WIADOMOŚCI

Kolejny udany dzień testów w Bahrajnie
Kolejny udany dzień testów w Bahrajnie
Mimo iż dzisiaj na torze w Bahrajnie nie panowały tak dobre warunki atmosferyczne jak wczoraj, kierowcy z trzech zespołów byli w stanie przejechać sporo kilometrów. Najszybszy drugiego dnia testów był Kimi Raikkonen z Ferrari.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Fin miał dzisiaj jednak problemy z układem KERS. Rano bolid odmówił posłuszeństwa, ale zespół był wstanie przetestować procedury awaryjne dotyczące bezpieczeństwa obsługi bolidu z systemem odzyskiwania energii kinetycznej.

Drugi czas dnia uzyskał Jarno Trulli z Toyoty, który dzisiaj był najaktywniejszym kierowcą na torze, przejeżdżając 149 okrążeń. Włoch koncentrował się dzisiaj na sprawdzaniu zawieszenia, opon oraz ustawień TF109, które spisywało się bezawaryjnie.

Za kierownicą BMW Sauber F1.09 zasiadł dzisiaj Nick Heidfedl, który przejechał 104 okrążenia, na najlepszym uzyskując czas 1:32,585. Rano bolid BMW Sauber F1.09 zatrzymał się na torze. Jak się okazało przyczyną nieplanowanego postoju było przypadkowe włączenie przycisku wyłączającego, który odciął zasilanie głównej jednostce sterującej i uruchomił gaśnicę. Po wprowadzeniu drobnych modyfikacji samego przycisku i uprzątnięciu bolidu Heidfeld mógł powrócić na tor i kontynuować testy nowych amortyzatorów oraz zawieszenia.

„Dzisiaj jeździłem nowym BMW Sauber F1.09 po raz pierwszy w ciepłych warunkach, więc najważniejszą rzeczą dla mnie było zapoznanie się z ogólnym balansem bolidu” mówił po testach Nick Heidfeld. „Ogólnie był to dobry dzień, ponieważ wypróbowałem wiele różnych ustawień. Już czuję się zadowolony z tego jak bolid reaguje na zmiany.”

Jutro w Bahrajnie kolejny dzień testów.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

66 KOMENTARZY
avatar
Keryn

17.02.2009 16:06

0

Kozak z tego Raikkonena, 0 okrążeń a najszybszy czas ;)


avatar
pz0

17.02.2009 16:12

0

ciekawie brzmi: ''włączenie przycisku wyłączającego''


avatar
walerus

17.02.2009 16:13

0

a Nick jako przyszły mistrz świata mógł dać więcej czadu i pokazać kto tu przecież rządzi....;-)


avatar
walerus

17.02.2009 16:14

0

to co zrobił Nick nazywa się efektem Brazylijskim Hamiltona Lewisa......


avatar
onetent1

17.02.2009 16:18

0

w zeszłym tygodniu były testy w bahrajnie i jeszcze na drugim torze. Czemu teraz tak nie ma? Czy jest tylko portal nie podaje takich informacji?


avatar
maxi900

17.02.2009 16:18

0

a mi się wydaje mu za gorąco było "Dzisiaj jeździłem nowym BMW Sauber F1.09 po raz pierwszy w ciepłych warunkach..." i chciał się schłodzić... tylko przycisk od napoju mu się pomieszał :) Ale efekt osiągnął :D Chciałbym to zobaczyć jak mu się bolid piankuję w trakcie jazdy :D


avatar
TOTTI

17.02.2009 16:18

0

Trulli szaleje ale Kimi rzadzi i tylko mistrz świata potrafi wykrecic najszybszy czas bez zadnego okrazenia :) walerus - No, Nick jest smieszny, twierdzi ze moze byc mistrzem swiata a nawet przy juz 9 sezonach nie wygral zadnego wyscigu nawet w Williamsie czy BMW i nawet Kubica wygral - co prawda fartem bo gdyby nie Hamilton i jego slepota Kimi by wygral a Robert bylby najwyzej trzeci albo drugi. Nawet Vettel wygral w takim ToroRosso i to na deszczu! Heidfeld jest cienki, to ze pare razy wyprzedzil dwoch naraz nie zmienia mojej opinii.


avatar
robtusiek

17.02.2009 16:22

0

To troszeczke sie Nikus pogubil, mogl przeciez zapytac przez radio- a do czego ten czerwony guziczek?- ale on jest wtydliwy i wolal nacisnac;)


avatar
onetent1

17.02.2009 16:24

0

a kierownica w bolidzie jest taka sama co w sezonie 2008 czy inna?


avatar
sivshy

17.02.2009 16:31

0

widocznie trochę inna, na starej na pewno znał działanie wszystkich przycisków do perfekcji... No cóż, każdemu może się zdarzyć jakaś gafa, a po przygodzie z samochodem medycznym w Brazylii 2002 roku wykonaniu Heidfelda, nic mnie już nie ździwi ;] Swoją drogą, fajnie musiało to wyglądać ;D


avatar
sivshy

17.02.2009 16:32

0

Chodzi mi oczywiście o to, że fajnie musiał wyglądać jego bolid zalany pianą ;]


avatar
tomaszek f1

17.02.2009 16:37

0

widze ze nicknie bardzo moze sie odnalezc z nowa kierownica i "guziczkami" :P:P


avatar
walerus

17.02.2009 16:40

0

30 pstryczkó na kierowniczce - a Nick nauczył się tylko 29.....


avatar
quick B

17.02.2009 16:41

0

To znaczy że Nicka zapianowało z gasnicy Hehe.


avatar
lipens

17.02.2009 16:46

0

Nie wiem czy to tylko mi się tak wydaje i mam problem ze zrozumieniem nowego regulaminu czy są wyjątki, bo toyota ma z boku jakieś takie dodatkowe owiewki, wprawdzie BMW i Ferrari też je ma, ale ma na nich przymocowane lusterka to może jest to jakies wytłumaczanie, a toyota ma bez lusterek. A chyba w regulaminie jasno była napisane że nie można mieś dodatkowych owiewek, lotek itp.


avatar
GawoLoveKubica

17.02.2009 16:54

0

Ja myślę , że BMW jeździ z KERS ale go nie używa jeszcze więc zapas jest do tego dochodzi paliwo... Nie wiadomo kto bd mocniejszy , jakie mają strategie testów. Musimy poczekać jeszcze ponad 30 dni :) wstępnie dowiemy się co i jak .. Nom Toyota mi coś smierdzi..


avatar
dick777

17.02.2009 17:02

0

Kimi przejechał dzisiaj 107 okrążeń. Instrukcja obsługi do kierownicy BMW liczy 80 stron. Może Nick nie zdążył wszystkiego zapamiętać na czas.


avatar
walerus

17.02.2009 17:13

0

jak już coś śmerdzi to z każdej strony..... mam nadziejż iżsmród zniknie w Australii a BMW poczuje zapach zwycięstwa... i połechta ten zapach nozdrza naszego Roberta 69 kg......


avatar
djmarquss

17.02.2009 17:18

0

KIMI JEST FENOMENALNY 0 OKRĄŻEŃ I NAJLEPSZY CZAS :D


avatar
niza

17.02.2009 17:19

0

maxi900 miałam to samo napisać ale wyprzedziłeś mnie :) trzeba mu to wybaczyć, zrobiło się chłopakowi gorąco to i chciał się ochłodzić hehe A Kimi jest fest zdolny, nie przejechać ani jednego okrążenia i mieć najlepszy czas, nooo zdolniacha :P


avatar
Tutankhamun

17.02.2009 17:21

0

Walerus no nie gadaj ze Robert wazy 69 kilo? cholipa!! moze zrobmy sciepe na jakas paczke zywnosciowa


avatar
gemini31

17.02.2009 17:38

0

W przypadku Kimiego nie ilość się liczy, a jakość:D


avatar
Rapidoo

17.02.2009 17:43

0

cytat "Już czuję się zadowolony z tego jak bolid reaguje" moi poddani czyli Klien i Kubica dobrze wypełnili swoje zadanie i ustawili mi bolid bo ja niedałbym sobie rady w tym wieku - tyle nowości i guziczków naraz .


avatar
Konrad2005

17.02.2009 18:10

0

Raikkonen - 107 kółek ;)


avatar
hipcio

17.02.2009 18:20

0

Heidfeld mistrz ha, ha,ha. przecież on nawet nie wygrał ani jednego GP. to teraz mu się wszystko odmieni i wszystkie wygra. ;->


avatar
elin

17.02.2009 18:28

0

o co chodzi z tą ilością okrążeń wykonanych przez Kimiego?- na tej stronie jest 0, na innej 107-więc jak to rozumieć


avatar
Sergio39

17.02.2009 18:47

0

BMW ponownie moze robic zaslone jak w zeszlym roku na testach slabo a wejscie w sezon znakomite tylko zeby przez caly sezon ta forme utrzymali wszystko sie wyjasni za miesiac ;]


avatar
asc

17.02.2009 19:13

0

2009-02-17 16:18:17 onetent: Z powodu burzy piaskowej przesuwali testy.


avatar
pesymista

17.02.2009 19:34

0

Nie najeżdżajcie tak na Nicka! Bo los mu to wynagrodzi, te zniewagi! Zawsze tak jest. Też za nim nie przepadam, ale trzymam język za zębami bo wiem jakie mogą być konsekwencje. A poza tym jeszcze odnośnie testów. Nie podniecajcie się tak osiągami/czasami Bmw bo na zagranicznych forach/stronach piszą, że Bmw się rozczarowało co do swojej dyspozycji. Są nie tam gdzie chcieli. A na zakończenie Robert zrezygnował z testów w piątek bo ma w d**** KERS. Amen. Pozdrawiam


avatar
grzesiek1870

17.02.2009 20:07

0

@onetent wracaj na onet


avatar
dick777

17.02.2009 20:16

0

pesymista, Po pierwsze, to co wypisują na zagranicznych forach to brednie. Niby skąd mają wiedzieć, że BMW się rozczarowało? Mają swoich ludzi wśród ekipy? Nie, nie mają. Nawet gdyby ktoś z ekipy udzielał się na jakimś forum, to prędzej siałby dezinformację, niż pisał prawdę. Po drugie, Robert nie zrezygnował z testów w piątek, ponieważ od początku było zaplanowane, że w piątek i poniedziałek będzie testował Klien, a potem przez trzy dni Nick.


avatar
Xig

17.02.2009 20:20

0

Czytuje zagraniczne fora i strony, ale jakos na takie komentarze radykalne nie trafialem. A przynajmniej nie byly one czyms czestym. Raczej byly to sporadyczne uwagi, wiadomo, kazdy ma swoich faworytow i mniej lubiane teamy i kazdy na to przez ten swoj subiektywny pryzmat patrzy.. ;]


avatar
Ra-v

17.02.2009 20:38

0

@pesymista "A na zakończenie Robert zrezygnował z testów w piątek bo ma w d**** KERS. Amen." rozwaliłes mnie tym... :D:D mhm juz to widze Robert strzela Marianowi focha i mowi ze ma w dupie ten kers i nie bedzie jezdzil - takie rzeczy tylko na onecie :D


avatar
kysss

17.02.2009 20:52

0

bmw bylo i jest cienkie i tak to juz zostanie....wiec niema sie czym podniecac.....przekonacie sie ze nie benda miec mistrza....tak jak sie chwala......zaLOSNE JEST TO....HEH


avatar
Ra-v

17.02.2009 20:59

0

@kysss o tym ze bmw nie jest cienkie mozna sie rozpisywac całymi dniami ale ja ci powiem tylko jedno - spójrz na postep jaki dokonali na przełomie tych kilku lat, wiec jesli potrafisz analizowac ich dokonania zrozumiesz ze bmw nie jest cienkie no ale jesli nadal twierdzisz ze jest tak jak napisałes to ja tylko pozdrawiam i powodzenia zycze ;)


avatar
Budyn_F1

17.02.2009 21:02

0

Jednak kazdy zespol mial jakies awarie nawet Ferrari.


avatar
niza

17.02.2009 22:40

0

pesymista Ty naprawdę jesteś bardzo pesymistyczny, trochę optymizmu! i nie wierz we wszystko co piszą czy mówią


avatar
Dagmara_W

17.02.2009 22:51

0

i Heidfled ostatni.. to juz klien byl na czele.. ciekawe co z nim bedzie.. ciekawe czy mu cos znowu bedzie niepasowac bo w klasyfikacji konstruktorow jesty to niekorzystne]


avatar
ptasior

17.02.2009 23:06

0

Nie rozumiem, co niektórzy mają do Heidfelda, to bardzo solidny kierowca, popełnia mało błędów, może nie sprawia wrażenia zbyt sympatycznego, ale nie o to przecież chodzi. Nie wygrał wyścigu, bo nie miał wystarczająco dobrego bolidu. Tacy Fisichella czy Barichello jeździli najlepszymi maszynami, a wygrali zaledwie po kilka wyścigów...Nie jest takie pewne, że dominacja Roberta nad Nickiem z poprzedniego sezonu powtórzy się w tym.


avatar
szymontaz

17.02.2009 23:08

0

Tak jedziecie na tego Nicka.Ciekawe jak by byl polakiem co byscie pisali napewno take cos.,,No zdazylo sie ale to przeciez nowy bolid itd..."


avatar
URAN

18.02.2009 08:16

0

Do "Pesymisty". Gdzie jest BMW z modelem F09, jak chodzi o osiągi, to wie tylko kilka osób w zespole. A to, co wypisują ludzie na forach i pismaki po gazetach nie jest miarodajne. Rok temu wszystkie testy BMW prowadziło przy samochodzie zatankowanym pod korek! Heidfeld ZAWSZE był wolniejszy od Kubicy i to się raczej nie zmieni. Nawet KERS mu nie pomoże. Natomiast nie pisz głupot, że Kubica się wypiął na KERS i nie chciał go testować. Tak dobrze, to jeszcze nie ma aby kierowcy decydowali o planie testów i czy będą coś sprawdzać, czy też nie. Jeżeli w kolejnych testach wyjdzie czarno na białym, że Kubicy KERS nie pomaga, to nie będzie go używał i tyle. Regulamin dopuszcza dowolność jego użycia w 2009 r.W BMW dobrze wiedzą, że jeżeli ktoś ma szansę na mistrza, to raczej Kubica niż Heidfeld. Pierwsze wyścigi, poza Europą, pokażą jasno co jest grane. Wszelkie wcześniejsze dywagacje to zwykłe trzepanie piany. Bo nasza, fanów F1 w Polsce, wiedza o aktualnej sytuacji technicznej BMW jest ZEROWA! Co trzeba przyjąć do wiadomości i cierpliwie czekać na kwalifikacje do GP Australii. Może jeszcze będą jakieś testy w Europie, przed Australią, z udziałem większej liczby zespołów, to można będzie snuć różne przypuszczenia na podstawie rezultatów. Ale i tak nie będzie to do końca wiarygodne. Pozdrawiam!


avatar
Rapidoo

18.02.2009 09:37

0

- Amen - URAN cytujesz moje myśli bardzo pięknie i masz biegłość w posługiwaniu się klawiaturą - zgadzam się w całej rożciągłości.


avatar
ryba17

18.02.2009 09:56

0

URAN testy mają być w Hiszpanii w KAtolonii będą wszyscy (tak jest podane ale czy to prawda) więc coś tam będzie do "świrowania" z wynikami.


avatar
ryba17

18.02.2009 09:57

0

Aha zapomniałem zaczynają się 9 marca. :)


avatar
ryba17

18.02.2009 10:01

0

Tety są mawet 2 marca teżwszyscy są podani:) Przepraszam za 3 posty pod rząd.


avatar
Bielu

18.02.2009 10:26

0

Nie martwi was troche to że zarówno Klien jak i Heidfeld mieli o ok 2 sek lepszy czas jednego okrązenia niż Kubica, który zanim rozpętała się burza testował podobno w "świetnych warunkach"?


avatar
dick777

18.02.2009 10:35

0

pitstop, miał porównywalne czasy do Ferrari i Toyoty, więc nie martwi mnie to ani trochę.


avatar
dick777

18.02.2009 11:25

0

Mój kometarz: "miał porównywalne czasy do Ferrari i Toyoty, więc nie martwi mnie to ani trochę" - był do obaw Bielu, a nie pitstopa. Sorry za pomyłkę.


avatar
pesymista

18.02.2009 11:55

0

Mała burza się tu rozpętała po moim komentarzu- chyba bardziej będę uważał na słowa :] Informacje o tym, że Robert nie chciał zamienić Kliena w tym tyg., zaczęrpnąłem z konkurencyjnego forum :] poza tym z ostatnich doniesień to słychać coś, że Bmw testuje pod kwalifikacje. Sami sobie poczytajcie. Ja naprawdę tych rzeczy nie wymyślam. Jestem ze wszystkim na bieżąco na wszystkich stronach i mówię tutaj tylko o tych ciekawszych. Pozdrawiam


avatar
walerus

18.02.2009 12:28

0

pesymista podpuchę puścił - ot co.... reala dostaniemy w marcu w Australii a tak to trzeba liczyć na autentycznego Roberta i jego wypowiedzi.....


avatar
URAN

18.02.2009 12:38

0

@Ryba17 - dzięki za info o testach. Wiedziałem, że gdzieś dzwonią, ale nie wiedziałem gdzie i kiedy! :)) Co do słabszych wyników Roberta: jak słusznie zauważył dick 777 - miał porównywalne czasy z konkurencją. Przecież wszyscy wyjechali na tor autami ustawionymi przez mechaników "na oko". Każdy dzień przynosi mnóstwo informacji. Ich analiza i wypróbowanie wielu możliwych wariantów ustawienia parametrów musi potrwać. Do tego jeszcze dochodzą opony i różne w nich ciśnienia. Kierowcy mają co robić, ale auta jeżdżą coraz szybciej. Śmiem twierdzić, że tegoroczne testy idą BMW o wiele gładziej niż ubiegłoroczne. Motywem przewodnim przez kilka tygodni był niezadowalający balans auta! O czym głośno mówił Robert i nieco ciszej Heidfeld. W Bahrajnie, poza drobnymi incydentami, właściwie wszystko idzie zgodnie z planem, a kierowcy nie narzekają, tylko chwalą. I właśnie to daje przesłankę do wyciągnięcia wniosku, że nie ma większych problemów z samochodem. Ale jak to wszystko się ma do faktycznych osiągów F09 w odniesieniu do konkurencji, to nie wiedzą nawet najstarsi górale! Tyle homilii, nie ma co szukać dziury w całym. Przeciecz czas biegnie i w końcu doczekamy się GP Australii! Pozdrawiam wszystkich!


avatar
ptasior

18.02.2009 13:34

0

@URAN - twierdzisz, że "Heidfeld ZAWSZE był wolniejszy od Kubicy", a ja Tobie radzę przypomnieć sobie sezony 2006 i 2007... Ostatnio niektórzy nadużywają słów "ZAWSZE" i "TYLKO I WYŁĄCZNIE"...


avatar
Xig

18.02.2009 13:55

0

pesymista - pokaz adresy tych forow, chetnie poczytam. Tak swoja droga to ciekawe skad takie rzeczy ludzie wiedza, no ale. :P A moge sie zalozyc ze nie testuja "tylko pod kwalifikacje" bo i po kiego? Jak zbudowali bolid to chcieliby pewnie zeby smigal i wszedzie i w wyscigu tez, nie tylko jedno kolko, wykrecic czas i do garazu. ;] Sadze, ze tam jest [jak zreszta w kazdym teamie] tyle doswiadczonych i wykwalifikowanych ludzi ze oni naprawde wiedza co robia. :P I tak poza tym - nie zawsze nalezy wierzyc we wszystko co sie wyczyta, nikt poza samym teamem bmw nie ma pojecia jak wyglada ich forma, wiec czy czyta sie jedno forum czy drugie 0 wszedzie sa takie same spekulacje. ;]


avatar
rafam

18.02.2009 14:36

0

Ja twierdze że największą niespodzinanke sprawi Toyota


avatar
niza

18.02.2009 15:13

0

@Bielu to są testy i tylko wyłącznie testy, czasy w tym momencie nie są do niczego potrzebne bo o niczym nie mówią! @pesymista dawaj linki to sobie poczytamy


avatar
jzb

18.02.2009 15:20

0

Zamiast czytac komentarze pesymistów, którzy mają ewidentne problemy z j. angielskim i trolli może czasem warto zwrócić uwagę na to, co napisał o testach np. Mikołaj Sokół na swoim portalu, na dodatek po polsku:). Poza tym Klien w poniedziałek na dłuższych stintach był regularnie szybszy od Kimasa o 0.2-0.3 sek, przy czym obaj jeździli z KERSem, co oczywiście jeszcze niczego nie sugeruje ani o niczym nie przesądza, bo NIKT nie wie, jaki program realizują poszczególne ekipy.


avatar
leo_

18.02.2009 15:54

0

A może to Honda bedzie czarnym koniem sezonu 2009 ??!


avatar
URAN

18.02.2009 16:46

0

@ptasior - formalnie biorąc, to masz rację. Przyznaję. Tyle tylko, że BMW robiło wszystko pod Heidfelda, a Kubica nadal był testerem. W dodatku za niewielkie pieniądze. Wszystko się zmieniło w 2008. Przecież nie bez powodu? W sumie, mimo wybitnej "pomocy" dla Kubicy, nie udało się wepchnąć Heidfelda tuż za Kubicę w generalce. A bardzo się starali! Ironią losu był ten JEDEN punkt. Ten, którego nie odstąpił Heidfeld Kubicy, aby stanął na podium w klasyfikacji końcowej oraz ten, którym Alonso wyprzedził Heidfelda. Skutki wszyscy znają. Oliwa nieżywa, ale sprawiedliwa... :)) Do Heidfelda nic nie mam, ale gościu opowiada rokrocznie te same dyrdymały o zamiarze walki o mistrzostwo. Chyba kompleksy go zżerają. Za jego "postępy" w 2008, gdyby nie był Niemcem, to dawno by wyleciał z zespołu. Pozdrawiam!


avatar
ptasior

18.02.2009 17:31

0

@URAN - wiesz, że pisząc "Tyle tylko, że BMW robiło wszystko pod Heidfelda" możesz wywołać tu małą burzę? ;-)


avatar
dick777

18.02.2009 18:19

0

ptasior, no, przecież robiło po Kanadzie - może nie wszystko, ale bardzo wiele.


avatar
ptasior

18.02.2009 18:36

0

@dick777 - wiem, że zmiany w bolidzie były pod Heidfelda, żeby rozwiązać jego problemy z rozgrzewaniem opon (których IMHO nie było, jak taki doświadczony kierowca może nie umieć obchodzić się z gumami). Ale niektórych rzeczy nie wypada tu pisać, bo zostanie się posądzonym o teorie spiskowe ;-)


avatar
Skoczek130

18.02.2009 20:10

0

No jeszcze trochę i złamią barierę 1.22 sek. Oby tylko jutro również pogoda dopisała!


avatar
sivshy

22.02.2009 00:34

0

@ptasior: Z gumami to nie jest taka prosta sprawa, jak mogłoby Ci się wydawać. Po prostu konstrukcja F1.08 w połączeniu ze stylem jazdy Heidfelda sprawiała, że trudno było rozgrzać opony. W tej sytuacji doświadczenie Heidfelda mogło jedynie posłużyć do zasugerowania inżynierom drogi, jaką powinni iść, modyfikując bolid.


avatar
ptasior

24.02.2009 15:19

0

@sivshy - no bez przesady. Chyba nie chcesz mi wmówić, że ktoś, kto jeździ w F1 8 lat (około) nie umie rozgrzewać opon. Robi się to na kółku, które przejeżdża się stosunkowo wolnym tempem, więc styl jazdy nie ma tu nic do rzeczy, bo jeździ się inaczej niż w wyścigu. Heidfeldowi nie szło, więc na coś było trzeba winę zrzucić.


avatar
sivshy

26.02.2009 22:55

0

skoro wspomniał akurat o gumach, to widocznie coś jest na rzeczy. Chociaż oczywiście nie mówię, że jest to jedyny powód jego słabszej dyspozycji, a jedynie jeden z elementów, na który najłatwiej było wszystko zwalić...


avatar
ptasior

27.02.2009 08:58

0

@sivshy - Kubica ciągle o czymś wspomina, jeśli by mu we wszystko wierzyć, to gdyby nie usterki to na 3 wyścigi przed końcem zeszłego sezonu byłby mistrzem ;-)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu