Massy że mało paliwa to też nie jest źle do końca i trzeba to umiejętnie wykorzystywać , a co pokazuje BMW ?kierowca ma szanse na podium pod koniec sezonu w generalce a ich kierowca startuje pozbawiony szans na podium , ja wiem że powiecie że tam siedzą mózgi i zarabiają krocie za strategie , ale dla mnie to jest głupota


avatar
farkf1

06.09.2008 15:34

0

Kubica chyba jednak wyżej nie mógł w ten weekend się zakwalifikować. Ważne, że nie ma żadnej Toyoty przed Kubicą. Vettel chyba na jeden postój jedzie. Heidfeld chyba ma mało paliwa w zbiorniku, oby na starcie Alonso go łyknął :)


avatar
FUNIOF1

06.09.2008 15:39

0

Moje zdanie to Robert jest zaje*iscie mocno zatankowany i na 100% jedzie na 1 pit stop BMW zapewne wie ze jutro bedzie padac albo tak przypuszczaja i zobaczycie zze Robert jutro 4 lub 5 pozycja no ale jak to zwykle my mozemy jedynie pogdybac a jak bedzie przekonamy sie jutro.Trzymam kciuki!!!Bedzie dobrze.


avatar
Tininho

06.09.2008 15:40

0

mnie się wydaje, że Robert ma jakieś problemy z samochodem, jak pokazywali jego okrążenie to mialem wrażenie, że na każdym zakręcie walczy z bolidem


avatar
lankas

06.09.2008 15:49

0

haidfeld ma nowy silnik o specyfikacji P86/08, czy ktos się orientuje czy to jest jakis inny model niż ma robert, czy nowy to poprostu świeży!Zauważyłem że Haidfeld w Q2 mial najwyższą predkość na prostej czego dawno w wykonaniu BMW nie było????


avatar
franek7373

06.09.2008 15:53

0

tak ma nowy silnik o nazwie JEBNIJ SIE W ŁEP.


avatar
Raven89

06.09.2008 15:54

0

Heidfeld ma wymieniony silnik a Robert będzie miał go wymienionego na Monzy-stąd może wynikać różnica czasu.Oczywiście do tego jeszcze dochodzi różnica paliwa-wydaje mi się,że w przypadku Kubicy zastosowano taktykę na 1 Pit-Stop-kierownictwo liczy albo na SC albo na deszcz.


avatar
ferrarimarlboro

06.09.2008 15:59

0

Toyoty przed Kubicą niema ale są dwa auta z silnikami Renault.A Red Bull jak widać już zastosował te nowe rązwiązania które sprawdziło się w Toro Rosso.Jestem trochę rozczarowany że Massa nie ma PP, chociaż Massa i tak nieźle pojechał.Właśnie Raikkonen przestaje się liczyć w walce o mistrzostwo to jego ostatnia szansa i raczej jej nie wykorzysta.Będzie ciekawy wyścig może Massa wyprzedzi Hamiltona w w taki sposób jak 8 lat temu Hakkinen wyprzedził Schumiego.


avatar
black knight

06.09.2008 15:59

0

Jeśli liczą na deszcz, to taktyka na 1 pit jest chyba zła. Kubica będzie musiał zjeżdżać po opony na deszcz jak zacznie padać, czy po zwykłe jak przestanie :/ i wyjdzie i tak więcej niż 1 stop.


avatar
Wojo75

06.09.2008 16:01

0

TOYOTY jada mocno zatankowane licza na deszcz i somochod bezpieczenstwa KUB ma podobna strategie. Auta z toru poleca! a na pudle beda niespodzianki oby Ham tam nie stana.


avatar
lankas

06.09.2008 16:02

0

franku7373- nie wiedziałem że zrobili amnestie w zakładach dla umyslowo chorych


avatar
NATIOLES

06.09.2008 16:02

0

od poczatku weekendu to źle wyglądało. robert nie ma nastawów dobrych. nie łudźcie się że jedzie na 1 pit. jutro może być newet bez punktów jak bedzie sucho.


avatar
arfan

06.09.2008 16:04

0

Oby jutro tylko padało:)


avatar
STMan

06.09.2008 16:06

0

Kierownictwo liczy n brak opadów chyba.... Jak zacznie pdać(deszcz nie mrzawka) po 10 kółkach, to Robert i tak będzie muchał zjechać na zmianę opon jak wszyscy... SC raczej mało prawdopodobny. Albo chcą dać szanse Nickowi (zaczyna mu coś wychodzić) albo chcą obniżyć wartość Roberta (mniejszy kontrakt, może wywalczą długoletni - bo "przecież nie jesteś na pudle w generalce, nie jesteś taki dobry..."


avatar
totalfun

06.09.2008 16:07

0

Brawo dla Lewisa, jeśli jutro nie będzie słońca i 30 stopni, to wygraną ma w kieszeni (nawet jak będzie padać). Brawo Felipe, podejrzewam, że ma najmniej paliwa ze wszystkich, ale może postraszyć na starcie. Brawo Koval, gdyby nie taktyka Rona byłby PP. Oj Kimi Tobie chyba już nie zależy, albo forma do bani... Od Hiszpanii, Francji dno totalne. Dobrze Nick, widać ile znaczy dobre ustawienie bolidu. Robert, no cóż, ma paliwa na maksymalnie 3 kółka więcej od Nicka, a 1 od Alonso i Webbera. Mam nadzieję, że ich wyprzedzi, bo wyżej niż 6 miejsce nie jest realne. Zagadką jest Vettel-na 100% jedzie na 1 pit-stop. I to on jest jedynym możliwym zagrożeniem dla Lewisa w jutrzejszym wyścigu.


avatar
loydzios

06.09.2008 16:16

0

Podzielam zdanie NAtiolesa! Pierwsza 8-10 jest zatankowana podobnie. Nie ma szans na 1-pit.Będą niezłe jaja jak popada! Mimo wszystko postaram się być poprawnym optymistą i obstawiam 4 miejsce Kubicy tuż za KOVAlem, HAMEM i Massą


avatar
lvl18

06.09.2008 16:16

0

nawet jesli Robert jest zatankowany to troche nielogiczne, przeciez ciezki bolid traci prawie sekunde na okrazeniu wiec na pierwszym zjezdzie czolowki, Kubica straci bardzo duzo, moze licza na SC co tez jest dziwne


avatar
daree

06.09.2008 16:18

0

czy ktoś może wie czy czasem dzisiaj nie założyli jakby mniejszych skrzydeł z tyłu przez co Robert ze swoją techniką jazdy przy mniejszym docisku może lata po zakrętach wolniej bo słabiej auto się trzyma


avatar
BastianKR

06.09.2008 16:21

0

zdecydowanie najmniej paliwa ma Hamilton,Massa ma na 1-2 kólka wiecej.Kovalainen i Raikkonen mają tą sama ilosc lub róznice 1 kólka.Kubica ma od nich wiecej ale na max 3 okrążenia


avatar
jolka5-15

06.09.2008 16:21

0

świetne okrążenie w wykonaniu Lewisa... dobra postawa STR


avatar
daree

06.09.2008 16:22

0

to może być jego problemem że mniej docisku mniej agresywnej jazdy a płynne pokonywanie zakrętów już gorzej mu wychodzi i tu ze swoją flegmatyczną techniką jazdy mogą być lepsi kierowcy tacy jak Hai czy Rai


avatar
arek25

06.09.2008 16:23

0

wiem ze to nie tutaj, ale: Zapraszam chetnych do nowej ligi MRO www.mrosuperliga.tnb.pl


avatar
tt16

06.09.2008 16:26

0

Kubica stracil do HAM az ponad sekunde. Jest cos nie tak albo jest dotankowany. Ale na jeden pit-stop to chyba nikt nie liczy. Nich popada moze wszystko sie poprzewraca. ;))


avatar
leo_

06.09.2008 16:26

0

Możliwe, że Kubica miał nieco większe problemy z bolidem niż Nick. Ale wydaje mi się, że może nie byc tak źle. Raczej na pewno Kubica ma więcej paliwa niż czołówka, i kilka kółek więcej niż Heidfeld. Vettel prawdopodobnie na 1 pit-ma paliwa na ponad 20 kółek!


avatar
leo_

06.09.2008 16:30

0

Zastanawiam się też dlaczego Kubica miał w Q2 o 0,3 sek gorszy czas od Heidfelda: albo rzeczywiście miał większe problemy z balansem, albo w Q2 mógł pojechać lepiej (może mały błąd, a może w Q2 był troszkę cięższy dla zmyłki). Wtedy Kubica byłby dość mocno zatankowany, ale czy jedzie na 1 pit stop? Dość mało prawdopodobne.


avatar
leo_

06.09.2008 16:32

0

sorki, mała poprawka. Robert w Q2 miał o 0,18 sek gorszy czas od Nicka.


avatar
bigspider

06.09.2008 17:26

0

Myślę, że strategia dotankowania Roberta wynika nie tyko ze względu na to, że był za NIckiem w Q2, ale także na jego problemy z przyczepnością i balansem bolidu


avatar
Budyn_F1

06.09.2008 17:41

0

napewno bolid Roberta jest sporo dotankowany chyba ma najwiecej paliwa w baku w calej stawce mysle ze na starcie sobie poradzi z M.Webberem uwazam ze bedzie 5 lub 4 na mecie zalezy od strategi zespolu BMW Sauber dla mnie wszystkie zespoly nie mogli dobrac odpowiednich mieszanek opon


avatar
jaros69

06.09.2008 18:07

0

Jazda Lewisa niemal wzorcowa. Kubica słabo, gdyż na oko widać jak męczy się na tym torze z BMW. Z bólem serca musze przyznać , że zanosi się na horror dla Roberta. Ciekawy jestem formy SF i ile na prawde maja paliwa zawodnicy z czołówki.


avatar
Qbus81

06.09.2008 18:39

0

hm... wiele razy przypuszczaliśmy, że Robert ma więcej paliwa i okazywało się, że wcale nie... po prostu coś nie tak z autkiem, ale tym razem... cóż... ja lubię wierzyć w cuda :)


avatar
Angulo

06.09.2008 18:40

0

No i co z tego, że Lewis jest nisko do tankowany? Swoją robotę wykonał. Jednak myślę, że tutaj większe szanse na zwycięstwo ma Kovalainen, niż Hamilton:))


avatar
renault f1

06.09.2008 18:51

0

Coś mi sie zdaje że Massa wyprzedzi na starcie Hama ! Wole Masse niż Hama na mistrza świata


avatar
Angulo

06.09.2008 19:04

0

Nigdy! Hungaroring się nie powtórzy!!!


avatar
Endriu79

06.09.2008 19:14

0

A no Hungaroring się powtórzy, powtórzy!!!


avatar
lewusFIA

06.09.2008 19:24

0

Wszystko wskazuje na powtórkę Hungaroringu, oby !!!


avatar
obi216

06.09.2008 19:26

0

Z tym wyprzedzeniem Hamiltona , należy być nieco bardziej ostrożnym , gdyż wydaje mi się , że Lewis jest lżejszy od powietrza ;)


avatar
Endriu79

06.09.2008 19:38

0

Hamilton w Q2 był szybszy od Massy o ok 0,3s gdzie jechali oboje na pusto i w Q3 Massa ma podobną stratę więc paliwa mają tyle samo. Zostało liczyć na dobry start. A tak z innej beczki Kovalainen sie rozbrykał i tu bym upatrywał zwycięzce ewentualnie pierwszego McLaren-Mercedesa na mecie. Ma sporo więcej paliwa od czołowej dwójki.


avatar
wojtkar1

06.09.2008 20:14

0

obi tez tak mi sie wydaje dali mu mniej paliwa bo bali sie zeby koval nie byl przed nim po treningach wyglada ze jest duzo bardziej zatankowany zjedzie ostatni z tej czworki !!


avatar
hotshots

06.09.2008 20:15

0

to,że BMW walczy tylko taktyką/umiejetnościami kierowców to widac od początku - odstają w 08 a liczenie na deszcz? ..........nie w ich przypadku , kiedy RK ma więcej paliwa/stabilniejszy, Hei. lekki/szybki - każda zmiana opon/SC to strata. Nie będzie źle, bo kto uwierzy w nagły skok jakościowy bolidu Hei., a RK nagle daje ciała ? Ściema na całego - bo to jak zawsze element strategii BMW (nadrabia "minami")


avatar
hotshots

06.09.2008 20:19

0

p.s. przeczytałem co napisałem - powinno być (przerost treści nad formą i "dużo hałasu o nic")


avatar
obi216

06.09.2008 20:57

0

No nie wiem - hotshots.................w Q1 i Q2 też była ściema ?


avatar
Pigam_F1

06.09.2008 20:57

0

Perfekcyjna maszyna pozwoliła Hamiltonowi zdobyć P1. Jutrzejsza przewidywana kolejnośc na mecie: Hamilton, Massa, Raikkonen (jeśli będzie sucho).


avatar
Pigam_F1

06.09.2008 21:07

0

BMW - "Team jednego bolidu" - coś w tym jest. Dali teraz ten lepszy Heidfeldowi, żeby pokazał, że nie jest jednak z nim aż tak źle. Zwróćcie uwagę, że jak Niemiec miał ten gorszy bolid to miał problemy z wejściem do Q3. Robert takich nie miał. Szkoda tylko tych eksperymentów szefostwa BMW, bo wyraźnie widać, że Kubica coraz bardziej traci do Raikkonena, a tak mielibyśmy zaciętą walkę o trzecie miejsce z nie najlepszym ostatnio Kimim.


avatar
Leeloo

06.09.2008 22:02

0

Pigam_F1 może to i tak wygląda że Nick dostał bolid Roberta ale weźmy to na zdrowy rozsądek -JEST TO NIEMOŻLIWE !!


avatar
mario88_92

06.09.2008 22:15

0

a może po prostu liczą na deszcz i jeśli Robert jest mocno zatankowany to ma duże szanse na...


avatar
el nano

06.09.2008 22:46

0

Lewis ma mniej paliwa od Massy, ktoś z McLarena powiedział w ten weekend, że jeśli się ma dobrą taktykę to można wygrać nawet mając mniej paliwa od zawodnika z P2. Wydaje mi się, że tak zrobili w przypadku Hamiltona.


avatar
el nano

06.09.2008 22:54

0

Niektórzy mają poczucie humoru pisząc, że Robert jest chyba najbardziej zatankowany, a na starcie wyprzedzi Webbera ;x Jak ktoś kto jest niby tak bardzo zatankowany może na początku wyprzedzić zawodnika, że tak powiem normalnie zatankowanego?


avatar
Domas_kg

06.09.2008 23:01

0

ta jasne. Robert i tak pojedzie na 2 PS. Już mnie wku.....a to BMW :/


avatar
el nano

06.09.2008 23:26

0

No oczywiście, że KUB na dwa pitstopy, ale niektórzy i tak się czarują, że jeden i że będzie wysoka pozycja. Bolid się słabo spisuje i tyle a to, że Heidfeld wysoko to po prostu znaleźli lepsze ustawienia niż u Roberta i i nic więcej.


avatar
malin1987

06.09.2008 23:48

0

el nano zgadzam się w 100% !! Kubica moze ma paliwa na 2-3 kółka wiecej niż Heidfeld czy Alonso, ale jego strata wynika po prostu ze złych ustawień bolidu, widać było jak walczył z utrzymaniem się na optymalnym torze jazdy.. jutro cudów nie bedzie, 6 miejsce to max, no chyba ze spadnie deszcz. Vettel cysterna jedzie, dlatego tez wyjechał pod koniec Q3, zeby formalnie przejechac okrążenie, bo raczej wiedzial, ze bedzie startował z 10 pozycji przy takim obciążeniu. Massa i Hamilton maja prawie tyle samo paliwa, ale licze, że Felipe troche zamiesza na starcie i łyknie anglika. Kolejnośc na jutro wg mnie: 1. Massa, 2. Hamilton, 3. Kovalainen, 4. Heidfeld, 5. Raikonnen, 6. Alonso, 7. Kubica, 8. Vettel. (przy założeniu ze tor bedzie suchy ;))


avatar
Master666

06.09.2008 23:48

0

Brawo McLaren-Mercedes! Świetna robota! Oby tak dalej!!


avatar
prema

07.09.2008 09:17

0

na soccer live nie jestem w stanie odtworzyc wyscigu na zadnym z kanalow, czy moze ktos mi pomoc ze znalezieniem relacji z dzisiejszego wyscigu.


avatar
hotshots

07.09.2008 09:18

0

obi216 q1 i 2 nie ściema - na lekki bolid nie znalazł ustawień - widać było jak walczy , ale dotankowany zachowywał sie stabilniej i 8 m-ce to akurat (6 byloby cool) w wlelkim skrócie napisałem taktyce BMW - oni po prostu odstają od początku, a dobre wyniki to praca RK i HEI.(ostatnio widać,że jak nie ma bolidu to i Hei. nie ma) a Kubek+nowy inzynier jako "oblatywacz" tego złomu potrafi wyciągnać max.Jaka stajnia odpuściła by kierowce z szansami na podium, bo ma drugiego, bez szans ?? BMW wzieła sie za sport z najwyższej półki, a to nie to samo co wyścigi aut turystycznych.........


avatar
hotshots

07.09.2008 09:33

0

prema (Host: *.lutn.cable.ntl.com) po pierwsze relacje są włączane góra 15 min przed wyscigiem po 2. zainstaluj sobiej (są po prawej) odtwarzacze p2p - bo sam wyścig na WWW też zazwyczaj puszczany przez activexy tych odtwarzaczy .........Podstawa to SopCast i TVUPlayer i dla duńskiej jakiś ichni ..... 3.bezposrednio na WWW przez WMP na Justin.tv szukasz w sporcie - F1(dziś po polsku Loto_11 TV) albo masz tu rojadirecta.com/


avatar
moris

07.09.2008 10:26

0

nie zgadzam się. Kubica jechał szybko potem w q2 troche wolniej a na koniec dosc szybko choc mogl szybciej.. mysle ze pojedzie szybko chociaz kto wie moze wolno lub ciut szybciej od reszty stawki. zawsze moze przyspieszyc i wtedy pojedzie zdecydowanie szybciej od reszty stawki. wszystko zalezy od tego czy pojedzie szybko czy wolno.


avatar
purec

07.09.2008 10:41

0

gp2 - jak na razie bez deszczu :/


avatar
el nano

07.09.2008 10:51

0

No na razie bez deszczu ale SC i tak wjechał :) Ale pogoda niby się pogarsza, więc jest szansa na pomoc z góry.


avatar
Messi23

07.09.2008 10:53

0

juz chyba pada :)


avatar
kamil6761

07.09.2008 10:56

0

a co sadzicie o pewnosci siebie BMW? mowia ze sa dobrze przygotowani do wyscigu, to chyba cos znaczy w ustach takich mozgow, nie?


avatar
kamil6761

07.09.2008 10:56

0

skad wiecie ze pada?


avatar
Messi23

07.09.2008 10:58

0

kropiło przez chwile


avatar
purec

07.09.2008 11:01

0

tylko pytanie czy cieszyć się z tego że może padać, jeśli Kubek miał kłopoty z balansem na suchym na mokrym jeszcze gorzej będzie. Ale z 2-giej strony w deszczu jeżdzi jak po suchym :) no i to paliwo .. SC.... 3-mam mocno kciuki!! POZDRAWIAM!!


avatar
Messi23

07.09.2008 11:01

0

widac na kamerach krople deszczu


avatar
kamil6761

07.09.2008 11:01

0

messi23 - opisuj pogode co kilka minut, ok?


avatar
Messi23

07.09.2008 11:02

0

http://www justin.tv/bluesking40 wstawcie kropke i macie wyscig GP2 live :)


avatar
TOTTI

07.09.2008 11:24

0

Spodziewa sie ktos deszczu na wyscig? Z gory dzieki.


avatar
TOTTI

07.09.2008 11:35

0

Toyoty I Kubica sa pewnie dotankowane pod korek bo Robert z normalna iloscia paliwa bylby 4-6. Hamilton ma na pewno malo paliwa i jesli bedzie padac zwyciestwo moze sobie wybic z glowy bo w deszczu taktyka 1 postoju moze okazac sie zwycieska. Na Kimiego tak liczylem i on jak zwykle musi mnie zawiesc, jak teraz Kimi nie wygra to o tytule nie ma mowy, Massa w walce o tytul nie bedzie mial latwo bo Kimi tez jeszcze sie liczy a Hamilton zawsze moze "polegac" na Kovalu bo on o nic nie walczy. Jak nie bedzie deszczu to w wyscigu nie zmieni sie zbyt wiele ale jak bedzie padac to bedzie wybawienie dla Roberta, Trulllego, Glocka, moze Alonso czy nawet Barrichello,Buttona lub Sutila.


avatar
sivshy

07.09.2008 11:54

0

IMO BMW używa dzisiaj strategii takiej jak ostatnio, tylko role się odwróciły. Teraz Heidfeld jest leciutki, a Robert pod korek. Tylko dziwi mnie to trochę, bo RK jednak chyba trochę lepiej wykorzystuje lekki samochód, co udowodnił zdobywając P3. Może RK ma taką, a nie inną strategię, bo jego samochód nie prowadzi się tak jak powinien, i liczą na deszcz i SC? Co do Massy, to chyba majster się od niego oddala. McLaren łyknął ferrari, i to w jednym z największych "bastionów" scuderii, o ile tak to można nazwać. Webber z Alonso pewnie są bardzo lekkcy, więc jeżeli RK utrzyma ich tempo, to powinien ich wyprzedzić na pit stopach. Heidfeld, o ile nie stanie się nic nieprzewidzianego, powinien być piąty. Massa będzie próbował powalczyć z panem czekoladką a Raikkonnen z Kovalainenem. Jedno jest pewne. Będzie fajnie :)


avatar
purec

07.09.2008 12:23

0

podczas wyścigu Porsche padało , ide zapalić fajkę pokoju i odtańczyć taniec deszczu przed mym wigwamem ;) Pozdro


avatar
Angulo

07.09.2008 12:33

0

Prawdopodobieństwo deszczu o 14.00 to 20%...


avatar
el nano

07.09.2008 12:38

0

Coś czuję, że ten wyścig będzie emocjonujący, już dawno nie oczekiwałem tak wyścigu jak tego, a jak jeszcze deszcz spadnie to będzie widowisko :)


avatar
Wirus

07.09.2008 12:42

0

a gdzie leo z wyliczeniem paliwa hmm ? :)


avatar
Wirus

07.09.2008 12:47

0

podobno na porsche supercar padalo moze byc ciekawie ... :) licze na to ze Robert sie troche przebije


avatar
witek70

07.09.2008 12:55

0

Nawet jak Robert ma więcej paliwa od Heidfelda, to ugrzęźnie za Webberem :(


avatar
Angulo

07.09.2008 13:02

0

W tej chwili nie pada, niebo zachmurzone, a temperatura wnosi 18 stopni.


avatar
leo_

07.09.2008 13:09

0

Wirus już podaję: przewidywania co do strategii pierwszych pitstopów na SPA są takie (oczywiście z pewną tolerancją , plus minus 2 kółka): Massa i Hamilton 11 kółek, Raikonen i Kovalainen 13, Heidfeld, a wygląda na to że także Weber i Alonso: 15. Natomiast Kubica i Bourdais ma paliwa na 16-17, a Vettel na 24 kółka-czyżby ten ostatni jechał na 1 pit stop?! Z tym Vettelem to całkiem, całkiem możliwe, co jest też zgodne z wieloma innymi komentarzami. A czy Kubek może mieć więcej paliwa niż na te 16-17 kółek? Podejrzewam, że mógł lepiej pojechać w Q3 (albo jego błąd, albo kamuflaż z większym niż normalnie dotankowaniem w Q2, gdzie niby wszystkie bolidy jadą na pustych bakach. Oczywiście niby, bo zmyłki taktyczne mogą jak najbardziej obejmować też Q2-choć moim zdaniem nie jest to chyba praktyka zbyt często stosowana. Być może jednak w przypadku Roberta została właśnie zastosowana). Poza tym zastanawiające jest dość spokojne zachowanie się BMW i samego Kubicy na 3 treningu-przecież wyjechał on dopiero na samą jego końcówkę, podobnie jak bolidy Ferrari czy MacLarena (moim zdaniem początkowe nienajlepsze warunki na torze nie zupełnie tłumaczą opóźniony wyjazd na tor). To tak, jakby już wszystko było OK (bo odrzucam myśl o tym, że mechanicy Roberta odpuścili). Są to oznaki może nie na zwycięstwo, ale na wysokie punkty to już chyba tak. Z kolei opinie po Qualach nie są jednoznaczne, bo pewne problemy z balansem jednak pozostały. Ale z drugiej strony Rampf jakby optymistycznie był nastawiony na wyścig. Tak więc podsumowując, Kubica może mieć paliwa na 19-20 okrążeń (zamiast 16-17), a może i więcej? Ale jeśli tak, to może pojedzie na 1 pit? No, nie wiem, przyznać bowiem muszę, że ten ostatni wniosek jest raczej oparty na intuicji i szanse jego realizacji nie są zbyt duże. Ale o strategii pierwszych pit-stopów, przekonamy się, jak zwykle, już w trakcie dzisiejszego wyścigu. A z innej beczki: Mac Laren dość wyraźnie szybszy od Ferrari.


avatar
MasterOD

07.09.2008 13:31

0

Nie cierpię kiedy Raikonen I Massa nie startują razem z pierwszego rzędu, Kubica jest dalej niż Heidfeld a Hamilton ma PP...


avatar
Wojo75

07.09.2008 13:44

0

tak jak pisalem wczoraj moja prognoza sie SPRAWDZILA PADA bedzie ciekawie KUB jest ustawiony i przygotowany na deszcz POWODZENIA !


avatar
tomaszek f1

07.09.2008 15:10

0

nie wytrzymam oni zrobili bspecjalnie zeobili ten postuj zeby ten heidfeld byl leprzy oni go chca na sile tam trzmac w tym bmw niech robert sie jak najszybciej zwija z tego poniemieckiego teamu


avatar
TOTTI

07.09.2008 15:34

0

To chyba sobie panowie popiszemy w newsie opisujacym wyscig. Dlaczego akurat Kimi a nie Lewis pier... w bande? Teraz to przez to wszystko to tylko siedze i placze przy tym cholernym kompie.


avatar
tomaszek f1

07.09.2008 15:40

0

najgrsze jest to ze robert przegral pudlo o 2,5 sekundy a w boksie siedziel o 7 sek za dlugo znow nie stworzone wypadki byle tylko heidfelda na sile utrzymac w tym bmw


avatar
Marti

07.09.2008 16:28

0

TOTTI - ponieważ Lewis jest lepszym kierową od Kimiego ;-)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu